Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
GreenIsMyColour

Welk Soort Folie

Recommended Posts

Beste

 

Ik zou graag buiten wiet kweken (voor de eerste keer ooit) en denk dat een serre de kwaliteit en opbrengst alleen maar ten goede zal doen.

Een glazen serre kost helaas heel veel geld en dus heb ik zelf een serre in elkaar geknutseld. Graag zou ik deze bedekken met een folie. Maar welk soort folie is hiervoor het best geschikt? Denkend aan de UV- doorlaatbaarheid en het binnen houden van de warmte?

 

Alvast bedankt

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk niet dat zelf een serre maken het waard is als je er geen ervaring mee hebt. Je kan perfect voor 300 euro een serre kopen met een deftige folie en stevige structuur. Als ik naar de greenspan prijzen kijk is dit het echt niet waard behalve als je misschien liever geen standaardmaten wil, tijd hebt en een serre aan de grotere kant wilt.

 

Maar als je geen stevige structuur hebt, maakt je folie niet veel uit want een of twee stormen kunnen al zwaar uithalen en veel schade veroorzaken. Vanaf het moment dat de folie op enkele plaatsen loskomt zal ze niet lang meegaan. Ik had vorig jaar een goedkope serre met folie van dezelfde structuur als greenspan (waarschijnlijk wel mindere kwaliteit) maar ze heeft niet lang meegegaan door de enkele stormen tijdens de zomer.

Share this post


Link to post
Share on other sites

misschien voor hard plastic kijken? om nou zon -regen op de tent- effect te krijgen..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb zelf een goedkopere versie van plexiglas gebruikt voor mij kas, zelfbouw.

 

Zou hem bouwem voor t leven en er dus wel wat geld in stoppen! Da scheelt stress en gedoe.. mijn eerste kas was een stress bom bij stormen.. ben toen nog eerder vam huis gegaan voor dmg controll.. eind bloei waaide t dak er af..

 

Dus mijn advies, doen t in een keer goed! En houd rekening met ventilatie!

 

Polycarbonaat kan ook prima, goedkoper als nep plexi en redelijk mat. Stevig spul ook!

 

Plantkas heeft een paar mooie verslagen in de outdoor sectie en zelf heb ik 1 afgerond en 1 lopende kweekverslag in een kas.

Highlife houdt er nu 1 bij met een kant en klare kas gehuld in greenspan.

 

Maar mijn eerste kas bouwde ik vooral tegen de rippers die al 2 maal waren langs geweest... vandaar dat mijn nieuwe kas gebouwd als een fort.. met een sloot aan bewegings sensors en andere meuk. Wie deze jonge ript krijgt t zwaar!

 

Excuus zie nu pas da je al reeds een frame gebouwd heb.

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

deze heb ik vorig jaar gehaald werkt goed

 

gallery_40867_16933_1111960.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...