Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Hardcorerandy

Wortelstimulator

Recommended Posts

Ik heb mn stekjes 3 x PP nu een klein weekje in een all mixje van de growshop staan. Maar ik heb geen wortelstimulator toegevoegd aan de grond van te voren. Ik heb wel elke dag gesproeid met een mix van regenwater en een beetje groeivoeding. Maar kan ik nu alsnog wortelstimulator toevoegen? En wanneer kan ik bladvoeding gaan geven?

Alvast bedankt!

 

Groeten Randy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben afgelopen weekend even langs mn growshop geweest om daar te informeren. Na hun zeggen hoef ik met deze all-mix grond (die ik ook bij hun heb gekocht) pas na 5 weken bloei bij te voeden. Ze raden mij aan om dan alleen nog PK 13/14 toe te voegen. Nog bladvoeding en wortelstimulator toevoegen is volgens hen overbodig. Ik kweek trouwens onder TL-buizen, wat mij de vorige keer ook wel bevallen is.

Maar moet ik nu doen wat mn growshop zegt, of is het beter om na week 1 bloei gewoon te beginnen met bijvoeden en in week 5 de PK 13/14 toe te voegen.

Wat kan ik volgens jullie t beste doen?? :verrygood

 

Groeten Randy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator stimuleert de wortel toch, dat is dan toch altijd goed.Een plant blijft wortels maken gedurende de hele kweek.Hoe eerder je het geeft, hoe beter.

 

 

En ik heb gelezen dat bladvoeding een perfecte aanvulling is op ieder bestaand systeem. Ook was daar een zinnige verklaring voor.(dat zie je niet vaak meer) Klik hier voor meer informatie over bladvoeding

 

:verrygood keep it real :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wortelstimulator is een hormoon (auxine) en geen voeding dus. Het stimuleerd de groei van de wortels, waarvoor bouwstoffen nodig zijn. als je het constant toevoegd kan het mss tot een ondervoeding leiden van de bovengrondse delen, met stress als gevolg. Ik zou het enkel maar toevoegen als de stekjes pas in de grond staan

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...