Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Anodyne

2 Stekken Van Dezelfde Moeder Kruisen Dmv Ld

Recommended Posts

Hallo,

 

Een vriend van mij is in het bezit van een vrouwelijk plantje met een mooie genetica. Deze genetica willen we graag behouden om verdere kweekjes mee te doen.

 

In de eerste instantie was het idee om een stek te nemen en deze op te groeien als moederplant zodat we voor volgende kweekjes weer stekken kunnen nemen, maar nu is een ander idee in mij opgekomen om op langere termijn meer voordelen te creeeren. Namelijk, 2 stekken nemen, 1 ervan met LD (Lesbian Dream) te behandelen en de andere stek te bestuiven met het stuifmeel dat hierbij vrijkomt.

 

Nu is mijn vraag of dit uberhaupt mogelijk is, want ik snap dat het in principe zelfbestuiving zou zijn omdat beide stekken een identieke genietica hebben. En dat dit voor zover ik weet een no-go is.

 

 

Graag jullie menigen over dit idee en liever nog ervaringen.

 

groetjes,

Anodyne

Share this post


Link to post
Share on other sites

klik stukje leesvoer als jet nog niet gezien had.

 

Als je echt dit soortje zoals het nu is wilt bewaren zal het een moedertje moeten worden.

Ook met LD komen er uit de zaailingen verschillende pheno's en dan weet je niet wat er gaat komen.

 

Grtz,

Dj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Djbroertje,

 

bedankt voor je reactie! Ik heb jouw topic al een aantal keer vluchtig doorgelezen, maar heb niet hetzelfde principe kunnen vinden.

 

Ik vind het niet erg als er uit de zaden verschillende pheno's zouden komen, dit omdat het soortje redelijk stabiel is en alle pheno's bevallen.

 

Mijn grootste angst was alleen dat mocht ik de 2 stekken gaan kruisen, dat ik dan herma zaad zou gaan maken oid. Maar volgens jou is het dus zo dat de moeder (in dit geval stekje 1 die het stuifmeel ontvangt) andere genetica door geeft als de transgender papa (stekje 2, behandeld met LD om stuifmeel te verkrijgen.)

 

 

Mijn voorkeur gaat toch uit naar het kruisen omdat we met 1 kweekruimte werken en alleen in de zomerperiode een moederplantje zouden kunnen laten groeien (buiten).

 

EDIT:

Volgens mij heb ik teveel gerookt toen ik door jouw topic ben gaan bladeren. Want hier wordt PRECIES gedaan wat ik vroeg :D. Haha!

 

foutje bedankt! Gewoon doen dus volgens jou?!

 

groetjes,

Anodyne

Edited by Anodyne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Anodyne, wat jij wil doen is een zogenaamde IBL (inbredline) maken. Dat kan, in principe wordt dit gedaan om de strain meer te stabiliseren, herma zaad komt voort uit een niet stabiele strain, een strain welke dus hermafrodiete trekjes heeft. Het zaad dat een instabiele plant voortbrengt zal ook instabiel zijn.

 

Groet PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hey Plantformer,

thanks voor je reactie! Weer een nieuwe term geleerd, dit zal het zoeken naar info wat gemakkelijker maken :D.

 

Het gaat hier om een plantje (Sannies Jack) uit gefeminiseerd zaad. Naar mijn weten heeft Sannie enorm veel tijd gestoken in het selecteren naar een stabiele strain, dus verwacht ik dat een IBL maken met dit plantje wel mogelijk gaat zijn.

 

Als je het niet met me eens bent hoor ik het graag!

 

Groetjes,

Anodyne

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik ben fan van Sannie, zijn Jack is hier al meerdere meren voorbij gekomen. Als je het een beetje goed doet heb je zo een paar duizend gefeminiseerde zaden. Succes!

 

Gr. PF

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...