Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Silver kush

Shot Adrenaline Autokweek

Recommended Posts

1)Introductie

Beste forum leden,

Na lang uitkijken, kan ik eindelijk beginnen met mijn tweede buitenkweek.

Mijn eerste buitenkweek was niet echt een geslaagd succes, ben destijds in de eerste week van augustus begonnen met ''moeilijke'' planten, zonder enige kennis van voeding al dan niet algemene kennis. Dit jaar wil het ik het goed aanpakken en heb me het een en ander ingelezen en heb mijn keuze gelegd op de shot adrenaline automatic van de Samsara seedbank (uitleg zie hieronder).

 

samsara-seeds-shot-adrenaline-feminised-autoflower.jpg

 

JLGXFch.png?

 

C2KjL3k.png?

 

 

 

2) De grow equipment

 

*DCM Potgrond groenten en kruiden (hogere stikstof waardes voor de komende 3 maanden) driekwart pot

*Natte biologische universele potgrond van het merk Central Park, top laag (minder snel uitdrogen van de hoofd aarde)

*Bloei-voeding, Batmix voor als de plant straks in de bloei zit.

*Wortel-stimulator????, ik ben hier nog niet helemaal over uit aangezien het een autoflower betreft, iemand feedback hierover?

*Bamboe schutting (3m bij 0.9m ), perfect voor iets meer beschutting aangezien het toch een balkon kweek blijft :whistle:

*Ronde hoge potten, inhoud 17 liter

*Shot Adrenaline automatic (3 zaden)

 

3) De situatie

Het gaat om een balkon kweek, waarbij er van 's ochtends 9.00uur tot ongeveer 19.00uur aan direct zonlicht is. De planten gaan naar binnen als het regent en als de zon ondergaat. De reden hiervoor is dat de straatverlichting die direct aan het balkon staat de planten kan laten stressen.

Ook kan ik op deze manier genoeg warmte realiseren voor de planten.

 

Ik hoop naargelang de plant steeds groter wordt dat ik ook betere foto's zal kunnen uploaden, heb een vriendin als fotograaf dus dat zal goed komen :wOOt. Misschien wordt er nog een macro lens aangeschaft voor die mooie hasj kristallen straks, eerst maar eens zien of ik het dit jaar zover kan schoppen haha.

 

Ik ben erg benieuwt wat deze kweek mij gaat brengen, ik zal proberen om er een actief en visueel aantrekkelijk topic van te maken en bovendien om hem volledig te laten afronden, niks irritanter om als lezer een half-topic te lezen zonder resultaten. :closed:

Alvast bedankt voor het meelezen en mogelijke tips en-op & aanmerkingen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 1-2 (25-07-2015 tot en met 02-08-2015)

 

Dit is de grow equipment

77wRFz3.jpg

 

Zaadjes 1 en 2 zijn op respectievelijk 25-07-2015 en 26-07-2015 in de volledige grond gegaan. Het derde zaadje is tot nu toe nog steeds niet ontkiemd en heb ik dus ook afgeschreven. Ik zit te kijken voor een ander soortje, twijfel tussen de auto super lemon haze van de greenhouse seeds of red poison van Sweet seeds (erg mooie plant ook)

 

Shot adrenaline 1

kqSVLQD.jpg

 

Shot adrenaline 2

9lZoyE1.jpg

 

Ik heb een grote fout gemaakt door de ontkiemde zaadjes meteen in de bemeste potgrond te stoppen zonder ze eerst in stek-en zaad grond te stoppen. De fout is me vergeven en de planten zien er goed en gezond uit. :innocent:

 

gr. Silver Kush

Edited by Silver kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht van straatlampen doet er niet echt toe bij autoflowers, denk ik. Sommige kwekers zetten ze 24/7 onder de lampen... Verder ziet het er prima uit. Goed plekje ook! Ik wens je heel veel plezier en succes. Ga je zeker volgen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik versta niet goed wat je bedoelt met

*Bloei-voeding, Batmix voor als de plant straks in de bloei zit.

Batmix is toch een substraat of bestaat dit ook in vloeibare/korrels vorm?

 

Succes allesinds!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat je bemeste potgrond hebt gebruikt is geen probleem hoor, ik zaai ze altijd gewoon in bemeste potgrond,en heb er nog nooit problemen mee gehad :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geloof je echt dat die over zes weken klaar zullen zijn, zoals in de beschrijving staat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Licht van straatlampen doet er niet echt toe bij autoflowers, denk ik. Sommige kwekers zetten ze 24/7 onder de lampen... Verder ziet het er prima uit. Goed plekje ook! Ik wens je heel veel plezier en succes. Ga je zeker volgen!

 

Thanks, dit wist ik niet. Ze blijven vanavond lekker buiten staan :verrygood

Ik versta niet goed wat je bedoelt met

*Bloei-voeding, Batmix voor als de plant straks in de bloei zit.

Batmix is toch een substraat of bestaat dit ook in vloeibare/korrels vorm?

 

Succes allesinds!

Hier heb ik me inderdaad op verkeken, het is een zak met bloeimix. Ik had een vloeibare variant in gedachte die ik samen met het water kan geven tijdens de bloeiperiode.

 

Geloof je echt dat die over zes weken klaar zullen zijn, zoals in de beschrijving staat?

Nope, ik had al al in meerdere topics gelezen dat je gerust 2 weken bij de bloeiperiode kan optellen haha.

Maar geld dit dan ook voor de groeiperiode? Want 20 a 25 dagen aan groei lijkt me wel heel weinig.

 

Hoe denken jullie over wortel-stimulator tijdens de eerste paar weken van de groei? Is dit wenselijk met een autoflower of weg gegooid geld?

En bij opbrengst staat ''hoog'', wat kan ik hier van verwachten als er goed voor de plant wordt verzorgd inclusief ideale omstandigheden etcetera, 20 gram per plant of meer?

Edited by Silver kush

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als het weer meezit en je hebt de hele dag zon, dan moet uitkomen boven 20 gram hoor. Bij mij zijn de omstandigheden niet zo top, maar met het weer deze zomer haal ik zeker het dubbele per plant. We duimen mee!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Right.... Begin augustus start je een buitenkweek.... Begin september zal je plant wellicht in de bloei gaan ..... Ik heb er een hard hoofd in dat dit iets gaat worden. Ik ben van mening dat je dik 3 maanden te laat bent begonnen om de kracht en gemak van een autoflower te gebruiken. September en oktober zijn doorgaans beboorlijk natte maanden... Waarom ben je niet eerder begonnen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

En bij opbrengst staat ''hoog'', wat kan ik hier van verwachten...

 

Niets, dan valt het altijd mee.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Right.... Begin augustus start je een buitenkweek.... Begin september zal je plant wellicht in de bloei gaan ..... Ik heb er een hard hoofd in dat dit iets gaat worden. Ik ben van mening dat je dik 3 maanden te laat bent begonnen om de kracht en gemak van een autoflower te gebruiken. September en oktober zijn doorgaans beboorlijk natte maanden... Waarom ben je niet eerder begonnen?

dan haalt ie ze naar binnen, met iets beginnen is beter dan nooit beginnen, ervaring kun je niet kopen

Share this post


Link to post
Share on other sites

@H&P: vind het zo suf.

 

@Silverkush: ik zal je uitleggen waarom ik het suf vind, je schrijft dat je een eerdere poging hebt ondernomen en was begonnen in de eerste week van augustus, nu begin je een week eerder en je hebt je ook nog ingelezen... Huh? Dan snap ik dus niet dat je niet 3 maanden eerder bent begonnen..... Had je dat wel gedaan had je nu lekker kunnen genieten van je balkon kweekje.. Anyway... Ik hoop dat je plezier hebt aan het kweken, maar snappen doe ik het niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben me bewust van dat ik te laat ben begonnen. Door omstandigheden kon ik nu pas beginnen dus vandaar. Dit jaar is wederom een test, ik wil dit jaar het voeding en water geven gewoon goed doen en de plant op tijd naar binnen halen. Ik zit sinds een half jaar in een nieuw appartement en wil nu gaan kijken hoe het gaat met de omgeving, of ik geen gezeik krijg, schoonfamilie die langs komt etc. Kortom ik ben me volledig van bewust dat ik beter in mei na de laatste vorst periode had kunnen beginnen, dat is iets voor volgend jaar.

 

Desalnietemin hoop ik de plant succesvol af te kunnen kweken, ik ga ook door met het kweekverslag. Morgen komt er een nieuw zaadje binnen, de West Coast OG van Fastbuds. Ik wil met gewoon de volle ruimte op het balkon gaan gebruiken, aangezien er een zaadje niet is ontkiemd heb ik dit soortje bij besteld.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@H&P: vind het zo suf.

 

@Silverkush: ik zal je uitleggen waarom ik het suf vind, je schrijft dat je een eerdere poging hebt ondernomen en was begonnen in de eerste week van augustus, nu begin je een week eerder en je hebt je ook nog ingelezen... Huh? Dan snap ik dus niet dat je niet 3 maanden eerder bent begonnen..... Had je dat wel gedaan had je nu lekker kunnen genieten van je balkon kweekje.. Anyway... Ik hoop dat je plezier hebt aan het kweken, maar snappen doe ik het niet.

Ik begin nu 3 weken eerder dan eerst, destijds waren het feminised sativa cheese hybrids, absoluut niet voor beginners. Ik heb nu een autoflower die voor beginners wordt aangeraden en ben een stuk eerder klaar als met normale zaden. Plus hetgene wat ik hierboven heb vermeld, heb ik toch de keuse gemaakt om het nu alsnog te proberen. De spullen moest ik toch aanschaffen. Ik begin volgend jaar sowieso in mei. Suf ofniet, ik ga de challange tegemoed en ga er gewoon het beste van maken.

Edited by Silver kush
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dat je je niet laat ontmoedigen.

 

Het klopt natuurlijk dat in mei beginnen handiger is, maar er zijn ook liefhebbers die niet over de hele lijn kiezen hoe het gaat. En vooralsnog ziet augustus er alvast zonnig uit. Laat maar groeien die handel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Update 09-08-2015

Omdat het derde zaadje niet was ontkiemd heb ik een nieuwe besteld (Westcoast OG van Fastbuds American autoflowers), deze ontkiemde verrassend genoeg in één dag. :verrygood

 

Het zaadje komt net boven de grond koekeloeren...

Like so

 

zbQlTVF.jpg?1

 

 

8AZQbb7.jpg?1

 

Q3k97XZ.jpg?1

 

Dan nu de Shot adrenaline dames

 

Dame 2 (26-08-2015 in de grond gegaan)

 

FyM6o1Y.jpg?1

 

 

Dame 1 (25-08-2015 in de grond gegaan)

6NWYCTU.jpg?1

 

De dames zijn best gegroeid de afgelopen week er vind nu vooral veel bladvorming plaats. Geen massive volume vergrotingen of iets dergelijks. Een ding is zeker, het mooie weer heeft ze zeker goed gedaan de afgelopen dagen, laten we hopen op meer. :whistle:

 

Zal vanaf nu wat duidelijkere foto's uploaden zodat het detail blad wat beter in beeld komt. Keep u posted en happy smoking

 

VnoS9NJ.jpg

:likken: :likken:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan iemand mij helpen?

 

De shot adrenaline is volgens de website 70% aan sativa genetica. Je zou dus kunnen stellen dat het overgrote deel sativa genetica is.

Toch zie ik indica blad, tenminste het lijkt echt op standaard Cannabis indica bladeren. Is het te vroeg om hiernaar te kijken en moet ik pas in een later stadium

hiervoor kijken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

zucht, starter van dit topic vermeld trots: 'niets zo irritant als een half afgemaakt verslag.'

 

En laat vervolgens half afgemaakt werk achter :(

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er was gewoon niet echt animo voor dit verslag, geen zin om dan nog mini updates naar buiten te brengen. Was van plan om aan het eind van de rit het verslag af te ronden met één laatste update. Ik post vandaag wat foto's met wat er allemaal gebeurd is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moet pas in een later stadium kijken inderdaad... De eerste bladeren bij sativa planten kunnen ook zeker nog wat breed lijken. Hoe hoger de node of hoe meer in de breedte de node (bij de zijtakken die later groeien), hoe dunner de bladeren worden!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo daar ben ik eindelijk weer. Deze foto's zijn vandaag gemaakt (5e week bloei).

 

Shot adrenaline #1 ontkiemdatum 25-07-2015

Foto1k0-3WKHG7OT.jpg

 

Foto540-QFXFLGSA.jpg

 

Foto540-MF7XEXM8.jpg

 

 

Shot adrenaline #2 Ontkiemdatum 26-07-2015

 

Foto1k0-USNRCANJ.jpg

 

Foto1k0-ZPMJMINY.jpg

 

Foto1k0-X87DBZSL.jpg

 

 

Het zijn kleine plantjes gebleven mede door de natte september maand. De calyxen zijn lekker opgezwollen en de stampers (haartjes) zijn groot met hier en daar al bruine haren. De bladeren zitten al aardig onder de trichomen, heb nog geen microscoop tot mijn beschikking though.

 

Ik heb geen idee hoelang ze nog moeten, is beetje koffiedik kijken zo zonder microscoop natuurlijk, maar hebben jullie een idee a.d.v. deze foto's?

 

Ze krijgen ook geen bloeivoeding meer, geef nu alleen kraanwater.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...