Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Sm0ke

Samen De Strijd Aan, Wie Durft?

Recommended Posts

Welke (toetsenbord)held redt deze jonkvrouw in nood?! ;)

 

Spint

 

Kortom: Wie denkt DE "methode" om spint te bestrijden gevonden hebben, maar durfde het nog niet aan om daadwerkelijk spint op hun eigen lady's los te laten om het uit te proberen? Dan is dit je kans!

 

"Methode"?? Precies! Er is al een diarree aan tekst over bestrijden van spint te vinden, waaronder enkele zeer geslaagde topics hier op wf. Maar wat als je nou net die alternatieve methode bekokstoofd hebt die de geschiedenisboeken in moet??

Dan staat er vanaf heden een gewillig proefpersoon te popelen om van haar jeuk en webben verlost te worden!

 

Het leek mij leuk om richting de: alternatieve/ creatieve/ diy/ ghetto/ Macgyver/ hillbilly manieren te gaan, zolang binnen het redelijke. Gasbrander's, raketwerpers, Napalm, :evil: :kill: oid kan altijd nog, maar laten we klein beginnen (zodat er mogelijk meerdere methodes op dezelfde dame getest kunnen worden) :D Stel je wel voor dat je normaal gesproken het eindproduct op zou willen roken.

 

Mocht de ridderlijkheid er wel uit zijn of bij weinig animo zal dit topic vanzelf een schimmige dood sterven :ph34r: Maar volg uw hart! En denk aub aan die jonge dame in nood (zelfs nog maagd), want er is geen moment te verliezen!

(oftewel: over een paar dagen ben ik er wel klaar mee en gaat alleen al uit principe de fik d'r in) ;)

 

Hoor het graag,

:verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

een co2 bad

 

of een nuke

 

of yolanda de spintenfluisteraar

 

lets smoke the monsters out!

Edited by HUFFnPUFF
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

preventief een tabaksplant ernaast?

 

Preventief ga ik niet meer halen ben ik bang (is zo druk op die top dat die rakkers zelfs een immigratiebeleid hebben en al!) ;)

 

of verwacht je dat ze overlopen naar de tabaksplant en het nu nog zin heeft? twijfelde zelf namelijk als een andere plant te offeren, maar wist niet wat spintjes nou echt een lekker plantje vonden.

 

een co2 bad

 

of een nuke

 

of yolanda de spintenfluisteraar

 

lets smoke the monsters out!

 

Een co2 bad klinkt eigenlijk het minst eng (staat binnen namelijk dus 2e optie zeker niet, en die yolanda blijft maar lullen) ;)

 

Telt een emmer met co2 en de top erin? of hebben wij een heel ander beeld bij een co2 bad?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hoe gekker hoe beter toch, want als het 'normaal' was, was het al gedaan

Share this post


Link to post
Share on other sites

de theorie van een tabaksplant ernaast is als volgt:

je laat de tabaksplant bloeien (dus niet de bloemen afknippen om meer tabak te creeren) en uit die bloemen komt nicotine waar insecten niet zo heel erg verzot op zijn. ik heb 2 tabaksplanten op mijn balkon staan en als hier al 3 vliegen binnengekomen zijn zal dat al veel zijn :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wij hebben de afgelopen ook een ware plaag gehad in ons moederhok. Echt van alles geprobeerd. Vertimec, mysterieus Turks spul, Bug Death, nog wat andere mysterieuze middeltjes en roofmijten neergegooid....niks hielp. Uiteindelijk de natuurlijke route bewandeld door een fles pure Neem olie te bestellen, die aan te lengen met water en een beetje biologisch afwasmiddel. Daar spoten we 2 keer per week mee en binnen 2 weken waren ze allemaal weg. Nu behandelen we ze er elke week 1 keer mee en geen spint meer te zien. Tis niet heel erg mcgyver, hillbilly, maar het werkt voor ons heel goed. Neem is bijna net zo'n wondermiddel als onze geliefde planten :)

 

Nu weet ik niet of Neem nog steeds effectief is als je al webben hebt. Wij hadden de webben nooit, alleen de creepy crawlers en hun eitjes. En die verdwenen als sneeuw voor de zon met het mixje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik ben zelf een fan van PVP (plant vitality plus) toen ik las had van spint (zag er net zo uit als bij jou in de laatste weken) heb ik het na 1x spuiten kunnen uitroeien, het heeft tevens ook de roofmijten omgelegt maar goed dat nam ik voor lief.

 

voortaan ben ik de stekjes gaan dompelen voor dat ze in de potten gaan en ik heb geen last meer gehad van die ellende

 

als je zoveel webben hebt kan je wat sate prikkers in je bovenste toppen steken dan klimt de spint naar het hoogste punt en kan je het makkelijk dood knijpen, tevens zijn de webben met een sate prikker aardig weg te halen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...