Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kandelaar

Binnentent Aankleden.

Recommended Posts

Hallo iedereen,

 

Ik heb op men kamer een klein kweektentje gezet dat ik gekregen heb van een vriend.

Er staat geen merk op, dus ik vind weinig informatie over deze tent op het internet.

 

Omdat het hier in België niet mogelijk is in de herfst/winter buiten te kweken zou ik dan men plantgoed binnen willen installeren.

Het gaat om een kleine plantage van max. 3 autoflowertjes. Meer gaat er ook niet in de tent.

 

Ik zou graag van jullie willen weten welke lampen, afzuiging, metertjes, etc etc. ik moet kopen om deze tent optimaal te gebruiken.

Zijn er soms volledige kits te krijgen ivm dit soort kleine tentjes?

 

Bij de tent zit een oorsprongkelijke lamp maar die dateerd al van voor de oorlog denk ik. Ik wil geen last met brand dus daarom zou een moderne lamp die zo weinig mogelijk brandrisico veroorzaakt het beste zijn.

 

Paar fotos van de tent. Op het zicht 70x70x150.

 

20150324_1154100_zpsoxeshutn.jpg

 

20150324_1153400_zpsmwj0kvos.jpg

 

Alvast bedankt!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je budget?

 

Max €400-500, wel de bedoeling dat het dan een paar jaar meegaat dan :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in totaal rond de €800 uitgegeven denk ik voor een complete 100x100x200 kweektent met voeding en alle andere dingen die nodig zijn maar dat heb je na 1 kweek al dik terug verdient

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je budget?

 

Max €400-500, wel de bedoeling dat het dan een paar jaar meegaat dan :)

 

Je lijkt wel een hollander :likken:

 

alles zo goedkoop mogelijk, en het moet nog jaren mee gaan ook

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is je budget?

 

Max €400-500, wel de bedoeling dat het dan een paar jaar meegaat dan :)

 

Je lijkt wel een hollander :likken:

 

alles zo goedkoop mogelijk, en het moet nog jaren mee gaan ook

Haha! stiekem misschien een klein beetje op dat vlak :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb in totaal rond de €800 uitgegeven denk ik voor een complete 100x100x200 kweektent met voeding en alle andere dingen die nodig zijn maar dat heb je na 1 kweek al dik terug verdient

 

Na wat opzoekwerk op het net zijn er inderdaad heel mooie complete sets te koop voor een goede prijs.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

400 watt lampen setje.

500 kuub Softbox afzuiger.

Passieve inlaat.

Filter wat dr in past, ben je dr al bijna

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zorg dan dat he afzuiger een ingebouwde fancontroller heeft of koop er een externe fancontroller bij

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph en ec metertje rond de 125 euro, een evsa setje zit rond de 200 compleet, softbox met filter ook rond de 200, schakelkast rond de 100, misschien een kachel voor de winter dagen rond de 75, potten medium en voeding rond de 175 voor minimaal een draai, dan nog wat klein spul aan slangen klemmen en tywraps iets van 100 dan kom ik rond de 975 uit maar goed dan heb je wel goed spul voor een paar jaar, koop je iets voor rond de 400 dan moet je niet te veel verwachten denk ik..

Share this post


Link to post
Share on other sites

ph en ec metertje rond de 125 euro, een evsa setje zit rond de 200 compleet, softbox met filter ook rond de 200, schakelkast rond de 100, misschien een kachel voor de winter dagen rond de 75, potten medium en voeding rond de 175 voor minimaal een draai, dan nog wat klein spul aan slangen klemmen en tywraps iets van 100 dan kom ik rond de 975 uit maar goed dan heb je wel goed spul voor een paar jaar, koop je iets voor rond de 400 dan moet je niet te veel verwachten denk ik..

Ik vind wel dat je nou allemaal dingen opnoemt die je eigenlijk pas nodig heb bij een tent die meer dan 2x zo groot is..

Softbox? Waarom zoon kast als het met een plastic afzuiger ook kan?

Ph en ec meter zit je op de €90 trouwens

Als je 700-800 in totaal uitgeef heb je een goeie kweekset met een tent 100x100x200 die gaat ook zeker wel jaren mee buiten de vervangingsonderdelen om dan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph en ec meter zit je op de €90 trouwens

 

Gewoon Bio, heb je die dingen niet nodig

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph en ec meter zit je op de €90 trouwens

 

Gewoon Bio, heb je die dingen niet nodig

Ik gebruik ook de bio lijn van plagron en heb idd in principes geen ph en ec meter nodig als je je aan het voedings schema houd.. Als ik 1ml per liter water power roots gebruik samen met 4ml per liter water bloom kom ik op de 1.6 ec uit en ph 6.0

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik gebruik Gout Bio maar kom gewoon op 7.0 uit. Heeft ook te maken met de waardes van je kraanwater. Metertjes zijn echt geen overbodige luxe

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey,

 

Bedankt voor al die info.

Ik ben maar een beginnende onervaren kweker. In het begin ga ik het enkel met autoflowers stellen. Makkelijk dus.

Ik ga niet echt voor de ultieme oogst en winstmarge het is mij meer te doen om de liefde voor de plant. Ik ben het gewoon zat om telkens zoveel geld uit te geven aan wiet dus ik wil het gewoon zelf kweken. In de zomer lukt dat buiten, voor de winter zoek ik dus nog een oplossing :)

Ik heb al wat gevonden op het internet, volledige bouwdoos :D

 

https://www.desjop.nl/index.php?item=onderdelen-technisch-compleet&action=article&group_id=10000196&aid=14659&lang=nl

 

Metertjes zou ik me wel aanschaffen omdat het creëren van de juiste atmosfeer in de tent toch wel belangerijk is.

 

Groeten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat mijn totale setup nog geen 1000,- gekost heeft, en dat zijn 3 complete tenten met alles erop en eraan... wel veel 2ehands spul gebruikt natuurlijk, maargoed.

Share this post


Link to post
Share on other sites

alles is goedkoop aan te komen, maar uiteindelijk is goedkoop duurkoop.. maar daar kom je vanzelf wel achter, en zo niet dan heb je misschien een keer geluk in je leven. de een doet t voor de hobby de ander t voor de poen.. ik zeg succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...