Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

De Zaak Johan Van Laarhoven.

Recommended Posts

Op 9 april 2015:

 

In het kader van een al vier jaar lopend grootschalig onderzoek naar het witwassen van drugsgeld, hennephandel en belastingfraude heeft de Brabantse politie vanmiddag op Schiphol een 60-jarige in Luxemburg kantoorhoudende advocaat aangehouden.

De in België geboren advocaat Clive Walter G. wordt ervan verdacht dat hij Brabantse coffeeshops jarenlang als financieel adviseur ter wille is geweest bij het naar het buitenland wegsluizen van zwarte inkomsten uit hasjhandel. Hij zou volgens het Openbaar Ministerie in Breda de eigenaars van The Grass Company – die al zo’n dertig jaar vier coffeeshops in Tilburg en Den Bosch exploiteren – geadviseerd hebben hoe ze hun jaarlijkse miljoenenomzetten via bedrijven en banken in Luxemburg, Cyprus, Singapore en Engeland uiteindelijk voornamelijk in Thailand konden investeren.

 

Meer...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Net ff de laatste linkjes bekeken en gelezen maar het is SCHANDALIG wat hier gebeurd.

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ Capo:

 

Afgesproken is nu dat Thailand Van Laarhoven alleen zal vervolgen voor het witwassen van drugsgelden op Thais grondgebied.

De andere verdenking – het leiden van de criminele organisatie – wordt in Nederland strafrechtelijk afgehandeld.

 

As part of that investigation, officials were given the green light to sequester property and cash amounting to some €24m, much of which they believe had been invested in Thailand.

 

Read more at DutchNews.nl: Dutch cannabis cafe boss jailed for 103 years in Thailand http://www.dutchnews.nl/news/archives/2015/11/dutch-cannabis-cafe-boss-jailed-for-103-years-in-thailand/

As part of that investigation, officials were given the green light to sequester property and cash amounting to some €24m, much of which they believe had been invested in Thailand.

 

Read more at DutchNews.nl: Dutch cannabis cafe boss jailed for 103 years in Thailand http://www.dutchnews.nl/news/archives/2015/11/dutch-cannabis-cafe-boss-jailed-for-103-years-in-thailand/

Share this post


Link to post
Share on other sites

Grote vraag is natuurlijk of het geld dat in Nederland verdiend is witgewassen is in Thailand.Het zal niet de eerste keer zijn dat de Nederlandse overheid een smerige truuk uithaald met 1 van zijn onderdanen.Volgens Rutte word je van het roken van wiet al vroeg dement & het verlaagt je IQ.Dacht altijd dat de TV daarvan de oorzaak was.:popcorn:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ze zeggen ook dat je van rukken doof wordt maar er is toch echt niks mis met mn gehoor. :D

Edited by Fl13r3flu1t3r
  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zuur, Heel erg zuur. Ik hoop dat het hoger beroep een goede uitkomst heeft.

Edited by Rockfort

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik vind dit zo erg voor hem en zijn familie... Dit is echt niet normaal meer hoe de Nederlandse overheid zijn eigen burgers zo hard naait en leugens verspreid aan een Thailand waar mensenrechten niet gelden. Johan zal linksom of rechtsom kapot moeten was er besproken...

 

Een Thailand heeft hier allemaal geen boodschap aan. Een "crimineel" meer of minder in een cel boeit ze niet.. Enigste wat ze niet willen is gezichtverlies door hem vrij te laten. Dit wist de Nederlandse justitie maar al te goed en hebben hier goed gebruik van gemaakt.

 

 

Zo zie je maar weer beste mensen.. Nederland zal al je zuurverdiende geld terug willen. Ook al heb je er belasting over betaald.

 

Nederland is een modernere variant van Noord Korea..

 

Vluchtelingen : Europa is vrijheid en land of opportunities?

 

Welkom in het westen! Moderne variant van dictatuur.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is de fucking limit. Zoals ik al eens geschreven heb, is Johan niet Jezus, maar dat mag geen reden zijn, omdat je in Nederland niet kunt bewijzen dat hij zwart geld heeft wit gewassen, hem, uit wraak, in een Thaise cel van 45 vierkante meter met 50 man te manipuleren.

Als je hem wilt veroordelen dan doe je dat voor een Nederlandse rechtbank.

Zijn vrouw, die nergens iets mee te maken heeft wordt veroordeelt tot 68 jaar, waarvan ze 12 moet zitten.

 

De officier Charles van der Voort, die hier voor verantwoordelijk is, dient met naam en rugnummer aan de schandpaal te worden genageld. Het getuigt van een naar 'ontbinding riekende mentaliteit'.

 

Essentieel is in deze is de handelswijze van het OM, dat steeds meer een partij op zich begint te worden. Bij mijn proces hebben de rechters dit ook onderkend en hun een gevoelige tik over de neus gegeven.

Het is een zeer gevaarlijke ontwikkeling en een ondermijning van de democratische rechtstaat. De opmaat voor een politiestaat.

De regering moet onmiddelijk stappen ondernemen om deze mensen uit hun, door het OM bewust gecrëerde benarde situatie, te bevrijden.

 

Ik heb geregeld contact met Johan en z'n familie en ga hier dan ook volledig van over mijn nek en kan er ontzettend kwaad om worden.

 

Uitspraak van Rutte, kort geleden; Van cannabis gaat je IQ achteruit en je wordt jong dement. We gaan het nooit legaliseren!,

Terwijl nb. 15 jaar geleden al is bewezen, dat wiet een gunstig effect heeft bij dementie.

Het is wel duidelijk wiens belangen hier worden gedient.

 

Zie voor meer informatie;

http://www.voc-nederland.org/2015/11/tilburgse-coffeeshop-pionier-johan-van-laarhoven-krijgt-in-thailand-103-jaar-celstraf/

 

Gerard Spong: Nederland stuurde bewust aan op dit proces.

http://www.voc-nederland.org/2015/11/gerard-spong-nederland-stuurde-aan-op-proces-johan-van-laarhoven/

 

VOC lanceert campagne;'Justice voor Johan van Laarhoven'

http://www.voc-nederland.org/2015/11/voc-lanceert-campagne-justice-for-johan/

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mijn vaders vriendin die is thais, En die zegt dat in thailand als je van de 103 jaar 20 jaar moet zitten. en je werkt gewoon het hele process dat je moet zitten mee. Dan ben je er met 5-10 jaar uit. Dat geldt weliswaar alleen voor buitelanders die druk blijven zetten via eigen land. Omdat dit veel geld kost doen ze dan meestal een vervroegde vrijlating.

Edited by Dirkieto

Share this post


Link to post
Share on other sites

Johnny_Sack -Lekker zeiken op zo'n overheid, lekker makkelijk. Moet je maar niet in zo'n land met zo'n overheid gaan wonen.

 

Niet echt slim zo'n opmerking. Het lijkt mij verstandig dat je je eerst eens verdiept in deze zaak,voordat je met zo'n commentaar komt.

Zijn vrouw is een Thaise.

Hij wordt door justitie op oneigenlijke gronden de grond in geboord. Ze hebben hem in Nederland helemaal niets kunnen maken. Hij heeft geen strafblad en heeft altijd keurig belasting betaald. Dus hebben ze (het O.M.) de autoriteiten in Thailand van valse informatie voorzien om hem een hak te kunnen zetten. Zoooo onder de maat.

 

In feite doen ze bij mij hetzelfde.

Platvloerse wraak!

 

Waar hij wel wat aan heeft is , dat wij hem massaal een opbeurend kaartje sturen.

 

Bangkok Remand Prison

Ngamvongvan Road, Chatuchak

Bangkok 10900

Thailand

ga ik zeker doen, mijn steun heeft hij, het moet maar eens stoppen om ons te behandelen als criminelen!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Precies! Wij eisen respect.

Er kan gewoon op basis van wederzijds respect een dialoog met ons, 800.000 volwassen cannabisconsumenten, worden gevoerd. Het is pure onderdrukking, gebaseerd op een calvinistisch moreel oordeel, dat wij zo denigrerend tegemoet worden getreden.

 

Daar komt altijd nog bij, dat alle drugsproblematiek tezamen slechts een marginaal verschijnsel t.o.v de alcoholproblematiek is.

 

Het is nu inderdaad zaak Johan massaal een kaartje of briefje te sturen. Ook om daarmee te illustreren dat we de handelswijze van het OM en de Nedelandsde regering zwaar onder de maat vinden, om het maar zwak uit te drukken.

 

Schrijnend in tegenstelling tot het verpletterende nieuws van eergisteren is de verheugende uitspraak van de Hoge Raad In de zaak tegen de Grass Compagny- http://www.voc-nederland.org/2015/11/ook-in-hoger-beroep-rechterlijk-pardon-voor-bevoorrading-coffeeshops-the-grass-company/

Share this post


Link to post
Share on other sites

 

Daar komt altijd nog bij, dat alle drugsproblematiek tezamen slechts een marginaal verschijnsel t.o.v de alcoholproblematiek is.

 

 

erg slecht argument altijd, alcoholproblematiek kan juist een reden zijn om drugs te verbieden; verbied het voordat het volledig sociaal geaccepteerd en ingeburgerd raakt, want daarna kan het niet meer.

 

 

persoonlijk ben ik voor legalisatie van alle drugs :)

(hooguit wat restricties voor opiaten en base c)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Waar het omgaat , in deze, is het hanterern van de dubbele moraal.

Ik ben ook voor legalisatie van alle drugs. Dat maak je zelf wel uit. Wat belangrijk is, is goede objectieve voorlichting en het recht op zelfbeschikking.

Het criterium is altijd dat je een ander niet met je drugsconsumptie tot last moet zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Juist en daar hoort blowen op straat dan zeer zeker niet bij ondanks dat het misschien wel lekker ruikt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dan kan je het ook doortrekken naar autorijden.Al die uitlaatgasvervuiling moet ook een ander niet tot last zijn, maar ja het gebeurt wel & zo kunnen we nog meer voorbeelden opnoemen.Alcohol is geen wiet & wiet is geen alcohol.

Grote voorbeeld is Woodstock 1969 & Woodstock 1999.Bij deze laatste was er een geweldexplosie door overconsumptie van alcohol, terwijl wiet niet te krijgen was.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Auto,s zijn niet meer weg te denken uit het straat beeld, we kunnen niet meer zonder terwijl je dat jointje echt niet buiten aan hoeft te steken maar goed dat is schijnbaar onmogelijk uit te leggen dus laat ik het hier bij.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je begrijpt niet wat ik bedoel.Auto's zijn idd niet uit de samenleving weg te denken, maar de vervuiling die ermee gepaard gaat heeft wel strekkende gevolgen.Met die joint op straat ga je dan van een mug een olifant maken mbt de gezondheid & je kan het gebruik wel naar darkrooms gaan verbannen, maar wat voor maatschappij hou je dan over, volgens mij een hele enge.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mocht je de niet de onbedwingbare lust kunnen onderdrukken om Johan een brief of een kaartje te sturen dan is hier zijn adres, even als dat van zijn vrouw Toekta- http://www.justiceforjohan.nl/#contact

 

Hier staat ook het adres van Buitenlandse Zaken en de Nederlandse ambassade in Thailand vermeld. Je kan hier dus ook bv. een pittige kritsche brief naar toe kunnensturen

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede ik snap je steun aan deze man en vrouw,maar denk nou niet dat een pittige kritsche brief iets maar dan ook maar iets zal gaan doen !!

Als hier de hele samenleving staat te trillen ivm asielopvang etc . drukken ze het gewoon door,laat staan in een land waar corruptie hoogtij viert en dan is het nog maar een brief,die beland direct in de prullenbak.

Dhr laarhoven en zijn vrouw zijn waarschijnlijk gewoon de sjaak.

Laten we hopen dat er een hel bestaat voor de mensen (als je zo al kan noemen)die dit mogelijk en opzettelijk gedaan hebben.

Dit is mijn ogen gewoon moord.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is maar een suggestie en wat jij zegt is natuurlijk een belangrijk aspect. Maar desalniettemin kun je soms toch meer bereiken dan dat je vermoedt.

Zie bv. mijn geval. Ondanks dat ik het OM frontaal heb aangevallen op hun handelswijze en velen zeiden je gaat op je bek, heb ik toch succes weten te behalen en is het OM in feite terecht gewezen.

Je moet wel absoluut geloven in wat je doet en...... eendracht maakt macht!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kees zegt:

 

Overigens is het wel zo dat het Nederlandse gedoogbeleid tot doel heeft om gebruikers te kunnen laten gebruiken. Niet om coffeeshophouders multi-miljonair te laten worden. Als hier “netjes belasting was afgedragen” lijkt het onwaarschijnlijk dat zulke winsten mogelijk zijn. Wenselijk is dat zeker niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...