Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
dropshot

Houten Garage Isoleren, Tips?

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Heb een nieuw hobbyplekje, alleen zit ik met n dillema. Ik heb een houten garage van 3x6, daarin een plekje maken van 2,5 x 3. Alleen hoe kan ik dat het beste isoleren?? Ik wil dan wel de hele garage isoleren omdat de rest als werkplek word gebruikt. Tussen wand en golfplaten dak zit aardig wat ruimte naar buiten, dus open. Ik zat zelf te denken aan 40mm sandwichpanelen, maar die zijn best prijzig. Alvast dank voor de reacties.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Piepschuim is een niet al te dure isolator deze zou je kunnen opschroeven met een dun plaatje ervoor. Of van dat spul van rockwool wat jeukt als de ziekte :D Isoleren is sowieso een goede investering in de toekomst toch? Je stookkosten zullen in de toekomst ook lager gaan uitvallen.

 

Als ik jou was zou ik eens goed gebruik maken van google en kijken wat de echte klussers gebruiken om te isoleren.

 

Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik denk toch dat sandwich panelen de beste optie zijn..

 

Via marktplaats zijn ze voor 10euro per meter wel te vinden..

 

Als je bijvoorbeeld hout, gipsplaten, isolatie zou gebruiken ben je waarschijnlijk nog duurder uit

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je stookkosten zullen in de toekomst ook lager gaan uitvallen.

 

In de schuur stook kosten.

Yea right

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

kingspan is het mooiste, dat zijn pirr platen met een laag aluminium. dat is ook nog is goed tegen warmtebeeld camera's en pirr heeft een zeer hoge isolatie waarde

 

t dan dan weer niet het goedkoopste, maar goed dat was niet de vraag toch?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dank jongens! Tmag natuurlijk nix kosten maar moet wel het allerbeste zijn... Denk dat ik maar voor de sandwich ga, waarschijnlijk het makkelijkst en anders zit ik ook met folie en hout te mieren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon piepschuim is goedkoop en erg efficient... makkelijk te verwerken en tegenwoordig ook brandvertragend..

check je lokale bouwmarkt maar eens.

desnoods daarna een gipsplaatje ertegenaan, ziet t er nog netjes uit ook!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.ekbouwadvies.nl/tabellen/lambda.asp&ved=0CCMQFjAAahUKEwjzn_iy2ubGAhXEuBQKHWAADJw&usg=AFQjCNGPJJCgJSyB3yedXzpKi8BmDV1E3A

 

 

Beste isolatie is altijd n combi met luchtlaag ertussen.

Check ff alkreflex. Staat er niet tussen maar wel geniaal. Hebt nog n dikkere variant maar is stuk duurder.

Is n folie en die gebruiken we altijd tussen de balken omdat die lekker weinig ruimte inneemt. In combi is ie helmaal geniaal.

 

Suc9

 

Die doscha die in de lijst staat vind ik t mooiste wat er is want is gewoon schapenwol op mat. Brandveilig en ecologisch verantwoord. Mag ik jammergenoeg alleen gebruiken met boomknuffelende grachtengordelbewoners want die hebben t gevoel dat ze dan pas echt de wereld verbeteren en omdat t beter is voor de longetjes van de kids.. ;)

 

Hartje centrum in de smog maar soit. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

je hebt ook een aantal soorten isolatie op rol, die bestaat uit een laag aluminium met diverse lagen isolatie materiaal (onderandere schapen wol, polyester weefsel en minerale wol soorten) en dan weer een laag aluminium folie, deze lijkt erg veel op de anti detectie folie, of het ook zo werkt durf ik niet te zeggen maar als je het goed verwerkt ( met aan beide kanten een lucht sluis van ongeveer 7cm dan kan je isolatie waardes halen tot 6,5 RC en dat is toch wel vrij hoog.. het nadeel is dat je er wel voor betaald, zo'n 15 euro per m²

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thnks jongens, gewoon piepschuim lijkt me geen optie omdat ik ook graag vocht buiten wil houden, betimmering van de garage is erg dun. Ik zat juist aan de panelen te denken omdat ik een dak van golfplaten heb met stalen spanten. Maar tussen de houten wand en golfplaat zit nog zo'n 10 cm ruimte die vrij naar buiten kijkt.. :-(. Dus leek het mij het makkelijkst om een soort hok in de garage te maken dmv de sandwich. De zijwanden en plafond...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...