Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

In dit kweekverslag / review van de zaadjes wil ik een opsomming maken van wat ik allemaal heb gebruikt en wat er misschien beter kan volgende keer. Ook zal ik in deze startpost op het einde de behaalde resultaten neerzetten zodat dit goed overzichtelijk blijft. Het topic zal wel tussendoor worden aangevuld met foto's en dergelijke. De kweek is gedaan door een amateur / hobbyist.

 

Na een mislukte eerste kweek vorig jaar onder Chinese led lampen werd het dit jaar tijd om het eens buiten te proberen. Het liefste vergeet ik de kweek van vorig jaar dus bij deze word dit mijn eerste kweek :D. Omdat ik nog niet veel ervaring heb met het kweken van dames heb ik de keuze laten vallen op een autoflower.

 

Na een beetje speurwerk heb ik 5 zaadjes Jack Diesel Express aangeschaft van Positronics. Nergens op internet zijn ook maar enige reviews te vinden van deze zaadjes dus bij deze. Het internet is ten slotte ook bedoeld om informatie te delen :). Ik wil de kweek trouwens zo basis mogelijk houden, gewoon emmertje met grond en water met een beetje voeding en knallen maar in het zonlicht! Geen ph, vocht en weet ik t allemaal voor meters :D

 

In eerste instantie heb ik 3 zaadjes ontkiemd die ook allemaal ontkiemden, de andere twee wil ik gebruiken voor een latere kweek (tweede batch) zodat deze ook later qua maanden afbloeien. Puur om te kijken welk effect dit heeft op de oogst en om te leren van de fouten van de eerste batch.

 

Even op een rijtje wat ik allemaal gebruikt heb:

- 5 zaadjes Jack Diesel Express (3 in de eerste batch en 2 in de tweede batch)

- 3 x 11 liter potten (met onderzetter voor doorlekken bij teveel regen) en 1 x 40 liter pot voor de tweede batch

- Kokos potgrond van de action voor de eerste batch, en kokos gemend met normale potgrond voor de tweede batch (potgrond 70 liter van de welkoop)

- Sproudpads voor het laten groeien van de ontkiemde zaadjes

- Ecostyle Promanal-r (tegen bladluis en ander gespuis)

 

Voeding:

- Kraanwater

- Zonlicht

- Plagron Terra Grow (groei voeding, 4 ml per liter)

- Plagon Alga Bloom (bio bloei voeding, 4 ml per liter)

- Guano Extract (extra bloei voeding voor avontoe, scheutje per liter)

 

gallery_44841_18243_90949.jpg

 

Wat had beter of anders gekund?

- Waarschijnlijk dat ik bij de eerste kweek grotere potten had kunnen gebruiken (25 a 30 liter ipv 11 liter)

- Bij de eerste wortels die door de sproudpad gaan misschien al sneller in de grond kunnen planten zodat zij al aan wortels kan gaan werken ipv wachten op flinke wortelgroei en dan planten in de aarde

- Geen kleine flesjes voeding meer, maar evt grotere verpakkingen van de grow shop, kleine flesjes lijken goedkoop maar met verzending word het in vergelijking met bijvoorbeeld voeding van canna een duur grapje.

 

De eerste kweek (batch)

22-04 zijn de zaadjes tussen de watjes gelegd om te ontkiemen, deze kwamen al snel uit en zijn in de sproudpads geplant. Foto van de tweede kweek!

 

gallery_44841_18243_52335.jpg

 

25-04 de zaailingen komen eens kijken naar het licht wat hun in de oogjes schijnt, de sproudpads liggen in een badje met water en groeivoeding

 

gallery_44841_18243_11322.jpg

 

29-04 de eerste wortels beginnen uit de sproudpad te groeien

gallery_44841_18243_95652.jpg

 

 

07-05 de wortels komen nu wel flink door de sproudpad heen, de dames hadden al in de grond mogen zitten

gallery_44841_18243_219178.jpg

 

08-05 eindelijk zitten ze dan in de heerlijke kokos grond, kijk ze eens genieten! Een dame is extra in het bakje blijven zitten gewoon om te kijken wat het met haar doet.

gallery_44841_18243_214390.jpg

 

15-05 nu zitten alle drie de dames in de volle grond, opmerkelijk genoeg in de dame die als laatste erbij is gekomen anders qua bladvorming en is uiteindelijk ook niet groot geworden. Lijkt uberhaupt wel op een ander soort?

gallery_44841_18243_272228.jpg

 

23-05 ze groeien lekker!

 

gallery_44841_18243_74365.jpg

 

08-06 hier staan de drie dames naast elkaar, de meest rechtse heeft het langste in badje gezeten en blijft achter qua groei, maar is wel als eerste in de bloei en heeft ook andere bladeren enz

gallery_44841_18243_230812.jpg

 

Hieronder deze speciale dame in de bloei :D Na ongeveer 5 weken groeien, autoflowers zouden snelbloeiers zijn?

gallery_44841_18243_135982.jpg

 

14-06 & 15-06 De drie dames en de drie toppen die in de bloei staan, 2 toppen zijn vrijwel hetzelfde alleen die andere is afwijkend.

 

gallery_44841_18243_5055.jpg

 

gallery_44841_18243_38846.jpg

 

gallery_44841_18243_28747.jpg

 

gallery_44841_18243_97369.jpg

 

De eerste kweek is nog steeds bezig en zullen updates van volgen :)

 

Tweede kweek!

 

Omdat er van de 5 zaadjes in de eerste kweek maar drie gebruikt zijn, zijn nu de andere twee aan de beurt. De zaadjes tussen natte watjes en ontkiemen maar! Helaas is er maar een ontkiemd, geen probleem dan krijgt zij gewoon de volle aandacht :D

 

11-06 is deze ontkiemt

 

13-06 zit ze in de sproudpad

gallery_44841_18243_85386.jpg

 

16-06 zit ze in de aarde (40 liter emmer, 30 liter aarde kokos gemixt met potgrond) isn't she cute?

gallery_44841_18243_247952.jpg

 

De tweede kweek is net begonnen, dus er komen nog genoeg updates!

 

Mochten er vragen zijn of opmerkingen, voel je vrij! :D

 

Mocht je meer foto's willen bekijken kun je in dit album kijken: http://www.wietforum...diesel-express/

Edited by classic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het was de bedoeling om de topjes even op de foto te zetten maar dankzij de wind en niet geweldig veel zonlicht zojuist komt dit in het weekend wel :)

Toch even wat leuke foto's om te genieten:

 

17-6

gallery_44841_18243_9549.jpg

 

gallery_44841_18243_136620.jpg

 

gallery_44841_18243_117168.jpg

 

gallery_44841_18243_202005.jpg

 

Ik verwacht trouwens pas over een weekje of 4 a 5 te kunnen oogsten, dus laat maar groeien! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zien er mooi uit, hoor. Blijft opmerkelijk hoe sterk je drie planten verschillen...

 

Ik zat wel met een vraag: waarom groeivoeding geven aan je zaailingen? De kleintjes hebben juist een medium zonder mest nodig. Aan de andere kant doen ze het goed, dus zo erg was het duidelijk niet. Autoflowers worden in principe ook niet graag overgepot, daarom laten de meesten ze in hun definitieve pot ontkiemen, bij voorkeur in een kleine hoeveelheid (voedselarme) stekgrond.

 

Enfin, dat kan je een volgende keer proberen. Succes!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt voor je reactie Zindrin! Op de verpakking van de voeding staat dat je het al vanaf het ontkiemen kunt toevoegen, ik heb natuurlijk in beperkte maten dit steeds bij het water toegevoegd want jonge plantjes weten inderdaad niet goed wat ze met al die voeding aan moeten :D

 

Met dat ontkiemen in de uiteindelijke pot is inderdaad een goede tip, al moet ik wel erbij zeggen dat ik de zaadjes / plantjes graag in de gaten houd tijdens het groeien. Dat de plantjes zo van elkaar verschillen is inderdaad frappant, misschien komt dit omdat deze kruising nog niet zo lang op de markt is o.i.d.

Ik kwam er tijdens de eerste kweek al achter dat de potten te klein waren, maar omdat ze overpotten niet prettig vinden heb ik ze niet overgepot.

 

Bedankt voor de tips en ik hou jullie op de hoogte :)

Edited by classic
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gisteren nog een aantal foto's geschoten met de dames, vooral van de toppen. Blijft genieten! :D Helaas vandaag alleen maar regen, dus de dames staan even onder het afdak tot morgen en dan mogen ze weer gaan shinen in de zon. Op de laatste foto zie je de laatst gezaaide jonge dame staan, deze gaat ook goed vooruit.

 

gallery_44841_18243_125163.jpg

 

gallery_44841_18243_206011.jpg

 

gallery_44841_18243_62218.jpg

 

gallery_44841_18243_168401.jpg

 

gallery_44841_18243_38254.jpg

 

gallery_44841_18243_119139.jpg

 

gallery_44841_18243_264859.jpg

 

Groetjes en tot de volgende update!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tijd voor weer een update? Bij de grootste plant zie je mooi 4 takken vol met toppen onderaan allemaal dezelfde kant op groeien en begint erg veel bladeren te krijgen. Alleen heeft deze last van overbevoeding? (verbrande uiteindes van de blaadjes) de andere twee gaan ook erg lekker en krijgen gewoon dezelfde voeding. De kleinste van de zussen is al het verste met bloeien, iemand enig idee hoeveel weekjes zij nog moet? Deze staat nu ong 3 weken in de bloei, ik gok zelf op nog een weekje of 3 a 4?

De nieuwste dame is ook al goed aan het groeien :) Foto time!!

 

Heb even gespeeld met de sluiterstijd, lekker blote topjes fotograferen :D

 

Ons jongste:

gallery_44841_18243_296490.jpg

 

Medium en groot:

gallery_44841_18243_177627.jpg

 

Top van de grote plant:

gallery_44841_18243_383990.jpg

 

Vier takken met toppen naast elkaar van de grote plant:

gallery_44841_18243_142630.jpg

 

Uiteinde van de blaadjes verbranden een beetje van de grote plant:

gallery_44841_18243_235091.jpg

 

#genieten en laat maar groeien! :D

gallery_44841_18243_136903.jpg

 

Het begint al een beetje te sneeuwen:

gallery_44841_18243_205000.jpg

 

Top van het kleine plantje:

gallery_44841_18243_234023.jpg

 

Hele dichte toppen maakt die kleine:

gallery_44841_18243_67583.jpg

 

gallery_44841_18243_147505.jpg

 

Groetjes en laat maar weten wat jullie er van vinden! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik leuk :likken:

THC aanmaak al volop bezig! Toppie

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vind ik leuk :likken:

THC aanmaak al volop bezig! Toppie

 

Hoelang zou jij ze nog geven voordat ze klaar zijn?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is weer tijd voor een update van de dames, hopelijk gaan ze niet teveel lijden onder het hete weer komende tijd. Gewoon genoeg drinken geven en laat ze maar lekker shinen in de zon! Laat die toppen maar groeien!! :D

 

De jongste telg groeit ook gestaag, dagelijks zie je toch wel vorderingen.

gallery_44841_18243_103199.jpg

 

Ons kleinste:

gallery_44841_18243_3751.jpg

 

gallery_44841_18243_273407.jpg

 

gallery_44841_18243_180966.jpg

 

Ons grootste, eerste foto zonder flits:

 

gallery_44841_18243_45586.jpg

 

Met flits, zo zie je ook de toppen :)

gallery_44841_18243_257706.jpg

 

gallery_44841_18243_277642.jpg

 

Groeien groeien groeien!! Ik zing het de hele dag voor ze :D

 

gallery_44841_18243_334863.jpg

 

gallery_44841_18243_256134.jpg

 

De middelste:

gallery_44841_18243_125773.jpg

 

gallery_44841_18243_384356.jpg

 

gallery_44841_18243_267211.jpg

 

Ciao Classic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat begint er al op te lijken!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankzij het goede warme weer de afgelopen dagen waaronder de dames niet hebben geleden zijn de haartjes van een twee tal takjes al volledig bruin geworden. Deze takjes heb ik afgeknipt en ze hangen te drogen, dus over ongeveer een week kan er een smaaktest plaatsvinden :D Geduld geduld.. de rest van de planten zal ook komende week hopelijk afbloeien, ben al bezig met ze te spoelen met water. De tweede kweek gaat ook goed vooruit.

Even een snelle foto gemaakt met de telefoon van een takje.

 

gallery_44841_18243_84184.jpg

 

Ciao!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haartjes zeggen nix buiten.. 2 weken bloei en je ken ze al hebben..

 

Vind je toppen er nog niet rijp uitzien..

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dankzij het goede warme weer de afgelopen dagen waaronder de dames niet hebben geleden zijn de haartjes van een twee tal takjes al volledig bruin geworden.

 

hoi,

de kleur van de haartjes zegd niet veel over hoe rijp je toppen zijn. het is de kleur van de trichomes die je moet bekijken. pas als deze milky/amber van kleur zijn is je wiet echt rijp.

 

gallery_25757_18144_5161.jpg

 

vind de toppen die je eraf hebt gehaald ook nog lang niet rijp eruit zien. maar goed, alles kan niets moet he?

succes verder!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Door de felle zon van afgelopen dagen verkleuren de haartjes ook bruin, dit zegt dus idd niets over het oogstrijp zijn van je plantje(s)...trichome-check is the only way...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij is halverwege ongeveer nu.. FF terug gescrold en je 1e dame ging in de 1e week van juni in bloei. We zijn nu 4 weken verder..

Maar oogsten kan altijd.. Is inderdaad maar net wat je wilt.

Edited by HighLife

Share this post


Link to post
Share on other sites

Haartjes zeggen nix buiten.. 2 weken bloei en je ken ze al hebben..

 

Vind je toppen er nog niet rijp uitzien..

 

Ben blij dat jullie reageren en dat ik maar twee takjes om te proberen heb geknipt, haha gelukkig niet de hele plantjes ondersteboven gehangen. Ben gister weer gelijk gaan knallen met voeding en hou inderdaad gewoon mijn verwachting qua weken aan. Over ongeveer 3 a 4 weken wil ik gaan oogsten, en nu ga ik de trichomes in de gaten houden! :D En nog eens veel over lezen. Thnx voor de reply!

 

mooie planten

 

Thnx! :D

 

Dankzij het goede warme weer de afgelopen dagen waaronder de dames niet hebben geleden zijn de haartjes van een twee tal takjes al volledig bruin geworden.

 

hoi,

de kleur van de haartjes zegd niet veel over hoe rijp je toppen zijn. het is de kleur van de trichomes die je moet bekijken. pas als deze milky/amber van kleur zijn is je wiet echt rijp.

 

gallery_25757_18144_5161.jpg

 

vind de toppen die je eraf hebt gehaald ook nog lang niet rijp eruit zien. maar goed, alles kan niets moet he?

succes verder!

 

 

Hey woot, thnx voor je afbeelding! Heb hem hier al eens vaker voorbij zien komen maar snapte niks van die trichomes, heb zojuist naar de plant gekeken en zag ze nu zitten. Ik heb het altijd sneeuw genoemd :whistling Ik ga me nog eens goed inlezen over hoe je het beste kunt kijken en ervaringen met het oogsten aan de hand van kijken naar de trichomes. Thnx!

 

Door de felle zon van afgelopen dagen verkleuren de haartjes ook bruin, dit zegt dus idd niets over het oogstrijp zijn van je plantje(s)...trichome-check is the only way...

 

Jep i will! Thnx iig! Op internet vindt je zoveel verschillende info.. wat moet je wel en niet geloven :D

 

Hij is halverwege ongeveer nu.. FF terug gescrold en je 1e dame ging in de 1e week van juni in bloei. We zijn nu 4 weken verder..

Maar oogsten kan altijd.. Is inderdaad maar net wat je wilt.

 

Ja ben eens benieuwd hoe deze mini topjes smaken maar het zal niet super zijn. Ik heb de voeding weer op knallen gezet dus laat ze weer flink doorbloeien. Ik hou jullie op de hoogte! :)

 

Grtz Classic

Share this post


Link to post
Share on other sites

Weer even een update'je, het heeft geregent vandaag en hopelijk geen top rot binnekort. Maar voor de planten is het altijd wel even lekker onder de douche gestaan te hebben volgensmij. Nog even een aantal foto's geschoten van de dames en vooral van de toppen. De jongste krijgt al kleine haartjes bij de oksels maar hopelijk dat het eerst nog een scheut groei geeft! Hierbij de foto's, altijd lekker die toppen toch?? Foto's zijn minder verkleind als normaal. Op de foto's kun je de trichomes ook best goed zien toch? Geen vergrootglas nodig op deze manier :D Ik ga nu trouwens om de dag water geven aan de bloeiers en enkel de bio bloeivoeding zonder de vleesmuizen mest :D Hopelijk blijven de gele bladeren dan uit, of zouden ze juist meer voeding nodig hebben? Enkel de grote plant heeft gele bladeren na het wateren.

 

gallery_44841_18243_286005.jpg

 

gallery_44841_18243_232139.jpg

 

gallery_44841_18243_493431.jpg

 

gallery_44841_18243_730435.jpg

 

gallery_44841_18243_79042.jpg

 

gallery_44841_18243_432733.jpg

 

gallery_44841_18243_636737.jpg

 

gallery_44841_18243_585162.jpg

 

gallery_44841_18243_532245.jpg

 

Ons jongste:

 

gallery_44841_18243_86101.jpg

 

gallery_44841_18243_90876.jpg

 

gallery_44841_18243_581908.jpg

 

gallery_44841_18243_298048.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

als je wil kan ik wel ff dagje vrij maken kom ik ff fijn proeven bij je :likken:

 

jij gaat lekker :punk:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Even een update, ze staan nu ongeveer 5 weken in de bloei en de grootste begint flink te vergelen. Althans de normale bladeren, de toppen helemaal niet. Ik geef rustig water om de dag ongeveer en de bladeren hangen niet slap. Onderin de pot zitten gaatjes mocht het teveel water zijn. De anderen hebben helemaal geen verkleuring maar zijn ook wat kleiner qua formaat en de dosering is hetzelfde bij elke plant.

 

Dus hierbij mijn vraag, wat is hier ''waarschijnlijk'' aan de hand? Ik weet het, verkleuring kan vele oorzaken hebben..

 

Trouwens ons kleinste gaat errug hard, ze is al groter dan de kleinste bloeier.

 

 

gallery_44841_18243_962104.jpg

 

Groetjes Classic!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik denk dat het door het weer komt.

Vorige week 30graden+ en gisteren( donderdag) 15 graden overdag.

Zal niet veel kwaat kunnen alleen opletten op rot.

Groeten aantjes.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik onderga ongeveer hetzelfde probleem.

Toch ben ik tot de conclusie gekomen dat (bij mij) het gaat om te weinig water !

 

Ook zeg je om de dag te bewateren.. Het is een redelijke kleine pot, en ook nog zwart. Dus warmt lekker op overdag en verdampt ook meer. Ook worden je wortels heel heet.

Maar bij mij worden de wortels niet heet en toch zit ik met het zelfde probleem.. Ik denk echt te weinig water. Dus nu geef ik zelf even wat meer en hopen dat het niet uitbreiden zal. Die gele bladeren zullen niet meer bijtrekken, die zijn al te ver heen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@Aantjes en @Highlife

 

Thanks mannen ik denk inderdaad dat deze dame iets te weinig te drinken heeft gekregen met deze warme dagen. Al moet ik wel zeggen dat deze gele bladeren echt in de laatste twee dagen zijn gekomen. Heb zojuist even aan de aarde gevoeld en die was kurk droog, oops. Gelijk water gegeven met een beetje voeding, er ging met gemak 2,5 liter water bij :D Aan de onderkant in het doorlekbakje werd het ook een beetje vochtig dus voor mij het teken dat de aarde weer verzadigd is qua vocht.

 

Ik ben trouwens om de dag gaan water geven omdat ik laatst het vermoeden had dat ik teveel water gaf. Maar inderdaad met een zwarte pot in de volle zon kan daar binnen in die aarde nogal wat water verbruikt worden. Misschien morgen de potten even inwikkelen met aluminium folie om het zonlicht te weerkaatsen.

 

En daarbij is het op deze manier ook te verklaren waarom de bladeren geel zijn en de toppen niet. Als de plant in de bloei staat dan doet hij alles eraan om zich te kunnen voortplanten toch? Dus als hij geen nattigheid meer voelt spreekt hij zijn reserves (de bladeren) aan. Van de bladeren verwacht in niet meer te herstellen, ik zal wachten tot ze er vanaf vallen.

 

Nogmaals bedankt heren voor de snelle reactie en zo zie je maar weer, we leren elke dag weer meer!

 

Groetjes Classic

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...