Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Gereguleerde Wietteelt In Steden

Recommended Posts

Doede, ik zie regelmatig staan, baas in eigen brein, wat bedoel je daar nu precies mee?

Of wat wil je daarmee uitdragen?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ga eerst maar even de term" baas in eigen buik" opzoeken op internet, dan snap je " baas in eigen brein " ook!!!!!!

 

Gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Oké gedaan.

 

Misschien neem ik het te letterlijk het baas in eigen brein zoals het als leus bedoeld is, maar volgens mij kan een ieder zelf bepalen of hij of zij baas is in/over zijn of haar eigen brein.

En niet met een middel, maar met je eigen gedachten, dus daarmee en met het verhaal wat jij Ejb aanhaalde, neem ik aan dat het om een leus gaat en begrijp ik het deels.

 

Enkel valt mij iets aan Doede zijn verhalen die hij regelmatig schrijft op.

Het komt op mij net wat over alsof hij letterlijk niet helemaal de baas in zijn eigen brein is.

Daarin lijkt het alsof de buitenwereld nogal veel invloed op zijn "brein"/gemoedstoestand heeft.

Vandaar dat ik die vraag ook stelde aan Doede.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heel goed idee van die Mevrouw Rebel en haar collega arts om “groeiversnellingsmiddelen” te verbieden;

 

Zombiewiet aka plofkipwiet, bijna alle wiet tegenwoordig, zijn heel ongezond!

Als je die niet wilt kun je beter alvast stoppen met boosters.

Die boosters converteren CBD en waardevolle terpenen in THC en maken zo de wiet waardeloos en couchlock.

 

THC is verzurend en ons lichaam reageert daarop door dat te overcompenseren. De meeste drugs werken volgens dat principe.

Daar word je dan high van, maar het vreet ook energie en is heel slecht voor je lichaam.

 

Helemaal slecht is als je wiet hoog in THC mengt met tabak en er dan nog een kop koffie of glas cola bij drinkt. Allemaal extra verzurend.

Dan kun je ineens een whitey krijgen als je te snel opstaat, wat nooit zal gebeuren bij het roken van pure joints.

Daarna krijg je meestal een glas verse sinaasappelsap om je zuurgraad zo snel mogelijk te herstellen.

 

Goede wiet werkt andersom en veroorzaakt een zgn alkaline pH shift, wat leidt tot de afgifte van dopamines.

Dit vreet geen energie, maar geeft energie (letterlijk en figuurlijk) en de terpenen zijn daar verantwoordelijk voor.

Dat is juist heel gezond en effectief tegen de meeste ziektes.”

 

 

krijg het lettetype niet groter !#$^&

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er een invordering van 233 k boven mijn kop hangt dan zou ik ook direct de controle over mijn brein verliezen

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ik me voorstellen ja, maar dat is niet de werkelijke oorzaak van het verliezen van de controle over je brein.

Die controle was er eerder ook al niet, dat komt enkel met zoiets heftiger/duidelijker naar buiten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als een ander of een regering voor je gaat bepalen wat je wel of niet tot je mag nemen, terwijl je daar zelf anders over denkt, dan ben je dus niet baas over je eigen brein en lichaam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als er een invordering van 233 k boven mijn kop hangt dan zou ik ook direct de controle over mijn brein verliezen

 

Wie weet heeft Doede wel een paar mio binnengeharkt en betaalt hij die 233k straks lachend.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zo mocht ik van de pijnpoli dagelijks tramadol en temazepam krijgen maar geen mediwiet......tsjah....

 

Gr ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het sluiten van grote inrichtingen is onderdeel van het overheidsbeleid geworden, ironisch genoeg nadat het zelfstandig wonen van psychiatrische patiënten dankzij nieuwe psychofarmaca mogelijk was geworden

En nu wil Doede graag wiet kweken en roken en geen pilletjes meer

(http://nrcboeken.vorige.nrc.nl/recensie/genezen-door-de-gekte)

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Frapant dat zoveel mensen weten wat doede wil en vind......wie zegt dat hij tegen pillen-medicatie is? Of heeft hij dat zelf ergens gezegd en heb ik dat niet gelezen?

 

Gr ejb

Edited by ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

het is de onmacht en gebrek aan zelfrespect

gewoon haten is zoveel makkelijker.

 

en ach, wat hebben die gasten nu te maken met farma, zieke mensen of wat?

gewoon beuren en de boel weer volpleuren,

de rest is bijzaak.

Share this post


Link to post
Share on other sites

even semi-off topic, het is merkwaardig dat in een klein land als Nederland de regering net zo KUT luistert naar haar burgers als een groot centraal geregeerd land als Frankrijk.

 

Ken jij nog een goede journalist Doede, kunnen we samen een paginagrote "J'accuse" schrijven.

Edited by MeneerJansen
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ìk heb het debat bekeken.

 

Eerst even een wat minder genuanceerde over van der Steur: wat een lul. hij liegt.

 

Maar enfin. Wat mij het meest opvalt is, dat er daar niemand rondloopt, die op de hoogte is van de medicinale capaciteiten van cannabis.

 

"Er bestaat geen gezonde wiet" zei die flapdrol!

 

Als je nu een debat voert dat veel te maken heeft met de volksgezondheid, mag je toch verwachten dat de volksvertegenwoordigers zich inlezen niet waar?

 

Dit duurt niet lang meer... komt goed

Share this post


Link to post
Share on other sites

@MeneerJansen

 

Bedoel je een "J'accuse" of "une excuse"

We leven toch in een mooie verzorgingsstaat.

Heeft iemand wiet nodig om te overleven? Zet gewoon 1 plantje neer en niemand die je daarop zal veroordelen, zelfs een rechter niet.

Wil je >600 planten zetten ( ik suggereer niet dat jij dit doet ) en wil je daarvan een rijk leven leiden( of is het lijden) tja.......dan moet je ook leren incasseren.

Edited by al green

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik moet elke dag medicatie slikken met bijwerkingen tot gevolg, vaak met artsen besproken, antwoord vanuit hun:" het is of dit, of de kans om erg ziek te worden!"......nou, is dat dan wel gezond?

En nogmaals, ze wilden me paar jaar terug volstoppen met meuk ( opiaten) maar mediwiet mocht niet!!! Dus harddrugs kreeg ik voorgeschreven maar het heilige kruid niet?????

Ik had uitgebreide papierwerk mee, met dank aan wernard bruining! Ik had alle belangrijke punten geel gemarkeerd etc, antwoord vanuit hun, " het is wetenschappelijk niet bewezen dat mediwiet tegen pijn helpt, wel tegen zenuwpijn maar niet tegen pijn in het algemeen, dat patienten er baat bij hebben is een feit maar het is niet bewezen, als je reuma of ms krijgt kom je maar weer terug!"

Tramadol en temazepam kreeg ik zo mee( geweigerd)

 

Wat een belachelijk zooitje!

 

Gr ejb

Edited by ejb
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

en helemaal mooi wordt het als iedere minkukel vind dat die iets te zeggen heeft over medicinaal gebruik.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb altijd het idee dat een deel van de medi gebruikers eigenlijk gewoon recreatief gebruiker is. Iets gebruiken tegen een of andere kwaal is volledig sociaal geaccepteerd (zelfs opiaten), waar dagelijks genieten van een lekkere high dat totaal niet is.

 

maar dit is puur een onderbuikgevoel, ik zou er dus flink naast kunnen zitten.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Yepz, flink er naast.

majah onderbuikgevoel moet je wel vaker mee oppassen he

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bewezen is dat ik niet tegen pijnstillers kan en chronische pijn heb, ik rook cbd crew wiet maar met 5% thc en 5% cbd, niet echt voor recreatief gebruik.......soms zet ik wietthee.......kreeg van huisarts wel recept voor mediwiet, krijg je ook niet zo maar, maar ik snap je punt, als ik die serie over mediwiet bekijk wat er in usa gebeurt dan heb ik ook mijn vraagtekens....

 

Maar de meeste mensen die mediwiet gebruiken gebruiken het echt als medicijn! Ben ik van overtuigd!

 

Gr ejb

Edited by ejb
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ach EJB,

welke flauwekul slaak je uit als je gaat zeggen dat mensen dit doen om.......

om wat eigenlijk?

opgepakt te worden voor wat plantjes?

onverzekerde medicatie te krjigen?

vrijwillig in een ziekteproces belanden?

 

Om wat eigenlijk ????

roep het maar.

want ik zie het voordeel er niet van in.

Share this post


Link to post
Share on other sites

In die serie zei snoop dogg dat hij een mediwiet pas heeft voor oa podiumangst, dan heb ik echt het vermoeden dat er iets niet klopt!

 

In nederland is dat heel anders, ik ken niemand die mediwiet gebruikt of kweekt omdat het zo leuk is, het is een noodzaak.......de meeste mediwiet soorten hebben een ander effect dan de reguliere soortjes....die cbd crew outdoor wiet rook je niet omdat het nou zo leuk effect heeft.....

 

Gr ejb

 

Ps en in nederland is het veel lastiger om apotheek wiet te krijgen als in amerika, dus in nl ga je echt niet dat voor de lol regelen, a omdat het bijna niet vergoed wordt, b omdat het duurder is in de shop etc

Edited by ejb

Share this post


Link to post
Share on other sites

@rodja : ? wat voor vage uitspraak is dat nou? dus alle medi gebruikers stellen zich aan bij de dokter om hun fix te krijgen?en vervolgens word nieteens alles vergoed...

dat doe je niet voor de kat z'n poenani!

En die opiaten zijn ook rommel, ook dat slik je niet voor de lol,dat beperkt je enorm in je doen en laten....ik hoef geen lethargische drol te zijn,da's namelijk alsof je zelf een plant bent,en wie wil dat nou?

Dan teel je eens een keer cbd wiet voor iemands(echte) ziekte,staan de petten ineens voor je neus....voor hun is wiet gewoon wiet en pakken ze je gewoon....hoezo recreatief? :likken:

 

Mijn conclusie...

Laat ze alsjeblieft reguleren dan kan ik tenminste mensen om mij heen een helpende hand bieden zonder achterom te kijken,ga moorden oplossen ofzow :wave:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...