Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
wietkop

Tropische Hitte

Recommended Posts

goedeavond wietforummers,

toen ik vanmiddag mijn 2weken oude zaailing bekeek lag ze plat op de grond vermoedelijk door de hitte,

ik heb haar dan wat meer aarde gegeven en nu staat ze weer mooi rechtop.

maar nu komt het, morgen geven ze nog 4°C warmer dan vandaag, is het wijs een ventilator op het balkon te zetten?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blijft lastig,de natuurkweek heeft ook te lijden onder de hitte.Veel water geven in elk geval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij doet een ventilator niet veel tegen warmte. Het zorgt alleen voor nog meer verdamping. Of dat in dit geval nut heeft weet ik niet.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

klopt boef, je kunt beter alles uit de directe zon zetten, ik verplaats zelf ook alle planten in de tuin twee keer per dag, lekker sjouwen met 30 graden :thumbsdown:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Boven de grond is het probleem niet. Maw hou je kluit uit de zon!

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

goed wateren want net als ons hebben ze dorst

 

heb die van mij net 7 liter gegeven

 

die gaat knallen aankomende dagen :showoff:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zet haar even in de schaduw tijdens deze hete dagen

 

of paar oude dakpannen tegen de pot aanzetten als barriere tegen de directe zonnestralen die je pot koken

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb geen zwarte plastic potten maar houten bloembakken voor buiten..

Dat scheelt enorm in het opnemen van de hitte van de directe zonnestralen.

Wat extra water deze dagen en dan gaan ze wel lekker juist.

Met zo'n houten bak van de intratuin of zo,,paar extra gaten in de bodem boren,,kun je een paar jaar vooruit. Wel duurder dan de zwarte potten natuurlijk, maar staat ook mooier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Addict die potten klinken opzich wel interesant.

 

Hier staan ze gewoon (nog) in zwarte potten, maar even een flinke scheut in de ochtend en ik heb geen vreemde dingen gezien..

Gisteren wel even knijpen in de kas met de LBH3, da kreng zuipt zo ie zo al de oren van me hoofd, maar gisteren was absurd, wel 40 liter er bij geflikkerd, en vanochtend weer 10.. (vollegrond in kas). Maar vandaag geen hangend kopje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb geen mogelijkheid tot schhaduw tot 16h30 in de middag,

maar aangezien het de aarde is die niet mag oververhitten en ik geen dakpannen liggen heb, dan maar proberen de pot in te pakken met aluminiumfolie met blinkende kant naar buiten danku voor de tips

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je kan ook gewoon een witte handdoek om je pot leggen met dit weer,alufolie gaat niet werken met deze temperaturen.

Denk maar aan een stuk vlees in folie op de bbq,wordt van binnen ook heel warm.

Share this post


Link to post
Share on other sites

een gloeiende bbq is natuurlijk ook anders dan stralingswarmte van de zon

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben je zeker dat het door de warmte komt? Ik heb hetzelfde probleem gehad maar waarschijnlijk door een kat die in de aarde wou rollen....

Share this post


Link to post
Share on other sites

doordat ik geen witte handdoek kon vinden heb ik de aluminiumfolie der toch rond gelaten en vandaag heeft ze niets anders gedaan dan groeien,

en aluminiumfolie heeft 2 kanten, een blinkende kant en een niet blinkende kant, de blinkende kant naar buiten houd de inhoud koel, de blinkende kant naar binnen houd het warm, vraag het je kapper maar lol.

 

@mayne: op de 3de verdieping heb ik niet echt last van katten slakken en andere dieren, enkel een vogel zou kunnen maar daar zag ik geen sporen van

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad dan zal het wel geen beest geweest zijn

 

btw het maakt niet uit welke kant je naar binnen/buiten hebt met aliminiumfolie. De matte kant is er gewoon doordat er 2 vellen op elkaar door de laatste walsfase gaan, dit zal niet de eigenschappen van het materiaal beinvloeden. De glimmende kant zal gewoon wat meer lichtstralen weerkaatsen, betekend niet dat er een verschil in warmtegeleiding is, die komt door de dikte van de folie en eigenschappen van het aluminium zelf.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn potten detecteren ze niet meer

gallery_40867_18278_389237.jpg

of zwart wit landbouw plastic

gallery_40867_18278_526204.jpg

en ze staan zo veel mogelijk in het zonnetje B)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...