Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
P H donner

Zomer Hitte.

Recommended Posts

Aanstaande vrijdag is het weer zo ver.

 

Zit je in de groei ,doe gewoon een dag lamp uit.

Zit je in de bloei, doe dan ook gewoon een dag je lamp uit.

Zeker als je in de laatste weken bloei zit kan de schade oplopen en is het alleen maar beter dat je een dag licht verliest.

 

Als je van licht bron switcht bedenk dan dat de fems en ander herma gevoelige soorten hier wat ballen van kunnen krijgen.

Niet erg als je nog 2/3 weken moet ,maar lastig als je in de eerste weken zit.

 

Doe er je voordeel mee!

Edited by P H donner
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Paar graadjes meer is geen probleem. Las zelfs dat jij in een ander topic schreef dat het tot de 2e week bloei helemaal niet boeit. Dus beetje dubbel dit?

 

Anders beetje silicum er bij.

 

het wordt ook een keer warm in Nederland, tjonge jonge jonge.

 

Niet lullen Doner maar pics van je kweekjes posten! :wave:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kan dat geen kwaad als je je licht uitdoet? Mijn planten zagen er helemaal slap en futloos uit toen ik ze een dag had verduisterd, en die waren pas in de groei, dus in de bloei lijkt het me helemaal slecht. Ik zou juist mensen afraden te verduisteren en liever als te temperatuur echt zo hoog wordt om de lucht met ijs te koelen net zoals bij die homemade ventilatoren.

Maar da's slechts vanuit mijn eigen ervaring gezien en die is niet zo groot ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daarom ben ik overgestapt op tubes voor de zomer. Wat een genot zeg, klimaat is nu heerlijk in te stellen en lichtreflectie is te verwaarlozen. De afvoer aangesloten op de uitblaas van de afzuiger dus de warme lucht wordt gekoeld voor het naar buiten gaat :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe wou je inshemelsnaam een hok met zeg 1200 watt gaan koelen met d.i.y airco s e.d ? Dat gaat je echt niet lukken.

 

Maar zoals ph zegt gewoon 1 lampje uit is wel een oplossing desnoods gewoon 1 gloeipeertje laten branden voor de dag nacht cyclus..

 

Of je pakt je koelkast zet m in je hok met t deurtje open en t lampje aan win win en koeling en gewoon een dag cyclus.

 

 

Edited by agent orange
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lampjes dagje hoger, ventilatoren onder je lampen later doorblazen en afzuiger volop aan. 1 dag wat warmer is geen ramp hoor.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silicum is geen wondermiddel als het buiten 33 is.

En idd week 312/12 richt de temp geen schade aan maar zit je in week 5/6/7/8/9 dan is het gewoon het beste om de lamp(en) een dag uit te laten.

 

Foto's van mijn plantjes zet ik niet meer Jhonny, Ik heb vernomen van zeer zeer ervaren kweker die ook nog breeder is dat ze zo maar voor comercieeel misbruikt kunnen worden :likken:

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed dat je ze dat niet meer gunt

julie mooie examplaren growen en zij met de pluimen gaan lopen

altijd wel genoten van je growbelevenissen

 

agent orange ,lol koelkast erbij lol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co2 toevoegen en lampie erbij.. ;)

 

Broodje Aap.

Groot missverstand dat je met een hogere co2 waarde heter kan kweken.

lees de Co2 verslagen er maar op na.

Simpel>>Dan was er ook geen OC

Share this post


Link to post
Share on other sites

https://www.google.nl/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.wietforum.nl/topic/22619-kweken-met-co2/&ved=0CB4QFjABahUKEwi1x_Sz6djGAhXKOj4KHXWtAp0&usg=AFQjCNFA_ZBbxMoQX6VLpzGhOESI3A-lKA

 

Niet je eigen forum afkraken eh.. ;)

 

Heb er vele van gelezen maar deze stond bovenaan bij google.

Speescees heb er ook paginas mee gevuld.

 

Zelf nooit gedaan iig want sowiezo lui maar was wel blijven hangen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Silicum is geen wondermiddel als het buiten 33 is.

En idd week 312/12 richt de temp geen schade aan maar zit je in week 5/6/7/8/9 dan is het gewoon het beste om de lamp(en) een dag uit te laten.

 

Foto's van mijn plantjes zet ik niet meer Jhonny, Ik heb vernomen van zeer zeer ervaren kweker die ook nog breeder is dat ze zo maar voor comercieeel misbruikt kunnen worden :likken:

Beter je foto's misbruikt dan dat jezelf misbruikt wordt toch? :whistle:

 

Urban G growing avonturen waren leuk om te volgen! :punk:

 

Silicum is zeker geen wondermiddel maar zorgt er naar mijn mening voor dat ze op dit soort momenten waar de planten het extra te verduren krijgen het net wat beter kunnen hanteren. In de gaten op Guerrilla gebruik ik het tegenwoordig ook, in de vorm van bentoniet of basaltmeel.

 

Boven de 35 graden in je hok zou ik wel je lamp(en) uitzetten, uiteraard wel zorgen dat ze niet in het donker staan maar dat bedoel jij ook natuurlijk. :likken:

 

Ik heb laatst in die hitte week gewoon doorgedraaid en geen schade ondervonden, vandaar. En dat terwijl S5 er wel gevoelig voor is.

 

Op dit forum staat nog veel meer onzin.

Een rating systeem voor posters zou geen gek idee zijn.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brainstorm tafel kleed nat maken mensen met een kweektent over de tent donderen maak een gat waar het lucht uit komt, zorg wel dat een zijl onder ligt wordt anders een zooitje (houd warmte van buiten naar binnen goed op afstand).

 

Zoals topic starter P H donnor zelf zegt licht uit waar mogelijk keep it simpel mijn gedachten extreme gevallen 😁

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brainstorm tafel kleed nat maken mensen met een kweektent over de tent donderen maak een gat waar het lucht uit komt, zorg wel dat een zijl onder ligt wordt anders een zooitje (houd warmte van buiten naar binnen goed op afstand).

 

Zoals topic starter P H donnor zelf zegt licht uit waar mogelijk keep it simpel mijn gedachten extreme gevallen

Klinkt goed met alle electra in een tent. :thumbsdown:
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brainstorm tafel kleed nat maken mensen met een kweektent over de tent donderen maak een gat waar het lucht uit komt, zorg wel dat een zijl onder ligt wordt anders een zooitje (houd warmte van buiten naar binnen goed op afstand).

 

Zoals topic starter P H donnor zelf zegt licht uit waar mogelijk keep it simpel mijn gedachten extreme gevallen ��

Klinkt goed met alle electra in een tent. :thumbsdown:

 

Buiten de tent niet in de tent natuurlijk kweektenten zijn water dicht toch komt geen water in de tent 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Johnny bedoeld,

Is dat je met elektra en water geen risico moet willen lopen..

 

Daar ben ik het volmondig mee eens..

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat Johnny bedoeld,

Is dat je met elektra en water geen risico moet willen lopen..

 

Daar ben ik het volmondig mee eens..

 

Helemaal mee eens het is een gedachten niet geschoten altijd mis 👍

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Gast kijk eens naar de datum!

En ehhh Cees tja die wil zijn Co2 tabs wel verkopen.

Zijn trouwens een stuk goedkoper in het tuin centrum voor WATER planten :whistle:

 

Als je ff verder leest in die link van je....staat deze opmerking ook

 

Misverstanden en fabeltjes

Vaak zijn er misverstanden over co2 en dat de plant hogere temperaturen kan hebben, dit is slechts gedeeltelijk waar. Het gewas kan een hogere temperatuur over 24uur hebben omdat er meer assimilatie is. Dit houdt in dat de plant meer kracht heeft en dus een hoger temperatuur kan hebben.

Het is niet zo dat je maximale temperatuur omhoog kan. Met co2 dosering of zonder co2 dosering, beweringen van: het gewas kan 38gr hebben met co2 doseren, verwijs ik door naar het land der fabelen

[/quote

 

Nogmaals waarom hebben ze de OC uitgevonden?

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is er iig weer op n oude maar hardnekkige fabel geattendeerd.

 

Ik rust mijn koffer.

Excusez moi.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

OC..? O= Zuurstof C= koolstof = koolzuur??

Kan er wel weer een googlesessie aan wagen maar als redelijk succesvol

-geheelnietmeter- heb ik zojuist bewezen dat ik t beter bij mn dikkevingergekweek kan houden.. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

lagere ec, iets vaker wateren , lamp alst kan hoger, en minder lang aan ( ipv 2 lampen die 12 uur samen aanstaan kan je de lampen een dag om en om laten elk anderhalf uur laten aangaan, moet je wel handig zijn met timers en 2 relaiskastjes hebben.)

 

lamp uit kan ook , wel mooi als je een tl buisje in de nok van je kweek hebt om de dag lengte op 12 uur te houden.

 

epsom zout , extra lucht circulatie, een beetje acetylsalicylzuur, het kan allemaal wel een beetje helpen

maar als je een zomerkweek doet heb je vast ook wel een hittebestendiger plant staan , zoals de bekende haze soortjes.

 

langzaam de dagen korter maken ( afknijpen) en eindigen met paardagen volledige duisternis doen de kwaliteit van de high goed.

Je wilt geen toppen die op het einde zo heet hebben gestaan dat alle smaak en geur is verdampt.dan maar een kleinere oogst..

 

en ik weet zeker dat mijn fotos later commercieel gebruikt gaan worden , en wel door mijzelf

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

snachts draaien werkt ook goed koelt goed af snachts zo lang de temp onder de 23 graden blijft buiten in de nacht heb ik nog geen problemen in m'n tentje gelukkig :)

Edited by jack white
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

''langzaam de dagen korter maken ( afknijpen) en eindigen met paardagen volledige duisternis doen de kwaliteit van de high goed.

Je wilt geen toppen die op het einde zo heet hebben gestaan dat alle smaak en geur is verdampt.dan maar een kleinere oogst..''

 

In welke week en om hoeveel dagen is dit te realiseren meneer Jansen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...