Jump to content
  • sanniesshop-banner.gif.d86ea02547aa126c899b25f607244aaf.gif sanniesseeds instagram

Sign in to follow this  
Potplanter

Grond Samenstellen

Recommended Posts

Hallo, ik heb een vraagje ivm met de grond die ik aan het samenstellen ben. Ik heb een zak DCM Potgrond voor terras- en mediterrane planten. Dus potgrond met klei en kokosvezel die organisch bemest is voor 100 dagen voor terrasplanten dan. Denken jullie dat ik nog iets aan deze grond moet toevoegen, ga er iig perliet bij doen ik heb hier nog bloedmeel en beendermeel en lavakorrels maar ben een beetje bang dat ik dan ga overbemesten he? Ik heb ook mijn minerale voeding voor in de bloei

Grtz Pot

Share this post


Link to post
Share on other sites

DCM heeft wel goede mest ik gebruik de 7-7-10 (eco 2 of zo) en voed bij met fishmix en algamic van biobizz.

 

Ze zijn er blij hier. :)

 

Laat die minerale zooi zitten joh. Je wiet wordt bio beter.

Edited by Mitsz van der Kamp
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Op de verpakking van de grond staat niet welke NPK de bemesting is. Maar beter de grond gewoon zo laten dan, alleen perliet er bij en pas beginnen voeden als ik zie dat de plantjes het nodig hebben?

Share this post


Link to post
Share on other sites

http://www.dcm-info.nl/pro/producten/potgronden-en-substraten/dcm-potgrond-voor-terrasplanten/

 

Cheche "fiche"..... N-P-K = 7-7-10. 10% wormenmest erbij voor je bodemleven, en/of pre-mix van biobizz, en wat Mitz van de Kamp al zegt, fishmix ... Ik zelf geef bladvoeding met fishmix en een eetlepel epsomzout op 5 liter water, ze vinden het heerlijk, wellicht een wormenboer (is goedkoper)of viswinkel in de buurt om wat levende regenwormen te scoren, deze houden je medium luchtiger...(15 euro per kilo) dan ben je al behoorlijk onderweg naar een super gezonde plant. Ik zou ook geen minerale voeding gebruiken, in de natuur haalt cannabis ook alles uit de bodem, is toch een heel ander proces dan het direct opnemen van kunstmest. Ik geloof heilig in bio, en je wiet smaakt gewoon veel beter.

 

Gr. PF

  • Like 2

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bedankt man, dat ik dat zelf niet gevonden heb. Ik wil het zeker proberen, ga jullie raad opvolgen en wat bio voeding bestellen. Gebruiken jullie dan niet ook die bloom van biobizz? Of overleven ze echt puur op fishmix en wat in de grond zit? En ik groei binnen btw lees net op de biobizz site dat fishmix geschikt is voor buiten, over binnen zeggen ze niks. Of maakt dat allemaal niks uit?

Grtz

Share this post


Link to post
Share on other sites

De hele lijn van biobizz is dik in orde Potplanter, fishmix gebruik ik zelf liever niet meer in de laatste 4 weken, deze vervang ik dan biogrow, biobloom en topmax.

 

Groet PF

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

twee weken is genoeg. humuszuren (topmax) in de laatste fase is een goed idee. niet overdrijven met die zooi echter.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

NPK van biogrow is nagenoeg hetzelfde als die van fishmix. Als je fishmix gebruikt tot laat in de bloeifase zal je het kunnen proeven als je niet goed uitspoelt. Soms gebeurt het dat om wat voor een reden dan ook dat je een ronde eerder moet omhakken (toprot, meeldauw) niet dat je wiet dan naar vis smaakt maar je proeft wel iets van voeding, dus het komt de smaak zeker niet ten goede.. daarom hou ik 4 weken voor oogst aan met stoppen van fishmix.

  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...