Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
kalemafkees

400 Watt Hps 50 Watt Ventilator Zonder Relais/schakerkast?

Recommended Posts

kan ik met 1 x 400 watt (tuinbouw armatuur) en 1 ventilator van 50 watt zorgeloos kweken zonder schakelkast/relais?

ik bedoel is dit veilig?

ik heb gewoon een tijdschakelaar die tot 3680 watt aan kan.

 

moet wel lukken toch?

 

 

cheers Kalemafkees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb al meerdere malen meegemaakt dat die dingen zijn doorgefikt. Niet bij mij overigens. Dus gebruik een relais

Share this post


Link to post
Share on other sites

Inderdaad niet op besparen voor die paar tientjes en dan huilen als de toko is afgefikt :whistle:

Share this post


Link to post
Share on other sites

riskant, tijdschakelaar kan hierdoor ook aan blijven staan!

Edited by homegrower1967

Share this post


Link to post
Share on other sites

heb ooit geprobeerd met zogenaamde heavy duty timer een oogst te draaien op dezelfde manier als jij

vroeg of laat gaat de timer niet meer uit

simpel zat

 

de piekspanning bij het aanzetten is tijdelijk zo hoog dat de contactpunten in de timer aan elkaar smelten

daardoor wil de t8mer niet meer uit ( in gunstig geval, in ongunstig geval brandt je kweek+huis af)

 

je speelt met vuur

dus hou je aan de regels

kinderen in de buurt? dan ben je een klootzak dat je het risico alleen al wilde nemen

sorry , maar ik zie even geen reden jou met zachte handschoenen aan te pakken

je snapt je eigen domheid niet , en daarom geven wij antwoord

er zijn al oogsten opgeofferd om tot dit antwoord te komen

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Safety en veiligheid gaat voor alles.Schaf jezelf dit apparaat aan:

 

gallery_44403_18208_5497.jpg

 

Zelden dat hier wat aan doorbrand.Of je moet zelf een heavy duty schakeling willen produceren,dan is dat weggelegd voor de handige

electroman.

Een willekeurig voorbeeld van een voorschakeling met schakelcontact,timer en magneetrelais.

 

gallery_44403_18208_2410894.jpg

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hij stelt gewoon een normale vraag of het veilig is, geef dan ook gewoon normaal antwoord. Je doet veronderstellingen dat hij sowieso gaat draaien met een normale timer. En dat lees ik niet in de tekst.

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik doe aannames en mogelijk wat overbodig snoeiwerk in gedachtegang van de topicstarter

 

weedrunner is degene die alleen tip geeft

 

als je op de nare toon van mijn post wil aanvallen , en je durft de discussie die eruit voortvloeit aan te gaan , dan moet je mij hebben

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

@ weedrunner.. ik doelde niet op jou, maar ik heb kennelijk op je plassertje getrapt.

 

@meneer jansen, lijkt geen discussie nodig. Inhoudelijk heb je gelijk, maar het is de toon die de muziek maakt vind je niet?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Uitstekend TheGreenMachine_

 

Dat kwam door het laatste zinnetje waarin jij 'je' vermelde.

Was inderdaad wat op mijn plasser getrapt. Waarnaar het laatste woord tevoorschijn kwam.

Dat ga ik verwijderen en zo word het zonder discussie alsnog een topic met antwoorden en 'tips' voor de topic starter.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Geen probleem. Had ook wel wat duidelijker mogen zijn voor wie het bericht bedoeld was. Je reageerde alleen net voor me aan. Vandaar.

Share this post


Link to post
Share on other sites

als veiligheid in het geding is mag de Drilsergeant tevoorschijn gehaald worden

 

tot die tijd is de presentatie in handen van ivo niehe, pipo de clown en goedele liekens

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ook moeten we ons bedenken dat een topic niet alleen gelezen wordt door mensen die antwoorden.Kijk maar eens naar de verhouding vieuws/reply's.

Goede adviezen m.b.t. veiligheid zijn dus zeker zeer belangrijk qua voorlichting en bestaansrecht van het tomatenforum :likken: .

 

Ik ben in principe ook een 'lezer' , maar als het over veiligheid en elektriciteit gaat is het belangrijk dat iedereen goede voorlichting krijgt.

 

nu ontopic;

foto en post van weedrunner is zelfs bijna een sticky waard.!

(waarbij een perfectionist misschien aan mag merken :- altijd componenten van 1 merk te kiezen, en de installatie automaat met C karakteristiek misschien veranderd zou kunnen worden, maar qua kortsluitveiligheid, en thermische overstroom altijd voldoet.)

Hiermede eindigend dit epistel,

en gaat over tot de orde van de dag :vape:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...