Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

autoflowers

Gaan De Planten Deze Hittegolf Wel Overleven?

Recommended Posts

warm is goed voor de wietplanten, maar zo warm is ook niet heel goed lijkt mij als ze het hebben over temperaturen van 38 graden.

Is dat niet wat te veel van het goede voor de plantjes?

 

citaat:

Wat is de ideale temperatuur?

Wietplanten ontwikkelen het best tussen 20 °C en 25 °C maar in de praktijk mag het wel oplopen tot max. 32 °C. Boven 25 °C versnelt het metabolisme waardoor de wietplant meer water, meststof en CO² verbruikt.

 

Het wordt nog een stuk warmer dan dat ze maximaal goed achten voor de plant.

 

Mijn kasje laat ik in iig open, als ik deze dichtdoe weet ik zeker dat ze doodgaan

 

De buitenplanten krijgen dus ook wat te verduren, ik hoop dat deze hittegolf niet te lang aan gaat houden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ik ben ook benieuwd! gelijk een mooie test voor in de toekomst. ik ga overmorgen avond checken of ze water nodig hebben. maar ik wil ze ook weer niet te verwennen. maar zullen ongetwijfeld water wel waarderen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker.Heb ze al een flinke slok gegeven.Zowel binnen als buiten.Als ik de temperaturen moet geloven in Pakistan of Midden oosten,daar overleven ze ook.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja, dit heeft onze generatie nog niet meegemaakt, volgens mij überhaupt geen bestaande kweker in Nederland zoals de weersvoorspellingen doe geloven.

 

Ik maakte mij eigenlijk zorgen om mijn vader met dit warme weer wat komen gaat omdat hij ziek is geweest een tijdje terug, hij maakte zich zelf meer zorgen om mijn moestuintje, spannend allemaal, even afwachten dus.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Daar heb je zeker gelijk aan!

Sterkte man met je pa.Ik heb de oudjes ook al voorgesteld om hier te komen bij de airco.

Wordt zeer zwaar voor zowel mens als dier.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ah 'vroeger' werd het ook wel eens heet, je moet alleen in acht nemen dat de temp niet de dooddoener is, maar het verschil met normaal

 

gewoon normaal doen, komt alles goed!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Niet zeuren over een paar dagen zon, dat is het beste wat een buitenkweker kan overkomen.

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Extreem weer wordt de norm,

wen er maar vast aan.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn planten heb ik alleen in het begin water gegeven, en ze doen het nog prima.

vanmiddag werden een paar bladeren wat slap, maar nu staan ze er mooi bij.

Ik loop net naar buiten en zie daar een kat zitten, die zit gewoon te genieten van mijn planten.

Als er morgen weer bladeren slap hangen dan geef ik wel wat water.

maar ja dan groeien ze ook weer hard, en ze zijn al 2 meter hoog. dat word nog wat.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

volle grond dames zullen niet heel veel last ervaren het enigste wat enigszins kan optreden is dat het harder verdampt dan dat ze kunnen drinken maar in de volle grond zie ik geen problemen.

Voor nood kan ik een waterpomp in de sloot gooien op mijn guerilla locatie ren andere heb ik met worteldoek dus gesloten plantgaten dus dat word sjouwen met water.

 

De planten in kuipen gaan wel slap hangen maar dan moet je ze ff een half uurtje in de schaduw zetten en een plens water erin dan trekken ze wel bij. Hangen ze weer slap even later dan herhaal je het proces of je zet ze in de half zon.

 

 

Greetz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb extra nachtschema aangezet op zolder... en nog op zijn piek is het 29.8 gr...

Share this post


Link to post
Share on other sites

per 10 liter water= 2 theelepels EPSOM ZOUT de juiste hoeveelheid.

Elke 2 weken geven.

 

Met hitte verdampt de plant veel meer water, en is de realtieve voedingsbehoefte per gegeven liter water lager.

Vaker wateren met een dunner aangemaakte voeding is de oplossing.

 

Het epsom zout helpt de wortels sneller water op te nemen, waardoor planten bij hogere temperatursen en extremere dag/nacht temperatuurversschillen nog prima water kunnen verdampen en groeien

1 a 2 mg acetylsalicylzuuer ( bayeraspirine) per liter water helpen de plant sneller te groeien en guller te bloeien.( en de plant krijgt betere afweer)

Eventuele achterstanden als gevolg van vertraagde groei/warmweer kan je zo wegpoetsen zodat schemas van oogst nog gehaald kunnen worden.

 

Ga niet snoeien, geef een zeer hete kluit geen plens ijskoud water.

Vergeet niet dat aarde bij hogere temperaturen meer voeding afgeeft.

in een hittegolf kan aan het begin de plant verbrand uitzien ( op pot) als de buffer voeding vrijkomt.

spoelen helpt dan inderdaad, maar de buffer is dan leeg ( tenzij je buffer tabletten IPV voeding geeft)

als de hittegolf voorbij is , is de kluit kouder, het water stroperiger( warmwater is vloeibaarder dan koud water), en de buffer te leeg.

Het is dan handig als je bij einde hittegolf ietsje voeding bijgeeft.

 

Al met al redlijk complex, maar als je de bladeren van de plant een beetje leest kom je er wel

 

deze hittegolf gaat meer indoorkwekers naar led doen overgaan vermoed ik.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Valt nog een hoop te leren als ik dit zo hoor ;) Wel zeer interessant. Maar als je guerilla kweekt in de volle grond ga je denk ik niet lopen hannessen met acetylsalicylzuur en epsom zout :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

*plaatje van Google, maar toch....

 

 

 

 

gallery_8687_4277_41054.jpg

Edited by skunkmonster

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net in de kas

gallery_13668_16908_1389101.jpg

 

Potje koel houden beetje extra water... komt allemaal goed.

 

Let niet op de plant want die hoeft nog maar een paar dagen.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vertoefen ze hier nog prima.Al loopt die meter 2 graden voor.

 

 

gallery_44403_18290_484412.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

veel kwekers zweren bij hoog ijzergehalte in de voeding.H

et doet de smaak beter uitkomen.

Hitte kan de terpenen in de hars doen vervliegen

Daarom zeker bij te hoge temperaturen : beetje wormenmest op de kluit voor het wateren

dan kan de plant als het ietsje koeler is meteen weer smaak opbouwen.

wormenmest geeft lekkere wiet zowieso

Share this post


Link to post
Share on other sites

..dan kan de plant als het ietsje koeler is meteen weer smaak opbouwen.

wormenmest geeft lekkere wiet zowieso

 

De smaak van wiet is erfelijk bepaald.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het heerlijke zomerweer is weer terug mijn bloei uren staan 12-12 in de nacht deze ochtend om 4 uur was het nog 39 graden onder de lamp 34graden bovenin de tent :(

Alle ramen open alle tent gaten open en afzuiger op max word indd een lange week zo

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik was gister nacht ff voor de zekerheid langs de planten geweest de dames stonden er prima bij en wat zijn ze gegroeit in 3-4 dagen denk wel een cm of 15-20

en nu regent het gelukkig vollebak hier! kunnen de dames lekker bij tanken voor zaterdag!

moeder natuur regelt het wel ff allemaal :jump:

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...