Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
weiman

Knaagdieren

Recommended Posts

Hoe weer je muizen of knaagdieren van je jonge planten in t bos?

 

In een jong stadium zijn zaailingen kwetsbaar voor veldmuizen of andere knaagdieren die aan de steeltjes vreten. Ik heb nu het trieste gezicht van losse kopjes die op de grond liggen waarvan de steeltjes ontbreken : :execute

 

 

Helaas is m'n geheime veldje ontdekt waar ik eerder makkelijk voorgegroeide planten met de auto kon brengen (32 melkpakken in een banendoos!). Een andere plek waar ik nu wat heb staat bereik ik alleen per fiets of te voet en dus zet ik er kleine zaailingen die draagbaar zijn. Ter plekke zaaien werkt ook, maar in het jonge stadium zijn ze dus kennelijk erg lekker voor muizen. Hoe hou je die tegen?

 

Kippengaas stopt konijnen en herten.Slakkendood stopt slakken. (Sorry biofreaks, maar hoe anders?) Maar hoe stop je dus die kleine knaagdieren???

 

 

gallery_18742_18202_97788.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Zo klein moet je ze eigenlijk ook nog niet in de grond plaatsen ,kan je geen kastje of iets anders op de spot neerzetten ,of de zaailingen op een tafeltje van koperen buisjes ,ook goed tegen slakken ,je kan natuurlijk ook muizenkorrels strooien ,maar het kan ook een insecht doen hoor ,bij mijn vraten ze vorig jaar dikke stengels door ,en ineens waren ze weg die insecten .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ok .. ja, insecten kan ook nog. Had ik preventief kunnen spuiten, shit vergeten. Ik weet niet wat je met een tafeltje van koperen buisjes bedoelt, maar houdt dat knaagdieren en insecten tegen? Een mobiel kastje ... zo een van plastic, bedoel je? Dat kun je zelf maken van zeil. Dan heb je ook geen gaas nodig. Goed idee!

 

Vanaf welke grootte zouden ze minder kwetsbaar zijn? Het blijft natuurlijk buitenkweek dus ik hou rekening met tenminste 50% verlies. Maar nu heb ik nog maar een enkele staan, da's wel erg triest hahaha.

 

Dit was ook eigenlijk een testje met zo klein mogelijke plantjes en ook zaadjes, vanuit de wens om niets thuis te hebben staan en ook om helemaal niet met spullen te hoeven lopen zeulen. Ik bedoel, hoe transporteer je een 100+ planten tot ergens midden in t bos?

Het liefst zou ik gewoon ter plekke zaadjes in de grond stoppen zoals Budgetkweek in zijn Guerrillagids suggereert. Ondanks lage temperaturen komt het zaad komt dan wel gewoon op, zeker als je het na ijsheiligen er in zet. Dat werkt dus wel, maar dan zijn ze dus heel kwetsbaar. Een rol gaas of plasticzeil en wat slakkenkorrels wil ik nog wel meenemen. Muizengif werkt te langzaam en lijkt me dat er wel meer muizen rondkruipen.

 

Bedankt voor je tips! Iemand anders nog ideeën?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest wiet61

Gewoon een soort tafeltje maken een60 70 cm van de grond ,zo groot jij wil natuurlijk ,en nodig hebt .

Je kan het ook van plastic maken of kopen ,het kost kant en klaar ook geen reet ,echt niet .

Je kan ze uitzetten als ze een cm of 20 hoog zijn ,Onder een plastic kasje wat je boven en rond je spot maakt ,kan je meteen in de grond zaaien ,je kan ze ook groter kopen ,net wat jij wil .

Share this post


Link to post
Share on other sites

De allerbeste manier om kleine knaagdieren zoals muizen, ratten en eekhoorns te verjagen is door roofdierpis in te zetten. Als je knaagdier wilt verjagen kun je het beste bobcatpis gebruiken, wat te krijgen is op www.roofdierpis.nl . Het mooie is dat je de urine in een 33 dagen dispenser kan gieten die bestand is tegen regen en wind! Dus je hoeft het maar ongeveer eens per maand bij te vullen! De dispenser kun je ophangen aan de speciaal ontwikkelde pispaaltjes! Ideal voor guerrilla! De roofdierpis zit in halve liter flessen. Daarnaast kun je ook special bodemgranulaat gebruiken wat je rond de planten kan strooien... Werkt super simpel! Zeker het proberen waard!

 

Onderstaand staat een link naar de website ..

 

Www.roofdierpis.nl

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...