Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Wooker

1Ste Kweek Verticale Scrog Met Tl

Recommended Posts

Best forumleden,

 

bij deze zal ik een report bijhouden van mijn eerste kweek. Ik heb beslist om een verticale scrog te doen onder TL's omdat ik denk dat ik met de beperkte ruimte hiermee de meeste opbrengst kan halen. M'n kast is 45x50x200. Ik heb 7 weken voorgegroeid vanuit een zaadje die ik van een vriend gekregen heb. Ik heb dus geen idee wat het gaat worden. Gisteren ben ik overgeschakeld naar 12-12 en heb ik de groeilampen gewisseld met de bloeilampen 4x 36w 827 TL van Philips. Verder is de kast voorzien van 2 passieve luchtinlaten en een afzuiging met koolstoffilter. Tot nu toe heb ik als voeding Plagron Terra Grow gebruikt en schakel ik bij de eerste bloeiverschijnselen over naar Plagron Alga Bloom. Aangezien het m'n eerste kweek is wil ik niet meteen volgas gaan maar zie ik het eerder als een benchmark voor de toekomst :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hieronder nog een overzichtelijke foto van de kweekruimte en een paar detailfotos van de onderste bladeren. Deze vertonen droge plekjes en na verloop van tijd sterven ze helemaal af. Zo heb ik er toch al een 6-tal af moeten knippen, als iemand de oorzaak of oplossing weet hoor ik het graag voordat ik straks mn hele plant weg kan flikkeren :)

 

gallery_44966_18364_30746.jpg

 

gallery_44966_18364_523045.jpg

 

gallery_44966_18364_282188.jpg

 

gallery_44966_18364_293208.jpg

 

gallery_44966_18364_334787.jpg

 

Zijaanzicht

gallery_44966_18364_404253.jpg

 

Achterkant

gallery_44966_18364_137043.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

beetje vroeg voor 12/12?

 

pot gewoon vullen met aarde

 

oude bladeren laten zitten, trekt de plant leeg en dan verdorren/vallen ze er af, gaat allemaal vanzelf

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou het kunne dat de ventilator wat hard staat dat het blad beschadigd, doordat het blad tegen de rooster schuurt?

Als dat is kun je bv een pc fan gebruiken, die zijn niet zo krachtig.

 

Net kastje!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad, je pot helemaal vullen.

En iets regelmatiger en minder water geven.

Ze staat wel eens te nat.

 

Leuk kweekje, weer eens wat anders!

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@huffnpuff & bosrand: de plant is nu dik 7 weken aan het groeien dus het lijkt me wel het juiste moment om over te schakelen. Waarschijnlijk zal ie de komende 2 weken nog flink doorschieten (+-20cm). Het rekje kan ik verhogen door extra stukken op te klikken zodat ik de groei op kan vangen. Verder geef ik om de 2 dagen een liter water.

 

@kosmonaut64: ik volg je kweek ook al een tijdje, ziet er goed uit en ik ben benieuwd naar je opbrengst :) de ventilator staat achter de pot en niet in contact metd e plant.

 

Gr. Wooker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij nader inzien ben ik toch weer overgeschakeld naar 18-6 om nog een paar weken door te groeien. De pot is opgevuld en ik ben overgeschakeld op Plagron Alga Grow zodat ik me niet teveel zorgen moet maken over de PH waarden

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Wooker, mijn toppen zijn deze keer wat fluffy aan het worden. Voor het roken maakt dat niet uit, maar met wat gewicht doe je een stuk langer. Dit komt door warmte en of te fanatiek geknipt en gescrogt. Toch is het zeker mogelijk om mooie toppen te maken.

-Wat heb je eigenlijk voor een soortje staan?

-Wat voor tl is het, het lijken T5?

 

:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb eerlijk gezegd geen idee wat het is :P dat moet ik nog eens nachecken. het zijn in elk geval T8 lampen. T5 zijn die korte dunne TL's als ik me niet vergis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

T5 kunnen ook lang zijn.... laat ze het maar niet horen :jump:. T5 heeft meer lichtsterkte per watt. De armatuuren zijn ook een stuk duurder. Het staat volgens mij ook niet op de tl-balk. En ik ben nu effe te lui om te kijken. Bijvoorbeeld bij de bouwmarkt lijken ze heel erg op elkaar, een complleet setje van balkje en tl. Maar de t8 is 15 euro, dan kost de t5 40 euro. :whistle: kan er natuurlijk of flink naast zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan inderdaad kloppen! De kleinste t5 waren volgens mij net te lang om horizontaal in de kast te plaatsen daarom heb ik ervoor gekozen om de t8 verticaal te hangen, ik wil uiteindelijk gewoon een plant zo hoog als m'n lampen lang zijn :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ondertussen groeit de plant gestaag verder maar het bladprobleem lijkt zich aan hetzelfde tempo uit te breiden. Het zijn telkens de onderste bladeren die eraan gaan. Ik geef elke 3 dagen een liter water met groeivoeding. Het lijk alsof de plant de onderste bladeren gebruikt voor voedingstoffen maar aan de andere kant wil ik ook niet teveel voeding gaan geven. Wie heeft de gouden tip om dit op te lossen?

 

gallery_44966_18364_406343.jpg

 

gallery_44966_18364_386393.jpg

 

gallery_44966_18364_253051.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk dat de bladeren verbrand worden, door een teveel aan groeivoeding, maar ik kan het ook mis hébben ... .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...