Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
drgreenthumbs

Supreme Aardemixen

Recommended Posts

Beste mede -cannabisliefhebbers,

 

Tot mijn grote verdriet is gold label special mix niet meer te krijgen in Nederland. Ik hoorde dat het in Nederland niet meer word aangeleverd. Ik kon lezen en schrijven met deze aarde in combinatie met de biologische lijn van BAC...Ik baal ervan dat ik hem niet meer kan krijgen, een goede grond is toch een belangrijke basis...

 

Er word nu op veel plaatsen supreme aarde aangeboden in zakken zonder opdruk.

 

Heeft er iemand evaring met deze grond? Volgens die dude in de growshop was dit hetzelfde als gold label light en door dezelfde fabrikant fabrikant gemaakt (aalsmeer?) , maar klopt dit wel ??

 

alvast bedankt voor het meedenken en de info

 

mvg

 

een ouwe scrogger...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goldlabel wordt gemaakt door jongkind grond bv. in aalsmeer. Je kan het ook halen onder de naam blue label substrates.

 

greets Tita

Share this post


Link to post
Share on other sites

tita&mitsz : bedankt voor jullie antwoord. Ik had ook begrepen dat het blue label zou moeten heten, maar waar dit dan te halen is is me niet duidelijk.

 

Ook ben ik nog steeds nieuwschierig naar mensen die een draai hebben gedaan op supreme light grond .....

 

In de growshop zeggen ze over de supreme grond uiteraard het volgende ..: "net zo goed", "hetzelfde maar dan in een andere zak met een ander label", en mijn favoriet..: "het is een sterk verbeterde en vernieuwde samenstelling"... :)

 

Ik heb nog nooit met andere grond dan goldlabel light gewerkt, en aangezien grond een basis is die kwalitatief moet zijn voor een probleemloze cyclus ben ik argwanend voor nieuwe merken/omlabelingen...

 

Even off topic, maar wat een gedoe sinds 1 maart zeg. Twijfel omtrent een zakkie grond..... :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De aarde waar ik de beste rondjes op gedraaid heb is B.A.C. lava aarde. Zit in een grijze zak van 40 liter met witte text erop.

 

Goldlabel was geloof ik in 2013 al veranderd van zak. Van goud met niet meer dan een naampje, naar een foto van een kas met groeiend gewas op de aardezak zelf.

Er werd ook gesproken over een andere samenstelling van de aarde en een andere eigenaar van het bedrijf. Uiteraard heb ik de `nieuwe`zakken goldlabel special mix light geprobeerd maar mijn potten waren blijkbaar gegroeid want er ging ruim een zak extra in als normaal. Vanaf dit moment heb ik het links laten liggen en ben ik op aanraden van een growshop hun eigen aarde gaan gebruiken. Weinig tot geen verschil in opbrengst maar de aarde klinkt erg in. Net zoals de nieuwe zakken goldlabel.

 

Dat gezeur omtrent een zakje aarde is jammer maar we zijn niet anders gewend. We moeten al jaren `stiekem`slepen en maskeren met vuilniszakken. Ik vind die zakken zonder opdruk wel handig eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

#tita: kijk, das nuttige info, thx . Het inklinken was mij ook al opgevallen. Maar aangezien ik vrij lang voorgroei ( 6 weken) is dit toch al niet echt te voorkomen imo. Ik kweek altijd met BAC bio en ik vond dat heel goed samengaan met gold label.

 

Je hebt wel gelijk omtrent het aanpassen/veranderen van de aardemix.

 

Voor mij geld altijd een zekere argwanendheid als een bepaald artikel verdwijnt en er een nieuwe voor in de plaats koment. Wat de boer niet kent vreet ie niet....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waarschijnlijk zijn die zakken ook een stuk zwaarder en zit er een lading zand in.

 

Beetje zand kan geen kwaad, maar het moet niet overdreven worden.

 

Dat zal de reden zijn van het inklinken vermoed ik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...