Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tantebetsie

2 Kleine Vraagjes

Recommended Posts

Hallo kwekers,

 

Ik heb de white widow nu in de kas staan en is ongeveer 9 week in de groei (geen auto) maar begint nu gele bladeren te krijgen. Ik dacht eerst begin van de bloei, maar dan gaan de bladeren vanaf onderaf dood.

Overvoeding had ik ook aan gedacht maar had al lange tijd geen voeding gegeven. Misschien te weining voeding dan?

Hier een paar fototjes.

 

gallery_42532_18314_2876347.jpg

 

gallery_42532_18314_2487229.jpg

 

 

 

En dan had ik nog een vraagje, ik heb ook de Mohan Ran die zit nu ongeveer 2 week in de bloei (autoflower).

Ze begint al aardig wat toppen aan te maken, maar er vielen mij een paar rare bolletjes op. Hier een paar foto's

 

gallery_42532_18316_1044497.jpg

 

gallery_42532_18316_1917083.jpg

 

gallery_42532_18316_1365091.jpg

 

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met deze 2 vragen.

 

~TB

Share this post


Link to post
Share on other sites

De eerste heeft voeding te kort.

En de tweede is heel normaal.

Korte antwoorden bij korte vragen :whistling

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bovenste foto, kan meerdere oorzaken hebben. Afstervend licht kleurend blad van onderuit kan een symptoom zijn van stikstof tekort. Aan de kleur van je medium te zien staat je plant zeiknat, heb je wel drainage gaten in je pot? Als je medium te nat is verzuip je de wortels waardoor ze niet kunnen ademen en geen voeding kunnen opnemen uit je medium. Oplossing, stoppen met wateren en je medium droogtrekken en snel beginnen met bladvoeden, fishmix en een eetlepel epsomzout op 5 liter water.

 

Foto 2: niks aan de hand, dat zijn calyxen (zaadhulsjes met een stampertje) die enkel aangeven dat je plant vrouwelijke voorbloei verschijnselen heeft.

 

Gr. PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

prik een berg gaten in die eerste bak, zo het water eruit kan

Share this post


Link to post
Share on other sites

de white widow (de 1e foto) heeft net 2 dagen droog gestaan, omdat ik ook dacht dat het te nat was, maar dat was niet de oplossing. Ik had haar ook net water gegeve toen ik de foto nam.

Maar er zitten ook een stuk of 8 gaten in geboord.

 

En over de Mohan hoef ik me gelukkig geen zorgen te maken :)

Dankje wel voor de reacties daarover.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook een doorzichtige pot.. misschien handig voor de wortels om er iets omheen te plakken of handdoekje er over..?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...