Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
susphine

Gele Bladeren En Aantal Vragen.

Recommended Posts

Dit is mijn eerste keer dat ik wiet kweek, Ik kweek ze in Turkije op het balkon volgens mij zit ik op week 3/4.

 

Ik gebruik grond met voeding, en gebruik een bepaalde voeding. Ik water ze wanneer ze droog zijn.

 

Nu heb ik een aantaal vragen ik hoop dat ik een beetje geholpen kan worden in de goede richting.

 

1. Hoeveel liter water moet ik mijn planten geven en hoevaak per dag eigenlijk? ( Momenteel geef ik ze een halve liter en wanneer ze droog zijn )

2. Heb ze tot nu toe 2 x water gemixt met voeding gegeven is dit correct of kan het vaker of moet het minder. ( Dit in periode van 2 weken op de fles staat per 2 weken 's zomers )

3. Ze hebben vanaf 7 u 's morgens zon tot een uur of 3/4. Daarna krijgen ze schaduw i.v.m balkon en positie. Is dit genoeg zon?

4. Kan ik ze binnen laten groeien in een kamer wanneer ze groot zijn i.v.m stealth.

5. Rond wanneer zijn ze te oogsten, waar moet ik op letten?

 

w1.jpg

w2.jpg

w3.jpg

w4.jpg

w11.jpg

w12.jpg

w13.jpg

Edited by susphine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang staan ze al?

Ik denk dat je ze het best over kunt potten naar een grotere pot.

Halve liter water is teveel voor zo'n klein plantje.

volgens mij is 150-200 mili liter per dag genoeg, (als ze in de volle zon staan)

De plant op de laatste foto lijkt al in de bloei te gaan,, Ik denk niet dat daar veel wiet aan komt.

Voeding gewoon de instructies volgen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang staan ze al?

Ik denk dat je ze het best over kunt potten naar een grotere pot.

Halve liter water is teveel voor zo'n klein plantje.

volgens mij is 150-200 mili liter per dag genoeg, (als ze in de volle zon staan)

De plant op de laatste foto lijkt al in de bloei te gaan,, Ik denk niet dat daar veel wiet aan komt.

Voeding gewoon de instructies volgen

Ze staan er nu 3/4 weken.

 

Bedankt voor je reactie!

 

Ik ga kijken voor grotere potten.

Enige idee waarom ze geelachtig/droog zijn? Kan dit kwaad?

Als ze beginnen te bloeien hoelang duurt dat en wat moet ik precies doen?

Ik kijk op verschillende sites en videos, maar browse door deze forum en vind nuttigere en betere informatie ten opzichte van de rest.

 

Heel erg bedankt!

Edited by susphine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat gestaan, te kleine pot en mogelijk teveel voeding gehad.. Ennehh potten vullen we altijd tot de rand.

 

Moeten we raden welke voeding je hebt gegeven ? En voor hoeveel weken voeding er in je potgrond zit?

 

Als je antwoorden wilt zul je ook meer informatie moeten geven

 

Ik zou ze eruit trekken, andere potten halen, goed aanvullen, veel liefde geven.. Dan komt het vast wel goed

 

Binnen kan wel in een donkere ruimte met een paar spaarlampen erop, alleen de stank wordt je niet vrolijk van denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

3-4 weken??? ojee dan ziet dit er niet goed uit. Wil je niet demotiveren maar dit lijkt op verspilde moeite. zijn het autoflowers?

De planten gaan normaal gesproken in de bloei als de plant korter licht krijgt 12 uur licht 12 uur donker, ik weet niet precies hoe het zit met turkije en die weers omstandigheden.. dus ik kan je daar niet mee helpen.

De plantjes zien er wat gestrekt uit, wat kan duiden op te weinig licht.

Wat greenmachine zegt ook: je hebt teveel water gegeven.

Geel achtig en droog kan ook juist duiden op teveel water, als je teveel geeft verzuipen ze.. en kunnen de wortels ook geen zuurstof uit de grond halen

In zo'n klein potje is het sowieso moeilijk om een grote plant te krijgen waar veel van af komt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Te nat gestaan, te kleine pot en mogelijk teveel voeding gehad.. Ennehh potten vullen we altijd tot de rand.

 

Moeten we raden welke voeding je hebt gegeven ? En voor hoeveel weken voeding er in je potgrond zit?

 

Als je antwoorden wilt zul je ook meer informatie moeten geven

 

Ik zou ze eruit trekken, andere potten halen, goed aanvullen, veel liefde geven.. Dan komt het vast wel goed

 

Binnen kan wel in een donkere ruimte met een paar spaarlampen erop, alleen de stank wordt je niet vrolijk van denk ik..

Qua voeding is het niet echt een bepaalde merk of naam het is gewoon voeding wat de groei stimuleert, verder hebben ze niet echt veel in dit landje.

Ik heb 2 dopjes van de voeding erin gedaan in 2 weken.

Ik heb de spulletjes niet gehaald dus ik zal het even moeten navragen qua potgrond.

 

Ik ga morgen grotere potten halen.

 

3-4 weken??? ojee dan ziet dit er niet goed uit. Wil je niet demotiveren maar dit lijkt op verspilde moeite. zijn het autoflowers?

De planten gaan normaal gesproken in de bloei als de plant korter licht krijgt 12 uur licht 12 uur donker, ik weet niet precies hoe het zit met turkije en die weers omstandigheden.. dus ik kan je daar niet mee helpen.

De plantjes zien er wat gestrekt uit, wat kan duiden op te weinig licht.

Wat greenmachine zegt ook: je hebt teveel water gegeven.

Geel achtig en droog kan ook juist duiden op teveel water, als je teveel geeft verzuipen ze.. en kunnen de wortels ook geen zuurstof uit de grond halen

In zo'n klein potje is het sowieso moeilijk om een grote plant te krijgen waar veel van af komt

Het is mijn eerste keer haha dus we zien wel wat er gebeurt ik kan alleen nog verder proberen in hoop dat ik er nog iets mee kan alles is mooi meegenomen.

 

In turkije begint het licht te worden rond een uur of 5/6 en ze krijgen zon vanaf 7/8 uur tot een uur of 4/5.

 

Wat word er precies met licht bedoeld gewoon echt "licht" of zon?

 

Qua bloei periode kan ik dit stimuleren door ze in een kamer te zetten waar ze ook daad werkelijk 12 uur licht krijgen en dan met gordijnen de kamer donker te maken heeft dit nut of hoort ie echt buiten te staan?

 

Dank jullie wel allemaal voor jullie hulp en tijd, I appreciate it!

 

Ik zal hier dan een soort van bijhoud thread van maken zodat ik andere gebruikers kan stimuleren mits het lukt haha.

Edited by susphine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag blij fijn als je van alles bij elkaar een totaal van 5 gram droog eraf kan halen :) Was voor mij niet eens de moeite waard meer geweest om verder te gaan. En volgend jaar zou ik als ik jou was iets eerder starten medio maart ongeveer. Ik begon dan meestal met de voorkweek ik liet ze binnen c.a 20 cm groeien en dan gingen ze naar buiten in grotere potten. En 0,5L per dag is veels te veel voor ze. En heb je gaten onder in je plantenbakken zitten? Want volgens mij is er ook heel veel onderin blijven hangen. Hou het nu op c.a 200 ML per dag als de zon grotendeels de dag schijnt. is meer dan voldoende. En haal een PH/EC meter. EC meter is belangrijker voor jou want dan kan je de voeding in de gaten houden. Desonsdanks dit allemaal hoop ik toch voor je dat je teminste nog een kleine buit eraan overhoudt. Vergeet niet te stoppen in de laatste 2-3 weken van de bloeiperiode met voeding en ze goed uit te spoelen anders is je wiet ook nog niet te roken ook :) My 2 cents.

 

En je kan ze in een kamer zetten maar je hebt zonlicht nodig het liefst zoveel mogelijk :) En als je ze binnen zet ga je er helemaal niks meer vanaf krijgen. Je kan de bloei stimuleren om bijvoorbeeld een schuur zonder raam om het daar in te zetten voor 12 uur per dag. Geloof me is wel veel werk dat deedt ik namelijk ook altijd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je mag blij fijn als je van alles bij elkaar een totaal van 5 gram droog eraf kan halen :) Was voor mij niet eens de moeite waard meer geweest om verder te gaan. En volgend jaar zou ik als ik jou was iets eerder starten medio maart ongeveer. Ik begon dan meestal met de voorkweek ik liet ze binnen c.a 20 cm groeien en dan gingen ze naar buiten in grotere potten. En 0,5L per dag is veels te veel voor ze. En heb je gaten onder in je plantenbakken zitten? Want volgens mij is er ook heel veel onderin blijven hangen. Hou het nu op c.a 200 ML per dag als de zon grotendeels de dag schijnt. is meer dan voldoende. En haal een PH/EC meter. EC meter is belangrijker voor jou want dan kan je de voeding in de gaten houden. Desonsdanks dit allemaal hoop ik toch voor je dat je teminste nog een kleine buit eraan overhoudt. Vergeet niet te stoppen in de laatste 2-3 weken van de bloeiperiode met voeding en ze goed uit te spoelen anders is je wiet ook nog niet te roken ook :) My 2 cents.

 

En je kan ze in een kamer zetten maar je hebt zonlicht nodig het liefst zoveel mogelijk :) En als je ze binnen zet ga je er helemaal niks meer vanaf krijgen. Je kan de bloei stimuleren om bijvoorbeeld een schuur zonder raam om het daar in te zetten voor 12 uur per dag. Geloof me is wel veel werk dat deedt ik namelijk ook altijd.

Bedankt voor je reactie!

 

Alles is mooi meegenomen het is tenslotte mijn eerste groei.

Ik heb trouwens nog een stuk of 5/6 planten die net op komst zijn. ( Het blijft langer 's zomers in Turkije ik ben misschien iets telaat ermee, maar het blijft wel langer zomer en langer warmer dan in Nederland )

 

Ja ik heb gaten onder in de bakken zitten, ik ga ze voortaan 200ml geven per dag vandaag sla ik het over, want het is nog een beetje nat.

 

Over 12 uur licht en 12 uur donker gesproken ik heb een paar vraagtekens in mijn hoofd.

Ik ben is gaan kijken vandaag en het word licht rond een uur of 06:00 en ze krijgen zon vanaf 06:45 en waarschijnlijk tot een uur of 15:00/16:00 ik laat dit nog even weten in de loop van de dag, het word donker rond een uur of 19:00/20:00.

 

Moet ik mijn planten verplaatsen om de bloei te stimuleren of moet ik uberhaupt iets doen?

Edited by susphine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zit je in turkije? Ik heb gehoort van turkse kennisen dat de straffen voor drugs in turkije behoorlijk zwaar zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker laten staan.. Als je die dingen in het bos zet kun je ze ook niet verplaatsen. Wat voor planten heb je

Ik ga het navragen, ik kreeg ze van mijn neef het was een kruising tussen 2 soorten als het goed is haze ik kom nog met de exacte naam bij je terug.

 

Zit je in turkije? Ik heb gehoort van turkse kennisen dat de straffen voor drugs in turkije behoorlijk zwaar zijn.

Ja en ja haha, volgens mij een paar jaar gevangenisstraf, maar aangezien ik verhuisd ben en de turkse troep hier niet te roken is moet ik wel wat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou ik toch niet durven daar in Turkije

Ze zijn daar niet zo tolerant

 

Maar toch.. veel succes !

Share this post


Link to post
Share on other sites

De zaadjes zijn escobar seeds mix tussen Cheese en Cinderella 99.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even serieus je gaat een aantal jaar gevangenis straf riskeren voor (als je geluk hebt) 5 gram wiet?

In turkije zitten toch zat hasj handelaren? miss overstappen op goeie hasj?

Die plantjes van je zijn nauwelijks te redden of er moet een wonder gebeuren

Ik zat eerst in turkije op vakantie in een kapsalon en begon over hasj, de oom van de kapper die me knipte verbouwde hasj.

Was er verder niet op in gegaan, maar volgens mij is het niet zo moeilijk te verkrijgen daar

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of er veel bossen in je buurt zijn, maar planten doen het sowieso beter in de volle grond, dus je kan misschien de volgende keer guerilla kweken loop je ook niet het risico dat die planten in je woning staan en dan kun je misschien nog ontkennen.

Maar ik zou het sowieso niet doen, maar op zoek gaan naar een goeie goedkope plak hasj van eigen bodem haha

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik weet niet of er veel bossen in je buurt zijn, maar planten doen het sowieso beter in de volle grond, dus je kan misschien de volgende keer guerilla kweken loop je ook niet het risico dat die planten in je woning staan en dan kun je misschien nog ontkennen.

Maar ik zou het sowieso niet doen, maar op zoek gaan naar een goeie goedkope plak hasj van eigen bodem haha

Haha ik wardeer je comment, we willen het zowiezo uitbreiden tot indoor growing met lampen en dergelijke, want de wiet en hasj hier is echt niet te roken.

Wiet die ze hier hebben zijn trouwens gewoon de bladeren.

 

Waar ik leef is wiet duur en het zijn gewoon mannetjes bladeren niet eens buds.

100 gram kost ongeveer 400 TL wat ongeveer €133 is en 100 gram is ook gewoon puur omdat het bladeren zijn en het is gewoon slecht voor je.

Kom even niet op de naam cholorofiel groeneofiel iets zat er in de bladeren haha. Bezorgt mij keelpijn het smaakt niet al te best en ik word er trippy van alsof er actie gaande is terwijl er niks is een beetje onrustig.

 

Ik hou jullie up to date wat er met de planten gebeuren ik heb nog 6/7 plantjes op komst die net beginnen te groeien alles is mooi meegenomen mis de wiet :(

Edited by susphine

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier zijn een aantal wat duidelijkere foto's en er komen nog 3 zaadjes uit, yes ik moet nog steeds grond en grotere potten halen.

Iets verteld me dat het wellicht nog iets zou kunnen worden haha ik hoop het zodat ik er een mooie verslagje uit kan maken wat mensen met een slechte start kunnen motiveren om door te gaan!

 

ww1.jpg

ww2.jpg

ww3.jpg

ww4.jpg

ww5.jpg

Edited by susphine

Share this post


Link to post
Share on other sites

De laatste is kansloos de rest trekt wel bij met een beetje verzorging

Valt er niks uit te halen met de laatste? Haha zou toch even blij zijn met 1/2 gram.

Er groeien een paar buds en die zien er volgens mij wel gezond uit de buds dan niet bladeren haha.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moet nog steeds grotere potten halen en grond, ik weet het :(

 

Maar ze zien er veel gezonder uit momenteel!

 

Update :

 

1Q7U8LX.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

cholorofiel

 

chlorofyl / bladgroen

 

Ik weet niet hoe gezond het roken ervan is, maar alle groene planten bevatten het dus slecht is het zeker niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jammer van die troep,dat wil je niet roken dat snap ik best.

Maar de Turkse politie is niet mals,dus contact vermijden at all costs.

Een betere optie voor volgend seizoen is guerilla gaan op een goede/moeilijk bereikbare (natuur)spot.

Dan staat het iniedergeval niet in je huis,gevangenis zou zonde zijn van je leven.

Want wat doe je als ze ineens 1,5 M hoog worden?zo boven je balkon uit?

Maak er een beetje een covert-op van,dan red je het misschien zonder te zitten.

Lees even wat guerilla topics,voor een beetje inspiratie.

Turkije is best warm in sommige delen en dat kan misschien ideaal zijn voor goede (buiten)soorten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...