Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Voor de volledigheid, een 750W DE armatuur hebben ze ook (met dezelfde efficientie winst). Dimlux verkoopt ook DE armaturen. Die kun je nog iets verder boosten zelfs (naar 1200W).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voor de volledigheid, een 750W DE armatuur hebben ze ook (met dezelfde efficientie winst). Dimlux verkoopt ook DE armaturen. Die kun je nog iets verder boosten zelfs (naar 1200W).

Welke zou jij nemen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een led armatuur nemen (maken) :whistle:

 

Maar goed, een jaar of wat terug had ik een Gavita 1000W gekocht ipv Dimlux. Al was daar niet echt een reden voor. Dimlux kan verder boosten en is wat platter (hoogtevoordeel) plus je hebt daar die nanotubes. Ben gewend aan Gavita en dat koop ik dan weer denk ik dan.

 

Zoveel maakt het allemaal toch ook niet uit. 1200W boost of 1150W lijkt me marginaal. nanotubes ging ik toch niet doen en de hoogste is sowieso al een probleem bij 1000W lampen en dan maakt die paar centimeter ook niet meer uit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zou een led armatuur nemen (maken) :whistle:

Ja dat lijkt me wel wat, maar ben niet zo technisch aangelegd. Kan je anders niet een bouwtekening posten voor dummies? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heh, ja het is wel even klussen. In de eerste post van mijn verslag staat hoe ik ze in elkaar heb gezet door simpelweg de ledhouders op een CPU koeler te schroeven. 4 leds aansluiten per voeding en gaan.

 

Staat ook een link in van RollItUp met veel meer voorbeelden van dat soort armaturen en bouwverslagen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eigenlijk door dat probleem met de hoogte dacht ik dus 3x de 6/750 te kopen

Edited by Dries_grower

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi eindresultaat goed gedaan

 

hoop voor je dat de volgende nog meer is omdat het weer het zal toelaten een beter klimaat te draaien

 

wel weer een haze pakken he met een witte ga je dit niet redden :thumbsdown:

 

 

grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor de reacties allemaal :)

 

@dries_grower: als je 2x gavita pro 1000 op gaat hangen heb je wel een dikke set up. Dimlux en gavita zijn allebei top lampen maar wat wietefras ook al zei heb je met de dimlux een hoogte voordeel. Daarom heb ik expres een mammoth elite tent gekocht die is 215cm hoog dus heb je toch weer 15 cm extra. Ik ben wel van mening dat je met gavita 1000 in een tent van 200cm hoog ook wel goed moeten kunnen draaien zolang je de planten maar laag houd.

 

@misterX: goed om te lezen dat je het een leerzaam verslag vindt. Daar doen we het voor op het forum.

 

@dragon: de volgende ronde wordt weer een haze inderdaad. Als de zomer voorbij is dan zijn de temperaturen binnen weer wat makkelijker te sturen. Dus het zou leuk als er nog meer uit komt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb nog een vraagie:

 

Ik zit er aan te denken om bij de volgende ronde een actieve inlaat te gebruiken. Ik heb nog een 1000M3 afzuiger staan dus die zou ik kunnen gebruiken. Ik heb een fancontroller met 3 ingangen, dus er kunnen 3 afzuigers op aan gesloten worden. Maar deze 3 ingangen worden allemaal tegelijk aan gestuurd dus als ik de fancontroller in stel op bijvoorbeeld half vermogen dan gaan alle afzuigers op half vermogen draaien. Mijn afzuiger die ik nu heb hangen is 1500m3 dus als actieve inlaat zou ik dan eigenlijk een 750m3 moeten gebruiken toch?? Maar zou het met 1000m3 ook goed gaan?? Of gaat het dan helemaal mis met de onderdruk enzovoorts??

 

Alvast bedankt gr klaver :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Actieve inlaat is niet direct nodig nu de winter er weer aankomt.

Een bodem verwarming en een voltregelaar zou ik je eerder aanraden.

 

Daarom denk ik dat het vooral aan de hoogte van het wattage ligt, maar ik laat me graag corrigeren als ik er naast zit.

 

Belangrijkste om 1op1 te draaien is volgens mij toch wel de genetica.

En Amnees heeft gewoon weg de zwaarste soortelijke( droge ;) massa

 

Goed resultaat maar kan nog beter. :D

Edited by P H donner
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zeker weten doe ik het niet, maar volgens mij heb ik de echte Amnees. Echter kom ik niet hoger dan 0,6 gram de watt. Ook leuk maar het mag van mij wel iets meer zijn. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als beide afzuigers op zeg halve kracht gaan draaien dan zou je toch nog steeds onderdruk moeten houden als je afzuiger zwaarder is dan de inblaas?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hallo allemaal :)

 

Ik heb alle cocos op een hoop gegooid en zoveel mogelijk oude wortels verwijderd. Daarna 2 nieuwe zakken cocos toe gevoegd en alles goed door elkaar gemengd. Vervolgens alle potten weer gevuld en ze gespoeld totdat de EC van de drain een waarde had tussen de 1.0 en 1.5. De oude wortels en een deel van de oude cocos heb ik weg gegooid.

 

Het hok is gereinigd en nu is het wachten op de nieuwe stekken.

 

Ik wil iedereen weer bedanken voor alle tips, adviezen, en reacties. En hopelijk spreek ik jullie weer bij de nieuwe ronde :)

 

Groeten klaver.

 

gallery_44039_18272_421846.jpg

 

gallery_44039_18272_941897.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

@dragon: de volgende ronde wordt weer een haze inderdaad. Als de zomer voorbij is dan zijn de temperaturen binnen weer wat makkelijker te sturen. Dus het zou leuk als er nog meer uit komt.

Je hebt dit al een keer gevraagd hah

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

succes weer deze ronde

hopen dat die ...beesten weg blijven

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb een vraagje voor jou set up, ben zelf van plan zelfde te halen (dimlux 1000 watt lamp)

vraag is hoe hard jou softbox staat afgesteld? neem aan dat het een goede overcapaciteit heeft, maar ik ben wel eens benieuwd wat je werkelijk verbruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

verschilt per omgevingstemperatuur

Share this post


Link to post
Share on other sites

@indoor88: ik heb een 1500m3 afzuiger dus die heeft inderdaad voldoende overcapiciteit. Hij wordt geregeld door een fancontroller en draait lekker rustig(minder geluid)

 

Wat rodja ook al zei: elke locatie is anders, het ligt er ook aan of het goed geïsoleerd is.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...