Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

autoflowers

Gewone Potgrond Voor Wietplanten, Moet Kunnen?

Recommended Posts

Omdat ik sterk moet budgeteren en al veel dure potgrond heb aangeschaft (soms 16 euro per 40 liter zak) moet ik nu toch echt overgaan tot de goedkopere potgrond omdat mijn budget geen luxe meer toelaat deze en volgende maand.

 

Het is voor guerrilla outdoor.

 

Bij de growshop zeggen ze natuurlijk dat je echt geen aarde bij het tuincentrum kan kopen voor de kweek. Zou ik zelf natuurlijk ook zeggen als ik een growshop had met een hele grote voorraad dure kokosaarde.

 

Maar heel realistisch gezien? volgens mij moet het best kunnen. Je hebt daar zoveel verschillende soorten aarde en ook pure kokos potgrond bij het tuincentrum (vraag mij soms wel eens af wie daarvan de grootste afnemers zijn) Je hebt daar zoveel keus en er zit ook kwaliteitsaarde tussen. Als ik daar nu gewoon wat wormenmest doorheen meng en batmix, dan moet ik toch een heel eind komen?

 

Bij de jumbo heb je trouwens40 liter zakken van 2 euro met 8 weken voeding, als ik deze nu eens meng met 1 derde kokos, batmix dan moet dat toch goedkomen? Moet nog 11 gaten vullen, kan ik onmogelijk met die dure doen, dus deze oplossing lijkt mij wel oke.?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb vroeger gekweekt met 50% potgrond, 50% tuinaarde van de Gamma en een handje Dolokal. (kalk met magnesium) Nooit problemen mee gehad.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zakje potgrond ik heb goede ervaringen met boerenbond grond.

Handje kalk erbij en handje kippen mest korrel als je hebt!

Eventueel nog cocos

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja het kan maar ik raad het je af,

goede aarde oogst je zoveel makelijkrr zoveel meer

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

De potgrond van de welkoop in 30- en 70literzakken is beter dan de grond uit de growshop zegt men.

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja kan best. Wel even opwaarderen met bijv biotabs of bloed- en beendermeel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

biotabs of b/b-meel is toch niet nodig wanneer je ook voeding geeft bv. A/B en aanvullende zaken

Moestuinaarde van Welkoop kan toch prima? Of niet?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja klopt, was ik vergeten te vermelden zie ik nu. Met die additieven hoe je pas laat in de bloei bij te voeden (soms ook niet).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lig eraan wat je eraf wil halen autos hoef je miss niet bijte voeden,

 

Maar voor normale planten buiten ben je gewoon vanaf week 4 groei aan het voeden. Doe je dat niet krijg je kleine kutplantjes met amper 250 gram eraan.(vorigjaar van 1 plant 760 gram+ gehaald)

 

Iig op rhp keurmerk letten (geloof dat het die was (is alweer een tijdje terug dat ik dit had uitgeplozen)

Edited by Grow Weed
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

K vind 16 euro voor 40 liter ook wel een extreem voorbeeld..

 

Zou het nou echt veel schelen in de prijs of je een gewone light mix koopt a 50 liter of een tuin grondje van 25 liter ofzo? Volgens mij valt het wel mee en lijkt mij de grond nou niet echt iets om op te bezuinigen.

 

Maar voor guerilla kweekje zou k gewoon een monstertje nemen van de aarde die aanwezig is op de spot eventueel beetje verrijken en gaan ... de penwortel schiet toch diep de grond in...

 

Suc6

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook ik vind grond niks om op te bezuinigen maar de universele potgrond van de Welkoop heeft het rhp keurmerk en is gewoon goeie aarde. Het enige wat je hoeft toe te voegen is een beetje perliet en zelfs zonder kan het prima.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Toen mijn vader ooit eens een kweekje deed kan ik mij herinneren dat hij een laag turf in de grond had liggen, daaroverheen aarde en toen hij een keer in de dierentuin was vroeg hij de verzorger of hij olifantenmest mocht meenemen, deze mocht hij meenemen.

Resultaat: de langste plant was 4,3 meter die je al vanaf ver kon zien. 1 purpleboom werd zo'n 3 meter hoog en 2 meter breed was hij wel, daar kwam veel meer dan 1 kilo af. De planten waren enorm. Heeft behalve de mest en turf en waarschijnlijk kalk nooit extra bijgevoed.

 

(de hele zolder hing vol, helaas wel alles meegenomen)

 

Klikt als een heel sterk verhaal maar ik heb de planten destijds zelf nog opgemeten. :)

 

Maar als ik budgetteren wil moet ik dus naar de welkoop voor de universele potgrond?

 

Hier bij het tuincentrum heb je unversele ogrond 4 zakken voor 10 euro30 liter zakken

Florentus langwerkend 40 litr 5,99

Florentus tuinturf 40 liter 5,99

Florentus kokospotgrond 40 liter 6,99

Ecostylocopeat 40 liter 8,29 (groenten en kruiden/zaaien en stekken)

Biologsche tuinaarde40 liter 8.00

 

Kokos kost in de growshop minimaal 12,50

 

Ik heb in zijn totaliteit zo'n 50 euro hiervoor beschikbaar. Maar moet zo'n 300 liter hebben.

 

Uiteraard wil ik kwaliteit maar het zo slim mogelijk inkopen. Dat is niet bij de growshop hier gezien de prijzen van tussen de 12,50 en 16 euro voor een zak canna kokosaarde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ben op zoek naar de potgrond van de welkoop die 2 maal genoemd is in dit topic.

 

https://www.tuincent...g-hoog/pagina/1

 

Staat deze hier tussen?

Nee, hij staat hier op de bovenste rij, de derde van rechts. Deze grond is er in 30- en 70literzakken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

5 voor 10 euro? en dat is gewoon goede grond dus? dan ga ik die halen.

Ik zie ook 2 zakken kokos voor een tientje erbij staan, dan die er dooheen mixen met wat wormen en vleermuizenmest en wat kalk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja die zag ik ook staan, nog niet geprobeerd. Die toevoegingen zijn niet nodig volgens mij, maar kwaad zal het niet kunnen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb ook een hele zooi van die droge compacte cocosblokken gekocht voor 64 cent per stuk bij de action. Deze gooi ik onder in het gat, wacht even tot ze verregend zijn, daarna gooi ik die potgrond van de welkoop eroverheen. Moet geen kwaad kunnen lijkt mij. Er zitten geen schadelijke stoffen in die cocos dus ook geen voeding, dus alleen maar goed. Lijkt me beter zodat de wortels meer speling krijgen omdat het hele taaie kleigrond is op die spot.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik heb nu weer potgrond van de aldi en het gaat super

en geef ze veel water en weinig voeding

ook van de aldi en zie staan al mooi in de bloei

gallery_40867_18278_389237.jpg

gallery_40867_18278_645344.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...