Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Frefre

Outdoor 2015 Veluxkweek / Big Bang + Nl Auto (Greenhouse)

Recommended Posts

Beste collega's,

 

Ik post hier een miniverslagje van mijn semi outdoor kweek van dit jaar. Na 4 jaar stilte en andere projectjes heb ik terug wat plantjes gezet, die ik na mijn vorige buitenkweekervaring nog wat beter wilde laten groeien.

Opzet: alles in pot omdat ik mobiliteit wil wegens rotvrees.

1x NL auto, in een 9l pot, deze leeft buiten maar wel afhakelijk van het weer. Werd begin juni gezaaid.

1x Big Bang, eerst in een 3l pot met heel veel gaatjes in (verdorie dit werkt goed, aanrader!), midden april ontkiemd), begin juni in een 9l pot verplant, en sind midden juni verduisterd onder de Z-O gerichte velux (met verduistergordijntje, super praktisch). Deze blijft achter de velux tot eind augustus, of misschien langer. Hij werd ook getopt/gefimmed vanaf de 3e node, heb nu 3 hoofdtoppen.

Ik was benieuwd naar hoe een veluxkweek zou werken, dus ik dacht ik schrijf even een verslagje.

 

Big Bang onder de velux:

gallery_30292_18284_1117229.jpg

gallery_30292_18284_931528.jpg

gallery_30292_18284_2087814.jpg

gallery_30292_18284_1499153.jpg

 

NLauto buiten:

gallery_30292_18284_949378.jpg

 

To be continued!

Edited by Frefre

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hee Frefre,

 

Leuk dat je ook nog een input doet hier. Benieuwd naar je verduister systeempje en de foto's :innocent:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blehhh big bang.... veel succes.

 

Als ik toch aan 1 soort een hekel gekregen heb...

 

Verder veel succes gewenst, ben benieuwd! (Ook of jouw BB wel wa fatsoenlijk rookwaar oplevert)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Blehhh big bang.... veel succes.

 

Als ik toch aan 1 soort een hekel gekregen heb...

 

Verder veel succes gewenst, ben benieuwd! (Ook of jouw BB wel wa fatsoenlijk rookwaar oplevert)

 

Wel de Big Bang is ook geen favoriet, maar ik had nog een zaadje over en gezien het toch voor de olie is...

Of refereerde je niet naar het roken? Want kweken doet ie behoorlijk makkelijk vind ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide!

 

Roken en kweken.

 

5 stuks vorig jaar.

1 herman, 1 met her en der een banaantje..

1 verduisterd.. rotte weg waar ik bij stond, giga fluffy ook.

De rest op zn beloop.. laat klaar, giga veel rot. Waaaaaardeloze genetica, al vraag je t mij.

 

De smaak valt mij ooj tegen maarja.. was nou niet echt afgebloeid...

Effect is ooj erg mild..

 

Maak zelf bho van deze planten aangezien t 1 grote bladeren boel is, er her en der zaad in zit en de smaak gewoon nie is wa ik prefereer..dan voel ik dr ook nog wat van tenminste. .

 

Check me oude topic anders is, of wat ik er over geschreven heb in het outdoor strain review topic ( ff zoeken)

 

Ij ben in iedergeval helemaal klaar met greenhouse. Contact gehad zelfs.. andwoord was dat de soort het soms goed doet soms niet.. Verder als da kwamen ze niet.

 

Wens je verder heel veel succes ( je zal t nodig hebbe...)

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ofwel heb ik dan geluk gehad ofwel jij reuze pech. Big Bang is geen favoriet voor mij, maar dan wel omdat ik er apestoned van word... Veel te sterk voor een gelegenheidsrokertje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor een nieuwe update!

 

Onze Big Bang, 4e week bloei:

gallery_30292_18284_264652.jpg

gallery_30292_18284_1949548.jpg

 

De Northern Light Auto, 2e week bloei:

gallery_30292_18284_565640.jpg

gallery_30292_18284_332084.jpg

 

Het kweken in potten ga ik echt nog doen, goed weer plant buiten, slecht weer plant binnen, handig!

En groeien en verduisteren onder de velux valt super goed mee, hopelijk dit jaar geen last van toprot, of is er ook een risico op rot bij een binnenkweek?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Al een eindje op weg. Mooi dat het je zo goed bevalt zo.

 

Ja ook binnen kun je net zo goed toprot krijgen. En ook specifieke binnen dingen als spint en dergelijke..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok, ik zal de ventilator dan maar uithalen :)

Nu ik de foto bekijk, ik vind dat er bij de Big Bang al behoorlijk wat bruine draden zichtbaar zijn om nog maar aan de 5e week te moeten beginnen. Als ie er nu nog 4 moet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is hij een keer natgeregend geweest? dan worden de haren ook eerder bruin.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb gisteren de trichomen van de Big Bang bekeken, een kleine 20% is al melkachtig. Ik ga deze dus nog even moeten laten staan denk ik...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update dacht ik zo...

 

De NLauto moet nog een aantal weken:

gallery_30292_18284_2899889.jpg

gallery_30292_18284_1798715.jpg

De Big Bang is op zijn eind aan het lopen, de takken hebben moeite om het gewicht te dragen :). misschien nog een weekje (momenteel aan de 7e week bezig)?

gallery_30292_18284_2137455.jpg

gallery_30292_18284_1527160.jpg

gallery_30292_18284_1705666.jpg

 

Zoals ik al zei: die Big Bang binnen lijkt mij bijzonder snel klaar, die laat ik geen 9 weken bloeien want dan is het er over denk ik...

Ik heb trouwens een 6 weken oude top gedroogd en er eentje van gerookt. Die leek mij al heel goed te doen!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Overdag gaat de velux open. Je ruikt het wel op zolder, maar dat is toch nog goed te doen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...