Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

obiwan

Matig Of Geen Bewijs Medisch Nut Cannabis. Wel Bijwerkingen.

Recommended Posts

hehe, laat ze de T%ring krijgen

  • Like 4

Share this post


Link to post
Share on other sites

precies, wat weten patienten nou van wat of hoe ze zich voelen... die dokter weet dat vast beter.. of die man een een rapport gelezen heeft!

Edited by HUFFnPUFF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zijn wel de leukste bijwerkingen tot nu toe!

 

Gr ejb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
"Beweringen dat cannabinoïden geen effect zouden hebben op psychose of depressie bleken op zeer zwakke bewijsvoering te rusten."

 

Dat geloof ik goed. Maar als er morgen iemand komt die dit bewijs wel overtuigend levert, herschrijft Jos dan z'n rapportje?

 

Ach ja, het is maar een meta-analyse. Je kiest een paar bronnen die jouw opdrachtgever goed uitkomen, je houdt een spreekbeurt, je stuurt een rekening, iedereen happy muv wat blowers.

 

Het alternatief tegen depressies is schijnbaar ook geen pretje, als we dan toch een punt maken van 'bijwerkingen'.....

 

http://www.nu.nl/gezondheid/4074629/radboud-umc-start-project-afbouwen-antidepressiva.html

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat is er een beter medicijn dan een stukje euforie als men een diagnose gesteld krijgt!

 

Power to the people, burn down babylon.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

mooi verhaal, jos en zn kompanen hebben 79 niet nader te noemen wetenschappelijke studies nogmaals bekeken hier hun eigen conclusie uit getrokken die we nu in Nederland als waarheid aan moeten nemen?

 

wie heeft opdracht gegeven tot dit onderzoek en wie financiert het? (belangen?)

 

en cannabis is nogal een breed begrip daar elke plant uniek is met zijn eigen spectrum aan cannabinoide

en deze onderling met elkaar een synergetische werking hebben,

 

ook vind ik het nogal gewaagd wanneer vanuit israel/spanje/amerika toch duidelijk andere conclusies worden getrokken...

 

echt weer iets voor nederland... lekker mis informatie de massa in slingeren, zo komen we nooit van het stigma af..

 

 

je kan er gewoon niet om heen... cannabis kan helpen tegen pijn,depressie,slapeloosheid stress angst

 

snap dat de pillenboeren (bayer etc) dat niet leuk vinden omdat cannabis vele pilletjes zou kunnen vervangen!

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

De herniewde repressie (ook in Spanje) hebben we aan de financiële belangen van de CBD maffia te danken.

 

In bijna geen land ter wereld heet de pharmaceutische lobby zo'n dikke

v

i

ge

r

 

i

 

d

e

a

p

 

!#$ explorer

 

Kut explorer.

 

Nergerns zijn politici zcorrpt als hier wo ik er nog aa oevoegen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja dat geloof ik wel, ik heb al meer dan 2 jaar geen pijnstiller geslikt (behalve toen mijn kies getrokken werd :rtfm: )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Marihuana is een medicijn, zo concluderen wetenschappers in het vooraanstaande Journal of the American Medical Association. Dat schrijft de San Francisco Chronicle.

 

Cannabis, dat al duizenden jaren op medicinale wijze wordt gebruikt, werkt tegen misselijkheid, braken, pijn en spasticiteit, aldus een panel van onderzoekers na een analyse van in totaal 79 studies.

 

Aan de studies deden in totaal 6462 mensen mee. De onderzoekers, waaronder professor Jos Kleijnen, hoogleraar Systematic reviews in health care aan de Universiteit van Maastricht en projectleider van de literatuurstudie, onderzochten het wetenschappelijke bewijs voor de behandeling van verschillende aandoeningen.

 

“Het gebruik van cannabis voor chronische pijn, neuropathische pijn en spasticiteit door multiple sclerose wordt ondersteund door hoogwaardig bewijs,” staat in één van de studies.

 

De onderzoekers klagen over het gebrek aan studies die kwalitatief van een hoog niveau zijn. Dat heeft vooral te maken met het verbod dat in veel landen geldt op cannabis. De Amerikaanse overheid stelt bijvoorbeeld dat cannabis een zeer gevaarlijke drug is die geen medicinale waarde heeft.

 

In de VS zullen dit jaar meer dan 750.000 mensen worden gearresteerd wegens bezit van cannabis. De regering Obama heeft naar schatting 300 miljoen dollar geïnvesteerd in de bestrijding van medicinale cannabis-programma’s. In 35 staten zijn inmiddels wetten aangenomen die het gebruik van medicinale cannabis toestaan.

 

[SFGate]

 

Mag ik een teiltje ... emo24.gif

Edited by Running Water

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het lijkt erop dat na het verdwijnen van cannabis preparaten uit de apotheken pak em beet iets korter dan een eeuw geleden , de westerse samenleving LAST heeft gekregen van allerlei ziektebeelden, varierend van add, tot psychoses

Los van het feit dat moderne landbouwproducten minder bouwstoffen bevatten dan een eeuw geleden , en daardoor ons endocannabidoidensysteem onder druk zetten , is er ook de afname van ingenomen cannabidoiden.(gezonde voeding is op zich voldoende om een goede werking van immuumsysteem te verwachten bij ruim 80% van de mensen, bij de rest van die mensen is toevoegen van PHYTOcannabidoiden toch wel erg raadzaam.)

 

Het lijkt erop dat er langere tijd voor nodig is om de effecten van cannabis inname in statistieken terug te zien.

er zijn onderzoeken gedaan op jamaica waaruit bleek dat in gezinnen waar cannabis geconsumeerd werd( niet alleen roken maar vooral in gerechten verwerkt) de gezinnen gezonder , gelukkiger en beter doorvoed waren. De schoolprestaties van kinderen uit die gezinnen namen toe ten opzochte van gezinnen waar geen cannabis geconsumeerd werd.

De effecten van cannabisgebruik zijn dan met name een a twee generaties later zichtbaar.

 

Er is bekend dat metylgroepen zich aan dna ketens hechten. Zo kan gedrag overerfd worden.

Dit is een mechanisme dat een generatie of later kenbaar wordt.,

Zo vermoed ik ook dat cannabis met dit mechanisme te maken heeft.

Metylgroepen komen bij stress om de hoek kijken , en cannabis verminderd stress.

 

Cannabis helpt tegen ptss, het is tevens een middel dat leert omgaan met pijn ( in plaats van het pur sang te verdoven)

De mechanismen die getriggererd worden in ons lichaam zijn per definitie van medicinale waarde.

Ons immuum systeem is bijvoorbeeld aangestuurd door onze CB receptoren.

Dat is waar cannabis op inhaakt.De cd receptoren zijn onze ingnag van het immuumsysteem.

Hoe het dan gesteld kan worden dat een stof die ons immuumsysteem aan helpt sturen van niet medicinale waarde zou zijn kan alleen maar verklaard worden doordat de persoon die deze uitspraak ooit deed geen enkel verstand heeft van hoe cannabis werkt , noch het menselijk lichaam.

 

Dit soort inhoudelijke kritiek is vaak te verweggelegd voor politici.

Hun onwetendheid uit zich vaak in domme opmerkingen ( ZOals Ard van der Steur , die "persoonlijk wel enjkele mensen kende die van hash en wiet zijn overleden" )

 

[ excuseer , ik kon het niet laten de bekakte domme kant van NL er even bij te halen. Dat jullie qua pegels overvetegenwoordigd zijn in dit land betekent niet dat jullie woord het laatste is. Geachte VVDers, Ik hoop dat u niet in de situatie zal zijn dat uw arts u heeft opgegeven , en Cannabis uw leven zal redden.Die laatste zin mag u interpreteren op de manier die u het meetst kwetsend overkomt]

Edited by MeneerJansen
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Sinds de Industriële Revolutie heeft de mens steeds meer beschikking gekregen over...vrije tijd. Vgoegâh had men geen tijd om depressief te geraken, daar was men te druk voor. Ledigheid is des duivels oorkussen: spreekwoord dat vast uit die tijd stamt.

 

V

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer spuien ze onzin he?

Makkelijk om een plantje af te kraken wat al 5000 jaar deel uitmaakt van onze samenleving,want het plantje zegt toch niks terug he?

Wat meneer Jansen zegt klopt als een bus,want DAT zijn feiten.

Trimbos instituut KAN er alleen negatief commentaar op geven aangezien ze alleen maar negatieve gevallen over de vloer krijgen,en dat slaat over op VVD,CDA en dat soort ruggentuffers die ermee aan de haal gaan van : zie je wel! canna = slecht!

Ignoranusses.......

 

Ik heb nog nooit op korte termijn ge-hallucineerd,of evenwichtsstoornissen gehad..... ik zit verdomme niet aan de absinth...

Pas op!!! je kan een droge mond krijgen! (dan drink je toch wat,ezel)

Wijs mij die wiet aan waarvan je hallucineren gaat,want die lust ik echt wel op een za-avond.......

Duizelig? nog nooit meegemaakt,de mensen om mij heen eveneens niet,dus statistisch gezien klopt hun evaluatie v/d onderzoeken nu al niet en lichten deze charlatans de boel gewoon op voor heel wat euro's.

Edited by Collie Weed

Share this post


Link to post
Share on other sites

De meeste onderzoeken zijn met synthetische orale vormen gedaan & laat nu net zijn dat het oraal niet goed wordt opgenomen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

@jansen

 

als men gewoon af en toe een joint zou roken, zou men ook gewoon wat minder klagen en aanstellen, los van of ze nou wel of niet ergens last van hebben, even alles in relativiteit zetten

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zie de documentaire ''Cancer-The forbidden cures''

en het is meteen weer helemaal duidelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...