Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

dilago

Amnees (Stekken) En Shackzilla (Zaad) In 18Literpotten

Recommended Posts

Na mijn mislukte kweken met het autopotsysteem en het grotere formaat potten ben ik weer terug gegaan naar mijn basis. Kweken in 18literpotten. Een maat van me heeft de vloer waterpas gemaakt en in twee waterdichte bakken verdeeld waar ik het water in kan gieten. Dit werkt uitstekend en met de 18literpotten heb ik veel meer controle. Nu is er niet langer twijfel of een plant te droog of te nat staat, ik voel het direct en de potten zijn makkelijker te hanteren.

 

gallery_6495_16810_153143.jpg

Dit was mijn maat z'n eerste kweek waarbij ik 'm een beetje geholpen heb, de score was 0,5 gram de watt.

 

De klok staat nu een week of drie op 12/12. Omdat ik te weinig stekken had om zelfs de helft van de ruimte maar te vullen, heb ik de vijf gefeminiseerde Shackzilla zaadjes plus twee Jackberry x Shackzilla die ik nog had liggen maar laten ontkiemen. Dit heb ik in de bijgeleverde spongepots gedaan in de vensterbank. Laten we hopen dat er geen ladyboys tussen zitten.

 

gallery_6495_16810_43682.jpg

Allemaal ontkiemd, het begin is goed.

 

Zodra ze ontkiemd waren heb ik ze meteen in wat grotere potten gedaan i.v.m. de penwortel en onder hps gezet in de kweekruimte tussen de Amnesia Haze stekken.

 

gallery_6495_16810_46008.jpg

gallery_6495_16810_62704.jpg

Moge de vrouwelijke zaadjes ook echt vrouwelijk zijn!

 

Ook heb ik er later nog een paar stekken bijgezet die pas later wortelden. Zodoende is er wat hoogteverschil, maar dat lossen we later wel op met het betere knakwerk.

 

gallery_6495_16810_7841.jpg

De enkele stekken die het niet haalden, heb ik verwisseld met een zaadplant.

 

gallery_6495_16810_72345.jpg

En dit was gisteren.

 

Wegens gebrek aan planten materiaal wordt het 'm niet om de hele ruimte te vullen deze ronde. Daarom maar even een tussenronde met 2 x 600watt, zodat ik hiervan genoeg stekken kan snijden voor de eerstvolgende. Ik had liever nu al het hok vol gehad en met 4 x 600watt gedraaid, maar het is even niet anders.

 

Groet en fijne dag gewenst,

 

Dilago.

Edited by dilago
  • Like 7

Share this post


Link to post
Share on other sites

Succes weer deze ronde!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hej maatje..

 

Toch weer aan de bak hier.. (kweek verslag.. :verrygood )

 

Laat je niet gek maken door een enkele :evil:

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alvast succes gewenst weer. Welke aarde gebruik je nu? en voeg je extra perliet toe of zat er al zoveel in?

 

greets Tita

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Welke aarde gebruik je nu? en voeg je extra perliet toe of zat er al zoveel in?

Universele potgrond van de Welkoop, de perliet heb ik zelf toegevoegd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

rug recht en gas erop

 

succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is de afmeting van je hok eigenlijk?

Ongeveer 2 x 2 x 1.95m. Hiervan gebruik ik deze ronde slechts iets meer dan de helft wegens gebrek aan plantenmateriaal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind het er netjes bij staan Dil, maar staat jou klok nu al drie weken op 12/12 of die van je maatje.

 

Abbotje derop

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey dilago, even een opbouwende kritiek opmerking, je tensio meter heb je echt te dicht op de rand staan staat duidelijk in de beschrijving 8tot10 cm van rand en stam afzetten voor een goeie meeting ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Secretbubb, ik schreef dat de klok al drie weken op 12/12 staat, maar dat moest zijn 18/6. Volgende week gaat de klok op 12/12 denk ik.

 

@ Jack White, dank voor de opbouwende kritiek, ik ga dat veranderen! :)

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

op naar een goei ronde :)

ik spiek weer mee

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De grootste planten heb ik eergisteren allemaal geknakt en dat is goed gegaan. De twee achterblijvers zie ik nog een paar dagen aan en komt er dan nog geen schot in gaan die er uit. Momenteel geef ik nog water via de bovenkant en dat blijf ik doen zolang dat gaat. Zeker in dit stadium verschilt de waterbehoefte per plant enorm. Heb zonet snel even een viertal foto's in het donker genomen. Vanavond krijgen de dorstige planten weer water, lauwwarm uit de kraan. Voeding wacht ik nog maar even mee.

 

gallery_6495_16810_161301.jpg

 

gallery_6495_16810_202148.jpg

De zaadplant rechtsonder blijft wat lichter van kleur.

 

gallery_6495_16810_98946.jpg

 

gallery_6495_16810_179291.jpg

 

Dat was 'm weer voor nu, fijne dag gewenst.

 

Groet,

 

Dilago

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een drietal planten kampt met een N tekort. Die ben ik nu aan het bij voeden met fishmix en de anderen geef ik het preventief ook mee. Daarom wacht ik nog even voordat ik de klok op 12/12 zet. Ben ook begonnen met groeivoeding en verder geen bijzonderheden te melden.

 

gallery_6495_16810_127700.jpg

 

gallery_6495_16810_42895.jpg

 

gallery_6495_16810_107203.jpg

 

Groet,

 

Dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey dilago,

Toch maar weer een nieuw verslag begonnen kerel?

Succes, ik ga je volgen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een drietal planten kampt met een N tekort.

 

Ik denk dat je (hoewel jij ze natuurlijk "live" ziet) iets ziet wat er niet is..

Ik zie vanaf de foto's dat ze er groen op staan.

Een N tekort, ga je zien in geel blad en achtergebleven groei.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een N tekort zie je aan gele bladeren onderin en rode stengels, Oude Rocker. Dat is met een paar planten van mij helaas wel aan de hand en ik zie het ook duidelijk op de eerste foto van de laatste drie.

 

gallery_6495_16810_127700.jpg

Deze dus.

 

Het is goed mogelijk dat ik het doordat ik de live situatie ken beter zie, want bij mij is er geen enkele twijfel dat er sprake is van een stikstofgebrek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoewel het nog een beetje vroeg is om al echt resultaat te zien heb ik wel de indruk dat de planten opknappen.

 

Later deze week zal ik foto's posten met de lampen uit. Nu alleen deze even:

 

gallery_6495_16810_9874.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

De middelste is er later bijgezet, die is dus kleiner maar verder kerngezond hoor. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb de planten met het grootste stikstofgebrek naar de zijkant verplaatst. Verder geef ik elke waterbeurt groeivoeding en fish mix en heb vanavond 20 liter in de lekbak gegoten. Dit keer heb ik de ph aangezuurd naar 5.4 Dit omdat ik nog steeds vind dat de lichtere planten er niet bijstaan hoe het zou moeten zijn.

 

100% ben ik niet dat het stikstof te kort is, het kan ook een ph probleem zijn of vergiftiging door de vijverfolie. Of zijn het misschien de tripsen?

 

gallery_6495_16810_39697.jpg

 

gallery_6495_16810_25671.jpg

 

gallery_6495_16810_185700.jpg

 

Op zich staan ze er niet verkeerd bij afgezien van de kleur, maar ik wil graag weten wat de oorzaak is zodat ik er op kan reageren. Ik heb wel de indruk dat het wat verbeterd is t.o.v. vorige keer. Wat jullie?

 

Goedenacht en groet,

 

Dilago.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...