Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenRider

Licht En Tijdklok/tijd Schema Hulp Gevraagd.

Recommended Posts

zat ik ook al aan te denken koelkastschakelaar, maar dan zou het licht ook weer uitgaan als de deur dichtgaat. Blijft de lamp wel de gehele tijd branden na het aanspringen

 

erg ver gezocht maar kan het zijn dat er een draad achter een balk OID tegen de muur gedrukt wordt en als de deur opent de druk van de balk afgaat? Dan zou er ook een kabelbreuk moet zijn.

 

En wel veel werk maar als je alles eruit haalt en opnieuw aansluit werkt het dan wel?

 

Heb je ook de aansluitingen die je niet zelf hebt gemaakt van je kroonsteen op de kap gecontroleerd? Ik zie namelijk niet hoe deze vast zitten.

Of de kroonsteen ertussenuit halen en de bedrading rechtstreeks op je fitting aansluiten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Erg bedankt voor het meedenken natuurlijk allemaal ! :D.

 

Er zit op heel de deur verder geen schakelaar/elektra. het enige in de kast is wat je op de foto kan zien achterin.

(1x kabel van vsa en 2 x sensorkabels oh en 1x 220 rechtsachter in de hoek voor de active inlaat die je niet op de foto kan zien)

Voor zover ik gezien heb in de afgelopen dagen brand de lamp na opstartten gewoon verder normaal.

Het draait in de nacht maar ik ben een paar x vrij lang opgebleven om het te checken.

 

De kabels verder zelf komen boven de kast uit en gaan direct m'n vsa / schakellastje in en zitten verder nergens echt klem tussen.

Maar wel een goeie om ook te proberen, kabelbreuk, sommige kabels zijn inderdaad hergebruikte kabels.

Misschien dat daar wat mis mee is.

 

De kroonsteen heeft aan de nadere kant een soort klem systeem waar je de draden in moet drukken. de eerste keer dat ik de lamp probeerde had ik ook een storing (lamp ging helemaal niet aan) en toen was 1 van die kabels los. Na het goed gezet te hebben werkte het verder gewoon normaal. .... Afgezien van dit vage probleem natuurlijk.

 

Dat direct aansluiten van de kabel op de fitting is op zich wel een idee om uit te proberen.

 

Het probleem is dat er nu m'n 4 eerste "echte" plantjes al in die kast staan met een stuk gaas wat vast zit en ze zijn er helemaal doorheen gegroeid. Dus ik kan helaas niet gemakkelijk in die kast knutselen. De laatste keer dat ik dat deed is er helaas een gewonde gevallen :( Stam gespleten van boven naar beneden ongeveer 5 cm) met een getopte plant.

 

Misschien wel geinig om ff wat zoom foto's te plaatsen die ik pas geleden gemaakt heb om ff want anders te zien dan alleen die elektra zooi :D

 

gallery_23065_18386_1551106.jpg

 

gallery_23065_18386_47559.jpg

 

gallery_23065_18386_54299.jpg

 

gallery_23065_18386_141580.jpg\

 

Cheers!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel bijzonder geval... heb je geen kennissen in het wereldje waar je ff een bulpje en kappie kunt lenen oid?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Helaas ken ik niemand verder die me aan materiaal zou kunnen helpen :(.

 

Maar ik heb eens even het bedrijf gebeld waar ik dat ding vandaan heb en de situatie uitgelegd.

Hun hebben ook nog nooit van deze situatie gehoord maar ze zijn wel erg behulpzaam geweest.

Ze kunnen me niets gratis sturen (helaas) maar ze sturen wel een lamp tegen inkoopsprijs en halve verzendkosten.

Dus dat is wel een pluspunt. Hopelijk komt ie snel binnen al twijfel ik dat dat de oplossing is. Maar goed, op dit moment is alles mogelijk...

 

Die zaak: http://www.eugrowshop.eu/nl/ (altijd erg behulpzaam als ik bel met vragen en altijd de spullen binnen een week binnen zelfs al hadden ze t niet op voorraad.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk, dat is netjes.

En zelfs als het niet de oplossing brengt sluit je wel weer wat dingen uit... en heb je gelijk een nieuwe lamp liggen voor de toekomst.

 

Check ook ff het lipje dat contact moet maken met de lamp in je lampfitting, ik heb laatst ook 1 kap gehad waar dat niet goed zat en de lamp het daardoor niet deed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik was daar ook aangenaam door verrast.

 

Maargoed, een nieuwe avond en een nieuwe test:

Ik kreeg van die zaak als suggestie om eens de aarde van de kap af te halen.

Niet de meest ideale situatie maar op dit punt ga ik nu alles proberen wat misschien een mogelijke storing is.

Dus ik heb net de aarde eraf gehaald en heb gewacht op het resultaat.

 

Helaas heeft ook dit niet geholpen :(

 

Nu maar wachtten op de lamp om te zien of dat wat uithaalt....

Share this post


Link to post
Share on other sites

nooit gebruikte kabels kopen

kost niks nieuw bij de bouwmarkt

nooit op bezuinigen

 

ik denk dat daar je probleem inzit

 

oja als de lamp is uitgegaan

10 minuten wachten voor je hem weer aanzet

anders gaat die ook storen

met een vsa

Edited by chucha

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank voor het advies maar misschien heb ik het ietswat verkeerd verwoord;

De kabels waren nieuw toen ik ze in m'n bezit heb gekregen jaren geleden. Ik heb ze verder gebruikt voor m'n pc's maar nooit gekke dingen mee uitgehaald waardoor een kabelbreuk zou kunnen optreden. desalniettemin staan alle hergebruikte kabels wel op de planning om ook vervangen te worden.

Zonde dat ik dan die kabels geknipt heb maar nu is het ook geen werkbare situatie dus ik wil echt alles uitsluiten verder.

 

Verder probeer ik maar 1 ding per avond want ik wil idd niet telkens die lamp aan en uit doen. Lijkt me ook niet zo gezond voor de levensduur van zo'n bulb.

 

:search: De speurtocht gaat verder :search: :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo de lamp vandaag binnen gekregen. Weer uitstekend snel en goed verpakt de lamp binnen. Echt een goeie service.

 

Straks voordat het licht aan hoort te gaan; de lamp uitwisselen en de aarde weer aansluiten die ik gisteravond los had gehaald van de kap.

 

Als dat niet werkt ga ik morgen alle kabels vervangen die hergebruikt zijn.

Er moet toch iets zijn wat dit veroorzaakt......

Was zomaar ff een updatje tussendoor.... kutweer buiten en verder niet veel te doen.

Later vanavond zal ik het resultaat weer postten... :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het vervolg van vandaag:

 

Ik heb de aarde terug gemonteerd.

Gekeken of het lipje van de fitting wel goed zit (word dmv een veer tegen de fitting van de bulb geduwd dus dat kan niet echt verkeerd gaan denk ik)

En de nieuw lamp erin gehangen en gewacht tot de schakelaar om zou gaan....

 

Eureka! de nieuwe lamp start als de kast dicht zit! :verrygood :jump:

 

Ik ben blij dat het werkt maar ik vind dit toch wel héél vaag....

Goed, de aankomende dagen zal ik ook dit weer in de gaten houden en eens kijken of ik het probleem kan reproduceren als ik de rare lamp er weer terug in hang over 2 dagen.

 

Maar ik weet nu niet wat ik met die lamp aanmoet als die inderdaad moeilijk blijft doen in mijn setup. Ik heb er niets aan als het niet werkt wanneer ik het wil.

Eens kijken of ik hier een balletje over op kan gooien bij dat bedrijf.

 

 

Een ieder die me geholpen heeft : uiteraard nogmaals bedankt voor alle suggesties!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien heb je een maandagmorgenmodelletje lamp gehad... of ergens inwendig slecht contact oid. kan gebeuren.

Blijft een raar geval dit.

Zou m niet meer gebruiken als het probleem nu wegblijft.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga 'm ook niet meer gebruiken als dit gewoon blijft werken zoals het hoort met de nieuwe lamp.

Hooguit een keer om te zien of het echt specifiek die lamp is of niet, zodat ik het met dat bedrijf op kan nemen.

Voorlopig blijft die nieuwe lamp nu erin zitten om te zien of dat gewoon z'n werk blijft doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een laatste ding wat ik nog zeker wil vermelden;

 

Ik heb vandaag nog met http://www.eugrowshop.eu/nl/ gemailed en hun alles uitgelegd (en op dit topic gewezen)

Ook dat ik nu met die semi defecte lamp zit.

 

En ze hebben me nu gratis een extra cadeautje toegestuurd ter compensatie! (iets wat ik specifiek nodig heb)

Niets anders dan lof voor dit bedrijf en de mensen erachter!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ooo..

Dat soort service, ben ik ook gewoon van mijn groenverkoop adresje in Zwolle hoor..

Share this post


Link to post
Share on other sites

...waarom niet gewoon een kleine Davin (DV14/12-t oid) ipv. geknutsel met relais?

..Of gelijk een cli-mate mini om je probleem met die inferieure fan-controller direct te tacklen...?

 

:wacko:

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Oude Rocker: Lekker hoor, Tja ik heb het idee dat de meeste dit toch voor het snelle geld doen. Als je dan een bedrijf tegen komt die zulke service heeft vind ik dat best het vermelden waard :D

 

@HarryvG : Ik heb naar die kleine Davins gekeken en andere maar die dingen hebben niet alles erop zitten wat ik wil. Nu heb ik een schakelkastje met alle opties die ik wil, aansluiting aan de kanten die ik wil (die schakelkasten van 100+ euro hebben) voor ongeveer de prijs van een kleine davin.

Plus het bouwen ervan was ook leuk om te doen.

Ik begrijp trouwens niet wat je bedoeld met een inferieure fan-controller? Ik heb daarvoor een smscom twincontroller mk2 4.5A. Dat ding doet z'n werk goed voor een kastje met een opp van ongeveer 0.5m2. Ik heb daarmee verder nooit problemen gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Met dat verschil GreenRider, dat we hier niet zo op reclame activiteiten zitten te wachten..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cadeautje was vast inruil voor wat promotie :P Nee moet je toch gelijk geven. Is een goede GS. Hier in het noorden zijn cooltubes lastig te krijgen. Dus een bestelling in Adam gedaan en werden daar hartelijk ontvangen met een bak koffie. Gewoon nette prijzen en gewoon hollandse jongens.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...