Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

klaver90

16 X 18 Liter Onder Gavita Pro 1000W (Amnesia Haze)

Recommended Posts

Tja.In de vrije natuur wordt ook niks doorgespoeld.Ondanks de zure regen en nog meer chemische rommel uit de lucht.

Dat weken naspoelen met enkel water remt de groei/bloei en je bereikt er niks mee.

 

Zodra die plant klaar is met zijn bloeiperiode na zoveel weken dan zie je zelf toch dat je moet stoppen met voeding en later met water geven.

Een paar dagen zijn dat en op het allereindst.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beide argumenten, hebben ergens wel mijn.... mwha.

 

En toch doe ik ook altijd op het einde niet meer voeden.

Ik zet ze dan ook altijd vrij droog.

 

En als je geluk hebt,

en je kunt de temperatuur ook nog 5 graden laten zakken.

De laatste 2 dagen donker,

 

En als je dan geluk hebt..

Heb je pimpelpaarse wiet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tja.In de vrije natuur wordt ook niks doorgespoeld.

In de natuur zit ook geen Ec van 1.2/1.4/2.0.2.2....

In de natuur meet je niet hoger dat 0.7

 

Vast wel weer te vinden, maar heb daar vandaag even geen tijd voor.

Al gevonden in de tussen tijd?

 

Je zegt;

. De planten slaan niet zomaar lukraak voeding op. Dat doen ze alleen in de stam niet in de toppen.

Geen bewijzen, maar gewoon logica en anekdotische steekproeven :)

 

Logisch geen bewijs!!

Hier maak je toch echt een groot foutje!

Alles halen ze uit het blad,althans de mobiele elementen.

Duidelijk voorbeeld is N .

Bij een tekort neemt ze als eerste de N van de onderste en de oudste schut bladeren om toch door te groeien.

Geen link voor nodig staat als een huis!

Je hebt het over logica, maar wijsheid komt met de jaren ;)

 

Met een medium als aarde moet er wel degelijk gespoeld worden.

Hoe groter de pot hoe eerder je er mee begint.

Slaps bv heeft weing buffer dus wat later spoelen is dan geen slecht plan.

 

Zorg altijd voor een Herfst....!

Er zit een buffer in de aarde en die is zoals Noob al aangaf ,groter dan je zou denken.

Mijn anekdotische steekproeven zijn nu 28 jaar aan de gang en ben eigenlijk vrijwel nooit iemand tegen gekomen die niet spoelt.

Uit die ervaring kan ik je zeggen dat planten die een mooie herfst hebben de beste draaien zijn,en de lekkerste rokers.

 

En iemand een topje laten roken die zal niet zo snel zeggen dat die het proeft.

Tis immers een gegeven paard.........

Maar als je zoals ik 5gram daags rookt ga je dat echt wel merken in je huig.

 

Maar ja, eigenwijs is ook wijs....

 

Ja,de groene topjes blijven klein en zijn al afgebloeid,de gele bonkt maar door,op naar de kilo!

 

De groene topjes,klaar,

gallery_16683_14157_1372441.jpg

 

De gele knallen door,

gallery_16683_14157_3017413.jpg

 

gallery_16683_14157_743037.jpg

 

Hier moet het staan haha

Herfst krijg je niet als je door blijft voeden! :withstupid:

Edited by P H donner
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Klopt,mijn gele planten waren de beste brengers!

De energie moet naar de toppen en niet naar de bladeren........

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art hoe is t leven? Leuk man

 

Mr Pg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe meer voeding in de toppen, hoe slechter voor het hoofdje :head_hurts_kr:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een goede timing is dus van groot belang.

Om die te weten MOET je dus de genetica/medium/voeding goed kennen.

En dat lukt niet in een paar keer.

Steeds een ander soortje helpt al helemaal niet....

 

Ha die Art, sorry van je topic bumb ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Neem aan dat de indica pheno van Amnesia wat meer EC vraagt dan de sativa pheno, maar net wat je eerder schreef er moet herfst in de plant aan het eind van de bloei zitten.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Logisch geen bewijs!!
Ik zie inderdaad geen bewijs van je. Kom dan op met die linkjes?

 

Hier maak je toch echt een groot foutje!

Alles halen ze uit het blad,althans de mobiele elementen.

Ik weet niet wat jij doet met je wiet, maar ik knip het blad uit de toppen.
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Art hoe is t leven? Leuk man

 

Mr Pg

 

Lekker,maar druk met kleine.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben momenteel doende met een kweek waar zowel gele als groene planten tussen zitten. Over een week of vijf zijn ze klaar en dan weet ik hoe het zit.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Logisch geen bewijs!!
Ik zie inderdaad geen bewijs van je. Kom dan op met die linkjes?

 

Hier maak je toch echt een groot foutje!

Alles halen ze uit het blad,althans de mobiele elementen.

Ik weet niet wat jij doet met je wiet, maar ik knip het blad uit de toppen.

Doe je ook niet met 10 lampen...

 

De Eerste link....

 

 

 

Net als met groente en fruit
kan je beter minstens 2 weken voor de oogst stoppen met voeding en alleen nog maar schoon water geven.
Je zult merken dat de plant dan nog even hard doorbloeit alsof de handrem eraf is
.

Dus wees niet bang dat je planten stoppen met het geven van toppen als je de laatste weken alleen nog maar water geeft. Dit geven van schoon water is ook een vorm van stressen voor de plant, want de plant krijgt geen voeding meer en ze heeft nog geen zaad, dus is het logisch dat de plant alles op alles zet om toch nog een bijtje te lokken [al haar laatste krachten zetten op het maken van hasjklieren].

 

 

De tweede link....

 

Hoe dichter je bij het einde van de bloeiperiode komt, hoe meer je de sterkte van je voedingswater kunt reduceren. Je kunt de laatste week/weken zelfs helemaal stoppen met het toedienen ervan. Het is niet schadelijk voor je oogst als de planten een mooie gele kleurvertonen, dit is zelfs een goed teken. De planten zuigen de voedingsstoffen uit hun eigen bladeren tot op de laatste druppel op, wat betekent dat er minder voedingsstofresten in je buds zullen achterblijven. Het resultaat is een aangenamere smoke.

 

http://www.royalqueenseeds.nl/content/48-tijd-om-te-oogsten

 

De derde is van een van de oudste zaadbanken ....bestond al toen je nog je luier vol scheet.

 

 

Zowel chemische als biologische pesticiden en voedingsmiddelen kunnen in hoge concentraties achterblijven in de plant en schadelijk zijn voor de gebruiker. Ook deze achterblijfselen verhogen het gewicht van de toppen en vooral bij broodkwekers komt het gebruik ervan in grote mate voor, vaak tot vlak voor het oogstmoment, in de hoop de opbrengst zo hoog mogelijk te maken.

 

Om dit te voorkomen is
spoelen noodzakelijk
.
Door 1 tot 3 weken voorafgaand aan de oogst
alleen nog schoon water te geven, worden voedingsmiddelen, zout en andere achterblijfselen voor het grootste gedeelte weggespoeld.

Helaas zijn er meldingen van toppen die niet alleen hoge concentraties voedingsmiddelen bevatten, maar daarnaast ook nog eens zijn geweekt in fosfor en kalium, ook wel bekend als PK13/14, om het gewicht te verhogen. Het mag duidelijk zijn dat hoe hoger de concentratie voedingsmiddelen, hoe hoger het gezondheidsrisico.

 

Genoeg zo..........??

 

 

Ik spoel mijn tomaten ook niet en mijn aardbeien ook niet.

 

Rook je dat?

Zie link 1 over groente en fruit...

 

Vast wel weer te vinden, maar heb daar vandaag even geen tijd voor.

??

Ik zei al...

Eigenwijs is ook wijs :whistle:

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn geen links naar onderzoek, maar gewoon artikelen die een mening verkondigen. Daar hebben we dus niets aan.

 

:edit: Maar goed, als je dat wil dan kan ik die inderdaad ook wel vinden:

 

http://www.420magazi...t-flushing.html

The grower should react in an educated way to the plant needs. Excessive, deficient or unbalanced levels should be avoided regardless the nutrient source. Nutrient levels should be gradually adjusted to the lesser needs in later flowering. Stress factors should be limited as far as possible. If that is accomplished throughout the entire life cycle, there shouldn’t be any excessive nutrient compounds in the plants tissue. It doesn’t sound likely to the author that you can correct growing errors (significant lower mobile nutrient compound levels) with preharvest flushing.

 

http://www.rollitup....-thread.496111/

Out of 3 blind taste tests NO ONE has ever been able to tell a difference in flushed and unflushed (with a proper cure).

 

http://www.rollitup.org/t/the-i-dont-starve-my-plants-before-harvest-thread.496111/page-7#post-6798739

I've just did my 2nd comparison of flushed VS nonflushed.

Tasted the same,( an I use MG Nutes).

Yielded better when fed to the chop.

 

http://www.growweede...n-growing-myths

Myth #4 “Flushing plants with plain water removes chemicals.”

 

Many people believe that flushing with plain water takes nutrients (and thus bad taste) out of the buds, in a sense, returning them to their ‘natural flavor’. Unfortunately, this just isn’t the case.

 

 

 

:edit2: Nog vergeten, maar die herfst in de planten krijg je wel degelijk ook zonder spoelen. In de bloeivoeding zit namelijk al veel minder N. Het heeft dus zeker geen zin om daarvoor te spoelen. Sowieso ook alleen belangrijk als je het blad aan je toppen laat zitten.

 

Jammer dat ik die link niet meer kan vinden. Dat was namelijk wel een echt onderzoek waar de planten met een gaschromatograaf onderzocht werden. Ik heb het nu wel echt geprobeerd, maar het is echt waden door een kilometer aan welles/nietes verhalen (net als waar wij mee bezig zijn :) ) Staat op zich ook wel van alles in, maar je krijgt zo nooit echt de feiten boven tafel.

 

Al vind ik het wel belangrijk dat je dingen goed overdenkt. Wat dat betreft dus in ieder geval bedankt dat je de discussie wilt aangaan :)

Edited by Wietefras

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leuk om te zien dat er veel activiteit is, dat komt de topic ten goede en daar leren we weer van :)

 

Ik heb een vraagie: me PH- fles is op dus kan ik de laatste week gewoon alleen kraanwater geven zonder aan te zuren ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Volgens mij geen probleem, je buffer in je aarde vangt het wel op en in de laatste week drinken de dames ook niet zoveel meer.

Als je de aarde gaat hergebruiken zou ik het misschien niet doen...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik kweek op cocos, en die gaat na deze ronde sowieso gespoeld worden. Dus ik denk ook dat het niet veel uit maakt maar ik weet het niet zeker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Een verkeerde pH blokkeert hooguit de opname van bepaalde voedingsstoffen, maar als je nou juist wil dat ze geen voeding opnemen lijkt dat me ook geen probleem?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké dan geef ik gewoon kraanwater. Ze hoeven nog maar een weekje dus moet wel goed komen hoop ik :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn ook maar meningen ;)

 

Al de grote wietboek schrijvers Mel frank, Ed, enz enz

Spoelen ook.....

 

Klopt,mijn gele planten waren de beste brengers!

Dit is wel een feit bij Art en bij mij en bij nog meer die ik persoonlijk ken.

Buiten de smaak in mijn huig bij 5gram daags gebruik.

Plantje van 70gram of een van 120 gram in een 18liter pot is voor mij toch genoeg reden om de herfst te laten verschijnen zonder voeding. ;)

 

Ik hou wel van een discussie :tu

Edited by P H donner

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij verschijnt altijd herfst omdat ook ik spoel op t einde voor een betere smaak, planten ontploffen op t einde met de handrem eraf.

De voedingsstoffen die ik gebruik zijn zo zuiver/natuurlijk dat je eindproduct heel smooth rookt en bijna niet hoeft te curen.

 

Pg

Edited by Poldergrower

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zijn ook maar meningen ;)

Ja precies. Met hooguit weer wat anekdotische bevindingen, maar toch er zijn dus meer mensen die bij een blinde test het verschil niet merken uit side by side vergelijkingen.

 

Al de grote wietboek schrijvers Mel frank, Ed, enz enz

Spoelen ook.....

Ed Rosenthal rept in zijn boek anders met geen woord over flushen. Op zijn site zie ik het ook niet staan.

 

 

@PG, Jij maakt hem helemaal mooi. Als je zuivere" stoffen gebruikt dan hoef je de N, P en K er niet uit te spoelen? Weet je zeker dat je nou niet een heel klein beetje teveel met een marketing pet op aan het schrijven bent?

Share this post


Link to post
Share on other sites

einde discussie.... niet proberen te bewijzen met woorden maar met oogsten....

 

hoe gaat het er mee klaver??

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Beste wietefras ik bedoel daarmee zuivere natuurlijke meststoffen met als basis guano (vleermuizenpoep) en de rest wat in de mix zit.

Zacht voor de keel en de beste medicinale waarde.

 

Pg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben erg benieuwd wat je er afhaalt Klaver, de resultaten die ik heb gezien onder een Gavita Pro liegen er niet om.

Edited by dilago
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Opzich staan de planten er niet verkeerd bij. Maar sommige hebben het wel te warm gehad en de spint zit er helaas nog steeds flink in. Dus ik denk dat die 2 dingen wel grammen gaan kosten.

 

De vorige ronde kwam er 860 gram van af. Ik denk dat er deze ronde wel meer vanaf komt omdat er meer diepte in het gewas is, dus het licht schijnt dieper. Stiekem hoop ik op een kilo maar ik denk dat dat alleen lukt met de juiste temperatuur enz. In de zomer door draaien is al lastig zat.

 

Maar zolang er stappen vooruit worden gemaakt en de kwaliteit is goed ben ik tevreden. De 1gr per watt komt vanzelf wel een keer. Rome is ook niet in 1 dag gebouwt haha.

 

Ik zal morgen proberen foto's te maken :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...