Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Drugsrazzia Bij Veerboot Te Harlingen.

Recommended Posts

Ingezonden brief; Dit is een reactie op een artikel in de Leeuwarder Courant betreffende een drugsrazzia bij de veerboot te Harlingen. Ongeveer een week daarvoor stonden ze bij de veerboot naar Holwerd (boot naar Ameland).

Zooooo kinderachtig.

 

 

 

Wat vrijheid!

 

Het is al bijna traditie geworden. De jaarlijkse drugscontrole bij de veerboot in Harlingen.

Onder het mom van drugsbestrijding wordt hier de onaangenaam verraste vakantiegangers, door de politie met hun drugshonden, hun wiet, die misschien wel in een Harlinger coffeeshop gekocht is, afhandig gemaakt.

Wat heeft het voor zin om vredelievende mensen, op basis van een moreel oordeel, hun vakantie te frustreren? Het is pure onderdrukking.

Wederom een weinig verheffende vertoning. Geüniformeerde mensen die burgers hun gedroogde bloemen afpakken.

Waarin een klein land groot kan zijn!

‘’Ze willen het dealen en de overlast aanpakken’’. Wat een farce!

Wiet wordt toch legaal verkocht in coffeeshops, waar de staat belasting op heft. Hoe kan het dan verboden zijn?

Deze zogenaamde overlast, veelal veroorzaakt door alcohol zuipende jeugd, los je blijkbaar op door mensen in Harlingen hun wiet af te pakken. De logica hiervan ontgaat mij volledig.

Temeer daar alle drugsgebruik tezamen slechts een marginaal verschijnsel t.o.v. de alcoholproblematiek is en desondanks onevenredig veel aandacht krijgt. Waarom is dit?

En is Terschelling niet gewoon een Nederlandse gemeente?

Gaat dit geld verslindende circus zich binnenkort soms ook verplaatsen naar andere veerboothavens en gaat de politie binnenkort, met hun drugshonden, op alle stations patrouilleren?

Terwijl ruim 70% van de bevolking voor legalisering van wiet is, gaat het O.M. ten koste van consument , kweker en de samenleving onverdroten door met hun dure, repressieve, contraproductieve symbool politiek.

De volksgezond, kwalitatief slechte wiet, gaat ondertussen door het riool. Er is totaal geen controle op.

Ter illustratie; van met lood vervuilde wiet ( meer gewicht verkregen middels loodbemesting) die verkocht wordt, kun je longemfyseem krijgen. Alles voor het geld!

Globaal treedt alom een liberalisering op.

In Amerika zijn 23 staten waar op medicinale basis wiet wordt verstrekt en zijn 5 staten waar wiet gelegaliseerd is. Verscheidene staten staan hiervoor op de nominatie. Maar in een land, waar het nummer ‘’Drank en drugs’’ al drie weken nummer 1 staat en al 40 jaar coffeeshops zijn, heeft de overheid blijkbaar nog steeds niet door, dat de overgrote meerderheid van de bevolking, wietbestrijding niet meer van deze tijd vindt.

Het is de hoogste tijd, in het belang van de samenleving, om oplossingsgericht te gaan denken.

Verstandig is het om de materie onder te brengen bij V.W.S. , goede objectieve voorlichting te geven en het recht op zelfbeschikking te respecteren.

 

Legaliseer de bloemen van de hennepplant!

 

Doede J. de Jong Biologische wietkweker.

Appelskea

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Top doede!!!!!!!!!!

 

Gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

It's the economy stupid.

 

Their economic value to the pharmaceutical houses which produce them will be directly proportional to the severity of the prohibition against the use of cannabis.”

 

Dr. Grinspoon.

 

 

Deze repressie, net als bv de growshopwet, hebben we aan de pharmaceutische maffia te danken en natuurlijk aan onze door en door corrupte politici.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Schandalig! Inderaad hier in NL, VS, eigenlijk de hele wereld overheerst het van de legale corruptie. Ja legale corruptie, hoe moet ik het anders noemen wanneer de war on drugs duidelijk door onze eigen overheden wordt gestimuleerd. Gelukkig beginnen steeds meer mensen door te krijgen dat er heel veel belangen bij komen kijken, (het niet legaliseren van Cannabis). Immers zou de business van de Cartel (70% cannabis) komen te vervallen en de pharmabedrijfen zullen er alles aan doen om dit tegen te gaan.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vraag me af of zo'n controle wel legaal is. We hebben het over wandelende passanten.

 

Er is geen verkeerscontrole van toepassing op wandelaars of wel?

 

Anders moet je in NL toch uit de broekzakken van een passant blijven?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nope.

Je hebt identificatieplicht en mag ten alle tijden mee naar t bureau genomen voor onderzoek als ze daar reden toe zien.

Beetje dope is dan snel opgeofferd om je dag niet nog verder te laten vernaggelen.

 

Ben bij n simpel feestje met 1500 man wel eens in mn arie gekeken. Op t terrein zelf na de ingang ineens n vakkundig opgezette razzia.

Vond dat ook nogal ziek.

Ticket betalen en bukken. Vrij vernederend maar dat zal de bedoeling ook wel geweest zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat zijn wij toch naïef laten het allemaal gebeuren zijn blijkbaar rijk genoeg dat het niet uit maakt wat regelgeving tot stand brengt, laten de broek zakken billen blood kom maar op met de knuppel mijnheer agent! Nederland loopt straks dik achter op de rest van de wereld america bedenker van war on drugs lacht rest van de wereld keihard uit hebben GVD een wietkerk, perfect idee combineer geloof met moeder natuur oud garde tevreden wordt heel samenleving betrokken I.p.v vernederd. Deze generatie moet het tegen deel bewijzen wij verknallen het hier met alchohol en tabak blijven maar roken en drinken vinden het blijkbaar prima. Niet wiet rokers kan hennep gigantisch veel brengen economisch grondstoffen kan voor heel veel doeleinden gebruikt worden, CBD olie tegen medisch klachten zalfjes en drankjes kan nog wel even door gaan maar goed ieder zijn eigen ding laat mij de wiet niet afpakken stelletje criminelen!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel meewerken anders knijpen ze je strot dicht en kende boven met Mitch Henriquez gaan dobbelen.. ;-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vroeger had je goed spul icm chloroform tegen de hoest

 

e5fd7bf390f15b19660a92ce72ceb08a.jpg

 

Tegenwoordig spuiten ze 1 maal per jaar een cocktail van gifstoffen in je lijf.Als je dat jaar overleeft, krijg je weer een oproep voor de volgende ronde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

die woest uitziende eilanders die met hun frons om zich tegen de immer waaiende terschillinger wind te verweren middels vleeswallen rond de oogkas zuipen zich een totale slag in de rondte.

dat relaxte gesmook snappen ze amper.

 

tis een typisch volk dat vrijwillig op een duin in de zee gaat wonen, en verdienen doet aan die "vastelanders"waar ze tegelijkertijd op neerkijken.

maar dat is allemaal losstaand van het feit dat het een van de mooiste plekjes van NL is.

De enige niet door mensenhanden veranderde natuurbaai van NL.

 

het verbod op wiet aldaar doet haast vermoeden dat eilander zijn net zoiets als staphorster of Urker zijn.

het geografisch of sociaal afgezonderde deel van een land ontleed aan de isolatie een identiteit , en verwacht dat iedereen die respecteert , ook al strookt niet VOOR GEEN FUCKING MILIMETER MET DE WETTEN OP HET VASTELAND nondeju

 

Maar goed dat op schiermonnikoog en Texel wel relaxter geblowed kan worden.

Voorwaarde is dat je je gewoon relaxt gedraagt , en geen pleurisbende maakt.

 

Terschelling : ik geef u hierbij de vinger.

 

en stemmen gebeurt kennelijk met de portemonnee, dus bij deze

 

 

 

EDIT : schijnt dat de politie noord nederland op eigen initiatief de controles doet, en de gemeente er niet op voorhand van op de hoogte stelt

 

op deze manier kan ik ook quota bereiken , door gewoon een (water-)weg te gaan bewaken , en ineens ophouden te gedogen , wat elders in het land wel gedoogd wordt.

een rechter zou gehakt maken van deze controles is mijn vermoeden

Edited by MeneerJansen
  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Of er op stations al gecontroleerd wordt weet ik niet; ik heb wel enige tijd geleden een razzia met juuten in burger en een hond meegemaakt in een trein. Had een zakje Amnesia bij me en dat beest sprong zowat op m'n schoot. Moest gelijk m'n rugzak inleveren; inhoud werd op een bank verspreid, zichtbaar voor de overige treinreizigers.

 

Hoezo criminalisering?

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jij blij dat je niet net n buttplug voor je vriendin had gekocht.. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een denigrerende vertoning,Vinnividivici. Je wordt er toch kotsmisselijk van.

Wat heeft dit met vrijheid te maken.

Je dacht toch dat je hoofd en je lichaam van je zelf was en nu blijkt ineens dat de overheid meent het recht te hebben om te bepalen wat jij daar zoal wel of niet mee doet. Het moet niet gekker worden, een ander is baas over ons brein en lichaam.

Hoe lang gaan we dit nog pikken?

Het is de fucking limit!

 

Baas In Eigen Brein!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is genant wel idd maar ben blij dat er ook mensen ff binnenstebuiten worden gekeerd in het openbaar riool.

Wordt toch ook n hoop troep vd straat gehaald met hier en daar n onschuldige blowert als bijvangst.

Je kan niet op t vliegtuig stappen zonder doorgelicht te worden dus waarom zouden dat voor de trein wel gelden?

 

Begrijp me niet verkeerd. Zou er ook goed ziek van zijn als t me gebeurd maar dit willen we toch met zn allen? Anders hadden we ondertussen wel andere politici met de daarbij horende veranderingen.

 

Baas in eigen brein vind ik n skitterende maar is jammergenoeg niet meer van deze tijd.

Zeker niet als je je in de massa begeeft.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah ja, en zodra het normaal is om op straat binnenstebuiten te worden gekeerd

dan is het toch net zo makkelijk als dit thuis kan beginnen?

kunnen meteen alle hokjes gerold worden....

 

baas in eigen brein en huis?

dat dan weer wel!!

 

en ik ben toch wel heel erg benieuwd waarom jij je individualiteit inlevert als je je in de massa begeeft.

vertel is waarom dat zo werkt fluiter? want ikke niet snappe

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar dit willen we toch met zn allen?

 

Door middel van manipulatie wel ja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook weer zo iets, is deze buttplug van u meneer? Nee.....kado voor mijn vriendin😉.....

 

Baas in eigen *nus

 

Gr ejb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Omdat de massa regeert, weetje.

En dat is nou precies waar jullie hier tegen lopen te ageren..

 

Heb heilig respect voor Doede maar heb niet echt t idee dat ie er beter van geworden is door de massa op te zoeken.

 

Beter gewoon vinger in de lucht, kop onder t maaiveld en met zo min mogelijk handtekeningen op je naam je leven vol schijten. Is iig stresslozer.

 

"De wei staat vol met koeien, wees een stier en neuq ze allemaal" sprak n wijze zaadboer me eens toe.. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

de massa regeert niet over mij of wat ik denk,

en hoe je dat combineert met je uitlatingen dat is een ander verhaal inderdaad.

Maar het mag nooit worden; Meehuilen met de wolven in het bos,

op lokaal niveau heb ik herhaaldelijk winstjes behaald doordat ik als individu blijf handelen,

dus de waarheid ligt, zoals gewoonlijk, in het midden, denk ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

We worden de hele dag beinvloed weetje. Van tv tot straat. We maken ons druk om problemen die we zonder media nooit gehad zouden hebben en ons sowiezo niks aangaan.

We hebben zelfs t idee dat we er toe doen.

 

Ken weinig echte free souls. Velen denken het, weinigen zijn het.

Meehuilen met de wolven in het bos.. Dat geld dus voor iedereen die denkt n eigen huis te hebben maar wel gebruik maakt van hypotheekrente afrek.

 

De lijntjes zijn te kort geworden om niks met de massa te maken te hebben. De massa is n mooie afzetmarkt maar daarmee laat je je ook weer beinvloeden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tsjah, zo hebben vele zogenaamde anarchisten een uitkering, ik volg je flierefluiter! Maar ik ben het ook met doede en weetje eens, we kunnen niet totaal vrij maar als we alles maar klakkeloos volgen.......

 

Gr ejb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is.

Word ook altijd gek van die lui die alles maar pinnen. Hoeveel privacy wil je inleveren verdoeme? Denken ze geheel niet bij na, de schapen.

Ik pin nooit. Niemand hoeft te zien waar ik ben geweest of wat ik heb gekocht dus je neemt geld op en geeft cash uit.

Snap ook echt niet dat zoveel mensen het niet doorhebben en zo onbewust meewerken aan het afschaffen van contanten. Mocht dat op EU commando doorgevoerd gaan worden zijn we in NL als beste jongetje vd klas als 1e de lul. Mooi kudt als je t mij vraagt en daarmee zou de privacy pas echt verloren zijn.

 

Opgepint verdammpt. :)

 

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wel Fl13etc., bereid je erop voor dat pinnen toch echt de toekomst gaat worden. Banken zijn dit al aan het voorbereiden; iedereen pint straks, het contante geld gaat er helemaal uit. De per pinbetaling vastgelegde gegevens verkopen ze aan, bijvoorbeeld, verzekeringsmaatschappijen. Krijg je een briefje van Nationale Nee Der Lande: Beste heer Fl13etc., wij verhogen uw ziektekostenverzekeringspremie met 50%, gezien uw recente aankopen bij Sigarenmagazijn De Boer.

 

Dat is de kant die ze op willen, dat is waar we heen gaan. Protesteer hiertegen en de belastingdienst staat op je stoep, want je hebt wat te verbergen.

 

 

Paranoïde? Wie, ik?

 

V

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...