Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

sloopkogel

Hoogte van de groeilamp

Recommended Posts

Dit forum is niet bedoeld om je aan het handje te nemen en van a tot z te begeleiden. Zelf dingen opzoeken en uitvinden werkt veel beter.

 

Een tip: geloof niet alles wat je leest. Als je tegenstrijdige info krijgt, volg dan datgene dat jou het meest logisch in de oren klinkt. Probeer het in het begin ook vooral simpel te houden en laat je niet gek maken. De grootste fout die je kan maken is te veel en te vaak voeden.

 

Succes!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dit forum is niet bedoeld om je aan het handje te nemen en van a tot z te begeleiden. Zelf dingen opzoeken en uitvinden werkt veel beter.

 

Een tip: geloof niet alles wat je leest. Als je tegenstrijdige info krijgt, volg dan datgene dat jou het meest logisch in de oren klinkt. Probeer het in het begin ook vooral simpel te houden en laat je niet gek maken. De grootste fout die je kan maken is te veel en te vaak voeden.

 

Succes!

En waarom zou ik niet van A tot Z begeleid willen worden?

Ik ben bang, omdat het mijn eerste keer is, dat ik stomme fouten maak. Fouten die ik misschien had kunnen voorkomen door te vragen....

Ik begrijp jouw reaktie dus niet zo.....

Ik lees van mensen, die een 600 Watt lamp gebruiken om te groeien, die de lamp een meter van de groeiplantjes zetten.....

Mijn vraag is dan helemaal niet zo gek want mijn lamp is 160 Watt.

Moet ie dan lager hangen? Of ook op een meter?

Wat betreft de voeding is het mij allemaal wel duidelijk ( dankzij dit forum )

 

De Sloopkogel

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuurlijk snap ik dat je vragen hebt en antwoorden zoekt. Maar fouten maken is helemaal niet erg, daar leer je het meest van. Probeer, zeker in het begin, niet te veel te dokteren.

 

Maar okay, omdat je een vrij ongebruikelijke lamp hebt, hier wat advies:

 

Ik zou op een hoogte van zo'n 50 cm beginnen en je plantjes scherp in de gaten houden. Als ze gaan hangen hijs je 'm omhoog, anders laat je de lamp om de twee uur of zo een paar centimeter zakken.

 

Het gaat erom de lamp zo laag mogelijk te hangen voor het maximale licht, zonder dat je plantje te warm en te droog staat. Een goede ventilatie onder je lamp door is daarvoor essentieel. Omdat je lamp maar 160 watt is, denk ik dat je de afzuiging heel laag kan zetten, wat gunstig is voor de luchtvochtigheid.

 

Voor de bloei heb je hoop ik wel een 400 of 600 watt natriumlamp?

 

Voor de rest denk ik dat je er met de zoekfunctie wel uitkomt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kom maar aan me handje :verrygood

Als de stekken net staan zou ik de lamp hoog hangen, vanaf dag 2 zou ik de lamp laten zakken, net zo lang als de temp toelaat (wel op tophoogte onde de lamp meten)

De lamp die je hebt kun je niet vergelijken met een hps, jij hebt een gewone gloeilamp, die leverd per watt een keer of 10 minder als een hps....dus verbranden door te veel licht zal echt niet gebeuren, wel door de temperatuur als deze te hoog wordt.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dus verbranden door te veel licht zal echt niet gebeuren

 

Nee, dat denk ik ook niet. Zolang de temperatuur en luchtvochtigheid goed zijn, kan een plantje ook met een 600 watter niet te veel licht krijgen.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Voor de bloei heb je hoop ik wel een 400 of 600 watt natriumlamp?

Voor de bloei ga ik een industria 600 Watt gebruiken....

 

En nog bedankt voor je antwoorden.... :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

hey,

 

heb in het begin ook zoeen lamp gehad, zoals hier al beschreven kan je het best zelf uitzoeken door de lamp dagelijks een beetje te doen zakken, te veel licht zal ze zeker nooit krijgen maar te warm worden voor de plant zeker als ze rond de 10 cm van je plant hangt.

 

enige goede tips wat ik je kan geven, hebben ze mij ook gedaan, is, koop een natrium, het verschil is enorm, ja je kan ze gebruiken voor de groeiefase maar dan ga je zo een klein, smal zwak plantje hebben tov mocht je van de eerste keer met natrium werken, niet de eerste week natuurlijk ...

 

succes

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...