Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Doede

Inval Bij Woordvoeder Voc-Derrick Bergman

Recommended Posts

hehe, da's onduidelijk ja:

 

uitgesloten van een licentie om te kweken.

zoals aboutaleb in rotterdam als vereiste had: geen mensen met een hennep of opiumlijst delict.

 

In de "open"modellen worden kwekers aangedragen door shops of consument,

die van de overheid dan een licentie zouden krijgen, grofweg.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Alleen dat model blijft voorlopig in de kast & weet niet of dit model gaat werken hier.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nou die aboutaleb in rotterdam is ook alles behalve brilliant zeg. Door juist die mensen een licentie te geven haal je ze uit de criminaliteit, en nog in hun eigen vak ook. Of is hij (en z'n politiekorps) bang dat ze dan formatieplaatsen in moeten leveren omdat de criminalitiet ineens gedaald is?

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik snap je verhaal Chassie, maar aan de andere kant kan je van de overheid ook niet verwachten dat ze met 'criminelen' in zee gaan. Voor onze forumleden vooral tussen aanhaaltekens, voor de overheid zonder. Overigens zitten in de wietbrance natuurlijk ook een x aantal echte criminelen. Dat zal niemand kunnen ontkennen.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VOC heeft meer staan dan men denkt.

 

En hoe kom je aan deze info?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Amateuristisch zooitje die je niet serieus kan nemen.

 

Al vaker zegt, blijkt wel weer.

 

Als er wel een keer wat opstaat wat wel serieus is en met de juiste mensen zal ik die van harte steunen.

 

Wanneer is eigenlijk die rechtszaak van Doede en Bierum?

Share this post


Link to post
Share on other sites

als die terugvordering van Doede na het hoger beroep in stand blijft, hoop ik voor hem dat VOC een paar grotere binnentuinen laat draaien om hun vriend uit de brand te helpen.

 

dat druist misschien in tegen de principes van de vereniging, maar met donaties gaan ze het helaas niet redden

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

hehe, da's onduidelijk ja:

 

uitgesloten van een licentie om te kweken.

zoals aboutaleb in rotterdam als vereiste had: geen mensen met een hennep of opiumlijst delict.

 

In de "open"modellen worden kwekers aangedragen door shops of consument,

die van de overheid dan een licentie zouden krijgen, grofweg.

dat is natuurlijk zodat de burger/ondernemer/man met kennis van zaken er uit blijft en de grote bedrijven met hun dikke reet plaats kunnen nemen, om dan te zeuren over moeilijk moeilijk laten we maar verbieden..

 

en toen bleef alles hetzelfde

Share this post


Link to post
Share on other sites

psies HuffenPuff,

en als de "andere kant"alleen maar blijft m,ekkeren en zeuren, en tegen vooruitgang is,

rookt de consument steeds grotere baggerwiet.,

vullen de grote jongens hun zakken

wat zij in de toekomst de grote bedrijven verwijten.....

 

Money makes this green world go around.

with just a little speed

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het gaat net als vroeger worden met de graswiet, alleen dit keer met chemicaliën eraan toegevoegd.De overheid heeft dan weer een stok achter de deur hoe slecht wiet wel niet is.Ze weten altijd wel weer een lekkere draai aan te geven.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Eindhovenaar blijft pleiten voor legaliseren cannabis

Wietactivist stelt zich open op

door Dominique Elshout

 

Derrick Bergman, secretaris van het landelijk Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod, kwam in het nieuws nadat de politie maandag bij een inval in zijn huis zeven hennepplanten in beslag nam.

 

Hij vertelt een verhaal over Simon Vinkenoog, de dichter performer die bij leven zowat volcontinu met een joint rondliep. Vinkenoog poseerde op zijn 75ste voor een foto, volledig naakt, met goed zicht op het tussenbeense. „Door zich honderd procent kwetsbaar op te stellen, maakte Vinkenoog zich onkwetsbaar. Ik heb daar iets van meegenomen naar het VOC.”

 

Het VOC is het landelijk Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod en aan het woord is de secretaris van het verbond, Eindhovenaar Derrick Bergman (43). Maandag kwam Bergman in het nieuws nadat de politie zeven wietplanten bij zijn huis weghaalde. Later in de week houdt hij in de late ochtend thuis kortstondig een joint brandend, terwijl hij uit de doeken doet waar het VOC voor staat. Dat de criminaliteit rond hennepteelt zal verdwijnen als het verbod eraf gaat. Het is een standpunt dat Bergman herhaaldelijk uitdraagt, onder meer in opiniestukken in het Eindhovens Dagblad. Dat gaat hem gemakkelijk af. Van huis uit is Bergman journalist.

 

„Ik zag eens een advertentie in de Volkskrant waarin een journalist gevraagd werd. ‘Affiniteit met blowen vereist’.” Het bleek te gaan om het blad Highlife -‘opinie- en lifestyle magazine voor growers en blowers.’ „Ik schrijf er nog steeds voor.”

 

Na een studie journalistiek in Utrecht werkte Bergman onder meer voor de VPRO/Villa Achterwerk en was hij mede-oprichter van het blad ZIN, ‘voor de kritische levensgenieter.’

 

Bergmans affiniteit met blowen is altijd gebleven. „Ik ben ermee begonnen op mijn zestiende, toen ik op het Lorentz Casimir-lyceum in Eindhoven zat.” Bergman gelooft in openheid die kwetsbaar maakt, ook rond het onderwerp blowen. „Ik stel me transparant op.” Thuis net zo goed. „We hebben drie zoons. Ik kan tegen ze zeggen: ‘Als je blowt gooi ik je buiten’, puur repressief. Of ik kan ze serieuze informatie geven.”

 

Bergman kiest voor het laatste. Oudste zoon Thijs (23) blowt nu af en toe in het weekend, de jongste – Simon (13) – blowt niet en Joris (21) is fanatiek sporter. „De enige hennep die hij gebruikt, zijn de zaadjes in zijn krachtvoer”, zegt zijn vader. De meest serieuze informatie die hij zijn zoons meegeeft: „Je hersenen zijn pas uitontwikkeld na je 21ste. Als je echt slim bent, doe je voor die tijd niks. Niet blowen, niet drinken, niet roken.”

 

Dezer dagen is Bergman druk met de voorbereiding van Cannabisbevrijdingsdag, een gratis festival op 14 juni in het Flevopark in Amsterdam, door het VOC op touw gezet. Posters van het festival hangen bij hem voor het raam. „Ik doe de programmering.”

 

Het festival is ook een middel om het vizier weer eens op het Nederlandse cannabisbeleid te krijgen. Journalisten weten Bergman gemakkelijk te vinden met vragen hierover. „Ik krijg journalisten uit de hele wereld aan de lijn. Newsweek, BBC, The Economist, noem maar op. Ze snappen er niks van dat uitgerekend in het tolerante Nederland nu een war on drugs gaande is. Ik probeer dan uit te leggen dat ons land sinds Pim Fortuyn is verrechtst en dat de Hollandse hennepoorlog daarmee te maken heeft. Terwijl er tegelijkertijd een tegengestelde wereldrevolutie aan de gang is. Uruguay heeft cannabis vrijgegeven, Amerikaanse staten als Alaska en Oregon ook en Obama verwacht dat er meer staten zullen volgen.”

 

Nederlandse journalisten en programmamakers doen vaak een beroep op Bergman. Zo leverde hij enkele wietplantjes aan EO- man Johan Eikelboom en kwam Tim Hofman van Spuiten & Slikken tips en stekken bij hem halen voor de tv-serie Tim’s Tuintje. Zelf heeft Bergman zijn journalistieke

rol inmiddels verruild voor die van activist. „Vroeger schreef ik netjes op dat Pietje Puk voor het opheffen van het verbod op cannabis is. Nu probeer ik dat punt zelf te maken.”

 

De omslag kwam in 2009, toen Bergman betrokken was bij de oprichting van het VOC en het in zijn ogen ‘écht de verkeerde kant’ opging met het Nederlandse softdrugsbeleid. „Het CDA nam toen het standpunt is dat alle coffeeshops dicht moeten. Dat gaat me veel te ver. Maar toch: van journalist naar activist was een hele stap. Ik heb dat niet lichtvaardig gedaan.”

 

Een logisch vervolg dient zich inmiddels aan. Schrijver. Een prille versie van een lijvige biografie heeft Bergman al klaar. Hoofdpersoon: Simon Vinkenoog.

 

[foto-onderschrift]

Eindhovenaar Derrick Bergman: „Ze snappen er in het buitenland niks van dat uitgerekend in het tolerante Nederland nu een war on drugs gaande is.” foto René Manders

 

[kader]

‘Wietinval was intimiderend’

Door de politie-inval afgelopen maandag bij secretaris Derrick Bergman van het Verbond voor Opheffing van het Cannabisverbod, is de vrijheid van meningsuiting en van vereniging onder druk komen te staan. Die opvatting verwoordt Bergman in een brief die hij deze week naar burgemeester Van Gijzel van Eindhoven stuurde. Bij de inval werden de zeven wietplanten meegenomen die Bergman in bezit had. Het bezit van vijf wietplanten of minder, wordt in Nederland gedoogd. Bergman stelt dat hij de inval heeft ervaren als intimiderend en als een waarschuwing van Justitie tegen het VOC.

 

[streamer]

Van journalist naar activist was een hele stap. Ik heb dat niet lichtvaardig gedaan

Derrick Bergman

secretaris VOC

 

© Eindhovens Dagblad

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat de VOC tegenwoordig voor de 7 planten legalisatie ipv 5????? Het is wel een magisch getal die 7.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VOC staat voor opheffing cannabisverbod.

Dus dat het net als aardappelen in je tuin verbouwd kan worden. Het binnentelen zal dan niet meer lucratief zijn omdat de prijzen drastisch zullen dalen.

Coffeeshops zullen dan meer verkopen, maar wel tegen een aanmerkelijk gereduceerde prijs.

 

Kan er ook eindelijk een einde worden gemaakt aan de schandalige wijze waarop medicinale consumenten worden behandelt. Nl. gedwongen worden om, ten bate van de farmaceutische industrie, gif tot je te nemen terwijl je dit niet wilt.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Als er het cannabisverbod is opgeheven, dan heb je toch geen coffeeshops meer nodig.Gewoon ff naar de Super voor een pakkie joints, naast je gewone boodschappen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat laatste zie ik niet zo snel gebeuren. Waarschijnlijker is dat beide, coffeeshops en supermarkten allebei jointjes gaan verkopen. Ter vergelijking, er zijn toch ook nog steeds slagerijen terwijl de supermarkt ook vlees verkoopt. Bakkers, drogisten, slijterijen enz. hetzelfde.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Gaat de VOC tegenwoordig voor de 7 planten legalisatie ipv 5????? Het is wel een magisch getal die 7.

kans bestaat ook dat ze een proces uit willen lokken, die de overheid zo veel mogelijk probeert te voorkomen, waarbij er middels de rechterlijke macht een precedent geschept kan worden zodat de gewone burger eindelijk af is van het juk van de dictatoriale macht

 

dat zo ook moeten aquar, het verschil tussen een opblaaskip en een echt stukje vlees

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat kan ook.Tenslotte heb je aan onze kasteelhouder, die subsidies verkwist ook geen ene f#ck aan.Grote vraag is alleen of ze het geld hebben om een proces tegemoet te gaan tegen de overheid.

Share this post


Link to post
Share on other sites

het uitlokken van een proefproces is in dit geval niet de opzet.

en nee, het voc heeft weinig geld en kan dergelijke juridische fratsen niet betalen.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Misschien is er wel een goeie advocaat die dit kostenloos op zich wil nemen? En daarbij bestaat er ook nog zo iets als rechtsbijstand.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doede heeft gelijk, ik zei tegen de huisarts:"ik hoef die mediwiet niet meer van de apotheek, ik kweek het zelf wel buiten, zet maar in mijn dossier!" Ik hoop en wacht al zo lang op legalisatie.........

 

Gr ejb

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

een proefproces kost natuurlijk niet meer dan een normal proces (wat vrijwel zeker is indien je niet voldoet of wilt gaan voor een sepotregeling) probleem is dan al snel dat het om alsnog niet in vervolging gaat omdat ze bij de rechter geen winst halen (goed voor de burger maar slecht voor de rechtspraak)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...