Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
sWEEDy

Gram per watt

Recommended Posts

ik ben wel benieuwd wat jullie zo gemiddeld per watt oogsten en hoeveel planten je dan op een meter hebt, en hoeveel watt je lamp is. Kweek je op aarde of anders? en hoe groot zijn je potten??

 

 

Vriend van mij kweekt met 16 planten per 400 watter 0,6 gram per watt op aarde in 11 liter potten.

 

Ben benieuwd wat ik zelf ga halen met 16 onder 600 watt in een grote bak.

voor foto's zie: http://sweedy.punt.nl

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik had de laatste keer 0,89 gram per watt (2e oogst) en dat ondanks de zeik met de budrot....

 

de zeik...

 

heerlijke Jack herer x white widdow, lekker en wit.... :verrygood

 

groet

 

 

p.s dank voor de info

Share this post


Link to post
Share on other sites
cker niet en hoeveel had je dan en in welke omstandighede (wattage, soort, aantal lampen, . . .)

 

ben zelf met men eerste kweek bezig zal daar daarna is iet over zegge als ik geoogst heb , duurt nog wel ffkes.

 

en weet niet warom maar ik denk dat een grote bak beter is, wrs omdat de wortels dan ook in de breedte gaan groeiien.

Dat idee heb ik dus ook over die grote bak met meer planten, maar ik kan dat niet hard maken.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Goed dan. Ik zelf kweek onder 8*400w.

Het aantal was 80.

En het medium is op steenwol.

Afzuiging 2500 kuub inlaat 1000 kuub.

Dit is trouwens mijn 2de kweek op steenwol en dan 0.85 gr\w is dan toch niet slecht dacht ik. :verrygood

Ik zal vanavond eens wat foto's maken en even posten. had van de week nl met de verkeerde instellingen (had de camera op sephia effect staan) foto's gemaakt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ik wil nie opscheppen maar ik had afgerond naar beneden 3 kilo nat eraf gehaald (ligt nu te drogen) onder 2 lampen 600 watters op mapito in een growbox.met ruck afzuiger en elke avond zorg voor mn dames.de voeding is van aqualogic (ja oni :verrygood :P ) lijkt me goed gelukt. wat is dan jullie rekensommetje voor grams per watt?? en met 30 plantjes pp

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS

Dat weet je pas als ie droog is.... ongeveer 1/5 deel van het natgewicht.

 

Dus 3000:5=600 gram

 

2x600 watt = 1200 watt

 

Gram per watt = gram/watt = gram:watt

 

Dus 600:1200=0,5 gram per watt :verrygood oftwel 20 gr per plantje.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Guest IDULS
20 gram per plantje...Is dat niet een beetje weinig.. :P

*gaap* hangt van het aantal plantjes af.........

 

In zijn geval is het erg gemiddeld 0,5 gram per watt is ongeveer het minimum wat je moet halen als alles een beetje goedloopt. :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nat(en schoon) gewicht gedeeld door 4 is het droog gewicht ,is mijn ervaring tot dusver.

Share this post


Link to post
Share on other sites
nat(en schoon) gewicht gedeeld door 4 is het droog gewicht ,is mijn ervaring tot dusver.

Maak er maar 5 van, dan is het ook echt droog :verrygood

Het ligt uiteindelijk rond de 22/23% wat je overhoud :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat zit je dus precies op delen door 4.5

 

een procent of 15 droge stof , en nog tot 10 %water houdt je ongeveer over.

Het is ook afhangkelijk van de hoeveelheid harsen heb ik gemerkt.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dus als ik het goed begrijp dan is 0,5 wel het minimum? Is dat met een 400 watter? of geldt dat ook voor 600?

En kan je ook andere voedingen gebruiken die een hogere opbrengst creeeren?

Ik gebruik nu terra flores, pk 13/14 en enzymen. Kan je met andere merken betere opbrengsten halen? (op aarde)

Of kom ik dan gelijk bij hydro enzo terecht?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dat geldt voor alle lampen het zelfde .

Meer opbrengst zit em zeker niet alleen in de voeding !! dat zit in het geheel

Share this post


Link to post
Share on other sites

maar atmosphere, ervan uitgaande dat de rest van de ruimte goed functioneerd, maakt de voedingmerk dan wat uit? Of is het allemaal wel gelijk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

met 8wkn wiet haal ik meestal 0.7-0.8 gram per wat

 

met 10wkn wiet (nlx) heb ik de laatste keer 1.1 gram per wat gehaald (2110gram op 1800watt) :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

waar kweek jij op dan,ik vindt t heel wat ruim twee kilo met drie lampies,ik heb er acht hangen op slabs,en haal er meestal rond de 350 gram een lamp af.en daar ben ik eigenlijk wel blij mee,maar meer is altijd beter toch.groet.

Share this post


Link to post
Share on other sites
En als je dan antwoord geeft, waarom dan alleen op 1 vraag? Ik snap dit nooit zo goed. Teveel moeite om meer te typen dan 0.89 per watt!?

 

Dit is een intressant topic!

Er worden meerdere dingen gevraagd! Geef dan toch antwoord! 

 

Tis JUIST intressant om te weten onder wat voor omstandigheden die x gram per watt worden gehaald! *vette zucht*

 

 

Het aantal faktoren dat een rol speeld bij het behalen van een je opbrengst is verschrikkelijk groot !! Dat vertel je nooit ff in een paar zinnen , nooit echt compleet in ieder geval. Maar kijk eens rond op het forum , er zijn genoeg mensen die hun kweek hebben omschreven ,en de resultaten hebben vermeldt.

 

Eigenlijk zijn alle voedingen wel goed ,als ze maar goed worden toegepast .

de beste voeding is eigenlijk de voeding die jij het handigst vind werken of al goede resultaten mee hebt behaald.

 

De omstandigheden bepalen of je voeding optimaal tot z'n recht komt .

 

Een goede basis is naar mijn idee een erg belangrijke faktor , de keuze van het soort en de kwaliteit stekken/zaad , hebben ze sterke genen , zijn ze echt goed geworteld wanneer ze de bloei ingaan,dat soort dingen. Je kunt het kweken van wiet nooit echt in schema's zetten ,omdat een kweek toch elke keer weer anders kan verlopen. Laat de planten bepalen hoe je kweekt , goed kijken ,ervaring op doen ,niet te snel tevreden zijn .

Share this post


Link to post
Share on other sites

die 2 kilo is dat nat of droog?? lijkt me droog wel erg veel. Als het wel droog is moet je maar wat meer vertellen lijkt me.

Share this post


Link to post
Share on other sites
die 2 kilo is dat nat of droog?? lijkt me droog wel erg veel. Als het wel droog is moet je maar wat meer vertellen lijkt me.

droog uiteraard...anders zou 't veel te weinig zijn.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ik draai nu ongeveer 0,8 gr/watt op mapito.

Draai een cyclus van 9 weken, 2 dagen groei.

Met opzetten, knippen en opruimen neemt een kweek 10 weken in beslag bij mij.

Ben wel van mening dat het nog beter kan.

Wat betreft die grote bak, die gaat er dadelijk komen bij me, weet over 3 mnd de uitslag :verrygood

Share this post


Link to post
Share on other sites

nog een maandje zijn me dames klaar... ben benieuwd wat het gaat worden.

Lijkt mij toch echt wel beter dan dat ze in een relatief klein potje zitten, in de volle grond worden ze ook groter dus waarom niet in een grote bak...

Share this post


Link to post
Share on other sites

zelf heb ik grotere bakken waar 3 planten per bak instaan....(60x40x15cm)

 

in een bak zit zo'n 28-30 liter aarde..

 

ik ben met nog een ander hokje bezig, en daar ga ik gewoon één bak maken, om te kijken of het wat uitmaakt.

Edited by waterpijp73

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...