Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Dat klopt smokey, maar wit licht zit er ook in.

Ik heb idd de lamp bovenop de kast liggen om hoogte te winnen, de afstand is 60 cm.

Ik heb al van verschillende kanalen opgevangen dat de bloei met led sneller klaar is, dus nu nog ongeveer 5 weken te gaan.

Maar dit keer houd ik het in de gaten met een mimi microscoop.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ah, het laatste plaatje was gisteren niet zichtbaar toen ik keek... daar staat het een stuk duidelijker op.

Ja, dat dacht ik al, dat er ook wit licht bij zou zitten. En met 60cm ruimte kunnen ze ook nog iets groeien :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

En zelfs die 60 cm is niet genoeg om alles te verlichten.

Straks maar even kijken hoe ik dat ga oplossen.

word vervolgt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteravond weer wat moeten klussen om de lichtverdeling beter voor elkaar te krijgen.

De lamp moet er behoorlijk hoog boven hangen, nu 1 meter boven de planten.

Dus heb ik het dak uit het kastje gehaald en de lamp er boven gehangen, het filter hangt nu ook ergens anders.

Maar het lichtbeeld is nu goed, al zie je dat niet zo goed op de foto.

gallery_44142_18352_591202.jpg

 

gallery_44142_18352_3039.jpg

 

De volgende foto's zullen zonder led licht gemaakt worden na het weekend.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik wou toch even mijn bevindingen over de led lamp met jullie delen.

Na 3 dagen is alles wat ik had geknakt weer stijf omhoog gegroeid (foto's volgen morgen bij een verslag)

Ik kan zien dat de planten er zeer goed op reageren ondanks dat de temp nu wel aan de lage kant is.

Dus moet ik zorgen dat ik tegen dat het buiten echt koud word er iets van verwarming komt.

Deze ronde maakt ik zo af omdat ik geen geld heb om een kacheltje of zoiets te kopen, daar moet ik even voor sparen.

Ook zie ik dat onder in de plant de topjes beter reageren dan onder de hps of t-neon, want ik heb niet alles gedieft om het verschil te kunnen zien.

Morgen komt er een uitgebreid foto verslag om het vanaf nu beter te kunnen zien hoe de planten reageren op het licht.

Tot nu toe ben ik erg tevreden over de lamp, maar dat mag ook wel als je de prijs ziet.

Nu op zoek naar iets om het hokje een graag of 5 warmer te krijgen als de lamp aan is.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk zo met dat led, goed om te horen dat ze er positief op reageren.

Verder zien ze er gezond uit :yummy:

Edited by taiga 2
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey rockfort mooie paarse licht heb je daar ^^

 

Wat heb je deze betaald en hoeveel wat is deze lamp ?

Kan je deze ook dimmen of boosten ?

Verder ziet alles er prachtig uit in je tuin Doe zo verder

Geniet binnenkort van je oogst !

 

Grtz High.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank taiga 2, ik doe mijn best om een zo lekker mogelijk rokertje te kweken die ook nog eens mijn pijn onderdrukt.

Maar dat gaat nu beter met een verdamper omdat ik gestopt ben met roken.

 

 

Ik denk dat je stijl achterover valt van de prijs van die lamp, en dan is het nog de goedkoopste uitvoering.

De lamp koste 790 euro ( daar heb ik meer dan een jaar voor moeten sparen) en gebruikt 300 wat.

Deze lamp zou een 600 wat hps moeten vervangen, maar dat geloof ik nog niet.

Deze lamp zou 870 PAR moeten geven.

Het is een budmaster 450 XG, dan heb je nog een OD met 1120 PAR 1000 euro, en een G.O.D met 1690 PAR 1500 euro.

Die laatste ga ik ook nog eens testen, maar daar moet ik dus goed voor gaan sparen.

 

Zoals gezegd (beetje later als beloofd) een update.

Het hokje is al geen gesloten instelling meer voor de dames, het dak is eraf om de afstand naar de lamp goed te krijgen.

Want voor een LED lamp moet je genoeg ruimte naar boven hebben, mijn lamp hangt nu 110 cm boven de toppen.

Het is niet nodig deze lamp er zo dicht mogelijk boven te hangen, zolang je de hele oppervlakte beschijnt is er niks aan de hand.

De deuren staan ook open met een paar isso plaatjes er schuin tussen gezet, zo maak ik het onderin bij de dames ook iets lichter.

gallery_44142_18352_19591.jpg

 

Deze dame was gewoon netjes geknakt en bleef 2 dagen gewoon liggen onder de t neon lamp.

Een dag nadat de led lamp erin hing was dat wel even anders.

gallery_44142_18352_1402840.jpg

 

Die hier scheef staat is onder het net geknakt en toen door het net geleid.

Dit is ongeveer 30 cm onderin, en die topjes op de achtergrond stelden 2 dagen terug nog helemaal niks voor.

gallery_44142_18352_1368149.jpg

 

alles wat ik heb plat gelegd staat haast weer kaarsrecht omhoog in nog geen 10 uur.

gallery_44142_18352_1417362.jpg

 

gallery_44142_18352_3127759.jpg

 

gallery_44142_18352_2361276.jpg

 

Ik ben iig tevreden over de lamp, het nadeel is dat ik nu moet bij verwarmen Met alleen een elektrisch kacheltje.

En dat ding gebruikt 750 wat, maar zoveel staat die gelukkig niet aan, en is de ruimte goed geïsoleerd en verlies ik weinig warmte.

Ik heb een petroleumkachel gezien met thermostaat, en dat lijkt mij de ideale oplossing voor het temp probleem met het licht aan.

Met het licht uit zakt de temp niet lagen dan 20 graden, al vriest het 20 graden buiten.

Dus ik hoef alleen te verwarmen als het licht aan is.

En nu ga ik de verdamper aan zetten, en lekker genieten van muziek.

Have a nice day, greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wow dat is ook een duur prijs.

Ik denk ook helemaal niet dat de led lamp een hps van 600 wat zou vervangen

 

Vraagje over je verdamper.

Heb je meer smaak van je stuf met je verdamper ?

Hoeveel heb je nodig om deze volledig vol te laden ?

en als deze vol is hoeveel trekjes kan je er van nemen ?

Tegen welke pijn gebruik jij het stuf ik heb namelijk enorm last van me rug helaas roken helpt niet meer

Ook heb ik olie aangeschaft en deze getest of het mijn pijn zou verhelpen niet echt slaap er wel super van.

Nu wil ik graag een verdamper aanschaffen tast alleen nog in het duister welk model en de prijs natuurlijk

Liefst 1 die olie kan verdampen en natuurlijk buds

Hopelijk kan jij me verder helpen bij de vragen die ik heb rockfort

 

Over de temp hier het zelfde probleem.

Ik geraak net boven de 27 graden.

Dat is dan weer het nadeel zeg dan maar van led..

 

Verder staat je tuintje er super bij !

 

Grtz High

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord op jou "vraagje" B)

als de lamp het maar beter doet dan de tneon lampen, maar daar ben ik niet bang voor.

In mijn verdamper kan je alleen wiet doen, maar je proeft echt alleen de wiet, maar je moet de verdamper niet boven de 190 graden laten worden want dan ben je het haast aan het verbranden.

dus via de verdamper smaakt het heerlijk.

hoeveel er precies ingaat weet ik niet, je moet de wiet niet zo fijn maken als in een joint.

Ik weet wel dat de high of stoned veel lekker is dan met een joint.

als ze vol is kan je er tussen de 3 tot 5 keer van hijsen maar dat moet ook genoeg zijn na zo een stoot thc.

Ik heb het ook in mijn rug, met uitstraling naar mijn benen en voeten, jointjes roken hielp meestal niet, en maakte de pijn ook nog erger.

Maar ik nu gestopt ben met roken maar evengoed af en toe lekker stoned of high wou zijn, wou ik wel eens een verdamper proberen, en dat pakte veel beter uit dan ik had gedacht.

Ik kan je haast aanraden om een verdamper te proberen, en dan deze. http://www.easysmoke.nl/Webwinkel-Product-52347125/Vaporizer-Combi-Emix-Black.html

Ik hoop dat al je vragen zijn beantwoord.

 

Greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Antwoord op jou "vraagje" B)

als de lamp het maar beter doet dan de tneon lampen, maar daar ben ik niet bang voor.

In mijn verdamper kan je alleen wiet doen, maar je proeft echt alleen de wiet, maar je moet de verdamper niet boven de 190 graden laten worden want dan ben je het haast aan het verbranden.

dus via de verdamper smaakt het heerlijk.

hoeveel er precies ingaat weet ik niet, je moet de wiet niet zo fijn maken als in een joint.

Ik weet wel dat de high of stoned veel lekker is dan met een joint.

als ze vol is kan je er tussen de 3 tot 5 keer van hijsen maar dat moet ook genoeg zijn na zo een stoot thc.

Ik heb het ook in mijn rug, met uitstraling naar mijn benen en voeten, jointjes roken hielp meestal niet, en maakte de pijn ook nog erger.

Maar ik nu gestopt ben met roken maar evengoed af en toe lekker stoned of high wou zijn, wou ik wel eens een verdamper proberen, en dat pakte veel beter uit dan ik had gedacht.

Ik kan je haast aanraden om een verdamper te proberen, en dan deze. http://www.easysmoke...Emix-Black.html

Ik hoop dat al je vragen zijn beantwoord.

 

Greetzzzzzz Rockfort

Hey Rockfort

Rot voor je om te lezen dat je ook zo een last hebt van je rug

Het is een echte hel voor me soms kan ik gewoon niet meer recht komen en huil ik letterlijk van de pijn.

Bij mij straalt het uit naar me buik / lies.

Ik heb 2 jaar gedacht dat alles van me buik kwam maar niet dus kwam heel de tijd van me rug.

Joint roken hielp nog voor me in het begin ben ondertussen 4 jaar verder.

Ik ga zeker de verdamper die je mij aanrade aanschaffen de prijs is ook mooie te doen.

Weet jij soms een soortje dat goed is voor de pijn in je rug ?

 

Edit:

Cbd olie ook geprobeerd zat uiteindelijk op 7 druppels in de avond en 5 in de ochtend

Helaas wou het niet echt helpen om de pijn volledig weg te krijgen.

Slapen in de avond deed ik wel als een roosje 10 min na het nemen van de druppels sliep ik als een roosje voor zeker 8 uur ik werd uiteindelijk fit wakker.

 

Opgeven heb ik het zeker niet gedaan de volgende x ga ik andere olie proberen met een hogere cbd gehalte.

Moest iemand een goede olie weten met meer als 4/5% cbd laat het maar weten.

 

Bedankt voor alle informatie die je met me wil delen.

Grtz High

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja welk wietje is goed tegen pijn, je moet iig een wietje hebben die je lichamelijk ontspant.

Ik ga de White Thunder proberen omdat het een zeer makkelijk plantje is met een goede opbrengst, en ze zou voor mij een goede pijnstiller zijn.

Maar dat is nog afwachten.

Skunk hielp mij best goed, NlX iets minder maar nog goed genoeg.Maar de Amnezia Mac Ganja gaf me nog het fijnste gevoel.

En die is hier ook aan de beurt, maar dat duurt even omdat ik denk ik met de White thunder wel even vooruit kan.

De zaden liggen al klaar.

 

Groet Rock & roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

@h1ghl1f3

Misschien zijn deze soortjes iets.. zouden beide werken tegen pijn.

Shark Shock CBD - https://www.wietzaadjes.nl/shark-shock-cbd-dinafem/

Girl Scout Cookie - https://www.wietzaadjes.nl/girl-scout-cookies-huismerk-wietzaadjes-nl/

Beide heb ik op dit moment in m'n tent staan, dus kan je nog niet vertellen of ze (goed) werken of niet, ik verwacht met een maandje of 2 (misschien 3) de kweek af te hebben, dan kan ik je meer vertellen over het effect dat ze hebben ;)

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kleine update, volgens mij gaat het niet verkeerd, de groei is er nu ongeveer uit en het is redelijk vol geworden.

De temp is met licht uit rond de 21 graden, met licht aan moet ik helaas bij verwarmen, en dan laat ik het 26 graden worden om niet teveel verschil in temp te krijgen.

De LV zit dan op minimaal 50% en maximaal 65%.

Ze krijgen een EC van 1,0 en PH 6,0.

Op een dag na 3 weken zichtbare bloei, dus nog een weekje of 5 te gaan.

gallery_44142_18352_1571676.jpg

Ergens volgende week meer foto's.

Greetzzzzzz Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op die foto is niet veel te zien, alleen dat het lekker vol staat.

Nu de groei er zo een beetje uit is beginnen steeds meer topjes door te groeien, ongeveer net zo groot als het laatste stuk duim van een man :showoff: en net zo breed 10 tot 15 millimeter.

Durft er iemand al een gokje te wagen, misschien stuur ik wel een monster op je af :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo daar zijn we weer met een update.

ze zitten in de 5e week zichtbare bloei.

Het ruikt al lekker in het hok, en ik ruik de skunk erbovenuit komen.

Het is een kruising tussen Skunk en Afgani.

De nacht temp laat ik nu oplopen tot 28 graden met licht aan.

en 21,5 graden met licht uit.

De luchtvochtigheid zit tussen de 40 en 60%

De EC en PH zijn nog het zelfde omdat de plant totaal geen tekort laat zien.

Dus EC 1,0 PH 6,0.

gallery_44142_18352_1805352.jpg

 

gallery_44142_18352_1961152.jpg

 

gallery_44142_18352_270743.jpg

 

gallery_44142_18352_267269.jpg

 

gallery_44142_18352_716370.jpg

 

gallery_44142_18352_173759.jpg

Het lijkt of de 2de bloei van onderuit komt omdat daar de topjes grover beginnen te worden.

Nog een weekje of 4 te gaan denk ik, Maar dat zie ik wel door mijn mini microscoopje.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

begint er al héél lekker uit te zien ;)

 

goe bezig Rockfort ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thank's boy's.

Het zal mij benieuwen hoeveel eraf gaat komen, en hoe ze zullen smaken en werken.

over een weekje of 5/6 ga ik het weten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Week 6 bloei is vandaag in gegaan.

Van temp of LV is niks veranderd.

Ze hebben de laatste water beurt alleen water gehad met een ph van 6,0.

Ze krijgen nog een keer water met voeding, en daarna alleen nog maar water.

Het valt me op dat ik nog haast geen vergeelde bladeren heb hoever verwijderen.

Op 2 planten had ik het eerste 1 vinger blad laten zitten, en dat zit er nog steeds net zo groen als de rest.

gallery_44142_18352_463009.jpg

 

gallery_44142_18352_141819.jpg

 

Dan zo nog wat foto's met en zonder flits, maar dat verschil zie je wel.

gallery_44142_18352_814494.jpg

 

gallery_44142_18352_135632.jpg

 

gallery_44142_18352_243554.jpg

 

gallery_44142_18352_891604.jpg

 

gallery_44142_18352_1350552.jpg

 

En toen ging het licht aan.

gallery_44142_18352_208168.jpg

 

Ik heb vandaag besloten, de volgende ronde 8 planten te zetten.

zo wil ik ze wat meer ruimte geven, en het word Amnezia auto flower, die binnenkort ontkiemt gaan worden onder de T-neon lampen die ik over heb.

Tot laterrrrrrrrrrrrr

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

12 september zeg je,op een dag na 3 weken zichtbare bloei...

17september zitten ze ineens in week 5???...

Om bij te verwarmen zoek eens naar terrariumlampen,speciale lampen

die geen licht maar wel warmte geven,veel gebruikt bij reptielen,en hier in de

tent,goedkoop zijn ze ook dus.....

Ofwel buisverwarming maar dit is prijziger....

Ik lees ook ergens dat je van verschillende kanalen hoort dat ze met

Led sneller afbloeien,over welke kanalen heb je het dan?

Is dit in de vorm van een kweekverslag ergens of info van de adverteerder

of verkoper?

 

Nog een tip,geen autoflower bij binnenkweek...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...