Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Kareldegrote

Mijn Eerste (Buiten) Kweek Div. Soorten

Recommended Posts

Hoi allemaal,

 

Weer nieuwe update, een dag na de vorige update begon de 60 day kleine topjes te vertonen. Echter toen ik vandaag weer keek zag ik dat het vrouwtje een herman blijkt te zijn :( Hij heeft nu bij 4 verschillende punten waar zaadjes in de maak zijn.

14b3mno.jpg

2saih5x.jpg

m7e25v.jpg

2i7by13.jpg

 

Kan ik hem laten staan? of kunnen nu de andere vrouwtjes bestoven worden door de 60 day?

 

Die lange krijgt niet genoeg licht zo te zien, de rest nog net wel.

Ja daar lijkt het wel op al krijgt hij.zij wel het meeste zon van allemaal.

 

Groetjes,

 

Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

herma doe je om, als je niet wil zaad krijgen, in je andere plantjens ... .

 

van zodra je balletjens, ziet, plant stengel afknippen, en plant in composthoop ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

herma doe je om, als je niet wil zaad krijgen, in je andere plantjens ... .

 

van zodra je balletjens, ziet, plant stengel afknippen, en plant in composthoop ;)

Thanks, zo'n vermoeden had ik al.. :(

Ga hem morgen killen, zit te denken om hem ergens guerrilla neer te gooien maar dat gaat denk lastig worden gezien de lengte

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Ik heb herman nu boven op zolder gezet. Is het nog steeds riskant dat die de andere planten bestuift? En gaan er een beetje rookbare toppen afkomen? want hij heeft nu meerdere toppen maar ik ruik helemaal niks in tegenstelling tot bij de andere plantjes.

16hkjlh.jpg

jl2gz9.jpg

t6bjev.jpg

2n8bqt4.jpg

357fqsm.jpg

 

 

Groetjes karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als herman nog leeft en je andere planten staan ook maar iets in de buurt (straal van 100 meter buiten) dan bevrucht herman op zeker je andere planten wat resulteert in alleen maar wiet met zaad en meestal onrookbaar,

je kan er nog hash van maken maar herman kille is echt de enigste optie, waarom bewaren ( hele huis doorgetilt en lopen stuiven ojee)

Hoop dat je er wat aan hebt?

 

Pg

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

stuifmeel word erg gemakkelijk overgedragen en voor je het weet, zijn je vrouwtjes bevrucht door een herma. dat betekend dat je oogst minder is en je zaden onbruikbaar omdat dit naar alle waarschijnlijkheid ook hermas zullen worden bij het minste geringste

 

daarom wat PG al zegt :execute is het beste en dan ook meteen kleren die je aan hebt in de was want die zullen dan onder het stuifmeel kunnen zitten waardoor je weer ongewenste bestuiving krijgt

 

is het beste om die herma zo te behandellen also ie een onbekende enge ziekte heeft en je niet besmet wilt raken dus in quarantaine dat ding :doctor:

 

belial

 

die andere planten zien er trouwens nog goed uit en zo heb je nog precies 5 wat nog net mag toch? nu alleen nog hopen op een mooie nazomer :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Thanks voor de reacties, sinds gister is herman niet meer onder ons.

 

die andere planten zien er trouwens nog goed uit en zo heb je nog precies 5 wat nog net mag toch? nu alleen nog hopen op een mooie nazomer :D

Thanks, ja dat is dan wel een voordeel. Maar vraag me af of er uberhaupt iets te oogsten gaat worden van de masterkush. Dat was meer voor de grap erbij en die is een keer tussen de wiet gevonden dus ook een grote kans om herma te worden?

 

 

Als herman nog leeft en je andere planten staan ook maar iets in de buurt (straal van 100 meter buiten) dan bevrucht herman op zeker je andere planten wat resulteert in alleen maar wiet met zaad en meestal onrookbaar, je kan er nog hash van maken maar herman kille is echt de enigste optie, waarom bewaren ( hele huis doorgetilt en lopen stuiven ojee) Hoop dat je er wat aan hebt? Pg

 

Heb de topjes eraf gehaald maar denk niet dat het nog nut heeft om er hasj van te maken. Herman stond trouwens de eerste dag dat ik het zag in de schuur. Dat is ook het toevluchtsoord voor de resterende planten bij erg slecht weer, is het beter om die plek niet te gebruiken omdat daar misschien stuifmeel ligt?

 

Groetjes,

 

Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Vond het wel weer is tijd voor een foto updateje van alle plantjes.

 

Had mijzelf eerst voorgenomen om de planten niet bij te gaan voeden omdat ik ze volledig bio wou hebben zonder allemaal troep door de wiet (een van de redenen dat ik zelf ben gaan kweken). Maar nu zit ik te heroverwegen om ze bij te voeden, bladeren zijn wat minder donkergroen dan voorheen sommige in de verte beetje lichtgeel. Ik wil eigenlijk ook wel het maximale uit mijn planten halen (zonder er allemaal schadelijke dingen door te pleuren)

 

Iemand goede tips qua voeding/bloeistimulator?

Zag ook dat sommige bruinig waren geworden.

 

Easy sativa:

gallery_44912_18427_1112276.jpg

gallery_44912_18427_598455.jpg

gallery_44912_18427_94702.jpg

 

Critical +-

gallery_44912_18427_392217.jpg

gallery_44912_18427_475683.jpg

gallery_44912_18427_991321.jpg

 

Auto ww:

gallery_44912_18427_710178.jpg

gallery_44912_18427_744715.jpg

 

kleine auto ww:

gallery_44912_18427_505039.jpg

 

MK

gallery_44912_18427_501336.jpg

gallery_44912_18427_528998.jpg

 

Groepsfoto

gallery_44912_18427_504185.jpg

 

Groetjes,

 

Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze staan er goed bij hoor. En voeding kun je ook bio krijgen. Van verschillende merken, dus dan blijf je bio kweken en de laatste weken spoel je met water en heb je schone planten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb een beetje geprobeerd mij erin te verdiepen maar ben een beetje verdronken in de informatie die beschikbaar is. Iedereen zegt weer wat anders erover.

 

Iemand tips voor voeding in dit stadium waar de plantjes nu zijn?

 

word gewaardeerd.

 

groetjes,

 

karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

biobizz starterspakket halen.daar zit een schemaatje bij

rustig aan beginnen

zeer goede ervaring mee!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst eens controleren of je planten niet zeiknat staan in hun pot, het lijkt namelijk of dat de aarde erg nat is.

/Voordat je er voeding en water bij gooit/

 

Of zet je ze binnen als het dit zeik weer is?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou eerst eens controleren of je planten niet zeiknat staan in hun pot, het lijkt namelijk of dat de aarde erg nat is.

/Voordat je er voeding en water bij gooit/

 

Of zet je ze binnen als het dit zeik weer is?

 

Ze staan op zich nu wel nat in hun pot door het weer ja. Zet ze alleen binnen als er echt absurde hoosbuien komen of erge windstoten.

Zou ze sowieso pas water+evt. voeding geven als het nodig is

 

biobizz starterspakket halen.daar zit een schemaatje bij

rustig aan beginnen

zeer goede ervaring mee!

 

Thank dan ga ik die is even bekijken wat het inhoud

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oke top.

Ik ben benieuwd blijf je volgen planten zien er verder heel mooi uit.

Nu nog hopen op wat beter weer:)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoi allemaal,

 

Na een beetje lezen ga ik denk biobizz alg-a-mic + fish-mix kopen of de starterspack.

Starterspack heeft m'n voorkeur denk ik omdat daar een schemaatje bij zit.

 

evt andere suggesties zijn ook welkom. Doseren lijkt me zelf niet zo'n probleem, kan wel overweg met een ml-spuit :P

 

Groetjes

 

Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey karel

beter geen fishmix tijdens de bloei!

of je moet van rotte vis smaak houden :D

 

in dat starterspakket zit alles wat je nodig hebt.

let op!

bij biobizz moet je growvoeding blijven geven tijdens de bloei.

Edited by rooswiet

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey karel

beter geen fishmix tijdens de bloei!

of je moet van rotte vis smaak houden :D

 

in dat starterspakket zit alles wat je nodig hebt.

let op!

bij biobizz moet je growvoeding blijven geven tijdens de bloei.

 

Na wat meer er over gelezen te hebben zag ik dat het alleen voor tijdens de groei was idd.

Rotte vis ben ik geen fan van ;) :lol: .

Gister (inmiddels eergisteren) het starterspakket besteld dus dat zal er hopelijk snel zijn.

 

 

Thanks voor de tip, echter heb ik nu al het starterspakket van biobizz gehaald.

Of kan ik beide producten gebruiken? Anders haal ik dat er bij, denk dat m'n paprika en brocollie plantje het ook wel kunnen gebruiken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hier trouwens nog een foto update van de vrouwtjes.

Gelukkig is de voeding er snel want volgens mij hebben ze het wel echt nodig. Wat beter weer mag trouwens ook wel!

 

Easy sativa:

gallery_44912_18427_758902.jpg

gallery_44912_18427_235014.jpg

gallery_44912_18427_274478.jpg

gallery_44912_18427_66441.jpg

 

Critical +-

gallery_44912_18427_948117.jpg

gallery_44912_18427_747756.jpg

gallery_44912_18427_784942.jpg

gallery_44912_18427_877682.jpg

 

Auto ww

gallery_44912_18427_38103.jpg

gallery_44912_18427_257465.jpg

gallery_44912_18427_710806.jpg

gallery_44912_18427_672797.jpg

 

Auto ww

gallery_44912_18427_519262.jpg

gallery_44912_18427_658830.jpg

 

Masterkush

 

gallery_44912_18427_873011.jpg

gallery_44912_18427_685711.jpg

 

Groetjes,

 

Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer een update:

 

De voeding is inmiddels binnen en heb ik daarnet gegeven(alles wat geleverd is behalve de root juice). Ik heb mij gehouden aan het biobizz schema wat ik meegeleverd kreeg.

Ook heb ik in de potten wat aarde gedaan, wat stekgrond wat nog in m'n propagator stond. Dit vanwege dat ik bij sommige planten gewoon de wortels kon zien.

205onb.jpg

etzjpt.jpg

 

Groetjes,

 

Karel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een klote weer zeg.. Plantjes krijgen de afgelopen tijd amper zon met dit slechte weer, zowat alleen maar regen.

Wil ze graag ook weer voeding geven maar dat gaat niet lukken door dit weer..

 

Zou het bijna overwegen om ze binnen af te laten bloeien. Het is dat ik niet zo super handig ben met elektronica en geen zin heb om veel geld uit te geven, anders had ik ze wel op zolder laten af bloeien.

 

Ga denk ik morgen de beendermeel halen van ecostyle want las dat je dat kan geven zonder water er bij te voegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je kunt ook nog npk korrels strooien in je pot en een beetje door de bovenlaag mengen.. die geven langzaam voeding af naarmate ze nat worden. is alleen erg lastig de laatste weken van de bloei dan niet meer te voeden omdat je die korrels er amper weer allemaal uit kunt vissen..

maar als je ze niet in de grond mengt kun je zo de bovenlaag er weer af halen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Afgelopen vrijdag heb ik de planten beendermeel gegeven, dit heb ik in de bovenlaag van de grond gemengd.

Donderdag zag ik ook toen ik wat beter keek naar de plant het eerste thc op de plant :dribble: .

 

Is nu al een stuk meer dan donderdag, zit nog steeds wel te twijfelen of ik een afdakje ga maken voor de vrouwtjes.

Morgen geef ik de plantjes weer de biobizz voeding.

De toppen vind ik er ook steeds beter uitzien trouwens :yummy: , Bij 1 plant zijn trouwens aan de onderkant wat bladeren verdort, maar dit zijn de fan leaves.

 

Volgende update zal ik weer een foto update erbij doen.

 

Groetjes,

 

Karel :wave:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je je watergift meer wilt controleren, dan moet je een potparka maken. Dan kan je gewoon voeden, want volgens mij lusten ze wel wat. Maar dacht dat je een biobizz schema ging aanhouden?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...