Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
WinterWolf

Bamboe Als Ondersteuning

Recommended Posts

Hoi beste luitjes,

 

Heb een klein vraagje met het gebruik van bamboe als ondersteuning. Even korte inleiding. Enkele weken geleden werden er enkele Automazar DutchPassion zaadjes ontkiemd, staan nu al een tijdje netjes in volle grond. Doen het goed, enkel wat gaatjes in enkele blaadjes door een ongediertje. Zonde, maar dat probleem weet ik wel op te lossen.

 

Plantjes staan mooi rechtop en zijn stevig, maar uit ervaring weet ik dat er in de zomer wel eens een hevige storm kan opsteken en als er dan een dikke top aan hangt... wel hoge bomen vangen veel wind. Dus heb er nu wat bamboe tegen gezet en opgebonden zodat ze wat ondersteuning krijgen. Mijn vraag is in hoeverre dit de groei en bloei van de plant gaat beïnvloeden. Kan het zijn dat de plant langs de zijde van de bamboe geen top gaat ontwikkelen omdat ze "geen plaats" heeft zeg maar? Of komt dit allemaal goed.

 

Weet wel dat het slimmer is om de bamboe er van in het begin bij te zetten om de wortels niet te verstoren maar zo is het nu eenmaal.

 

Groetjes,

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het bamboe is een goed idee om nu te doen. Heb ik ook.

 

Maar... ik heb ze nog niet vast gemaakt. Laat ze nu nog maar ff doorwaaien.

Door dat bewegen worden de stengels sterk.

 

Als er dan zwaar weer wordt voorspeld -ik kan je weeronline.nl aanraden- dan hoef je geen bamboestokken meer in de grond te steken en je wortels te beschadigen en enkel met een paar tie-ripjes de tuin in...

 

Easy.

Edited by Mitsz van der Kamp

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed om Mitz weer te zien!

 

Maar ik deel die mening van die dikke takken niet helemaal. Een beetje bewegen is prima, maar als ze al ergens staan waar ze veel wind vangen, dan gaat vroegtijdig steunen positief doorwegen in je eindresultaat, vooral met een autoflower.

 

Bij grote planten vind ik bamboe helemaal niks. Gewoon zo'n rondje maken van gaas om je planten heen zodat ze er doorheen kunnen groeien tijdens de strek. Veel makkelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bij mij zijn er al zo'n 5 planten omgewaaid, wordt hoog tijd voor bamboestokken bij het tuincentrum voordat ik de andere ook verlies, een omgewaaide plant valt vaak niets meer aan te redden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

bij mij staat het ook vol bambou momenteel

 

werkt gewoon goed ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...