Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

CrystalClear

Kweektent Mini Compleet?

Recommended Posts

Hallo medekwekers,

 

Ik zit er al een tijd aan te denken om een grow box voor thuis te kopen. Een die niet al te groot is, niet te ingewikkeld en al helemaal niet zorgwekkend veel stroom gaat gebruiken (Aangezien ik nog thuis woon).

 

Toevallig kwam ik op deze tent via een andere gebruiker en wou graag jullie meningen erover hebben.

 

Het gaat om de: De hobby mini 30x30x60 (http://www.organicearth.eu/kweektent-mini-compleet-p-5499.html mocht je zelf willen kijken )

 

Mijn vragen zijn;

 

Kan ik hier in een plantje(s) groeien & bloeien?

Zo ja, wat voor soorten (dacht zelf aan autoflower) maar misschien hebben jullie hier andere gedachtens over?

 

Welk afvoer systeem zou goed passen bij deze maat en is een koolstof filter nodig? ( ik sluit de afvoer aan op een pijp die de lucht boven het huis naast de schoorsteen de lucht in laat?

 

Andere opmerkingen of commentaar zijn zeker welkom!

 

Mvg Crystal

Share this post


Link to post
Share on other sites

zo klein zo ik niet eens proberen..

 

60x60 ander verhaal

Share this post


Link to post
Share on other sites

Is echt een no no. Heb 176 en dat is nog te klein eigenlijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Onze inmiddels gebande Elmo kweekte in een 30x30x60 tentje...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik loop wat achter/ wist niet eens dat elmo geband was

 

ik denk dat het wel zou kunnen , maar dan moet je wel van enorm goede huize komen

 

ik mis heel veel spulletjes in deze set up

zoals:

-pc ventilatoren+voeding voor evenredige luchtmenging in de tent

2 x thermometer (voor wortelzone en voor bladerdek)

1x hygrometer

verwarmingsmat

lekbak

 

ik zou meer wattage erboven hangen (met tl buisjes heb je niet snel teveel wattage)

 

luister naar de mensen die met deze spullen gedraaid hebben, ze kunnen vrij goed inschatten of een beginner prettig met een set kan werken

Share this post


Link to post
Share on other sites

In het totaalpakket staat er een 2x36w neon setje, maar deze is 50cm lang....

 

Die kan er zelfs niet in :huh:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Formaat schoenendoos :(

 

K zou dr iig niet aan gaan beginnen.. maarja pc grows staan dr ook op t forum ...

 

Maar kan je joet gewoon een keukenkastje of andere kast ombouwen ? Afzuigertje erin T neon setje ... en gaannnnnn

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alles kan maar je dames kort houden en de temp ok houden in een schoenen doos is echt wel een uitdaging.

Share this post


Link to post
Share on other sites

30x30x60 zal indd zo goed als onmogelijk worden om in zo'n klein kastje iets bruikbaars uit te halen

 

Mijn voorgroei kast was een oude pc server die wss 2x zo diep is en 40 cm hoger ..... 5 tl lampen erboven

Kastje groeide ik vol in een maand /maand en half voor groeien zou ik hem nooit gebruiken wegens de zeer beperkte ruimte

 

Kijk eens naar een dr60 serie ook niet groot kwa voetafdruk 60x60 maar wel een 170 cm hoogte (klinkt veel,lijkt veel maar heb er al meerdere malen hoogte problemen in gehad ....)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga voor 2 meter hoog die ga je echt nodig hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

...om louter in te (voor)groeien, of het in stand houden van stekjes tijdens de bloeiperiode van "de rest" zou het wmb. afdoende kunnen zijn...

 

In dat geval is een (koolstof) filter nauwlijks nodig, doch wel aan te raden. (zelf vind ik enig "aroma" eerlijk gezeg niet zo hinderlijk, zelfs aangenaam, maar dat terzijde)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hoe Chrystal Clear,

in zo een klein kastje word het kweken pas leuk,

zonder ruimtegebrek kan iedereen kweken.

 

Lees deze eens:

http://www.wietforum...s5-onder-fluos/

gallery_5351_9787_309020.jpg

Groetels

Torsti

 

 

PS: De lamp past niet in het tent!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...