Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
potch

Zaden Ontkiemden Snel

Recommended Posts

hoi iedereen,eergisteren met die hitte haalde ik zaden uit men vriezer legdde deze in stekplugtray met lightmix.Ik deed dit om 15u.Om 18uur was ik verbaasd dat er al zaden volledig open waren en de wortelpen al zag,Had de zaden nog niet eens water gegeven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zoals Bastet al zei: Weggooien die handel!

Share this post


Link to post
Share on other sites

waarom?

 

lzaden zijn autoblueberryxautodutch en wortelen vandaag al

Share this post


Link to post
Share on other sites

blowers zijn langzaam die houden niet van snel.

weggooien dus dat snelle spul.

Edited by dePaashaas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Meteen weg gooien. Gaat veels te goed

 

Hee man! Je leeft nog :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het antwoord op deze vraag kent alleen het wietzaadje?niet?Dat is het advies dus?Had het ontkiemen van een zaadje nog nooit zo snel gezien vandaar men beginnersvraag.Mooie raad geven jullie. :spell:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik gooi ze niet weg.ikzelf dacht dat het 24uur ging duren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 3 uren tijd, vanuit de vriezer (dus in bevroren toestand) - zónder water bij te geven..Dat kan niet..

Maar.. hoe kon je de wortel zien als je deze al in tray's had gestopt?

Btw..lightmix erbij had beter niet gekund. Kan wel.., maar zaai&stek was beter geweest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik zag hetzelfde wat je ziet als je een zaadje laat ontkiemen het zaadje lag op zen zij ik zag dat het open was.Oke dan lieg ik.

 

het zaadje had ik niet ingegraven.En de buitentemperaturen waren hoog genoeg.ja kan het of niet wil ik enkel nog weten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

toch bedankt in verband met het advies ivm de zaai en stekgrond,had zaden laten ontkiemen en die in de lightmix kwamen later pas boven inderdaad.

 

ik zag dat het zaadje open was,het pennetje was er enige uren later uit

Share this post


Link to post
Share on other sites

In 3 uren tijd, vanuit de vriezer (dus in bevroren toestand) - zónder water bij te geven..Dat kan niet..

Maar.. hoe kon je de wortel zien als je deze al in tray's had gestopt?

Btw..lightmix erbij had beter niet gekund. Kan wel.., maar zaai&stek was beter geweest.

bedankt ivm het advies van de zaai en stekgrond in plaats van lightmix dan?U gelooft er niet veel van dat het zaadje open was?

 

dus des te beter dus voor mij in plaats van het advies van ze weg te gooien?

 

mijn vriezer vriest maar staat met dit weer in warme ruimte het was 38graden hierbuiten

Share this post


Link to post
Share on other sites

we zien wel wat er van komt he het waren maar3 zaden van de 35 die open waren en derest van de zaden zijn nog niet eens ontkiemt.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

lolbroeken zitten er hier ook blijkbaar,weggooien, en een beginner op stang jagen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

de zaden waren 8uur voor het planten uit de vriezer gehaald,het open gaan van het zaadje duurde 3uren?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hahahhahaahaha sjonge zeg :lol:

 

Uhm...tja...

 

 

Nu heb je ze in 1 keer 8 uren van te voren uit de 'halfbevroren vriezer' gehaald..

En zijn het niet 'alle' maar.

Maar 3 van de 35..

En je had ze niet onder de grond maar boven de grond met de verkeerde kant boven.

En ze waren niet 'volledig open' maar een klein kiertje was ontstaan?

 

Hmm.. veranderd al iets.. :likken:

 

Je hebt er altijd een paar snelle 'jongens' tussen zitten...

 

Ps..weggooien kan altijd nog nietwaar?

 

Hahaha wel komisch :jump:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hilarisch,de oogst is al aan het drogen intussen.Ik begraaf men zaden niet in ik leg ze gewoon neer op de grond.Het was het beginstadium he maar het was open,oja voor alle beginners als mij,het is nog niet te laat om buiten nog iets te planten?dacht maximum nog 14 dagen?

 

Er stond niet alle zaden zijn open in men eerste post.Maar dat er AL zaden volledig open waren.Ja weggooien kan altijd nog.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gewoon je ding doen potch,

We houden hier af en toe wel van een dolletje.

 

Ben je van plan ze te gaan verduisteren?

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

je bedoelt ze verduisteren omdat ik zo laat begin met zaaien?zijn vooral autoflowers die ik heb en heb een kweektent die dat overblijven haal ik terug naar binnen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dit vond ik na zoeken in een topic hierzo,dus het kon niet wat ik zei dat ze snel ontkiemden?

Hogere temperaturen zorgen voor versneld kiemen, dat is een feit.

Gebruik zelf hennepzaken voor het vissen en als ik die kook gaan ze ook (bijna) allemaal ontkiemen in de pan, heb dan binnen een half uurtje ontkiemde zaadjes.

Raad overigens niemand aan hun dure zaadjes zo te ontkiemen want ik heb geen idee of er dan nog leven in zal zitten, nooit geprobeerd ook (maar ontkiemen doen ze).

(zeker met het oog op grotere kans op mannetje al niet raadzaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Men zaden uitgebroed eerder gekookt blijkbaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wil je ons nou overtuigen of jezelf? Als jij dat ondervonden hebt.. dan zal dat wel zo zijn :likken:

Dat je zaden kookt en ze springen open.. valt wat voor te zeggen

 

Maar bevroren zaad, zonder water te geven.. binnen 3 uren gekiemd.. uhhh nee.. gaat er bij mij niet in :whistle: Maar wat dan nog..

Als jij maar blij er mee bent

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...