Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Zoned-out!

Grondmengsel!

Recommended Posts

Kijk dat zijn mooie planten zeg en top gemixt allemaal, heel erg netjes.

 

Mijn bloei thee voor de 3de en 5de week bloei bij een 10 weker of week 4 of 6 bij een 12 weker.

 

De juiste hoeveelheid guano 50ml cupje

De juiste hoeveelheid palm tree ash 50ml cupje

Een eetlepel Zeewier peoeder

een theelepel Rietsuiker mollasse

een theelepel bacterien (Sannies bacto)

 

Mix dit met 5 liter water en laat dit met een luchtpompje borrele voor 22 tot 24 uur...(niet langer want dan krijg je teveel schuim wat kwaadaardige bacterien zijn) LENG DIT AAN MET 30 LITER WATER TOT JE 35 LITER TOTAAL HEBT!

Perfect voor je bio binnentuin en voor buiten in de tuin, erg sterk dus wees gewaarschuwd!

 

Dit is echt een oppepper voor je planten zoniet een organische booster in every way!

 

Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weinig rietsuikermelasse gebruik je daar!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heeft de reden dat er al een symbiose plaats vind bij de root zone wat zoveel betekent dat er al glucose en fructose word aangemaakt en afgescheden in bepaalde proporties waar als je er teveel suikers bij gooit er onbalans ontstaat.....

Hetzelfde bij een te opgepompte bodybuilder die teveel carbohydrates ( koolhydraten) heeft gehad dan krijg je er geen kracht van maar put het uit.

Als er vragen zijn stel ze gerust?

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Drink je je koffie zwart, met melk, met suiker of met beide, zo ja hoeveel klontjes? :D

Edited by Fl13r3flu1t3r

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat heeft de reden dat er al een symbiose plaats vind bij de root zone wat zoveel betekent dat er al glucose en fructose word aangemaakt en afgescheden in bepaalde proporties waar als je er teveel suikers bij gooit er onbalans ontstaat.....

Hetzelfde bij een te opgepompte bodybuilder die teveel carbohydrates ( koolhydraten) heeft gehad dan krijg je er geen kracht van maar put het uit.

Als er vragen zijn stel ze gerust?

 

Pg

 

Je wilt toch een thee brouwen met meer nuttige micro-organismen, want dan gaat je het echt niet redden met een theelepeltje rietsuikermelasse.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Micro organismen eten het juist die ontstaan er niet van hoor ik snap je niet helemaal?

Als je er meer ingooit krijg je niet meer microleven sorry.

Ze gaan vermenigvuldigen door te wippen ;-)

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat bedoelde ik ook niet.Teveel melasse is niet goed, want dan gaat het zuurstof gehalte eerder naar beneden door de sterke groei van micro-organismen, maar te weinig ook niet, want juist van de aanwezigheid van suikers krijg je een vermeerdering, al zit er in blackstrap rietsuikermelasse ook de nuttige mineralen.Het gaat niet alleen om bacteriën in de thee, maar ook om schimmels,

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoeveel melasse zou het dan moeten zijn op 5 liter?

 

Ik doe zelf een theelepel suikers op 2l water en dan een halve theelepel bacterien/schimmels. Voor 5 liter verdubbel ik dat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op Engelstalige sites spreken ze meestal van 1 tablespoon molasses per gallon water. Omgerekend dus 1 soeplepel of 15 ml molasse op een kleine 4 liter (3,79 l) water.

Zoals door medekwekers aangegeven hierboven is te veel molasse niet goed, bij een explosie van het bodemleven zal deze voedingsstoffen (zoals stikstof) uit de aarde binden. De stof zit dan in het oranisme en is dus niet beschikbaar voor de plant tot het organisme sterft. De plant moet dan uit zijn eigen (stikstof)voorraad putten wat tot vergeling van het blad kan leiden.

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

25 g melasse per 5 ltr water ongeveer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, dat is wat meer inderdaad. Bedankt!

 

Gooi ik er volgende keer wel een eetlepel in. Al werkt het met 2 theelepels ook prima hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou het niet doen wietefras om de reden die boven juist aangegeven word, je verkloot je grondje ermee en er komt teveel stroop in.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als ik dit zo doorlees kan Maartens Moestuin wel je Pa zijn ,en als ik kan kiezen heb ik liever Remo urbangrower als pa.

 

Ik stook mijn eigen genever , ik haal mijn koevlees hier direct bij de boer , heb zelf een kas moestuin composthoop en heb

het zelf nooit over bio ,het is gewoon een mode verschijnsel.

 

Mensen die denken dat ze bio eten worden toch opgelicht.

 

Plagron doet het voor de winst en jij om de medemens te dienen met je poeders. Niet om je geld ermee te verdienen.

 

Als medicinaal gebruiker heb je veel meer baat bij een goede extactie als al die pure wiet te verbranden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Melasse doe je in je thee, niet rechtstreeks in je grond.Topicstarter had het ook over vleermuizenmest er doorheen, maar de beschikbare stoffen komen pas na 9 mnd vrij.Kan je beter een vloeibaar extract van maken op de manier van Speescees.klik

 

Wat is de pH trouwens van het volcanic loam???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volcanic loam zijn grotendeels mineralen en deze heeft geen pH.

Daarbij is de pH niet van belang als je organisch kweekt want je bodem leven reguleert dat zelf.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lavameel Eifelgold heeft een pH van rond de 8.1, dus vandaar mijn vraag.Heb je geen analyse van die volcanic loam?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Relatienummer : 11305

Registratie/verzending : 04-05-2010 / 18-05-2010

Analysenummer : 1005042025

Onderzoekpakket : Droge stof analyse

Gewas : X

Perceelaanduiding : VULKAAN GROND

Monsternemer : Z

 

 

Geachte relatie,

Hierbij treft u de resultaten aan van het voor u uitgevoerde onderzoek:

 

| Analyse |

| ppm |

| |

K | 230 |

Na | <1 |

Ca | 1560 |

Mg | 1560 |

N totaal | 6300 |

Cl | 530 |

S totaal | 2240 |

P | 1120 |

 

Fe | 54736 |

Mn | 978 |

Zn | 52 |

B | 155 |

Cu | 157 |

Mo | <1 |

 

Droge stof % 97.0

 

In het vertrouwen U hiermee voldoende te hebben geinformeerd,

Hoogachtend,

Relab den Haan

 

Trouwens van alle produkten is dit bij mij aan te vragen voor iedereen die geintreseerd is.

 

En de link naar het testlab: http://www.relabdenhaan.com/

 

Pg

Edited by Poldergrower
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volcanic loam zijn grotendeels mineralen en deze heeft geen pH.

Daarbij is de pH niet van belang als je organisch kweekt want je bodem leven reguleert dat zelf.

 

Pg

 

Dus als ik maar bodemleven op geel zand krijg dan is de PH bij voorbaat al vanzelf goed door dit bodemleven?

 

En hoe weet je nou of de door de bacteriën geregelde PH de gunstigste is of niet geheel een verkeerde?

 

Je kunt dus de PH sturen door bepaalde bacteriën meer of minder aanwezig te laten zijn of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neenee hack daar zorgt je bodemleven voor. Er ontstaat een symbiose tussen wortel, schimmel ( myccorhiza) en aarde/voedingsstof.

Je kunt dit meten met een grondprobe te koop bij conrad en heb dit vroeger tot grote verbazing met Art getest.

Bij de groei zit je pH strak op ongeveer 6,5 en als de voorbloei begint en uiteindelijk de bloei dat zakt t terug naar pH 5.9 a 6.0.

 

Dit reguleert zelf en geeft de plant uiteindelijk vrij spel om goed te presteren.

 

Ik hoop dat het een en ander duidelijk maakt?

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

De juiste omstandigheden zorgen dus voor het goede bodemleven die dus wederom zorgen voor stabiele PH waardes. Op geel zand niet te doen :P

 

Hoe dan ook: Evenwicht...

Edited by HackTheSystem
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Dr.Dreten: Bedankt voor het melden kan met een rustig hard spullen kopen

binnenkort alles op papier richting tuincentra's.

 

Perfect aarde opgewaardeerd kan worden top bespaard hoop extra kosten

naar verloop van tijd krijg ik de slag wel te pakken.

 

Met "afvoeren" bedoel je toch weg gooien of in de tuin?

 

Precies zoals je zegt opgewaardeerd aarde leeft bespaard hoop tijd

niet onderschat gegeven snel weer aan de slag kunnen.

 

800 liter aarde VEEL hebben niet voldoende ruimte opzet max... 5 planten

hoeveel aarde noodzakelijk voor 2 ronden draaien per jaar?

 

"Off-Topic" wil graag smart pots gebruiken hoeveel liter noodzakelijk

ruimte 100x100x200 maximaal resultaat 5 planten?

 

Ruimte wordt ook gebruikt voor groenten en fruit!

 

Kan je mij vertellen samenstelling "bloei thee" geen kaas van gegeten

grbruik jij zelfde verhouding gehele kweek?

 

Bedankt voor de bijlage's stel dat zeer op prijs voegt het woord bij de daad prachtig :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je moest eens weten hoeveel mensen hun grond in de tuin gooien, aan grond zonder perliet is niks te zien maar die sukkels gooien het in de tuin met perliet.. Dan weet elke mogool wel wat er loos gaat.

 

Fuck perliet. Neem Cocos.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Help Sri Lanka neem cocos, lekker gewassen in de bruisende zee

 

Ipv perliet beter dit gebruiken

 

2013-11-16-10.26.01.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Smartpots 7 gallon 26 liter (38 cm doorsnee) 5 x op schotels van 41 cm doorsnee van elho geloof ik,

ik heb dezelfde staan in de medical tent met 1000 gavita.

 

Ok bloom/bloei thee:

 

50 gr ( 1 cup) guano poeder

50 gr ( 1 cup ) palm tree ash

1 eetlepel zeewier poeder

1 theepel rietsuiker mollasse

2 theelepel sannies bacto's

Dit in een emmer met 5 liter water en laten borrelen met een luchtpomp met bruis steen,

niet langer dan 22 tot 24 uur omdat je dan slechte bacterien ook de kans geeft om ook vermenigvuldigen.

Nadat je klaar bent aanlengen met 30 liter schoon water en goed roeren, binnen 2 a 3 dagen gebruiken voor indoor en outdoor!!

 

Pg

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...