Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Ik heb ook een top geknipt toen ik nog hoog in de ec zat en moet ook wel zeggen dat het een slechte kwaliteit topje is geworden.. Het topje stinkt ook een beetje

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ph Donner kweekt bio/mineraal en dat is de voedingslijn die ik ook zou kiezen als ik zou afzuren puur om beter in het pH bereik te komen voor de plant zodat die het direct op kan nemen en de floranova lijn is echt zuivere voeding.

Dan kweekt hij ook nog op maat en niet op voorraad dus er zullen geen voedingsresten overblijven in het eindprodukt.

Bij bio/organisch gaat dit proces veel trager en word eerst alles omgezet door het bodemleven.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een kleine update:

 

Vandaag voor de laatste keer voeding mee gegeven. Hierna krijgen de planten alleen nog maar aan gezuurd water. En dat voor ongeveer 10 dagen want daarna gaan ze om.

 

Er zitten een paar toppen tussen die wat torretjes hebben gebouwd (foxtail-vorming) omdat die het te warm hebben gehad. Hierdoor lijken ze iets minder compact als de normale toppen. Maarja ik heb er zelf voor gekozen om in de zomer door te draaien dus het was wel een beetje te verwachten. Voor de rest staan ze er niet verkeerd bij, en de lager gelegen toppen zijn ook van mooi formaat en ze ruiken super sterk.

 

Ik was vandaag te laat met foto's maken dus die volgen nog :)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Foxtails vind je nooit weer wat van, gewoon van de top afknippen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt dat is waar. Maar bij sommige toppen groeien er ook torretjes uit de zijkant van de toppen dus daardoor zijn die toppen een beetje luchtig in plaats van hard en compact. Maar over het algemeen valt het mee, de meeste toppen zijn wel goed opzich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zodra het droog in je weckpot zit weet je niet eens meer welke top het was. Dat is mijn ervaring er mee althans.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat beeld wat je hebt dat je een beter eindgewicht krijgt als je langer voed is echt onzin, als je ec verlaagt of gaat spoelen bloeien je planten beter af waardoor ze beter gaan zwellen en meer thc aanmaken door de stres die ze krijgen,

Dat is anders getest en planten die tot aan de oogst door gevoed werden gaven wel degelijk meer gewicht.

 

Is ook wel logisch, want als ze geen voeding hebben hebben ze ook niets om van te groeien /zwellen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat beeld wat je hebt dat je een beter eindgewicht krijgt als je langer voed is echt onzin, als je ec verlaagt of gaat spoelen bloeien je planten beter af waardoor ze beter gaan zwellen en meer thc aanmaken door de stres die ze krijgen,

Dat is anders getest en planten die tot aan de oogst door gevoed werden gaven wel degelijk meer gewicht.

 

Is ook wel logisch, want als ze geen voeding hebben hebben ze ook niets om van te groeien /zwellen.

 

Bron?

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vast wel weer te vinden, maar heb daar vandaag even geen tijd voor. Is daar serieus twijfel over dan? Het is toch gewoon 100% logisch dat planten minder hard door ontwikkelen als je de voeding stopt?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, pH heeft hier ook gelijk en zeker met amnees die houd wel van schraal, die kan heel die hoge ec niet verwerken.

 

1.4 is wel de max en op andere mediums is soms 1.2 al zat.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Er is wel een enorm verschil tussen 1.2 EC en "alleen water".

 

Maar goed, bio-kwekers hameren er ook (juist) op dat spoelen zo belangrijk is, maar dan zit hun grond doorgaans nog propvol voeding. Dus wat "spoel" je dan?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mijn ervaring ....

 

te veel voeding ... of voeden tot de laatste dag (dus niet spoelen..

 

WIET TE SCHERP>> HOEST EFFECT zwaarder

 

en afgespoelde wiet is zachter gaat lekker door je keel heen ...

 

maar of het meer of minder opleverd is altijd nog een vraagteken..

 

kwaliteit van gespoelde wiet is beter naar mijn ervaring..

 

 

 

MVG mapitolover

Share this post


Link to post
Share on other sites
dat beeld wat je hebt dat je een beter eindgewicht krijgt als je langer voed is echt onzin, als je ec verlaagt of gaat spoelen bloeien je planten beter af waardoor ze beter gaan zwellen en meer thc aanmaken door de stres die ze krijgen,

Dat is anders getest en planten die tot aan de oogst door gevoed werden gaven wel degelijk meer gewicht.

 

Is ook wel logisch, want als ze geen voeding hebben hebben ze ook niets om van te groeien /zwellen.

ik heb het ook getest en dit is mijn ervaring! wat andere doen boeit mij niet ik zeg alleen mijn ervaring en wat ze of wie daar wat mee doet moeten ze zelf weten is niet mijn probleem :whistling en sowieso je mag je schamen als je niet doet spoelen lekker hoor een wietje vol met voeding zal de roker lekker vinden :thumbsdown: Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou, ik moet zeggen dat ik van dat betere smaak en scherp gevoel in de keel ook steeds minder geloof.

 

Had een paar toppen vroeg geoogst omdat ik bang was dat er rot in zou zitten. Niets aan gespoeld dus. Die wiet is helemaal niet scherp of "vies". Kreeg juist op een meeting de complimenten dat het zo'n lekker wietje is.

 

Denk dat deze ronde wel de laatste geweest is dat ik nog spoel.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wietefras, pH heeft hier ook gelijk en zeker met amnees die houd wel van schraal, die kan heel die hoge ec niet verwerken.

 

1.4 is wel de max en op andere mediums is soms 1.2 al zat.

 

Pg

Je kan met een continue EC van 1.4 goed draaien met AM ,maar dat een amnesia niet van voeding houdt is naar mijn mening niet waar.(ik dacht het ook altijd)

Ik kan iemand en die geeft gewoon een a+b van boven de EC 2.4 en de plantjes kunnen het gewoon makkelijk hebben en dan praat ik niet eens over de PK die hij er nog eens bij gooit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je stopt met voeding betekent dat niet dat de toppen plots geen voeding meer hebben om van te groeien. Eerst wordt de buffer leegetrokken ( die vaak groter is dan je denkt) en dan kan de plant nog voedingstoffen uit het blad trekken. Zo lang je blad nog groen is, kunnen je toppen blijven zwellen.

 

Heb zelf dikke oogsten gedraaid op ec 1.3 1.4 en laatste 2 weken afbouwen.

 

De balans moet wel goed zijn uiteraard.

Edited by supernoob

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wanneer je stopt met voeding betekent dat niet dat de toppen plots geen voeding meer hebben om van te groeien. Eerst wordt de buffer leegetrokken ( die vaak groter is dan je denkt) en dan kan de plant nog voedingstoffen uit het blad trekken. Zo lang je blad nog groen is, kunnen je toppen blijven zwellen.

 

Heb zelf dikke oogsten gedraaid op ec 1.3 1.4 en laatste 2 weken afbouwen.

 

De balans moet wel goed zijn uiteraard.

+1 en spoelen geeft ook een vele lichtere kleur aan het eindproduct wat sommige ook vergeten, oogsten met veel voeding in je toppen zal het eind product veel donkerder uit gaan zien wat ik zelf juist niet wil! Edited by jack white

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is een must dat als je iets verkondigt dat je dat wetenschappelijk onderbouwd met een linkje of iets dergelijks.

 

Bladgroen of chlorofyl maakt je wietje scherper(punt!)

En een plant die aan het einde van zijn bloei cyclus zit neemt gewoon geen/minder voeding meer op.(nog een punt)

Gewoon omdat der bloei periode er op zit.

Zij blijft toch ook niet door bloeien of wel?

 

In ons binnen tuintje waar het altijd bloed mooi weer is en tegen de 30graden moet je juist laag in je Ec zitten.(en op aarde altijd nat kweken)

>Bij een te lage EC blijft de plant te mager en bij een te hoge EC overvoert u de plant en dit remt de plant<

 

Bron :likken:

http://www.google.nl...RswfJ_gTMQisNQA

Balans...of er net onder

 

Ik voed minimaal en juist de gele neesje doen meer als een ons p/p

Verklaar dat eens?

 

Zie een groene en een gele nees.......

 

gallery_22925_16482_165149.jpg

 

Waarom die ander planten niet geel zijn?

Ze zijn veel kleiner(en al uitgebloeid) ,hebben nog genoeg te eten in de pot daar waar de gele, aan de schut bladeren te zien, zich zelf al leeg eet.

"alleen water".?

Heeft hier al een Ec van 0,56

Edited by P H donner
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Less is more.........

 

Ik zelf zit op max 1.2/1.4 met kraantjes water van 0,65 meegerekend he'

Je start Ec altijd mee rekenen..

 

De optimale Ec van veel gewassen is 1 volle punt zegt deze man http://www.arts-info...kunde/bemesting

Waarom zou een wietplant anderhalf maal zo veel willen/lusten?

Das mijn ervaring en niet alleen met een Amnees.

Het is maar Hennep het word veel gebruikt tegen bodemerosie

https://nl.wikipedia.org/wiki/Hennep

 

Denk je dat ze daar eerst gaan voeden?

 

Doe er je voordeel mee ;)

Edited by P H donner
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het werkt hetzelfde als organisch, mijn planten zijn ook altijd geel op t einde want ze pakken/krijgen alleen wat ze nodig hebben en dat is voor marijuana niet zoveel.

Planten van pH en van mij draaien op het minimum al lijkt het bij mij heel veel omdat ik de aarde zo rijk vul maar in werkelijkheid gebruiken ze mondjesmaat en blijft mn aarde een eeuwigheid goed.

 

Het is geen filosofie maar wetenschap mr x.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

prof. dr. P.H. Donner, hoogleraar Hennepkunde :D

 

 

nog 1 vraagje over voeden met lage ec: geef je die ec 1.2/1.4 elke waterbeurt? Of toch afgewisseld met aangezuurd water zonder voeding?

 

Ik geef nu max 1.3 en wissel ook af met water, maar planten zitten alsnog tegen overvoeding aan.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is een must dat als je iets verkondigt dat je dat wetenschappelijk onderbouwd met een linkje of iets dergelijks.
Geef dan maar een linkje met een wetenschappelijk onderzoek wat jouw claims aantoont?

 

En een plant die aan het einde van zijn bloei cyclus zit neemt gewoon geen/minder voeding meer op.(nog een punt)
De claim was "geen" en niet "minder". Dus kom maar op met die (wetenschappelijke) bron dat er geen voeding meer opgenomen wordt. Of eigenlijk dat je met 2 weken totaal geen voeding de grootste oogst krijgt. Ik zit er klaar voor :)

 

Ik voed minimaal en juist de gele neesje doen meer als een ons p/p Verklaar dat eens?
Je moet planten voeden naar behoefte inderdaad. Weet niet wat ik daar aan uit moet leggen? Dat is ook eigenlijk juist precies mijn punt. Als je niet overvoed dan hoef je ook niet te spoelen.

 

 

De claim was dat je dat je de planten de laatste 2 weken compleet moet uithongeren met louter kraanwater om de grootste oogst te krijgen (en de beste smaak). Dat is iets compleet anders dan dat de planten een EC van 1.2 het liefst zouden hebben. Of je moet een kraan hebben waar bloeivoeding uit komt.

 

Dus laten we even bij de punten blijven en niet met allerhande andere claims aan komen zetten om de boel te verwarren.

 

Ik had dat even in twee delen gesplitst, omdat er vooral werd gesproken over de oogst. Ik denk ook dat het echt twee verschillende claims zijn. Dus even op een rijtje:

 

Claim 1: Spoelen geeft je de grootste oogst:

 

Ik kan het onderzoek niet meer zo snel terug vinden. Die threads over spoelen zijn zo'n chaos en ik heb niet zo'n zin om ze allemaal door te waden.

 

Het is gewoon logica dat je bloeiende planten niet moet verhongeren om de grootste oogst te krijgen. Zonder voeding geen verdere ontwikkeling van de vrucht/bloemen. Punt.

 

 

Claim 2: Spoelen geeft je de beste smaak:

 

Heel erg subjectief en ook wat onlogisch. De planten slaan niet zomaar lukraak voeding op. Dat doen ze alleen in de stam niet in de toppen. Welke voeding ga je er dan uit spoelen? Hooguit het Chlorofyl uit het blad, maar die knip je er toch al af op wat kleine suikerblaadjes na. Als je die geel zou trekken dan ziet je wiet er echt allerbelabberdst uit.

 

Het langzaam drogen en curen is er nou juist ook voor bedoeld om de chlorofyl af te breken danwel om te zetten in suikers. Wat heeft spoelen daarvoor dan nog voor nut?

 

Ik ben op verschillende meetings nog niemand tegen gekomen die van mijn wietjes een ongespoelde top kon onderscheiden van een gespoelde top. Ook geen verschil in scherpte op de keel.

 

Eerlijk gezegd heb ik alleen last van de keel bij buitenwietjes. Die zijn om de een of andere reden altijd vrij scherp. Wellicht door de hoge ratio van blad in de toppen.

 

 

Mijn persoonlijke mening:

Spoelen met kraanwater is onzin. Je moet gewoon zorgen dat je je planten niet overvoed tijdens de kweek dan hoef je er ook niets uit te spoelen. Afbouwen naar behoefte van de plant is voldoende. Ik spoel mijn tomaten ook niet en mijn aardbeien ook niet.

 

Geen bewijzen, maar gewoon logica en anekdotische steekproeven :)

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites
Het is een must dat als je iets verkondigt dat je dat wetenschappelijk onderbouwd met een linkje of iets dergelijks.
Geef dan maar een linkje met een wetenschappelijk onderzoek wat jouw claims aantoont?

 

En een plant die aan het einde van zijn bloei cyclus zit neemt gewoon geen/minder voeding meer op.(nog een punt)
De claim was "geen" en niet "minder". Dus kom maar op met die (wetenschappelijke) bron dat er geen voeding meer opgenomen wordt. Of eigenlijk dat je met 2 weken totaal geen voeding de grootste oogst krijgt. Ik zit er klaar voor :)

 

Ik voed minimaal en juist de gele neesje doen meer als een ons p/p Verklaar dat eens?
Je moet planten voeden naar behoefte inderdaad. Weet niet wat ik daar aan uit moet leggen? Dat is ook eigenlijk juist precies mijn punt. Als je niet overvoed dan hoef je ook niet te spoelen.

 

 

De claim was dat je dat je de planten de laatste 2 weken compleet moet uithongeren met louter kraanwater om de grootste oogst te krijgen (en de beste smaak). Dat is iets compleet anders dan dat de planten een EC van 1.2 het liefst zouden hebben. Of je moet een kraan hebben waar bloeivoeding uit komt.

 

Dus laten we even bij de punten blijven en niet met allerhande andere claims aan komen zetten om de boel te verwarren.

 

Ik had dat even in twee delen gesplitst, omdat er vooral werd gesproken over de oogst. Ik denk ook dat het echt twee verschillende claims zijn. Dus even op een rijtje:

 

Claim 1: Spoelen geeft je de grootste oogst:

 

Ik kan het onderzoek niet meer zo snel terug vinden. Die threads over spoelen zijn zo'n chaos en ik heb niet zo'n zin om ze allemaal door te waden.

 

Het is gewoon logica dat je bloeiende planten niet moet verhongeren om de grootste oogst te krijgen. Zonder voeding geen verdere ontwikkeling van de vrucht/bloemen. Punt.

 

 

Claim 2: Spoelen geeft je de beste smaak:

 

Heel erg subjectief en ook wat onlogisch. De planten slaan niet zomaar lukraak voeding op. Dat doen ze alleen in de stam niet in de toppen. Welke voeding ga je er dan uit spoelen? Hooguit het Chlorofyl uit het blad, maar die knip je er toch al af op wat kleine suikerblaadjes na. Als je die geel zou trekken dan ziet je wiet er echt allerbelabberdst uit.

 

Het langzaam drogen en curen is er nou juist ook voor bedoeld om de chlorofyl af te breken danwel om te zetten in suikers. Wat heeft spoelen daarvoor dan nog voor nut?

 

Ik ben op verschillende meetings nog niemand tegen gekomen die van mijn wietjes een ongespoelde top kon onderscheiden van een gespoelde top. Ook geen verschil in scherpte op de keel.

 

Eerlijk gezegd heb ik alleen last van de keel bij buitenwietjes. Die zijn om de een of andere reden altijd vrij scherp. Wellicht door de hoge ratio van blad in de toppen.

 

 

Mijn persoonlijke mening:

Spoelen met kraanwater is onzin. Je moet gewoon zorgen dat je je planten niet overvoed tijdens de kweek dan hoef je er ook niets uit te spoelen. Afbouwen naar behoefte van de plant is voldoende. Ik spoel mijn tomaten ook niet en mijn aardbeien ook niet.

 

Geen bewijzen, maar gewoon logica en anekdotische steekproeven :)

 

Ik heb ook vroegtijdig 1 of 2 toppen eraf gehaald omdat ze klaar waren en was toen nog volop aan het voeden en heb nou alles omgehaald en zie en merk er inderdaad geen verschil tussen dus ik ga de volgende kweek ook gewoon door met voeden hoor :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...