Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Recommended Posts

hack, ja je kunt helaas niet alles hebben! ik heb hier wel een DCM dealer zitten maar die is maar anderhalve dag in de week geopend.

en daar kon ik niet op gaan zitten wachten hoor!

ik moet nog wel een goede bloeivoeding hebben voor in de duinen..

maar daar kweek ik chemisch en heb ik een grotere watervoorraad. dus weet nog niet zeker welke voeding ik daar wil gaan gebruiken, misschien die pk mix van jou en dan ook nog een aantal andere voedingen proberen.

dan geef ik het gewoon aan een aantal goldrush planten die er hetzelfde uitzien, dan kunnen we mooi kijken welke het het beste gaat doen.

ik heb hier trouwens ook wel wat zaden in de heri's gevonden hoor! dat waren die reveggende stekken bij mij.

je kunt er idd geen bal op vinden maar stiekem stuiven ze wel een beetje hoor.

gelukkig was het bij mij enkel helemaal in het begin van de bloeiperiode. de zaden die er in zitten zijn mooi rijp en dan kun je ze er zo uitplukken. er zitten dus gelukkig geen onrijpe trossen in want dan heb je er niks meer aan.

 

monti, het is iedere keer de goldrush die zo vroeg bloeit hier!

die is nu volledig opgenomen in het assortiment, echt een blijvertje

 

gorilla, ja dat hoop ik ook! zeker in deze laatste periode kan er nog zoveel fout gaan..

sommige planten zal ik helemaal niet kunnen oogsten dat weet ik nu al.

dan zit er weer teveel rot in of een fluff pheno, of er valt er een om door de wind en ligt ie op de grond,

dan is ie ook zo verrot natuurlijk.. het kan nog alle kanten op gaan nu!

 

limbo, yes alles staat nu te bloeien, ook de latere soorten!

en statisch gezien hebben we nog wat zonuren tegoed van momma nature :innocent:

 

johnny, ja het word zo'n 3,5 ons denk ik. een mooi resultaat met al dat kutweer als je het mij vraagt..

maar een AF project ga ik nooit meer doen hoor! dan gebruik ik er wel de Mighty mite's voor.

die zijn vele malen betrouwbaarder aangezien ze toch op het aantal lichturen draaien.

en ze rotten niet, dat scheelt nog wel het meeste in vergelijking met de AF

die bosspot bij mij gaat zo slecht vanwege dat voedingstekort.

ik denk dat ik daar volgend jaar ook weer op de chemische manier wil gaan kweken.

net als in de duinen dus want daar knallen de planten als geen ander! ook als je eens in de comeback of LTGS kijkt,

dan zie je dat die chemische voeding helemaal de shit is. die planten op de zonnige spot hadden allemaal die voeding toendertijd,

en daar heb ik toen echt mijn topjaar mee gedraaid. enkel het aanslaan is wat lasstig, je moet wel een wat grotere plant uitzetten anders verbrand ie onherroepelijk.

die s5 leeft nog hoor! maar heb nu wel een aantal moederplanten op een aantal adresjes :innocent:

en misschien wil ik die grote s5 dame nog wel ergens mee gaan bestuiven..

 

bosteler, mooi dat het geholpen heeft! die oude bladeren die zijn al verbrand dus daar kan de plant idd niks meer aan doen.

maar als de nieuwe bladeren weer goed zijn, dan is het probleem opgelost toch?

laat die toppen nou maar komen dan!

 

wiet61, dan heb je nog geluk hoor! mijn easy's zijn allemaal extra laat, die zijn nu pas begonnen met bloeien.

even snel als de grapefruit van GS en de s5. misschien moeten we eens om wat opheldering vragen bij femaleseeds?

wij hadden hier bv. een site die de strawberry zaden van spliff seeds v erkoopt. nou had mijn maatje ze allebei gegroeid en bleek het helemaal niet om de soort van spliff seeds te gaan! op de site stond dat ze hadden samengewertk met elkaar maar een mailtje naar spliff leerde ons dat dat dus helemaal niet zo was! ze hebben een aantal mailtjes naar die site gestuurd en uiteindelijk moeten dreigen met juridische gevolgen, en nou hebben ze het pas van de site afgehaald!

de strawberry van spliff zijn alemaal sativa en de degene die die nu had staan waren allemaal indica.. :rtfm:

om het nog maar niet over de smaak te hebben.. want die was ook niet hetzelfde natuurlijk

 

 

oef, ben alweer veel te lang bezig met deze update!

maargoed hier komt de rest :likken:

 

een paar bosplantjes die het wel aardig doen

gallery_28379_18232_3501218.jpg

 

gallery_28379_18232_5642421.jpg

 

 

nog niet heel lang in bloei

gallery_28379_18232_3131101.jpg

 

 

en weer enorm gediefd.. dat is toch wel het meest onderschatte karwei denk ik.

ben al makkelijk 20 uren bezig geweest de afgelopen week :innocent:

gallery_28379_18232_6662532.jpg

 

 

op naar de andere bosspot. daar zijn ze ook nog een beetje gegroeid de laatste tijd.

het voedingsprobleem lijkt niet veel erger te worden maar het word er ook niet beter op..

1e foto is een goldrush btw,

gallery_28379_18232_2896144.jpg

 

gallery_28379_18232_1804840.jpg

 

gallery_28379_18232_1083039.jpg

 

 

en ach wat leuk en lief! er ligt zo'n bodemplaatje van een propegator en daar zat wat water in

gallery_28379_18232_4489483.jpg

 

 

ik hop weer door hoor, op naar de AF tent!

gallery_28379_18232_3003101.jpg

 

 

o ja, vergeten, daar valt helemaal niks meer te zien!

of wacht even, de s5 dame staat er nog

gallery_28379_18232_3639419.jpg

 

 

misschien word dit nog wel een zadenkweek.. tentje erover en dan houd ze het nog wel een tijdje vol :innocent:

iig is ze echt in de bloei nu!

gallery_28379_18232_1792329.jpg

 

 

haha en ook hier weer een kikker op mijn spot!

gallery_28379_18232_3608207.jpg

 

 

ok dan, zijn jullie er klaar voor? voor het echte werk?

gallery_28379_18232_2900459.jpg

 

gallery_28379_18232_1845773.jpg

 

 

de groeitijd is nu echt voorbij, en het past er allemaal net in! :likken:

als laatst zijn nu de grapefruit en de easy's begonnen met bloeien

gallery_28379_18232_3611956.jpg

 

 

maaaar, moet je die goldrush eens zien jonge! :yummy:

gallery_28379_18232_3552345.jpg

 

gallery_28379_18232_2857369.jpg

 

gallery_28379_18232_3299714.jpg

 

 

als je goed kijkt zie je wel dat ze het weer een tikkie te warm hebben.

dus heb er nog een klein beetje kaliumnitraat bijgemikt

gallery_28379_18232_4769189.jpg

 

 

moving on, want de heribei's leven ook nog, een soort van..

zijn al wel een beetje aan het dieven/oogsten geslagen vanwege de opkomende toprot

gallery_28379_18232_3109635.jpg

 

gallery_28379_18232_2841524.jpg

 

 

tja, en zo kennen we de heribei weer hè?

gallery_28379_18232_6123835.jpg

 

 

helemaal naar de ziekte dus... en dat in een week tijd, van mooi naar verrot

achja we oogsten wel iets hoor!

gallery_28379_18232_3205608.jpg

 

 

en wat denk je? ook hier zat er weer een kikker om mij te wachten :icecream:

gallery_28379_18232_4546517.jpg

 

 

nog een paar mooie plaatjes hoor.

gallery_28379_18232_592387.jpg

 

gallery_28379_18232_3143689.jpg

 

 

zo en als klap op de vuurpijl, nog een paar foto's van mij mighty mite's en wildsuper x mm

zoals je jullie weten komen deze foto's uit de M, vandaar dat ze een beetje bijgesneden moesten worden :likken:

 

dit is zo'n typische mighty mite.

heb speciaal voor jullie het blad even weggeknipt zodat je kunt zien wat voor top er schuilgaat.

gallery_28379_18232_10238924.png

 

 

de wildsuper x mm worden iets groter en hebben nog veel mooiere pheno's.

dikke golfballetjes!

gallery_28379_18232_2626900.jpg

 

 

zie ook veel van de mighty mite terug in de topopbouw van de planten. ze hebben v ooral een dikke hoofdtop en weing takken.

andere zijn meer wilsuper en hebben wel wat meer strek en takken. maar wel allemaal mooi compact spul!

gallery_28379_18232_6665690.png

 

gallery_28379_18232_8804965.png

 

gallery_28379_18232_4824163.png

 

 

dikke tak roken!! zit hier maar een beetje te zweten en te shaken voor jullie update :rtfm:

nee ben niet verslaafd hoor! maar wel aan het growen!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Is dat nou een Hopplant Luf?

 

Ja volgend jaar word het hoe wiet en luf gaan hoppen, ze gaan bier maken , kunnen we geen moonschine gaan maken hack ,hahahhahhahah

 

Het is een mooie hop plant hack , dat heb jij heel goed gezien , toch verstand van planten zie ik :whistle: :likken:

 

Mooie soorten he mijn kindjes de mighty mite kruisingen , ik blijf het zeggen een kleine mooie potente soort met zeer weinig tot geen rot , ik stond er dit jaar ook versteld van , ik heb er nog maar een paar duizend zaden van , we kunnen volgend jaar vooruit , zet je deze soort vroeger dan had je al flink kunnen oogsten , en harde toppen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hehehe, ik heb daar wel eens serieus over nagedacht om drank te stoken op een guerilla locatie, dan loop je helemaal binnen, maar er is denk ik geen animo voor hier.. En het is me toch een partij sjouwen bij de vleet en een lopende watervoorraad. Je kan er denk ik niet tegen werken.

Ik vind het programma ook prachtig om te zien hoe die jongens dat in het bos doen, het blijft hetzelfde als wat wij doen maar dan met drank.

 

Maar is dat een wilde hopplant? Ik wist niet dat die dingen te vinden waren joh.. Lachen zon Hopplant. Die kan je ook oogsten en hatsikidee naar Heineken :P

 

Kunnen wij niet met z'n alle een docu maken! "Guerilla Farming the Dutch way"

 

1 miljoen keer verkopen a 5 euro zijn we allemaal millionair haha :dribble:

Edited by HackTheSystem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doe discovery een voorstel! Denk dat ze best geïnteresseerd zullen zijn ook.

 

Moonshiners is idd een vet programma. Maatje van me stookt daar door nu zelf ook, prima te zuipen moet ik zeggen.

 

Moet je wel kunnen acteren he hack!

Edited by Ozzoes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ga er echt niet met me blote gezicht op dan doe ik net zoiets als "browndirt"!

 

Voor degene die hem kennen. Van de "prohibition" series. Wat een vette shit zeg.. Gewoon met een pick up dwars door de Canadese bossen met gevaar voor beren en puma's en weet ik het allemaal voor gespuis, wij hebben hier alleen muggen en muizen :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik mis je update weer eens.

 

Mooie kikkers, misschien worden dat straks wel lekker wijfen. Of hoe zat dat ook al weer in dat sprookje? :likken:

 

Hoeveel van die goldrush zijn bij jou paars? Meer als vorige jaren?

 

Die herbei's blijven gewoon kut, het viel mij mee dat er vorige week geen rot in zat maar kan maar zo dat ze er volgende keer er uit zien als die van jou.

 

De duinen gaat het mooist man, zijn echt super mooie planten. Jij schreef eerder dat je hier alleen mineraal had gevoed? Hoe moet ik dat zien? NPK door aarde heen gemengd? Om de tijd NPK strooien?

Share this post


Link to post
Share on other sites

ozzoes, acteren is niet mijn sterkste kant hoor, maar ik vind het wel een vet idee!

heb er al wel over nagedacht om al mijn topics tot een mooi boek te verwerken.

de biografie van LGS haha :likken:

 

hack, ja die brown dirt is mij der eentje zeg, zou wel willen dat hij ff komt helpen met sjouwen hier!

wat een beer is die vent! en hij is al net zo gek als die moonshiners, hoppa gewoon in je auto naar je spot toe!

en dan zitten wij hier maar in het allermoeilijkste land van de wereld een beetje te G-kweken. :whistle:

 

johnny, heb er weer eentje die echt paars is geworden, de rest is allemaal groen, hooguit een paars gekleurd kruintje bij sommigen.

ja die heri's dat wil weer niet lukken dit jaar.. ben ergens wel blij dat er een naar de klote is gegaan want dat heeft mij wel goed wakker geschud. heb er nog al een aantal om moeten halen en dat was gelukkig net op tijd!

die duinspot heeft dus alleen die culterra en lavameel gekregen. en dan idd in de groei

nog om de week bijgevoed met een klein beetje korrels en af en toe die kaliumnitraat.

maar nou moet ik zeggen dat ook hier nu de bruine stippen op de bladeren beginnen te komen..

hoe en wat te fuck is dat nou toch? de planten houden het wel uit hoor want het is veel later begonnen

als in de bossen maar ik zou het toch wel graag eens goed oplossen.

 

oef dat doet echt even pijn in mijn hoofd!

had echt een enorme update gemaakt en nou druk ik alles in een keer weg

sorry wiet61 had ook een praatje voor jou getypt hoor, en 35 foto's geplakt met het verhaaltje.

klik alles weg en de autosafe er gelijkachteraan... gvd sorry jongens. ik maak mijn update nog wel af hoor.

anders spiek je maar even in mijn album als je niet kan wachten. heb er nu even genoeg van!

uurtje werk f door de plee.. poeh, snel een dikke tak gaan roken!

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

luft the green stuf dat hoeft geen uur werk te zijn man .je zet je foto,s op het forum , je opend een text document appart , daar zet je je verhaal neer , af en toe een foto in je map kijken en de code er ook in plakken in je text document , als alles klaar is , alles selecteren , en kopieeren , dan plakken in je topic , en klaar ben je .

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

ltgs, ik heb ook weleens last van die bruine stippen op de bladeren, begint op de fanleaves.

 

Wat ik heb gedaan om het te stoppen is elke plant een handje npkkorrels en een handje kalk. Dit jaar heb ik het iets eerder gedaan, preventief en ik heb nu geen last van de bruine stippen.

 

Voor de rest werk ik met kippemest en in de bloei voeg ik wat vinasse en beendermeel toe, ecostyle. Nog geen echte problemen gezien. Enige dat ik ga veranderen is de volgende keer ook wat extra stikstof toevoegen op 3/4 van de groei, dan worden ze later in de bloei wat minder snel geelig.

 

Benieuwd naar je update

Edited by Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vreemd dat ik weer veel paars er tussen heb zitten bij die gold rush. Naja voor eigen voorraad dan maar. Ik vind paars prima roken en mijn guerilla broeder ook dus.

 

Wij hadden nog nul rot bij die heribei's. Tja ik ben ook bang er voor maar planten met nul rot ga je niet knippen natuurlijk. Volgende week maar eens heen met de tumble.

 

Mineraal ook een stuk goedkoper zeker als bio? Volgend jaar er eens naar kijken.

 

Die stippen zeer herkenbaar, waar dat vandaan komt snap ik ook niet. Wij hebben het ook minimaal bij planten waar in het gat een hoop bio NPK zit en de laaste weken met mineraal bijgevoed. Het begint alijd ook eerste week September bij mij. Seintje van de natuur het wordt herfst en het begint? Of ben ik te stoned?

 

Artistieke foto:

 

gallery_28379_18232_5044086.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet61, ja die mighty m is een super soort om mee te werken. heb er laatst nog een aantal uit een M veld getrokken,

en daar zat echt heel weinig rot in, maar ze waren al wel mooi klaar.

ze zijn met voorbloei de grond in gegaan daar dus het werden geen enorme planten meer.

het waren allemaal dikke hoofdtoppen op een rijtje :P

die kruising met de wildsuper staat er ook nog bij en die vind ik zelf nog veel mooier.

die zijn nog net iets groter geworden maar hebben allemaal golfballen pheno's

er zitten dan wel van die m.m. pheno's tussen met minder zijtakken maar dan is het weer

een lange hoofdtop met golfballetjes! echt hele mooie pheno's!

ben alleen wel bang dat ik ze net niet afgebloeid krijg.

er zitten al flinke kolven op dat andere gekke onkruid dus het kan nooit zo lang meer duren..

 

monti, dat is duidelijk dan! ik had er in eerste instantie al zeewierkalk bij gemikt

maar toen had ik het idee dat het niet goed hielp. maar als ik dat dus van te voren al extra in de grond stop moet het wel lukken?

die vinasse en de beendermeel, heb je dat ook al van te voren in je grond gedaan? en hoeveel?

of gebruik je het enkel in de bloei als het nodig is

 

johnny, hoeveel paarse pheno's heb jij er tussen zitten dan?

ja die culterra kost geen ene drol in vergelijking met alle biologische middelstjes.

als je goed op die site van jou kijkt zie je die groene zak met koekorrels er al tussen staan.

dan zie je ook gelijk dat ie nog extra verrijkt is met een hoop dingen die ik bij mijn bio kuilen nog extra moet toevoegen iedere keer.

haha, zonder mijn mooie praatjes kun je er niks van maken hè?

het is een leuke foto hoor, dat drolletje zat namelijk bij mij in de wiet verstopt!

 

oké dan, poging 2 om een update te schrijven. zoals wiet61 al opmerkte doe ik dat nu voortaan maar eerst even in Word.

we beginnen vandaag met de danish-nepal-2pounder zadenkweek.

daar hebben de dubbele emmers hun werk meer dan goed gedaan, de planten staan nu lekker hoog en droog!

gallery_28379_18232_4632472.jpg

 

 

maar in dat natte weekje hebben ze wel een flinke tik van de molen gehad hoor.

de grote bladeren zijn wel foetsie nu, maar de toppen gaan nog redelijk goed!

gallery_28379_18232_1709574.jpg

 

 

de zaden zijn nu net aan het verkleuren van groen naar bruinig met een schilletje,

dus ze hebben nog minstens 2 weken te gaan!

gallery_28379_18232_5094940.jpg

 

gallery_28379_18232_5685161.jpg

 

gallery_28379_18232_2478045.jpg

 

 

meer zaden passen er niet in!

gallery_28379_18232_241628.jpg

 

 

ook nog even naar Hack z'n plantjes wezen kijken..

en het kwartet staat er nog super vrolijk bij!

gallery_28379_18232_5353417.jpg

 

 

zit een beetje te spelen met het idee om de indica man terug te kruisen met de originele s5.

dan zijn het weer nagenoeg volledige s5'jes. hoe denk jij daarover Hack?

gallery_28379_18232_4268442.jpg

 

gallery_28379_18232_2379919.jpg

 

gallery_28379_18232_1175889.jpg

 

gallery_28379_18232_5782198.jpg

 

 

even wat anders tussendoor

de dikste toppen van een aantal heri's zijn ter ruste gelegd,

uit vrees voor al het slechte weer wat nu al dagen aan de gang is..

ze waren nog niet mooi rijp natuurlijk, maar ben toch blij dat het eens op het netje ligt.

normaal gesproken laat ik die heri's staan tot ze rijp zijn en dan kun je alle grote toppen al wel weggooien

gallery_28379_18232_1850127.jpg

 

gallery_28379_18232_3913449.jpg

 

gallery_28379_18232_5358933.jpg

 

gallery_28379_18232_3969129.jpg

 

gallery_28379_18232_5317421.jpg

 

gallery_28379_18232_4065768.jpg

 

 

nou doen we eerst maar even een dikke pado tussendoor.

nee, niet in mijn mond! ze schieten gewoon overal uit de grond omdat het herfst is..

grote vlezige pado's, wie wilt er een hapje? :P

gallery_28379_18232_1938265.jpg

 

 

en dan hebben we als laatst nog een bezoekje gedaan aan het LBH kruid.

hier hebben de planten veel minder last van te veel water.

toch zet ik ze volgende keer net iets anders weg want nu is bijna alle camouflage al plat gegaan door de wind..

het muurtje staat nog wel hoor, dus je zult ze niet zomaar zien staan.. maar ik sta nu ook in het zicht!

heel de tijd bukken dus..

gallery_28379_18232_3055714.jpg

 

 

de latertjes (4 vd 7) krijgen de mooist compacte toppen denk ik.

gallery_28379_18232_3995924.jpg

 

gallery_28379_18232_2471616.jpg

 

 

en de andere planten die zijn allen totaal verschillend.

ik heb een fluffy, purple, hazy autoflower pheno. deze was al iets te ver "gerijpt" :thumbsdown:

gallery_28379_18232_5347037.jpg

 

gallery_28379_18232_5157639.jpg

 

 

een ander die binnenkort mee kan is ook een autoflower pheno maar deze lijkt wel iets meer op de ierdbei.

ze ruikt trouwens wel weer hazy en ze is niet zo compact als de andere maar wel nagenoeg rotvrij,

en dat scheelt ook!

gallery_28379_18232_4933547.jpg

 

gallery_28379_18232_5493335.jpg

 

 

en de mooiste plant tot nu toe is ook omgehaald. hier zat wel wat rot in maar eigenlijk viel het mij reuze mee,

ondanks dat ze mooi compact en al helemaal geel is

gallery_28379_18232_1705408.jpg

 

 

deze toppen wil ik iedere dag wel oogsten!

gallery_28379_18232_512750.jpg

 

 

de dubbele hoofdtop

gallery_28379_18232_5796104.jpg

 

 

maaar heb wel een "klein" probleempje gespot.

de mooie plant is in de laatste week nog even snel herma geworden..

ik neem het haar niet zo heel erg kwalijk omdat ze al een eind dood stond te gaan,

maar het is toch wel een puntje van aandacht (LBH?)

ongeveer 1 of 2 bananen per top gevonden

gallery_28379_18232_1705768.jpg

 

gallery_28379_18232_1359563.jpg

 

 

plukkerdepluk en in de zak ermee!

gallery_28379_18232_5273907.jpg

 

gallery_28379_18232_3914927.jpg

 

 

en ik ben niet voor 1 afdakje te vangen hoor!

ff beetje prutsen en je hebt zo een afdakje waar je lekker onder kan gaan staan.

blowen en plukken midden in de stortregens! ach, het is zo gezellig hier in de bosjes!

gallery_28379_18232_715292.jpg

 

 

en als aller allerlaatst, nog een leuke breinkraker voor jullie.

wie o wie, weet er wat ik onder mijn blaadje heb gevonden?

gallery_28379_18232_4102948.jpg

 

 

en dit gekke drolletje kwam er dus uit. het web eromheen was duidelijk veel sterker

dan dat van een spin dus dan moet het wel een soort van rups zijn toch?

gallery_28379_18232_5044086.jpg

 

 

greetz,

lufthegreenstuf

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

LTGS , met die regen heeft hij weinig kunnen stuiven hoor , maar dat is niet goed bananen aan de plant , gelukkig heb ik er nog geen gezien .

 

de zaden kweek gaat ook goed zie ik , en dat moet ook , anders krijg je op je mieter dat weet je toch he

hahahahahah

 

 

heb jij daar op die stok zitten schijten luf , dat zal toch zeker niet .

Edited by wiet61

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet61, nee dat kwam echt vanonder dat blad vandaan hoor!

dat zou wat zijn zeg, dat ik jullie op zo'n sluwe wijze weet bezig te houden met mijn breinkraker.

haha en dan zeg ik zeker over een week dat het een kattendrol was :lol:

 

maar even alle gekheid op een stokje mensen, ik denk dat ik eindelijk de juiste info over die stomme bruine vlekken

heb gevonden.. tot nu toe heb ik enkel de eerst pagina gelezen en dat geeft al enorm veel stof tot nadenken!

alles wat er besproken word slaat perfect terug op mijn situatie. en wellicht ook wel op die van jullie?

https://www.icmag.co...ad.php?t=184996

 

nogmaals, alles wat zij vertellen klopt ook voor mijn situatie;

het komt vaker voor op plekken waar al vaker gekweekt is.

het komt bijna alleen voor in de natuur en niet binnen.

de omliggende vegetatie speelt ook een grote rol, en ook dat klopt met wat er hier groeit.

 

voor de rest dezelfde symptomen aan de planten en hoe het zich ontwikkeld;

planten zijn qua voeding gewoon perfect in orde en toch worden ze "verteerd" oftewel volle groene bladeren en toch die spikkels.

er bestaan rassen die immuun zijn voor deze ziekte, en nu heb ik toevallig een purple goldrush staan die er nagenoeg geen last van heeft, en dat terwijl er een plant op 2 meter afstand bijna compleet "verteerd" is.

is dat dan ook toeval? terwijl ze allemaal dezelfde voeding krijgen?

 

er bestaat geen totale oplossing voor dit probleem, enkel vertragende middelen zoals bv greencure

hoe denken jullie hierover??

 

greetz,

lufthegreenstuf

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Weet je wat ik denk dat het is Luf , ik denk dat er hagel is gevallen op de bladeren , dat is ook hier en daar , en nog flinke korrels ook , dan kneust zo,n blad ook , ik weet zeker , dat er nooit gekweekt is waar ik zit , en ik heb het op een paar planten , zijnde heel ligt , ik zou mijn eigen er niet ze druk om maken .

Share this post


Link to post
Share on other sites

dan kan het via de omliggende vegetatie op jou planten terecht komen.

bij mijn zijn het duidelijk de planten die opnieuw in een oude kuil staan die het het ergst te pakken hebben.

en aangezien de helft van mijn planten eraan geloven moet ik wel serieus nemen!

vorig jaar ook zeer veel planten aan precies dezelfde problemen verloren en nu begint het zelfs op mijn duinspot op te zetten..

mij geeft het iig een enorme hoofdpijn! dit is toch duidelijk een groter probleem bij meer mensen

 

ben tot nu toe (pagina 6) alleen wijzer geworden dat neem olie preventief kan helpen.

en dat die greencure iets wat kan vertragen als de bladeren eenmaal geïnfecteerd zijn

en dan heb je er ook nog die een koperoplossing gebruiken maar daar moet ik nog wat verder over lezen

 

@johnny, jij hebt dat toch ook bij 1 plant gezien? wat zijn daar de complete omstandigheden van?

heeft de omliggende vegetatie het ook te pakken? staat de plant in een kuil van vorig jaar? enz.

 

greetz,

lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites

wiet61, pagina 7

 

Description: The first symptoms of this disease are small, water-soaked spots on leaves or flowers. The spots may be translucent to yellowish green or black and are usually round. Once the infection spreads, the spots can become angular if they are spread between the veins. As the spots age they become dark & greasy looking ot tan and dry. Sometimes the tissue in the center of the spot drops out, producing what is known as a 'shot-hole' effect

Share this post


Link to post
Share on other sites

Terugkruisen met een volledige S5 tja, ik heb er eerlijk gezegd ook over nagedacht. Je hebt dan wel een leuke te pakken voor de indoor denk ik. Outdoor word ie wel een beetje laat maar wel geschikter dan een pure S5 denk ik. Het zal erom moeten spannen als je de kruising maakt wat eruit komt. Ik vind ze wel laat bij jou maar jij hebt ze ook veel later gezet dan ik. Zo zie je maar weer, vroege planten moet je vroeg zetten.

 

Ik had er graag eentje gekruisd met een heribei reg van johnny. De S5 topopbouw gekruisd met een goldbal heribei, lijkt me een superkruising.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

IK heb het bijna niet hoor , ik denk omdat ik spuit met neemolie om de 2 a drie weken , nu niet meer .

Share this post


Link to post
Share on other sites
monti, dat is duidelijk dan! ik had er in eerste instantie al zeewierkalk bij gemikt

maar toen had ik het idee dat het niet goed hielp. maar als ik dat dus van te voren al extra in de grond stop moet het wel lukken?

die vinasse en de beendermeel, heb je dat ook al van te voren in je grond gedaan? en hoeveel?

of gebruik je het enkel in de bloei als het nodig is

 

 

vinasse en beendermeel gooi ik erbij in korrelvorm in de eerste/tweede week bloei(half handje, maar ligt er ook aan hoe groot je planten zijn). Ook een handje kalk en npk(gemixt). Npk wil ik eigenlijk niet meer dus dat ga ik volgend jaar anders doen. Ik ben geen expert, maar volgens mij is het sowieso handig om wat kalk door je grondje te mengen.

 

Bij mij is het niet per se op grond waar ik al gekweekt heb. Ook heb ik het nooit zo erg gehad als het verdere stadium die ik zie in je link van icmag. Ik ga de rest van de link later eens lezen.

 

Ik heb het trouwens ook op verschillende grondsoorten en ook met weinig en met veel vegetatie er omheen. Lichte Zandgrond en rivierklei

Edited by Monti

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hack, ja daar zeg je me wat. dat lijkt mij ook wel een leuk experiment!

ik heb hier nog een aantal s5 moeders in veg. staan dus we kunnen dat alsnog gaan doen.

stekkie bij wiet61 of de stuifmeel naar mij en we are good to go.

die s5 x s5/gg dat doe ik dus alleen omdat ik dat nu kan doen. ik heb ze allemaal staan en ze zijn nu ook net begonnen met bloeien/stuiven.

als we dan ooit weer eens terug willen kruisen naar wat meer s5 genen dan kunnen we dat in de toekomst gewoon doen.

beetje kruisen en terug kruisen met de s5/gg en de s5x s5/gg tot we precies de juiste samenstelling hebben.

wilde de s5 eerst nog met andere meuk bestuiven maar ik denk dat we het het beste een beetje in de bekende familie kunnen houden.

dan komen er ook niet al te veel nieuwe pheno's in.

kan die outdoortent bij mij nog mooi een 2e leven krijgen!

 

wiet61, ja dat had ik onderhand ook van die site begrepen. zolang je er nog geen last van hebt kan de neem olie uitstekend preventief helpen.

maar als ze eenmaal geïnfecteerd raken dan helpt het dus niet meer. maar goed preventie is wel het belangrijkst.

dat spul wat jij hebt gevonden, is dat ook een beetje fatsoenlijk voor het milieu?

kan er niet zo heel veel over vinden maar over de werkzame stof zeggen ze dit;

https://de.wikipedia...z#Eigenschaften

denk niet dat het nu nog veel zin heeft bij mij omdat ze er nu al zo ver naar de klote zijn + dat ze al een eind in bloei staan.

maar volgend jaar neem ik dit probleem vanaf dag 1 serieus. voorkomen is veel beter want genezen gaat dus niet.

 

monti, ik ben vannacht tot pagina 8 gekomen en daarna ben ik er maar even mee gestopt.

het is taaie kost en het was al laat.. maar ik ben ook zeker van plan om alles te lezen want dat topic is nog steeds up to date.

zal dan ook als ik alles gelezen heb mijn problemen daar eens uploaden, kijken wat zij erover te zeggen hebben.

bij mij zijn de problemen ook overal te constateren, in de bossen en op de duinspot is het allebei raak.

het gekke is wel dat het op die duinspot nu pas begint op te zetten. had het ook gezien op een plant die er net een klein weekje ervoor nog wat NPK had gekregen. daarom begon het bij mij dus te knagen dat het misschien geen voedingsprobleem was.

het probleem begint dus als er te veel dood matteriaal in de buurt ligt. daar vermenigvuldigen de schimmels zich en vervolgens kan het door de lucht, water en in de grond zitten.

vandaar dat het probleem pas meestal ergens in augustus begint. als al het eenjarig kruid ligt te verrotten.

die mensen in dat icmag topic staan echt op het punt om te stoppen met guerrilla, puur vanwege dit probleem!!

die kalk komt er voortaan bij in mijn kuil, dat is duidelijk :specool

Edited by lufthegreenstuf

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Hack, ja daar zeg je me wat. dat lijkt mij ook wel een leuk experiment!

ik heb hier nog een aantal s5 moeders in veg. staan dus we kunnen dat alsnog gaan doen.

stekkie bij wiet61 of de stuifmeel naar mij en we are good to go.

die s5 x s5/gg dat doe ik dus alleen omdat ik dat nu kan doen. ik heb ze allemaal staan en ze zijn nu ook net begonnen met bloeien/stuiven.

als we dan ooit weer eens terug willen kruisen naar wat meer s5 genen dan kunnen we dat in de toekomst gewoon doen.

beetje kruisen en terug kruisen met de s5/gg en de s5x s5/gg tot we precies de juiste samenstelling hebben.

wilde de s5 eerst nog met andere meuk bestuiven maar ik denk dat we het het beste een beetje in de bekende familie kunnen houden.

dan komen er ook niet al te veel nieuwe pheno's in.

kan die outdoortent bij mij nog mooi een 2e leven krijgen!

 

wiet61, ja dat had ik onderhand ook van die site begrepen. zolang je er nog geen last van hebt kan de neem olie uitstekend preventief helpen.

maar als ze eenmaal geïnfecteerd raken dan helpt het dus niet meer. maar goed preventie is wel het belangrijkst.

dat spul wat jij hebt gevonden, is dat ook een beetje fatsoenlijk voor het milieu?

kan er niet zo heel veel over vinden maar over de werkzame stof zeggen ze dit;

https://de.wikipedia...z#Eigenschaften

denk niet dat het nu nog veel zin heeft bij mij omdat ze er nu al zo ver naar de klote zijn + dat ze al een eind in bloei staan.

maar volgend jaar neem ik dit probleem vanaf dag 1 serieus. voorkomen is veel beter want genezen gaat dus niet.

 

monti, ik ben vannacht tot pagina 8 gekomen en daarna ben ik er maar even mee gestopt.

het is taaie kost en het was al laat.. maar ik ben ook zeker van plan om alles te lezen want dat topic is nog steeds up to date.

zal dan ook als ik alles gelezen heb mijn problemen daar eens uploaden, kijken wat zij erover te zeggen hebben.

bij mij zijn de problemen ook overal te constateren, in de bossen en op de duinspot is het allebei raak.

het gekke is wel dat het op die duinspot nu pas begint op te zetten. had het ook gezien op een plant die er net een klein weekje ervoor nog wat NPK had gekregen. daarom begon het bij mij dus te knagen dat het misschien geen voedingsprobleem was.

het probleem begint dus als er te veel dood matteriaal in de buurt ligt. daar vermenigvuldigen de schimmels zich en vervolgens kan het door de lucht, water en in de grond zitten.

vandaar dat het probleem pas meestal ergens in augustus begint. als al het eenjarig kruid ligt te verrotten.

die mensen in dat icmag topic staan echt op het punt om te stoppen met guerrilla, puur vanwege dit probleem!!

die kalk komt er voortaan bij in mijn kuil, dat is duidelijk :jump: :punk: :punk: :punk: :punk: :jump:

 

JUist Luf het valt mijn op dat waar veel rotzooi ligt wat aan het verdorren is nu , en er schimmel op zit , dat de planten ook vlugger schimmel krijgen , daarom is schoonmaken en houden ook een groot punt denk ik , over wat voor kalk heb jij het eigenlijk, ik gooi er altijd twee handen kalk bij in het gat , en ik heb het volgens mij niet .

Maar dat zullen we gaan zien , niet als bij jouw in ierdergevel , vere van dat .

 

Wel leuk , zo worden we elke keer weer wijzer hoe en wat , ik ga dadelijk zakjes kan en klaar maken voor elk gat , met alles erin voor een plantgat , en dan de zaken dicht branden , makkelijk mee te nemen , en veel werk kan je al thuis doen , dat scheelt veel werk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...