Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
cookienl

Vriezer Als Airco

Recommended Posts

Beste kwekers,

 

Ik ben van plan een vriezer in mijn hok te zetten en deze open laten staan in de hoop dat dit mijn hok iets koeler kan maken.

 

Iemand een idee of dit gaat werken?

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik dacht dat zoiets in the simpsons movie geweldig mis ging als ik me goed herinner :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gooi die vriezer vol met koel-elementen.

Maak 2 gaten ter grootte van je aanzuiging in een koelbox en sluit aan je aanzuiging aan.

Koelelementen erin+wat water erbij en je hebt een airco!

Sluit hem wel juist aan anders ga je beregenen via je afzuiger,da's vast niet ok?

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet de vriezer eens in je kamer open. Hoeveel graden scheelt het?

 

Dit soort houtje touwtje middelen zet geen zoden aan de dijk.

 

Als je echt wat wil heb je gewoon AC nodig, opti of whatever.

 

Als je met dit weer (20 a 25 gr) nu moet koelen is de opstelling ook niet helemaal doordacht.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor alle snelle antwoorden.

Ik heb de vriezer vanmorgen aangezet vanavond zal ik hem openzetten en kijken of het koeler word in de kamer.

Als het hok inactief is en het is buiten 18 graden raam voor lange tijd open staat.

Dan wil het niet onder de 24 komen in het (inactieve) hok.

Vermoedelijk houd een van de buren een sauna party? Haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand waarschuwt deze man ook voor brandgevaar? Zal je maar gebeuren dat er zo`n prutster naast je woont..

Share this post


Link to post
Share on other sites

niemand waarschuwt deze man ook voor brandgevaar? Zal je maar gebeuren dat er zo`n prutster naast je woont..

Wat is dat nu weer voor reactie?

Ik plaats van advies ga je zulke opmerkingen maken.

Voorlopig heb ik nog niets gedaan en de deur van je vriezer openlaten staan heeft naar mijn weten nog nooit ergens brand veroorzaakt.

Wat ben jij irritant zeg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aan de achterkant van de vriezer komt er warme lucht uit. Het hele ding in je hok zetten wordt het alleen maar warmer van. Ook met de deur open.

 

Als je nou gewoon die lucht van 18 graden naar binnen zuigt? Of je warme lucht afblaast en dan komt die koude lucht vanzelf wel naar binnen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een vriezer open zetten zal inderdaad weinig zin hebben.. je kan beter gewoon een grotere afzuiger nemen als je al een afzuiger gebruikt..

 

misschien moet je eerst wat meer details betreft je hok geven dan kan er wat advies op maat worden gegeven.

 

je kan uiteindelijk wel voor verkoeling zorgen met een vriezer maar dan moet je wel wat handiger en creatiever zijn, in je hok open zetten is gewoon vragen om ellende.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:oeps

Het zal alleen warmer worden...

De vriezer gebruikt een pomp, die niet kan werken zonder behoorlijk energieverlies door warmteafgifte. ^_^

Share this post


Link to post
Share on other sites

alwoa

 

als het zo n vrieskist is dat je de deksel omhoog moet opendoen gaat het niet werken .

want kouwe lucht zakt namelijks naar beneden dus komt niet uit de kast .

blijft over de bojem circuleren .

als het zo n staande vriezer is kan het wel .

je kan ook een blumatsysteem op je vriezer aansluiten dan vallen er sneeuwvlokjes op de aarde van je planten .

kijk wel uit hiermee want zet je em te koud ga je edelweis kweken .

ik heb dat es gerookt en daar krijg je zo n onderkoelde voorhoofdsholte van zo n vette zware kramp vooraan in je kanus .

nu zijn er ook edelweiszetpillen maar dan krijg je kramp van de ijspegels in je anus .

hammie heb ik es een nacht in de vriezer gelegd

ze kwam er zo stijf als een plank weer uit .

met de circelzaag heb ik nog lekkere hamschijven van der kunnen zagen .

en die zijn heerlijk in de snert en bruinebonesoep.

maar dat gaat lekker smaken in zo n koele ruimte dat kan ik je wel verzekeren .

 

:likken: gewoon genieten :likken:

macerror

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bof jij nog met je edelweiss. Ik had white rhino in de vriezer staan maar je snapt dat t huis te klein was..

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Echt he ... is dit nu de reden waarom er veel mensen jaren lang aan het inoveren geweest zijn..

 

Van koelblokken naar opti s dimluxen gavita s tps computers enz enz

 

Om dan anno 2015 alsnog met zo n oplossing te komen op een forum waar denk k de meeste innovatieve oplossingen beschreven staan.

 

En het dan raar vinden dat er wat lullige opmerkingen komen

 

Iig suc6 met je mooie oplossing..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

alowa

 

de titel van dit topic bleef gewoon hangen in mn hoofd .

eerst heb ik dit topic een keer of 10 /20 voor bij gescrold .

omdat het gewoon zo n vraag is dat je denkt ""kan gewoon niet is gewoon onzin "" . (komkommertijd item )

maar dan zie je dat er 9 reacties op zijn gekomen binnen een x-aantal uur .

dus ga je twijfelen van ho wacht es even mischien mis ik iets en is het een kwestie ouwe vriezer bij de kringloop halen probleem opgelost .dus ga je tegen beter weten in 70% /30 % toch aanklikken en je kostbare tijd er in zetten .

wel genaaid tijd weg zonde zonde zonde .

net zo zonde als van de tijd die ik in deze man of puber zn eerste (onafgemaakte) kweekverslag heb gezet

 

http://www.wietforum...en/page__st__20

 

:likken: gg :likken:

mac

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Iemand een idee of dit gaat werken?

Nee dat werkt niet.

De reden is dat een vriezer een warmtepomp is.

De warmte die uit het vriesvak gehaald wordt komt aan de achterkant van de vriezer vrij. Het "koelingsrendement" is dus nul.

Wel heb je nog de warmte die wordt opgewekt door de compressor. Als de compressor gemiddeld honderd watt verbruikt heb je dus een verwarming van honderd watt in je hok staan.

Niet doen dus!

 

de deur van je vriezer openlaten staan heeft naar mijn weten nog nooit ergens brand veroorzaakt.
Dat komt omdat de compressor is beveiligd tegen oververhitting. Als je de deur open laat staan zal de compressor proberen continu te draaien. Daarbij loopt hij de hele tijd tegen zijn thermoschakelaar aan die hem doet stoppen. Als er iets mis is met je thermoschakelaar kan het ding wel degelijk in brand vliegen en zeer waarschijnlijk brandt hij erg goed want er zit olie in zo'n compressor. Edited by Zwemvis

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel erg bedankt voor alle reacties!

 

Voor mij is lucht afblazen of lucht inblazen van buiten helaas niet mogelijk dus ik zal proberen een kleine airco aan te schaffen.

 

Als iemand nog een linkje weet naar een innovatieve oplossing op dit forum dan hoor ik het graag.

Iedereen in ieder geval harstikke bedankt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al eens aan een open koelbox vol koel elementen gedacht? Blijft die pomp niet zo draaien dus dat scheelt weer.. ;)

Koelspray schijnt bij tijdig gebruik ook een hoop schade te voorkomen.

 

Misschien heb je hier wat aan.

 

Suc5

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...