Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

wesley070

Kera Classic Nlx Diamond Auto 5X

Recommended Posts

gallery_44915_18312_119541.jpg

 

gallery_44915_18312_602785.jpeg

 

Nou zo zijn ze sinds 1 juli beetje klein maar ik ga volgende week mijn lampen veranderen voor 150 watt hps lampen

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44915_18312_34394.jpg

 

gallery_44915_18312_424202.jpeg

 

gallery_44915_18312_508516.jpeg

 

gallery_44915_18312_236227.jpeg

 

De grootste plant begint denk ik met de bloei ofzo want ik begin een soort van witte harige haartjes te zien aan de plant. Als je goed kijkt naar de eerste foto kan je het een beetje zien

 

Ik vind het best raar dat hij zo klein al begint met de bloei is dit normaal want op de verpakking van de zaadjes stond dat hij 120cm tot 120cm zou worden.. hij groeit trouwens wel nog hoor...

 

Weet iemand hier iets van?

 

120-160 cm bedoel ik

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je hebt betere verlichting nodig, anders word het nooit wat en deze zijn onder tl heel zwak opgegroeit.

Dat is wat ik ervan weet.

 

Succes!

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi Wesley070, .... dat je planten klein blijven is niet raar, ff een paar feiten op een rijtje:

 

je gebruikt een 18watt tl buis (waarschijnlijk iets van kleurenspectrum 3000 kelvin) en nog een paar halogeen spotjes,

je kweekt op dichte emmers

je hebt een autoflower soortje staan.

 

Licht is leven, hoe meer licht (en ook nog eens in het juiste kleurenspectrum) hoe beter je planten zullen groeien. Aangezien je kweekt met een zeer laag wattage lampjes groeien je planten traag.

 

Je kweekt op dichte emmers dus de wortels van je planten krijgen amper zuurstof om te kunnen ademen, met andere woorden je bent je plantjes aan het verstikken. Als je de wortels verstikt kunnen ze geen voeding opnemen wat weer resulteerd in groeiachterstand, voedingstekorten, en uiteindelijk zullen ze dood gaan.

 

Je hebt nlx autoflower staan, autoflower planten stoppen na 3/4/5 weken automatisch met groeien en gaan bloeien ongeacht het aantal uren dat ze belicht worden.

 

Ik kan je eigenlijk maar 1 advies geven, ga je inlezen en doe je huiswerk en verwacht niet te veel van waar je nu mee bezig bent, als je een beetje wil kweken heb je nou eenmaal een behoorlijke bak licht en een goed klimaat nodig om een beetje resultaat te halen en dat gaat je op deze manier niet lukken. Ik wil je zeker niet ontmoedigen, maar dit wordt niks, zonde van je tijd.

 

Gr.PF

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kijk eens goed naar het blad op de laatste foto, dat lijkt verdacht veel op het beginstadium van randjesziekte, ofterwijl kalium tekort/blokkade. Bladpuntjes worden eerst grijs, dan bruin, wordt knisperig en zal van buiten naar binnen kleur verliezen en gaan verdorren.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo,

Nu heb ik een 400w hps lamp met kap gekocht maar er zit geen transformator bij en er zit ook geen stekker aan alleen een kroonsteen waar je een stekker op kan aansluiten...

Mijn vraag is dus Moet er echt een transformator tussen de lamp en het stopcontact of kan ik er ook rechtsreeks een stekker op vastmaken???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Maar stel nou dat ik gewoon een stekker rechtstreeks in het stopcontact doe kan dat wel of werkt dat niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik weet eerlijk gezegd niet precies wat er gebeurd maar ik denk dat je lamp meteen kapot is

 

Als je een vsa heb staat er ook op welke kabel op het schroefdraad in de vitting aangesloten moet worden en welke op de punt zeg maar dus dat zal ook wat uitmaken, als je d'r stekker dan verkeerd in het stopcontact steek gaat de spanning verkeerd de bulb in

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat werkt niet, de lamp doet dan niets.

 

De lamp heeft een startstroom nodig net als een TL, daar zorgt de condensator in het vsa voor.

 

Als de lamp het zou doen door rechtstreeks op je stopcontact aan te sluiten, waarom heeft iedereen er dan een vsa voor hangen

Edited by Iceberg2k

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44915_18312_33370.jpg

 

Nou zo is de grootste nu na 2 maanden en 20 dagen...

Hij begint al wel aardig wat topjes te produceren... de rest begint ook welnu

Share this post


Link to post
Share on other sites

gallery_44915_18312_90178.jpg

 

gallery_44915_18312_134778.jpg

 

gallery_44915_18312_29256.jpg

 

gallery_44915_18312_121996.jpg

 

gallery_44915_18312_83999.jpg

 

gallery_44915_18312_7787.jpg

 

gallery_44915_18312_133245.jpg

 

gallery_44915_18312_15266.jpg

 

gallery_44915_18312_116238.jpg

 

En dat zijn nu al mijn planten...

Ik ben er zelf wel trots op aangezien het mijn eerste kweekje is.

Ik hoor graag wat anderen er van vinden..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sorry man, kan er op zich wel een beetje inkomen dat je trots bent en wil je niet afzeiken maar dit is toch 3 x niks.

Denk als je dit straks gaat drogen dat er niks overblijft om te roken, ik zie namelijk helemaal geen toppen, enkel wat haartjes.

Volgende keer beter een fatsoenlijke lamp erboven (+ de rest) of wachten tot volgend seizoen en buiten kweken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou.... op Advies van iedereen hier heb ik toch maar een hps lamp gekocht met Philips voorschakelapparaat allebei 400watt.

En heb ook het hokje wat beter gemaakt...

Ik hoor erg graag wat jullie er van vinden....

 

gallery_44915_18312_22491.jpg

 

gallery_44915_18312_57119.jpg

 

gallery_44915_18312_233472.jpg

 

gallery_44915_18312_72350.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hokje is niet bepaald lichtdicht lijkt het.

 

Ik zou deze planten omhalen en nieuwe zaden planten.

Zo door gaan is zonde van de stroom, of dat moet je niet veel uitmaken, dan gewoon door gaan.

 

En dus een lichtdicht hok met afzuiging en filter maken.

 

Ga eens wat verslagen van anderen lezen, dan kun je een beetje zien hoe je het kan doen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja ik vind het ook lullig om te zeggen maar half werk gaat met wietplanten niet werken

 

Je kan deze kweek natuurlijk afmaken maar zet er wel ff een ventilator bij die de warme lucht onder de lamp vandaan blaast

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de tips die ventilator ga ik er zeker bij zetten maar om het om te knippen vind ik wel zonde want ik ben er al zo lang mee bezig ik probeer er het beste maar van te maken...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou er nu vast een paar nieuwe plantjes bijzetten om voor te groeien, zodra je auto's klaar zijn kan je meteen de klok op 12/12 zetten met een paar reguliere feminised planten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het hokje is niet bepaald lichtdicht lijkt het.

 

Ik zou deze planten omhalen en nieuwe zaden planten.

Zo door gaan is zonde van de stroom, of dat moet je niet veel uitmaken, dan gewoon door gaan.

 

En dus een lichtdicht hok met afzuiging en filter maken.

 

Ga eens wat verslagen van anderen lezen, dan kun je een beetje zien hoe je het kan doen.

 

Om nou voor 5 planten een hele afzuiginstallatie te neerzetten vind ik zonde ik Heb de plantjes al omdat ik de wiet van de shop zo duur vind en dan komt dat er ook nog bij.. als ik dat allemaal zou installeren dan ben ik uiteindelijk meer kwijt dan bij de shop.. en dat is nou net wat ik tegen wil gaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als jij een tentje neer zet met bijvoorbeeld 600 watt en je haalt daar 450/500 gram uit en je hebt voor dat hele tentje laten we zeggen €1000 betaald.. Reken is uit hoeveel je op 1 kweek al bespaard heb..

 

Zoals je nu bezig bent gaat de wiet je net zoveel kosten dan die uit de shop.. Reken ook je stroomkosten enzo ff mee

Share this post


Link to post
Share on other sites

Binnen hoeveel tijd zal deze plant klaar zijn denken jullie? Ben wel erg benieuwd hoe dit zal gaan smaken.

 

Als jij een tentje neer zet met bijvoorbeeld 600 watt en je haalt daar 450/500 gram uit en je hebt voor dat hele tentje laten we zeggen €1000 betaald.. Reken is uit hoeveel je op 1 kweek al bespaard heb..

 

Zoals je nu bezig bent gaat de wiet je net zoveel kosten dan die uit de shop.. Reken ook je stroomkosten enzo ff mee

 

400 watt is voor mij eigenlijk al teveel van het goede dus 600 gaat hem echt niet worden maar misschien als ik een keer weer wat geld heb koop ik er wel een tentje bij..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoelang denken jullie voordat deze planten klaar zijn? Ben wel benieuwd hoe het zal smaken....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...