Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Brambeaux

Onbekende Soort En Northen Light Automatic

Recommended Posts

Goeiedag lezers van wietforum, laat ik mezelf ff voorstellen.

Ik ben brambeaux uit nijmegen en ik volg al jaren de topics op dit forum en dacht laat ik eens een keer een topic aanmaken.

Ik heb voor een aantal jaren terug altijd plantjes bij mn mams in de tuin mogen zetten toen ik nog thuis woonde maar sinds ik met mn vrouwtje samenwoon in ons mooie flat/masionette en mn mams verhuisd is naar een te nette buurt ben ik op mn balkon aangewezen.

Ik wilde eerst stekken zoeken zoals ik toen der tijd altijd deed maar kwam toch bij autoflowers uit.

Belt op de dag dat ik zaden wil gaan halen een goeie maat van me op met de vraag of ie langs kon komen met iets wat belangrijk was. Staat ie ineens voor de deur met 5 hangende lang gestrekte plantjes hahaha, gekregen van een kennis. Maar mn maat heeft zelf geen plaats ervoor, woont namelijk antikraak en daar is een streng beleid kwa wietplanten in de tuin dus ik zei nah zet maar neer dan hoef ik zelf geen zaden te halen. Het viel me meteen op dat t een sativa soort was en op het potje stond graditude. Het enige wat ik kon vinden op internet waren zaden die og graditude heette en de dichts bijzijnde dealer zat in seattle ofzo maar verder geen info, maar dat maakt verder niet uit we zien we hoe het groeit dacht ik. En ja hoor... 3 mannentjes en op het eerste gezicht 1 vrouwtje en iets wat leek op een herma

Naar de growshop geweest over het herma geval en die dachten dat het er eentje was. Toen maar meteen een pakje autoflowers erbij gehaald want wil wel nog een plantje of 2/3 erbij hebben staan en weer naar huis.

ik ben heel eerlijk heb echt zitten balen van die herma want t was nog de mooiste ook. Toch maar wat zitten neuzen over herma's en zag een topic over iemand die de beginnende balletjes eraf haalde en toch een mooie oogst had. Dus dit heb ik ook gedaan en er is al 2 weken geen mannelijk teken op de "herma" te zien!! Ik heb nog foto's van voorheen en hoe ze nu staan. Ik zal ze er zsm bij posten.

Van de autoflower zaden heb ik er 3 laten ontkiemen. Gewoon op een schoteltje met goed vochtig wc papier en dit in zo'n afsluitbare zak gelegd om de luchtvochtigheid goed te houden. Na 2 dagen hadden 2 van de 3 zaadjes al een worteltje van een halve cm en de 3e een klein worteltje maar was al wel mooi opengebroken.

De jiffy schijfjes vol laten pompen met wat lauw water en nu staan na 2 dagen 2 van de 3 zaadjes boven de grond! Ben benieuwd wat het 3e zaadje gaat doen. Hier post ik ook snel wat foto's van!

Voor wie het gelezen heeft het hele verhaal, tnhx en fijne dag nog!

Mvg uit nimwegen!

Edited by Brambeaux

Share this post


Link to post
Share on other sites

hier de foto's van de graditude toen ze gebracht waren en hoe het erbij stond 2 weken terug toen ik de mannetjes ontdekte,

die zijn dus ook allang weg!

zal vandaag nog de foto's van nu posten!

 

gallery_44917_18310_135395.jpg

zo kwam t binnen

 

gallery_44917_18310_363063.jpg

weekje later

 

nog een week later

 

gallery_44917_18310_250411.jpg

mannetje 1..

 

gallery_44917_18310_368671.jpg

mannetje 2 :|

 

gallery_44917_18310_83378.jpg

mannetje 3 :td

 

gallery_44917_18310_87365.jpg

herma volgens de growshop?? :wtf:

gallery_44917_18310_92771.jpg

de enigste zonder balletjes! :jump:

Edited by Brambeaux

Share this post


Link to post
Share on other sites

foto's graditude 9-7-2015

de plant links was/is de herma volgens de growshop..

heb de balletjes dus 2 weken terug verwijderd en zo ziet het er nu uit en geen balletjes meer te vinden

 

gallery_44917_18310_774684.jpg

 

gallery_44917_18310_618984.jpg

 

gallery_44917_18310_81808.jpg

Edited by Brambeaux

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf maar als een havik bovenop die herma zitten. Laten staan is eem behoorlijk risico omdat het erg makkelijk is een balletje over het hoofd te zien!

 

Gordijntjes dicht he savonds!!!

 

Succes verder!

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijf maar als een havik bovenop die herma zitten. Laten staan is eem behoorlijk risico omdat het erg makkelijk is een balletje over het hoofd te zien!

 

Gordijntjes dicht he savonds!!!

 

Succes verder!

 

ja weetje zolang ik echt niks zie wil ik het er wel op wagen. zodra ik iets geks zie gaat ie meteen de deur uit.

komen nog 2 autoflowers bij te staan daarom.

thnx! ik post wel zo nu en dan wat foto's van het hele gebeuren!

Share this post


Link to post
Share on other sites

de 2 ontkiemde northenlight automatics,

ze staan nu in een glazen vaas met een keukenfolietje erover om de lv mooi op peil te houden op de vensterbank.

waneer zal ik ze overpotten naar de grote potten?

en moet dat folietje nog lang erover blijven of mag het er al wel af?

ze staan in iedergeval mooi na 2 dagen boven de grond te zijn al zeg ik het zelf ^_^

 

gallery_44917_18313_112310.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee,

 

Jammer van al die mannen en die herma. Wat Ozzoes zegt: elke dag alle toppen bij langs gaan. Kun je dit niet, dan zou ik je ook adviseren hem weg te doen.

Northernlight Automatic.. ^_^ ben benieuwd

 

Succes man

Share this post


Link to post
Share on other sites

T scheelt dat ik ze elke dag goed kan nalopen!

Ben zelf ook benieuwd naar die northenlight automatic, i'll keep yall posted!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

volgensmij is die al telaat en gaat die zaadwiet krijgen want 1 mannetje heeft zijn stuifmeel al laten vallen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

volgensmij is die al telaat en gaat die zaadwiet krijgen want 1 mannetje heeft zijn stuifmeel al laten vallen.

 

helemaal waar ,wat een klote zaad is dat geweest zeg ,er word zoveel rommel geleverd op de markt dat je er gek van word ,een tip ,koop gewoon bij een goede zaadboer ,het is duurder maar wel goed .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die onbekende soort waren al 30 cm hoog toen ik ze kreeg, uit eigen zaad gekweekt door een kennis van een kennis. en de balletjes van de herma zijn nooit opengeklapt dus ben benieuwd. Volgend jaar sowieso alleen maar auto flowers, t is dat een maat van me met die graditude aan kwam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ff een update!

De "graditude's" staan in de bloei maar 1 is veel verder dan de andere. Eentje is als een gek nog de hoogte in geschoten bijna over het soort van schuttingkje heen en nu is dus mijn vraag zou ik deze nog kunnen toppen? Of zal ik der gewoon langzaam aan buigen met een touw? De plant die te groot wordt staat ong 2 weken in de bloei. Ik zal morgen een foto posten. Greetzzzz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goeiemorguh!

 

Na een aantal weken afwezigheid door veel veel vissen met vrouwlief toch maar eens ff een update plaatsen!

De graditudes bevatten zaad. De herma meer dan de vrouw. De herma staat ook al 2 weken langer in de bloei dan t vrouwtje.

Wat me wel opvalt is dat de ene top meer zaadjes heeft dan de andere bij de herma.

Bij het vrouwtje her en der een zaadje maar veel en veel minder dan de herma.

Ik vraag me af hoelang de herma nog moet aangezien deze nu op de 7 weken bloei zit.

Ga deze gewoon oogsten en drogen en alle zaden verwijderen, die bewaar ik wel natuurlijk al is t maar voor de fun.

Zoals in de vorige post te lezen is zijn deze 2 graditudes van een maat van me en die gaat van zijn deel olie maken en ik kijk gewoon hoe t te roken is.

Volgende week eens zo'n mini microscoopje op de kop tikken dan gaan we de trichomes mooi in de gaten houden.

Het vrouwtje, op de foto links wordt volgens mij wel een lekker wietje, ruikt een beetje citroen achtig.

De nl auto doen het volgens mij ook goed, zitten nu op week 5 na ontkiemen en begint voorbloei verschijnselen te vertonen. Op de verpakking stond na 4 weken gaat ie bloeien en tussen de 8 en 10 weken kun je oogsten, dus vanaf wanneer t zaadje ontkiemd was nog 10 weken. Ik tel er gewoon een week of 2/3 bij. Kan nooit dat deze autoflower vanaf ontkiemd tot oogst 10 weken duurt.

Zal straks wat foto's erbij posten!

 

Peace!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

De northenlight automatics op 25 juli

 

gallery_44917_18313_164869.jpg

 

gallery_44917_18313_337881.jpg

 

En dit zijn ze nu

 

gallery_44917_18313_1368914.jpg

 

gallery_44917_18313_1493986.jpg

 

Het enigste wat me echt opvalt kwa verschillen is dat de ene meer de hoogte in gaat en de andere veel meer blad en vertakkingen aanmaakt. Ook is de dame met de meeste takken veel slapper in de rust stand als het donker is.

 

gallery_44917_18313_833134.jpg

 

Ben wel benieuwd eigenlijk hoe dit komt, ziet er ook niet slecht uit de meeste planten die ik heb gehad hingen zo slap tijdens het rusten in het donker. Verder vind ik ze er goed uitzien.

 

En nog wat foto's van de bloeiende graditudes!

 

gallery_44917_18310_746061.jpg

 

gallery_44917_18310_1220979.jpg

 

gallery_44917_18310_377223.jpg

 

Mvg brambeaux!

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greenhulk, thnx!

Maar t ziet er lomper uit dan t is😜

Omdat t een sativa dominant soortje is zijn de toppen wat luchtiger dan een indica dominante strain.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@greenhulk dat zijn geen autoflowes voor zover ik weet.

Die kleintjes wel dat zijn northenlight automatic van rqs.

Die bloeiende planten heb ik toen ze 30 cm hoog waren gekregen en zijn vroegbloeiers blijkbaar.. Ken t soortje ook niet. Op t potje stond graditude😜

Share this post


Link to post
Share on other sites

No problemo ik weet zelf ook niet wat t nou precies is😜.

Valt geen info over te vinden.. Ach t ruikt heerlijk iig!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yooww growers en smokers!

Vanwege een tijdje afwezigheid door het vele vissen met vrouw lief er niet meer aan gedacht om een update te plaatsen..

Maar het gaat goed met de northenlight automatic dames!

De graditudes zijn al om, gister de laatse van de 2 omgehaald. De herma is al 2 weken droog en praktisch zaad vrij, zo'n 250 zaden kwamen eruit.. Maar de wiet die er van overbleef is opzich wel te roken, alleen je merkt goed dat het veeeeel minder potent is. Al met al een goeie 62 gr droog die ik gewoon overdag rustig aan weg rook. Beetje high effect. Er zat denk ik ong 10% rot tussen wat ik nog vrij netjes vind. De zaden bewaar ik gewoon voor een experimentje volgend jaar. Heb er 1 van ontkiemd een week of 2 geleden en die staat gewoon boven de grond. Heb dit meer gedaan om te kijken of ze uberhaupt wel kiemkracht hebben en dat hebben ze. Het bevruchte graditude vrouwtje heb ik gister omgehaald want er kwam elke dag wat nieuwe rot in ondanks dat ze s'nacht binnen stond. Wat me wel heel erg op valt is dat ze veeeel minder plakken dan voorgaande soorten die ik heb gehad.. Of dit door het zaad komt weet ik niet want de bevruchte vrouw heeft nog geen 20 zaden aangemaakt. Miss de soort of toch door het zaad. Ik weet wel dat de autoflowers veeeeeel meer plakken en kristallen aanmaken dan de graditude hebben gedaan. Ik ga eens foto's maken van de autoflowers en knal ze er straks wel bij!

Blesss!!

 

:icecream:

Sjawel toch!

Share this post


Link to post
Share on other sites

wat plaatjes van de bloeiende autoflowers, gaat lekker al zeg ik het zelf!

staan nu 3,5 week in de bloei

 

gallery_44917_18313_2231124.jpg

 

gallery_44917_18313_1306121.jpg

 

gallery_44917_18313_1583788.jpg

 

 

 

gallery_44917_18313_1071053.jpg

 

gallery_44917_18313_1071592.jpg

 

gallery_44917_18313_468496.jpg

 

Blessings! :smoke

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...