Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
KushCommander

Tripsen

Recommended Posts

Na een tijd lang inactief geweest te zijn, ben ik toch maar 5 planten gaan groeien in de tuin, guerilla kon door omstandigheden niet meer.

Maar nu zitten deze planten en de rest van de planten in m'n tuin trouwens ook met een probleem...

Uiteraard inspecteer ik de dames vaak, en kijk ik daarbij ook onder hun rokje (viezert) maar daardoor ben ik er wel achtergekomen dat op de onderste bladeren Trips-achtige schade zit. Maarnu een foto zegt meer dan duizend woorden:

 

gallery_44209_18308_1894940.jpg

 

Denken jullie ook dat het Tripsen zijn? Of zou het meer voedingsgerelateerd zijn?

 

MVG

 

KushCommander

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Duidelijk trips! Kijk eens goed vaak zie je zo lopen in de nerven van het blad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten trips, ik heb ze momenteel ook op m'n binnenplanten. Kijk maar met een microscoop dan zie je ze wel bewegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaan jullie gelijk grof geschut gebruiken en er roofwantsen voor uitzetten, of eerst een zeepoplossing met misschien nog wat spiritus en hopen dat dat genoeg is?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb gesproeid met het biologische middel Bugdeath en over groene zeep en spiritus las ik ook wat maar dat lijkt mij erg link. Het middel Bugdeath doet geen wonderen maar van wat ik heb gelezen is er sowieso niet vanaf te komen. Het enige wat je kan doen is overnieuw beginnen en je hok flink boenen. Zelfs dat geeft geen garanties aangezien ze zich in de kieren ophouden.

 

Verder heb ik bij al mijn kweken trips gehad en mijn ervaring is dat gezonde planten er niet door die kutbeestjes onder te krijgen zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om te horen dat ze gezonde planten niet klein krijgen! De schade is nu nog heel beperkt op alleen de onderste bladeren zitten wat van die plekjes zoals op de bovenstaande foto, dus omdat het buiten is zou ik me niet echt zorgen moeten maken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nee, ik zou me er geen zorgen over maken en voor de zekerheid kan je altijd sproeien met iets biologisch zoals bugdeath. Het spiritusmengsel heb ik mijn twijfels over maar nog nooit geprobeerd.

 

Als de plaag te erg wordt kunnen ze wel schade aanbrengen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik zal het in de gaten houden bedankt voor jullie hulp en succes met de tripsen in je hok dilago, geef ze er van langs!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...