Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Emiel

Interpolis wil wietkwekers verzekeren

Recommended Posts

Verzekeringsmaatschappij Interpolis wil illegale hennepkwekerijen gaan verzekeren. Het moet dan wel gaan om wietkwekerijen die veilig zijn opgezet. Directeur Wiechmann van Interpolis sprak vandaag op een bijeenkomst over illegale hennepteelt in Tilburg.

 

Wiechmann: ''Als ik tomatenkwekerijen als klant heb, waarom zou ik dan geen hennepkwekerijen verzekeren. Het gaat ons om het gevaar. We hebben ook coffeeshops als klant.'' De Interpolis-directeur pleit overigens wel voor een certificeringssysteem voor wiettelers. Hij benadrukte dat er nog criteria worden ontwikkeld voor hennepteelt. ''Het gedoogbeleid is mooi, maar het is raar dat voor de teelt niets is geregeld.''

Op dit moment vormen veel hennepkwekers door hun geknoei met elektriciteit en lampen een enorm gevaar. Vaak ontstaat brand in ondeskundig ingerichte kwekerijen. Interpolis verwacht dit jaar voor 6 miljoen euro aan claims te ontvangen die hebben te maken met de kweek van de softdrugs. Voor alle verzekeraars ligt dat rond de 60 miljoen euro. Interpolis zet nu klanten die betrapt worden op hennepteelt zonder pardon uit de verzekering. Schade die is ontstaan door hennepteelt wordt niet uitgekeerd.

 

Weinig sympathie

Woningbouwcorporaties hebben weinig sympathie voor de gedachte van Interpolis. Adjunct-directeur E. Wilke van de koepelorganisatie zegt dat huurhuizen om in te wonen zijn en niet om hennep in te kweken. ''Het is gewoon illegaal. Je moet er tegen optreden. Als iemand op grote schaal rozen kweekt in zijn woning doen we dat ook.''

 

wietfabriek.jpg

''Mits veilig aangelegd, wellicht te verzekeren''

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is inderdaad de realiteit dat veel kwekers onveilig werken , daar moet verandering in komen !!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het natuurlijk wel wenselijk dat je je aan een antal regels houd.

Denk ook eens aan de buren.

Bij natural immitations in susteren, hebben ze een mooi blus systeem voor bij de trafo's.

Zorg er voor dat alles geaard is en angesloten achter een aardlek.

En zeker niet te vergeten. omzeil de meter nooit!!. :verrygood

Ik ben zelf electricien geweest dus dat zt wel goed.

Ik heb al teveel knoei hokken gezien.

En ik neem aan dat niemand alles in rook op wil zien gaan :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal ik jullie wat vertellen. ik wist dit eerder als jullie.

Me pappa is een van de 10 mensen die aan die vergaderingdeelnamen. Het was in tilburg, in de kabouterzaal.(zo heet die zaal)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja, en... Opscheppen is mooi meer kan je er ook dan wat meer over vertellen, iets dat niet in het artikel is vermeld?

Share this post


Link to post
Share on other sites

alsof ik dan een verzekering zou willen? Dan moet toch het adres enzo bekend worden?? En komen ze dan eerst ff kijken bij je of het wel veilig is???

grappig idee maar ze weten dan wel al je gegevens, en dat hoeft voor mij niet zo.

 

Mijn kwekerij is veilig, alle apparatuur is nieuw en alles is geaard. Maar ik zie inderdaad wel eens bij andere dat ze oude rotzooi zomaar hebben aangesloten zonder aarde. Dan vraag je er ook wel een beetje om. Dat je 2e hands spullen gebruikt is niet erg maar koop niet het oudste van het oudste en zorg dat je alles hebt geaard al kost dat een paar eurootjes meer.

Ik zou zelf niet willen meemaken dat mijn buurmeisje ofzo omkomt in een brand veroorzaakt door mijn wietkwekerij, omdat ik 50 euro wou besparen op mijn apparatuur....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als je alles volgens de norm wil aansluiten dan komt er meer bij kijken dan alleen randaarding en nieuwe spullen . Het gaat hier om ruimtes waar met water gewerkt wordt ,en daar gelden speciale bepalingen voor .

 

We zijn nu met 3 ex-elektromonteurs hier op het forum ,daarmee moet het gaa lukke om een veilige installatie aan te leggen .

 

Alle stroomgeleidende verbindingen behoren spatwaterdicht te zijn in een kweekruimte, dat geld zelfs voor de aansluiting van de lampfitting . Er zijn dan ook setjes Lamp + VSA +reflektor waar de verbindingen in een spatwaterdicht kastje zitten . De kabel invoer gescheidt dan via een wartel .

 

Als je een verzekering afsluit dan doe je dat niet bij de politie hoor , trouwens

dus ik zie het probleem niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ok das ook wel zo.

maar vaak zie je dat mensen oude spullen hebben wat allemaal niet zo brandveilig meer is. Je hebt gelijk dat alles waterdicht moet zijn, en ik hou persoonlijk mijn kabels zoveel mogelijk van de grond af.

 

En dat je niet bij de politie afsluit ok, maar zal denk ik persoonlijk toch niet zo snel een adviseur laten langskomen om me kwekerij te laten verzekeren.

Share this post


Link to post
Share on other sites

De verzekeraars zullen inderdaad wel moeten weten waar ze aan beginnen,en dus geen melding gaan doen aan de politie , maar dan zouden ze dief zijn van hun eigen geld . Ze sluiten maar wat graag een nieuwe verzekering af namelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zal er dan geen "controleur" moeten langskomen om te kijken of het aan bepaalde eisen voldoet enzo. En hoe betrouwbaar is het?? dat weet je natuurlijk nooit. Er zijn altijd mensen die niet blij zijn met plantages, ook sommige mensen van verzekeringsmaatschappijen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik heb laatst iets gehoord over het verplichten tot een soort van apk-keuring voor je huis.

Niet alleen vanwege hennepkwekerijen waar men met stroom werkt, maar ook andere ondeugdelijk aanglegde instalatie's.

Denk aan een vijverinstalatie of nieuwe keuken bijvoorbeeld.

Ik mag hopen dat men dit een te grote inbreuk op de privacie gaat vinden, men moet immers dan echt overal zijn in huis :verrygood

 

Enne, ook al heb je een verzekering, als later blijkt dat je na controle nog een verkeerde aansluiting hebt gemaakt betalen ze nog niks.

Moet je ook alles door instalatiebureau's laten doen :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus dan zorg je dat alles in orde is aan je installatie , dat is het idee hier ook achter , ze hopen dat meer kwekerijen veilig worden.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...