Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
djeerdtown

Bladeren Toppen Dun Slap Donker Groen

Recommended Posts

Hoi ik heb een aantal meiden in de bak 2 of 3 beetje in de hoeken waarvan de bladeren van de hoofdtop slap dun en ingevallen zijn. de rest is wel oke. Heb ik daar te veel water geven of is het iets anders? Tensio meter zit er in de buurt dus heel erg kan het niet zijn lijkt me.... Hier de foto bedankt alvast voor je tijd.

 

gallery_15611_17673_1333812.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt ergens wel in de verte op te nat, maar een paar foto's zonder hps verlichting maken het wat duidelijker.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lijkt ergens wel in de verte op te nat, maar een paar foto's zonder hps verlichting maken het wat duidelijker.

 

Ik lees hier vaak "te nat'' maar een plant die alleen maar te nat staat kan er nooit zo uitzien. Een gezonde plant met een goed wortelstelsel die je te nat zet, trekt binnen een paar dagen het medium weer droog. Wat je hier zit is accute uitdroging van het blad en dat kan allerlei oorzaken hebben.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik zal een betere foto maken het is alweer wat minder dan op die foto... vreemd dat het alleen bij 2/3 planten is die een beetje in de hoek en korte zijkant van de bak staan.. Veel spint gehad maar redelijk onder controle bladeren wel onder de witte plekken helaas.. Ik kweek biologisch met buffertabs,perfect start schimmels,bacto enz vanaf 4de week beetje gaan bijvoeden was misschien nog iets te vroeg hier en daar hele kleine plekjes op de puntjes van de bladeren

 

Bedankt voor het mee denken zover!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad Coco, een gezonde plant die je 1 keer te nat zet trekt binnen een paar dagen het medium wel weer droog, mits er adequaat op gereageerd word.

Als je water blijft geven omdat je in de veronderstelling bent dat ze dorst hebben en ze dus eigenlijk al half verzopen zijn, dan beginnen de problemen.

Ik zie, tenminste wat ik van die foto kan maken, bladeren die bol staan en zijn gaan hangen, misschien dat ze uitgedroogd zijn, maar daarvoor zou een foto zonder hps meer duidelijkheid geven.

 

Wat zou het voor andere oorzaak kunnen hebben volgens jou?

 

Graag gedaan Djeerdtown.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vaak is het een combinatie van factoren, hij heeft spint gehad, dus de plant is verzwakt en is dan extra gevoelig voor te nat/droog medium, te lage LV, te hoge temp. Als ik de plant zo zie denk ik dat of het wortelstelsel slecht ontwikkeld is - en dat kan inderdaad doordat hij te lang te nat heeft gestaan- of dat hij nu te droog staat.

 

Een anti-spint tip: bij elke plant een uitgeknepen knoflookteentje bij de start van de kweek plaatsen, zodat er een gigantische knoflookwalm in je hok hangt. Gegarandeerd een spintvrije kweek!

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die knoflook knijp je dus boven de aarde uit?

Als je dan water geeft spoelt het toch weer de aarde in en verliest het zijn werking?

Of blijft het evengoed wel werken?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die knoflook knijp je dus boven de aarde uit?

Als je dan water geeft spoelt het toch weer de aarde in en verliest het zijn werking?

Of blijft het evengoed wel werken?

 

Je doet dat na de eerste waterbeurt,.De volgende waterbeurt is dan pas weer na een week of zelfs later en dan heeft de knoflook z'n werk gedaan en alle spint verjaagd. Eventueel kun je rond week 5 herhalen, maar ik denk niet dat dat nodig is..

  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...