Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
tantebetsie

Zelfbouw Kast, Graag Meningen :)

Recommended Posts

Hallo kwekers,

 

Ik kweek al 2 jaar buiten, maar als het herfst is kan ik niet wachten tot het weer zomer is. Dus poot ik meestal me plantjes veelste vroeg..

Dus om dat tegen te gaan, heb ik maar een eigen kast in elkaar geknutseld, lampje erin, invoer en afvoer ventilator met een buis naar buiten.

Graag hoor ik jullie meningen over mijn kast.

 

gallery_42532_18300_380260.jpg

 

gallery_42532_18300_519066.jpg

 

gallery_42532_18300_132135.jpg

 

gallery_42532_18300_1109955.jpg

 

 

~TB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar is het filter tegen de geur? En wat voor lamp is dat?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou andere lucht inlaat en uitlaat maken

lichtdichte slangen en is de kast wel geheel lichtdicht (bij de pc fan)

kieren tussen de deur

het is in ieder geval een goed begin

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk begin, mooi formaat kastje, maar idd wat hierboven ook al staat... kast MOET!! 100% lichtdicht zijn, ook bij de fan waar de uitlaat op zit.

filter voor de geur is ook geen overbodige luxe, en als ik het lampje zo aankijk mag dat wel een ietsje groter modelletje worden wil je er een enigszins noemenswaardige opbrengst uit kunnen halen.

of ga je voor een paar gram per keer?

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zou (bevestiging voor) een plaat in het midden maken, dan heb je twee voorgroeikastjes, zo veel hoogte heb je toch niet nodig

 

 

prima basis zo :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

niet iedere led lamp is een grow lamp.. en inderdaad bij je pc fan een lichtdichte slang kan geen kwaad, daarbij is gefilterde afzuiging absoluut geen overbodige luxe..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geeft dat spotje voldoende licht voor het hele oppervlak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

hallo, bedankt voor de handige tips !

Ik ben wel opzoek naar een filter maar kan nergens een kleine vinden die in die kast past :(

Maar die lamp die erin zit is een led lamp van 6 watt ( vergelijk baar met 60w van vroeger). Cool white kleuren.

Voor de bloei neem ik de zelfde maar dan warm white kleuren.

En ik heb de tijdschakelaar zo ingesteld dat de lamp snachts uit is, want dan is het donker in de kamer waar hij staat, dus kan er ook geen licht naar binnen vallen.

 

~TB

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die lamp is 6W dus. De vergelijkende "gloeilamp" waardes kun je verder negeren.

 

Ben bang dat dat wel heel erg krap is voor die kast. Je zult toch eerder 10 tot 20 van die lampjes nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De planten MOETEN!!!! 12 uur per dag 100% verduisterd staan wil je geen problemen krijgen met slecht bloeien, hermafrodieten enz. Dus je lichtisolatie moet beter...

 

Met dat 6 watt ledpeertje mag je blij zijn als je er een of twee joints per 3 maanden aan overhoud... verbeterpuntje dus!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben wel opzoek naar een filter maar kan nergens een kleine vinden die in die kast past :(

 

ik zou een kleine rhino filter nemen. die is er ook met een lengte van maar 20cm bij een capaciteit van 255m³/u, dus dat past zeker ook in jouw kast.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aangezien je wat hoogte over hebt kan je ook overwegen om een paar nieuwe platen te halen en de kast iets groter te maken en in de hoek te bouwen. Dan heb je in principe maar 2 platen nodig.

 

Op die manier benut je alle ruimte die je hebt en is je kast wat groter, waardoor je je filter beter kwijt kan en meer kan oogsten.

Edited by dilago

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je met een paar van die led spotjes gaat werken hoef je niet zoveel af te zuigen. Dan zou je ook met een simpel koolstoffilter van een afzuigkap nog wel weg kunnen komen.

 

Deed ik met een T-neon kweek ook en dat werkte eigenlijk prima.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...