Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
autoflowers

Is Het Belangrijk Om Ook Wat Tegen Muizen Te Doen?

Recommended Posts

Op mijn spot lopen muizen, zelfs als ik er aan het werk ben zie ik ze lopen.

Nadat de eerste lading plantjes tijdens het vervoer allemaal gesneuveld is, is de tweede lading plantjes inmiddels ook sterk aangetast. Doordat de grond rivierklei is en lang water vasthoudt staan ze ook te vochtig, maar zag dat ze ook flink aangevreten waren. Slakken zaten er ook bij, maar eten muizen ook wietplanten? ze eten iig slakkenkorrels heb ik gezien, ik weet wel dat muizen doodgaan van slakkenkorrels van de AH, maar deze van de tuinzaak is volgens mij diervriendelijk dus trekt alleen maar muizen aan.

 

Moeten die muizen ook kapot of kan ik die laten lopen?

 

Vanaf begin mei tot heden zijn volgens mij in totaal door reeën, konijnen, slakken en pech al zo'n 20 plantjes gesneuveld, het blijft een gevecht met de natuur maar hoop dat ik uiteindelijk er toch voordeel uithaal.Er staan nog zo'n 25 overeind. Maar heb nu al zo'n 100 euro verlies.

Share this post


Link to post
Share on other sites

gaas ingraven tot de grond?

 

maar euh, ja ze eten ook planten/wortels danwel kapot maken dmv van gangetjes

Share this post


Link to post
Share on other sites

de grootste zaadbatch is ooit door muizen geselecteerd,

werkelijk ieder nootje wat goed is hebben zij opgegeten

en alleen de slechte lieten zij liggen.

dit waren 10duizenden zaden

dus ze hebben grote buikjes.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lekker dan.

 

Neem een waakkat. Ik er twee die komen in de achtertuin en daar staan m'n 5 gedoogplantjes wat dat betreft veilig.

 

Als je niet al te bio denkt, koop je die van de AH weer. :D

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Heb 6 muizenklemmen bij de blokker gekocht, The hunt is on!

Ik denk niet zo bio, belangrijkste vind ik dat de planten een beetje oogst geven, maar wil ook niet al te ongezonde wiet kweken. Denk dat te veel rotzooi in en om je planten een nare high geeft en het moet wel een leuk product worden.

 

Vandaag ga ik weer kijken,ben benieuwd wat de schade vandaag zal zijn bij de planten.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tijdens mijn nieuwe graafwerkzaamheden vanavond, om toch nog een late nieuwe lading te zetten omdat veel planten gesneuveld zijn heb ik de muizenklemmen gezet met pindakaas. Terwijl ik aan het werk was lopen de muizen gewoon om mij heen als ik niet al te veel beweging maak, het lijkt erop dat die muizen nog nooit een mens gezien hebben omdat ze niet schuw zijn. Maar toen ik een muizenklem zette zag ik een muis bezig het pindakaas eraf te eten, terwijl ik daar met een gespannen muizenklem in mijn hand stond en hinderlijk veel gestoken werd door neefjes tijdens het observeren, probeerde ik zo stil mogelijk te staan en de muis zijn ondergang te aanschouwen, vond het best heel spannend omdat zo tergend langzaam en van dichbij te zien hoe de genadeslag het muisje aan zijn einde zal brengen, echter hij of zij at alles eraf zonder de val te laten klappen. Daarna nog wat bijgezet en toen de graafwerkzaamheden hervat, 5 minuten later hoorde ik wel een klap! de eerste muis zat erin, dacht dat dat misschien de enige muis was, heb die bij het staartje gepakt n probeerde de muis met een mooie zwieper ver weg te gooien, echte het staartje brak af, waardoor hij vlakbij de plantjes ergens belande maar kon hem niet weer vinden. Dus die gaat vlakbij mijn plantjes wegrotten, misschien houdt dat ander knaagdieren op afstand. Toen de graafwerkzaamheden weer herstart, na 15 minuten hoorde ik weer een klap, wachtte even tot die klaar was met spartelen en he deze muis ook een enkeltje muizenhemel gegeven in een mooie lancering. Toen ik wegging omdat het aardedonker was zat er weer een muis bij, veel van het kwaad komt dus toch echt door muizen, dit was nieuw voor mij, want een enkele muis zal niet zoveel kwaad doen, maar hier zit dus een heel leger! dan toch maar gif strooien denk ik. (Wat mij daarnaast ook opviel was dat heel veel bomen waren omgewaaid, dit moet afgelopen nacht zijn gebeurt, ik heb niets van een storm meegekregen maar zag wel 5 omgewaaide bomen die eerder nog overeind stonden. Maar dit hoeft verder geen probleem te zijn, dit bos wordt niet onderhouden en alles wordt gewoon met rust gelaten wat alle dieren op mijn spot ook verklaart.) Reeën, konijnen, muizen heb er zelfs vogels gezien die ik nooit eerder heb gezien (fel blauw met rood), echt een ongerept stukje natuur. Eigenlijk zou ik dat volledig uit moeten buiten en er zoveel mogelijk neerzetten, maar het blijft een behoorlijke strijd met de dieren die er rondlopen. Heb op deze spot maar enkele plantjes staan en voor zaden opkweken ben ik aan de late kant nu, maar moet toch nog maar een poging wagen. De grond daar is ook uitertst vruchtbaar, het kan heel succesvol worden. Maar het is niet makkeljk, alleen al om er te komen levert je bijna altijd een paar schrammen op en een aantal teken. Maar ben vastberaden de uitdaging aan te gaan

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dus last van neefjes? Dan weet ik al uit welke regio je komt: de muizenkiller uit Friesland! ;)

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

als je daar woont zal je weinig oogsten denk ik ,het is een ware muizenplaag daar ,flink gif strooien is het enigste wat je kan doen .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Het is wel een muizenplaag idd, denk dat die dooie muizen andere muizen eerst wel op afstand houdt, want muizen eten over het algemeen niet zo snel plantjes, maar als er heel veel zijn dan kiezen er altijd wel enkelen voor de plantjes. Ik ga het wel redden en winnen van de muizen. Hun routes vernietigen, valletjes zetten en gif ga ik ook maar doen, zullen veel dooie muizen komen te liggen in de buurt van mijn spot. Want doordat de muizen de slakkenkorrels opeten krijgen de slakken weer vrij spel en dat moet dus niet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zou er niet ergens een nest zijn waar die beesten samen komen? :huh:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Leen een kat...laat hem 24 uur een beetje geur afsteken tegen alles in de buurt

(haren gegarandeerd :rtfm: als je niet op let maar dat geldt voor binnen,.. altijd grappig om te zien of een binnenkweker honden of katten heeft als je een zakje speciale wiet in de sjop haalt) .Als de muizen de geur van een kat ruiken komen ze echt niet meer, ik reageer eigenlijk meer om je 'neefjes' nu weten we uit welke regio je komt :whistle: :book:

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Die neefjes beslaan de 3 noordelijke provincies, ofterwijl de haplo groep :P maar goed niet belangrijk.

 

Vanavond ben ik r weer geweest, plantjes zitten ook onder de slijm van die uiterst irrititant naaktslakken, ook hier en daar een aangevreten blaadje.. Heb er al kopertape bij , bij elk plantje, heb er sakkenkorrels bij, heb er koffiedik bij, heb er zout omheen gestrooid en nog vreten die irritante beesten aan mijn plantjes, de muizen daarentegen laten de plantjes nu wat met rust nu ze slakkenkorrels hebben en dooie muizen ruiken.

 

Wat een ellende, maar heb er vrolijk weer 8 vierkante meter bramenstruiken weggeknipt en gaten gegraven, daar komen de critical, afghaan kush en white widow te staan, ook al word het eind juni, ik zal en moet een degelijke oogst hebben.en het warme weer komt eraan dus heb nog goede hoop.

 

Gooi die gaten gewoon vol met kokos em wormenmest en de rest met wel goed komen denk ik.

 

er staan nu 6 klemmen op scherp, ligt weer en hele lading slakkenkorrels een hele bus zout, hoop dat de plantjes nu ff in het warme weer aan hun ontwikkeling kunnen beginnen want word onderhand wel moe van die slakken.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Wat een smerig werk eigenlijk, ben net op mijn spot geweest en er zaten 3 muizen naast elkaar in de klemmen, aangevreten door naakslakken en vreemde keverachtige beesten met oranje stippen. smerige doorgeregende salmonella muizen. Had niet verwacht dat er zoveel energie in die muizen ging zitten. Inmiddels heb ik er 5 gevangen. Ben een beetje bang dat het een salmonella spot gaat worden met de vieze dooie muizen nu het warmer weer gaat worden. Gooi ze wel minimaal 5 meter buiten de spot. Maar veel dooie muizen op mijn spot, ik weet niet, het kan niet al te gezond zijn.

 

De plantjes zijn met rust gelaten maar ze moeten nog wel aanslaan, ik zie dat de planten flink voor gegroeid moeten worden als ze op de spot gezet worden, want in een dergelijk ruwe omgeving moeten de planten al wel wat body hebben anders redden ze het niet of heel moeizaam. Maar grotere planten zijn wel lastiger te vervoeren.

 

Daarnaast is de kleigrond een nadeel, de klei is behoorlijk taai dus de gaten met aarde moeten groot zijn anders komen ze te vochtig te staan n een flinke regenbui. Het is 1 van de best verstopte spots, maar ook 1 van de moeilijkste spots die ik heb. Hoop in oktober even een mooie foto te kunnen toevoegen van het resultaat

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...