Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dag allemaal,

 

Dit is onze eerste buitenkweek, de soort die we geplant hebben is Cheese.

We hebben van een vriend 3 stekken gekregen, die we nu zelf ongeveer een week in de serre hebben staan.

 

Aangezien dit onze eerste kweek is, hebben we nog niet veel ervaring/kennis. Ik heb al wel veel opgezocht over de technieken (scroggen/toppen/...), maar dat was voor binnenkweken, over buitenkweken heb ik nooit veel opgezocht omdat ik dacht dat ik het toch nooit zou doen.

 

Nu, gedaan met praten, tijd voor foto's :yummy:

 

De eerste plant, ik vind dat hij heel hard strekt, maar daar is waarschijnlijk niet veel aan te doen buiten?

med_gallery_40986_18362_2861452.jpg

 

De onderste blaadjes zijn verkleurd, maar de rest ziet er gezond uit, dus ik denk niet dat dit kwaad kan?

med_gallery_40986_18362_816603.jpg

 

 

 

Plant nummer twee, is ook hard gestrekt, maar deze heeft wel een gezonde kleur van onder tot boven

med_gallery_40986_18362_759199.jpg

 

Ik vrees wel dat deze plant een mannetje zal zijn, aangezien er knoppen op komen. Als jullie dit kunnen bevestigen doen we hem zo snel mogelijk weg.

med_gallery_40986_18362_715971.jpg

med_gallery_40986_18362_729782.jpg

 

 

De laatste plant, ook een raar geval, hij begint heel hoog, maar hij is veel minder gestrekt dan de andere planten

med_gallery_40986_18362_2902415.jpg

 

Deze plant is ook kleiner dan de andere twee

med_gallery_40986_18362_2628012.jpg

 

De blaadjes van deze plant zijn ook verkleurd, ik dacht eerste dat het kwam door een water-tekort, maar aangezien hij evenveel water krijgt dan de andere 2 (en de grond heel vochtig is), vrees ik dat er een andere oorzaak is, hopelijk kunnen jullie meer advies geven?

med_gallery_40986_18362_834275.jpg

 

 

 

Hopelijk wordt deze eerste kweek een succes, dan zullen er zeker meer volgen.

We gaan ook met een micro/stealth-kweek beginnen, daar komt binnenkort ook een topic van :popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

dat jij hier een verslag durft bij te houden

nadat je vorig jaar een plantage wauw rippen

ik hoop voor je dat alles wat je aanraakt mislukt

 

MENSEN HELP DEZE WANEBERIPPER NIET

VORIG JAAR HAD DIE 25 KILO ONKRUID MEEGENOMEN :) hij kon niet eens het verschill zien :whistle:

MEDE DANKZIJ WF heeft hij dit geweldige resultaat gehaald

 

daarom help hem niet

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

En anders verzuipt het wel..

 

Maar goed.. Wellicht kan hij nog wat ander gras roken.. :whistle:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die ballenplant mag je zsm snoeien, de rest staat VEEL te nat.

Hoe kom je daar dan bij ? Deze moet je elke ochend en avond minstens 0,5 liter water geven :rofl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Trek je van de kritiek maar niet te veel aan (sorry chucha! ik ben vergevingsgezind). Dat je vorig jaar ergens wilde munt hebt geplukt om thee van te zetten en dit trots op het wietforum plaatste wordt je uiteindelijk vast wel vergeven. Van je blunders moet je leren, je bent hier immers voor hulp en die kan je krijgen!

 

Story: Ik vond zelf een aantal jaar terug een grote (2m +) bloeiende plant ergens in het bos (sept-oct). Ik heb hiervan toen alleen een onderste tak meegenomen, omdat ik het gewoon niet kon laten :whistle: maar ook om een signaal naar de kweker te geven dat zijn spot is ontdekt, maar dat er geen intenties zijn om de hele boel te rippen. Als je zelf ervaart wat voor liefde iemand in zo'n plant stopt van begin tot eind, vaak meer dan 6 maanden lang, dan ga je er vanzelf eerbiediger mee om! Tegenwoordig zou ik die onderste tak er niet eens afhalen, maar wellicht toch ergens een enkel topje? :likken: (Rippen is niet interessant als je zelf mooie planten groeit!)

 

Back on topic! Zoals hierboven vermeld, je planten staan waarschijnlijk te nat. Ook zou ik ze als ik jullie was nu al overpotten in grotere bakken met een mix van 50/50 kokos/tuinaarde. Of iets dat erop lijkt, maar de kokos houdt - naast dat het goed vocht vasthoud - de grond heel luchtig zodat de planten zich makkelijk en snel kunnen wortelen. Doe ze maar zo snel mogelijk op hun vaste plekje in de grond!

 

Als je (mogelijke) vrouwtje nog geen witte haren heeft hoef je je geen zorgen te maken dat ze al bestoven zijn door de man. Die mannetjes zijn er met de bloei toch altijd eerder bij.

 

Bovendien strekt je plant zich niet te veel hoor, ze ziet er netjes uit!

Cheese is een overwegende sativa strain, of begint althans met een klassieke sative opbouw.

Dit betekent dat ze eerst even de hoogte in gaan, maar vervolgens maken ze nieuwe scheuten aan tussen de internoden en groeit hij netjes dicht. Geen zorgen dus! / Cheese blijkt overwegend indica te zijn, dus wellicht toch te weinig licht?

 

Cheese bloeit in ons klimaat waarschijnlijk pas eind oktober - november (?) af, dus met wat eenvoudige liefde en toewijding kan er nog best wat een die plantjes komen te zitten. :)

 

Toppen, fimmen, scroggen; dat alles zal ik dit jaar maar achterwege laten als ik jullie was. Hiermee rem je de groei van de plant af, en aangezien jullie planten wat laat zijn (gezien formaat planten versus tijd van het jaar) kun je ze het beste maar zo veel mogelijk met rust laten en gewoon hun eigen ding laten doen. Maak ze het zo gemakkelijk mogelijk!

 

Meer weet ik zo direct even niet, succes ermee !

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat topic vergeet ik nooit meer!!! Vuilniszakken vol!! :P (wat hier op het moment overigens niet het geval is)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat topic vergeet ik nooit meer!!!

 

Ik ook niet, dat soort topic zijn goud waard..

Helaas niet meer terug te vinden..?? :cry

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertel het verhaal eens anders mag het ook in mijn topic

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...