Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GanjaRanja

Grond Opwaarderen

Recommended Posts

Ik heb een beetje gezocht hoe je nou je aarde moet opwaarderen.

word er niet echt wijzer uit.

 

Ik heb de vorige ronde met house and garden voeding gedraaid. Nu had ik House and garden opwaardeer spul besteld maar krijg ik te horen dat ze het niet meer verkopen.

 

Iemand een linkje met goed spul?

 

 

Alvast bedankt.

 

http://tuincentrumholland.com/nl/plagron-100-terra/4176-plagron-bio-supermix-5-liter-.html

 

Kan ik dit gebruiken en daarna voeden met house and garden???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk kan dat.. (voeden daarna met H&G)

 

Dat Plagronspul, heb ik ook een tijdje gebruikt.

Tegenwoordig doe ik wormenmest van Plagron..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maerl kalk, wormenmest en iets van een premix. Ik ben blij met die van biobizz en de korrels van B.A.C.

Share this post


Link to post
Share on other sites

GK complete organics, wormenmest, buffertabs, bloedmeel, beendermeel, vinassekali, epsomzout, azomite, myccorhyza schimmels, om de 2 weken bacto mee... Go! Niks meten, gewoon kraanwater (afhankelijk van de hardheid natuurlijk). Heb er net een ronde opzitten, geen druppel bijgevoed.

 

Groet PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger gebruikte ik altijd plagron bio supermix..

 

Gooi de aarde op een hoop, doe er plagron bio supermix doorheen, goed husselen, terug in de pot, inwateren, stekken erop, en 2 weken voor het einde beginnen met afgezuurd water..

 

Let wel goed op met de verhouding..

25 - 50 liter per 1.000 liter potgrond. is wat hun je adviseren maar dat is te veel..

 

Ik zelf gebruikte altijd 2,5 liter per 1000 liter potgrond...

 

Let wel op met aarde hergebruiken heb je een slechte ronde gehad, last van meeldauw of varenrouwmug dan is het verstandig je aarde niet her te gebruiken..

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties toppers!

Dus als ik het goed begrijp kan ik de grond ook alleen met wormenmest mengen?

En de dag erna al planten,

En dan gelijk bijvoeden met H&G wortel en a en b ?

Edited by GanjaRanja

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zou je kunnen proberen, mits je grond niet nog helemaal volzit met voeding en andere ellende van de vorige ronde...

Ik neem het risico niet, ik vervang alles iedere keer. Lightmix is toch niet duur, als ik een ronde verpruts of zelfs maar 1% minder opbrengst heb door te bezuinigen op zoiets simpels als aarde....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het probleem is de hoeveelheid zakken die ik zelf moet gaan tillen. 45 stuks volgens mij.

En dan het oude nog wegbrengen.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mja, bij mij is dat niet zon probleem met de 10 zakkies per ronde... kan me voorstellen dat 2500 liter grond aan en afvoeren niet overal even makkelijk gaat.

Er vanaf komen is ook no problem hier in de buurt, ik heb kennissen zat die wel een bergje goede kwaliteit voorbemeste potgrond willen hebben voor de tuin oid.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Let wel op met aarde hergebruiken heb je een slechte ronde gehad, last van meeldauw...

 

Meeldauw heeft niets met de grond te maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...