Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

Hey ya'll,

 

Sinds begin mei 2015 heb ik 3 plantjes in de tuin, allemaal Venice Beach Afghan.

Ze staan in 35 liter potten met daarin grond + voedingstoffen. Daarnaast krijgen ze van mij alleen water gemixed met Canna Terra Rhizotonic. Wanneer er bloemen aan komen ga ik ze water + Canna Flores en PK13/14 geven.

 

2al2tv.jpg

  1. De linker plant is het grootst en ziet er het gezonds uit.
  2. De middelste plant ziet er ook goed uit, maar heeft wat rare bladeren er tussen zitten. Er zitten een paar mysterieuze scheuren midden in sommige bladeren.
  3. De rechter planten heb ik een keer getopt als experiment, verder heeft deze er ook erg misvormd blad tussen zitten.

Foto's van blad :

 

http://i58.tinypic.com/mv55k3.jpg

http://i62.tinypic.com/13zpdzn.jpg

http://i62.tinypic.com/dyvrqg.jpg

 

Omdat de planten nu al aardig groot zijn geworden, ben ik van mening dat de planten binnen korte tijd op 12/12 gezet moeten worden.

Het is namelijk geen autoflower, dus krijg ik ook geen bloemen tenzij ik dat doe. (kan fout zijn, ben nog een noob :whistling )

 

Vragen die ik heb:

 

Hoofdvraag:

  • Is het nodig om ze op 12/12 te zetten?

Is het antwoord ja, dan zijn de andere vragen ook van toepassing. Antwoord nee, dan niet.

 

Vervolgvragen :

  • Wanneer kan ik dat het best doen?
  • Welk materiaal kan ik het best gebruiken om ze in volledige duisternis te krijgen? (minst lichtdoorlatend)

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen, wil namelijk de komende jaren dit op een hoger niveau gaan doen.

 

Thanks for reading! :tu

Edited by TheCollapsed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om op je hoofdvraag te komen, hoe wil je ze 12/12 gaan zetten in je tuin? Elke keer weer naar binnenslepen ofzo haha? Buitenplanten zullen zichzelf in de bloei zetten als de dagen weer korter gaan worden. Ze zijn inderdaad al lekker groot maar nog niet perse volgroeit, het kan best zijn dat je dames pas zo rond eind sept / okt afbloeien.

Ik zou zeggen laat de natuur maar lekker zijn gang gaan en hou ze gewoon goed in de gaten en vochtig :D

 

Groetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Om op je hoofdvraag te komen, hoe wil je ze 12/12 gaan zetten in je tuin? Elke keer weer naar binnenslepen ofzo haha? Buitenplanten zullen zichzelf in de bloei zetten als de dagen weer korter gaan worden. Ze zijn inderdaad al lekker groot maar nog niet perse volgroeit, het kan best zijn dat je dames pas zo rond eind sept / okt afbloeien.

Ik zou zeggen laat de natuur maar lekker zijn gang gaan en hou ze gewoon goed in de gaten en vochtig :D

 

Groetjes

 

Bedankt voor je snelle reply Classic :tu

 

Ik had in gedachten om (als ze wel op 12/12 moesten) ze te bedekken met iets wat niet-lichtdoorlatend is. Maar dat blijkt dus niet per se nodig te zijn, omdat de dagen weer korter worden.

 

Weet je misschien ook wat de misvormde bladeren kan veroorzaken? Ik heb veel op het forum gekeken naar iets vergelijkbaars, maar niet echt iets gevonden wat er echt sprekend op lijkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

onzin classic

ga even advies geven als je wat meer verstand hebt

 

@the collapsed

je kan ze ook verduisteren

google maar ff zijn genoeg topics over

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat rare blad is tmv, Rook je zelf tabak? eerst even de handjes wassen of handschoenen aan. Of gewoon met je handen van je plant afblijven.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat rare blad is tmv, Rook je zelf tabak? eerst even de handjes wassen of handschoenen aan. Of gewoon met je handen van je plant afblijven.

 

greets Tita

 

Na wat speurwerk naar TMV (mozaïekvirus) ben ik het met je eens dat dit het geval is bij de plant. Ik rook geen tabak en raak de plant nauwelijks aan, dus ik denk niet dat dat de oorzaak is. Waarschijnlijk zijn ze door bladluizen geïnfecteerd. Helaas is er niets aan te doen. :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat rare blad is tmv, Rook je zelf tabak? eerst even de handjes wassen of handschoenen aan. Of gewoon met je handen van je plant afblijven.

 

greets Tita

 

Na wat speurwerk naar TMV (mozaïekvirus) ben ik het met je eens dat dit het geval is bij de plant. Ik rook geen tabak en raak de plant nauwelijks aan, dus ik denk niet dat dat de oorzaak is. Waarschijnlijk zijn ze door bladluizen geïnfecteerd. Helaas is er niets aan te doen. :(

 

Als ze door bladluizen geinfecteerd zijn moet je ze zien zitten op je plant, kan je niet echt naast kijken. En als ze geinfecteerd is door bladluizen kan je gewoon wat netelgier maken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf met een verduister project bezig.

Eerste bedoeling was een zaad project te starten, maar had enkel vrouwtjes.

Planten hebben bij mij kleine schoentjes, kan ze dus makkelijk verplaatsen.

Staan nu 45 dagen op 12/12, moeten nog ongeveer 25 dagen gaan.

img_1081-4bfd50d.jpg

 

Succes

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben zelf met een verduister project bezig.

Eerste bedoeling was een zaad project te starten, maar had enkel vrouwtjes.

Planten hebben bij mij kleine schoentjes, kan ze dus makkelijk verplaatsen.

Staan nu 45 dagen op 12/12, moeten nog ongeveer 25 dagen gaan.

 

 

What a beauty!

Kan je wat meer vertellen over je verduister-project? :)

Edited by TheCollapsed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 4 planten staan, 1 cheeze (Fem), 1 White Widow (Fem), en 2 zaadjes die al minstens 5 jaar oud zijn.

Staan in schoentjes tussen de 8 en 18 liter, is normaal wat te klein, maar wil de planten klein houden.

Grond komt uit mijn tuin, op het einde van het seizoen vermeng ik al mijn potgrond met grond uit mijn tuin, en strooi daar een beetje roze korrels en koeienmest op.

Dit laat ik heel de winter rusten.

Planten krijgen bijna geen voeding. Tenzij ze er echt om vragen. Staan buiten vanaf 12 april, hebben dus temperaturen tegen het vriespunt meegemaakt en hagelbuien, en dan nog temperaturen boven de 30 graden.

Dus planten kunnen heel wat verdragen. Gaan elke avond om 21:15 binnen en s'morgens om 9:15 buiten.

Heb ondertussen nog 6 plantjes (stekken) staan, die ik zaterdag ook ga verduisteren.

 

Moet mij haasten nu, is tijd om ze binnen te zetten.

 

Succes nog

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey allemaal, sinds vandaag zag ik voor het eerst haartjes op 2 van mijn planten. Bovenin de foto is dit te zien. [foto]

 

 

2zs9qqb.jpg

 

Dit is gebeurd zonder dat ik ze op 12/12 heb gezet.

 

Mijn vragen zijn nu :

  • Moeten ze vanaf nu op 12/12 of is dat niet per se nodig?
  • Kan ik ze nu Canna Flores en andere bloei-voeding gaan geven?

Alvast bedankt voor het lezen en een fijn weekend! :wave:

Edited by TheCollapsed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon een beetje voorbloei geen echte bloei.

 

Lekker laten gaan zoals je nu doet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey ya'll, hier wat nieuwe foto's van hoe ze er nu bij staan.

 

25fj56o.jpg

 

t6xox5.jpg

33fcjd3.jpg

 

Ze zijn er aardig gezond uit, alleen hebben vooral de bladeren aan de onderkant wat vreemde verschijnselen.

 

Foto's:

 

nmffxv.jpg

 

2itirya.jpg

 

v4azcx.jpg

 

Als voeding geef ik ze voornamelijk netelgier.

 

Omdat de planten nu bijna op het punt staan om op 12/12 gezet te worden, heb ik alvast wat zwart wit folie gekocht.

Dit wil ik voornamelijk gaan gebruiken voor de langste plant, die ruim 2 meter is en daarom te hoog is voor mijn schuurtje.

De andere 2 passen daar met hun hoogte nog wel in, dus lijkt het mij handig die wel in het schuurtje te zetten.

 

Als jullie opmerkingen hebben zie ik die natuurlijk graag!

Bedankt voor het lezen en goed weekend! :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een kleine update!

 

De planten (3 X Venice Beach Afghan) groeien stevig door zien er ondanks wat kleine dingetjes nog steeds goed uit.

 

De hoogste plant heb ik wat verstevigd door er zandzakken omheen te zetten omdat die door de wind al 2 keer is omgevallen. Qua schade viel het gelukkig mee, 1 klein takje geknakt.

 

Beide planten vertonen al ongeveer 2 weken voorbloei kenmerken.

 

Some questions :

  • Is het zo dat als je voorbloei op je planten ziet, het niet lang meer duurt voordat ze zelf in echte bloei gaan?
  • Is het verstandig om de getopte plant ook te gaan verduisteren, of is het beter ook bij deze de natuur zijn gang te laten gaan?

ou15x4.jpg

 

De derde plant wil ik zeker weten gaan verduisteren. Samen met een vriend heb ik een soort kooi gemaakt waar ik zwart-wit folie omheen ga plaatsen.

De voorkant van de kooi kan je later openslaan waardoor je de plant er makkelijk uit kan schuiven.

 

2hhf9mp.jpg

 

Alvast bedankt voor het lezen en de eventuele hulp bij de vragen. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mij teveel gesjouw met zulke bomen dat verduisteren. Die met t zelfgemaakte tentje geef ik helemaal weinig kans met zo'n condoom eroverheen, gaat lopen broeien.

Als je dr al zou verduisteren zou ik het er gelijk na zonsondergang weer af halen zodat ze steeds maar paar uur in zweethok zit.

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Broei maakt nu op zich nog niet veel uit..

En je hoeft niet lang te verduisteren. Misschien is 2 weken al afdoende..

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Fl13r3flu1t3r

 

Ik was van plan ze er om half 7 / 7 uur in en uit te zetten.. Zit dan 's morgens gelijk na zonsopkomst weer in de open buitenlucht. :)

 

@ HighLife

 

We zullen zien. ;)

 

In de volgende update hoop ik wat foto's van de bloei te kunnen laten zien.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beter savonds ff naar binnen tussen 19.00 en 22.00 dan. Hou je m zoveel mogenlijk buiten en kan je sochtends lekker uitslapen..

 

Suc6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat is een beter idee. Bedankt voor het meedenken :)

 

Weet jij misschien ook of ik ze nu ook bloeivoeding kan gaan geven of is het beter daar nog even mee te wachten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou eerder zo zachtjes aan beginnen met lage dosering bloeivoeding. Bladvoeding kan nog wel ff maar zodra dr top op komt beter mee stoppen.

 

Suc7

Share this post


Link to post
Share on other sites

verduisteren na zonsondergang heeft grote kans nog steeds kut te gaan, ik spreek uit ervaring. Het is dan nog steeds niet helemaal donker. In de nacht is het in de natuur ook niet 100% donker en dat doe je met verduisteren wel. Je zet je planten dus van 100% donker naar 95% donker en zijn erg gevoelig voor die 5% licht en gaan reveggen. Straatlampen etc. niet meegerekend, heb het puur en alleen over de maan en sterren en rest zonlicht wat weerkaatst in de atmosfeer. Als ze nooit anders gekend hebben zullen ze hier geen last van krijgen maar als je dus gaat spelen hiermee zal je consequent je methode moeten voortzetten om dit soort problemen te voorkomen.

 

Losstaand dat het onder je reet vandaan rot met zon constructie, ventilatie is een must, dat is net alsof je je plant in een grote zak doet en dicht knoopt voor 12 uurtjes. Ideale omstandigheden als je paddo's wild kweken tussen je toppen btw.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ HackTheSystem

 

Paddo's kweken tussen de toppen was niet het doel wat ik voor ogen had met deze constructie. ^^

Ik volg je advies op en zal de plant niet gaan verduisteren maar gewoon z'n gang laten gaan in de frisse buitenlucht.

 

Echt mega bedankt voor je reactie, leer er veel van je hebt voorkomen dat ik door mijn onwetendheid de plant de rot injaag. :tu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...